NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN.


Gæst

#326 Svedlugt og generelt ubehhag

2015-06-28 22:36

Så fordi at du "speciel" så skal dine børn have lov til at fritages for at tage bad efter fx idræt med mere, med den konsekvens at mine børn og andres børn skal døje med dit barns svedlugt resten af skoledagen. Tror sq DET fordrer mere til mobning end at din søn/datter skal være nøgen blandt jævnaldrende drenge/piger. Nu er danmark jo blevet så kønsforskrækket at selv børnehavebørn vel næsten har deres egne omklædningsrum. 

Da jeg gik i folkeskole i det mindste klasser badede både piger og drenge da sammen og det er der ingen der har taget skade af.


Gæst

#327 Re: Svedlugt og generelt ubehhag

2015-06-29 01:34

#326: - Svedlugt og generelt ubehhag 

 jo Du har taget stor skade, hvilket din kommentar tydelig afslører. Synd både for dig selv og alle vi andre. Så stop den TVANG nu


Gæst

#328

2015-06-29 18:06

Jeg har en blufærdig dreng på 7 år, som er meget ked af at skulle i bad. Han græder ofte over det, og forstår ikke hvorfor han skal tvinges til det. Han har sågar været på skoleleders kontor, og spurgt om han ikke kan lave den regel om:-). Jeg brød mig heller ikke selv om det i skolen. Måske der kunne bruges penge på badene, så børnene kan bade bag hver sit forhæng. For det er jo vigtigt de lærer om hygiejne. Børn der lugter af sved er også mobbeofre.
gæst

#329 tvunget bad i skolen

2015-06-30 14:30

Har de slet ikke nogen indsigt i barnets verden ?

Her må renligheden vige for mobningen. Kender I slet ikke dagens skole.

Tåbelig lovgivning


Gæst

#330

2015-06-30 23:14

Jeg var selv en af dem der virkeligt led under det obligatoriske bad efter gymnastiktimerne i mange år af min folkeskoletid. Gjore alverdens krumspring for at slippe for at bade sammen med de andre.
Karla Kanin

#331 Re: Stop dog jeres evindelige trang til at lovgive med spredehagl og bind for øjnene!

2015-06-30 23:23

#26: Horse nsianeren - Stop dog jeres evindelige trang til at lovgive med spredehagl og bind for øjnene! 

 Mine forældre støttede mig slet ikke og bebrejdede mig min blufærdighed. Sådan er der måske også andre børn der har det.


Gæst

#332

2015-07-01 09:20

Jeg har 4 døtre, alle nu over folkeskole alderen, og alle mine piger og deres veninder har alle hadet at bade efter idræt mens lærerne gik op og ned foran bruserne og gloede på dem. Min yngste datter opdagede at de muslimske piger fik lov at klæde om alene og slap for badet så i 2.klasse fortalte hun læreren at hun var muslim og fik med det samme lov til at klæde om alene. Min datter er mulat så det var først til forældremødet at hendes lille nummer slap ud. Drengene i klassen brød sig heller ikke om det og i de større klasser blev det så til at mange elever pjækker fra idræt resten af folkeskolen p. Gr. Af det fælles bad. Mine piger går meget nødigt i svømmehaller af samme grund. De finder det totalt grænseoverskridende at blive påduttet andre menneskers nøgenhed og at udstille deres egen til trods for at de alle elsker at svømme
Thax

#333 Re:

2015-07-01 12:49

#7: En hyldest til den rene krop -  

 Så... HVIS der var nogle børn i Danmark, der var så fattige og omsorgsvigtede at de ikke havde mulighed for at gå i bad (hvilket ville være et ufatteligt lille tal), ville det give mere mening at alle skal TVINGES til at gå offentligt i bad imod deres vilje, end at de blufærdige kunne sige nej, og dem der ØNSKEDE badet, kunne sige ja..?

 

På den ene måde, har alle rettigheder og kan vælge som de vil. På den anden, får nogle hvad de vil, men uden egentlige rettigheder, da det ikke er fordi de vælger det, men fordi de skal, og på den anden måde skal andre opleve tvang og potentiel psykisk skade... Meeen, du synes dør nummer 1 er mest logisk?

 

Så er der dette: "Hvis alle forældre kunne tage vare på deres børn, var der jo ikke noget problem."

 

Så om et barn føler sig tryg ved at være nøgen og sårbar i offentlighed, afhænger af deres forældres evne til at beskytte dem? For det første, HA nej. For det andet, ville jeg sige at forældrene dårligt har mulighed for at beskytte deres børn, hvis andre voksne mennesker, på et sted som forældrene ved lov er tvunget til at sende deres børn til, lovligt kan hive tøjet af de små mennesker og udstille dem foran andre, uden at forældrene har magt til at fjerne barnet fra situationen (eller hvis det var mig, kaste død og ødelæggelse over den ansvarlige, der udsatte mit barn for den slags psykisk mishandling).

 

Den manglende logik gør for ondt på mig, til at jeg kan fortsætte og dette er én af de mange grunde til at jeg ikke vil have børn selv. I Danmark, lader det til mere at være det offenlige der bestemmer hvordan de skal opdrages og behandles end forældrene.


Gæst

#334

2015-07-01 23:49

Vi bor i Spanien, hvor her jo det meste af tiden er ret godt vejr. Her deltager børn i skolerne også i idræt, men bad bagefter, er der absolut ingen der tager. De har skifte tøj med, som de så skifter efter idræt. Har aldrig brudt mig om, at mine børn skulle tvinges til fælles bad, og dermed krænkelse af ens "privat liv", da vi boede i Danmark.

Hvis ikke folketinget (eller hvem der nu beslutter disse regler) ser det som en krænkelse for vores børn og laver loven om, ser jeg frem til, at idrætslæren også deltage i fællesbadet, såvel som i undervisningen. Der bør vel ikke være forskel på børn og voksnes  blufærdighed/krænkelse/rettigheder...?

 

Lotte 

Rita

#335

2015-07-02 08:17

1) VÆR KONKRET: På hvilke/n skole/r forekommer det at de mandlige idrætslærere overvåger de små pigers bad? Jeg kan næppe tro at dette er normal praksis? Har i hvert fald aldrig hørt om det.

2) BRUG DE RIGTIGE INSTANSER: Hvis du kender til en mandlig idrætslærer der beglor de badende skolepiger som "det rene guf" er det en sag for politiet og ikke noget der skal "løses" ved en generel underskriftsindsamling!

3) BRUG FORNUFTEN: Mon ikke dit problem/dit barns problem kan klares mere konstruktivt med en samtale med dit barns klasselærer/idrætslærer/skoleleder?

4) VÆR SERIØS: Hvis man vil bygge en sag og lege "sagfører", så er man nødt til at samle fakta og henvise til konkrete situationer. Hvis man ikke har argumenterne i orden bliver tonen hurtigt skinger.

5) VÆR RETFÆRDIG: Du har en kæphest, men i stedet for at henvise til konkrete tilfælde af overgreb, psykiske traumer påført badende børn og hvad der ellers er på listen, spreder du en masse løse påstande og rygter i flæng. Det er præcis den form for palaver og pladder som heksejagterne i middelalderen var gjort af.


Gæst

#336 Re:

2015-07-03 04:14

#335: Rita -  

 Det, du ikke kender til eller har hørt om, eksisterer ikke? Men prøv at undersøge på hvor mange skoler badet er frivilligt. De mange kommentarer her på underskriftsindsamlingen er et tydelig bevis på de mange krænkelser, der foregår hver eneste dag på landets folkeskoler i forbindelse med badet efter idræt. Men du har ret i, at den TVANG, der foregår i forbindelse med badet, er et levn fra middelalderen, hvor børn hellere ikke havde rettigheder.


Gæst

#337

2015-07-03 14:03

Man opnår efter min menig ikk noget godt ved tvang, desuden har vi alle selvbestemmelse
Jørgensen

#338 Re: Svedlugt og generelt ubehhag

2015-07-03 14:05

#326: - Svedlugt og generelt ubehhag 

 Hvad ved du om hvor mange der har eller ikk har taget skade af det. Du kan kun tale for dig selv.

desuden har alle både børn og voksne selvbestemmelsesret


Gæst

#339 Re: Tvunget bad

2015-07-03 22:34

#1: - Tvunget bad 

 Hvad pokker er det for en beskyldning at pædagoger nedgøre og manipulerer med børn.. aldrig vil jeg da skrive under på sådan en formulering. . Det er i øvrigt  voksne der skaber blufærdighed ved børnene.... så peg på jer selv..


Gæst

#340 Re: Re: Tvunget bad.

2015-07-04 00:31

#339: - Re: Tvunget bad 

Nej, sandheden er altid ilde hørt. Men pædagoger og lærere nedgør og manipulerer de blufærdige børn for at få disse under bruseren. Men det undrer også mig, at netop disse faggrupper vil benytte sig af manipulation og psykisk tvang blot for at opretholde en gammel idiotisk idrætstradition, der krænker børns rettigheder og personlige integritet


Gæst

#341

2015-07-04 20:22

Loven skal ikke tvunge børn, unge, voksne til fællesbad !!!! Vi skal SELV bestemme over vores kroppe !!!

Gæst

#342 Re: Hold nu K....

2015-07-07 19:16


Gæst

#343

2015-07-12 19:48

Bad før svømning er et must, men efter sport er rent hysteri. At sved lugter er simpelthen usandt. Hvis man i forvejen har uvasket med daggammelt sved og de dertil hørende bakterier, kommer man til at lugte af sport. Det er derfor vigtigt at være ren før sport.
Altså noget man klare hjemme før skoletid.

Gæst

#344

2015-07-12 21:36

Børn har ret til et valg bad eller ej efter sport. Så må sport ligger sidste på dagen , så de kan bad når de kommer hjem...


Gæst

#345

2015-07-13 03:03

min søn hader idræt ..kun fordi han tvinges i bad bagefter han er 10 år og meget blufærdig.. idræt ligger i sidste 2 lektioner om tirsdagen så han ku bare gå i bad derhjemme ,,

Gæst

#346

2015-07-13 06:09

Fordi som der står skal børn selv ha lov til at bestemme om de vil i bad efter idræt. De er i en blufærdig alder og der sker lige i de år så meget med deres krop måske især pigerne.
joe

#347 Re: Re:

2015-07-28 12:26

#265: Jannik b - Re:  

 Jeg er enig! Børn skal i bad efter idræt.

De eneste der mopper deres børn er forældre der opdrager dem til at have et forkvaklet forhold til egen (og andres) krop. Derfor er det kun sundt at de i forbindelse med bad kan se menneskekroppen i alle dens forskelligheder og at der hverken er noget forkert eller underligt i det.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-07-28 14:21


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-07-28 14:21



Gæst

#350 Re: Re: Re:

2015-07-28 14:37

#347: joe - Re: Re:  

 Jamen så kan du jo være helt rolig. For børnene skal sgu bade, hvad enten de vil det eller ej. Hvem er mest forkvaklet de blufærdige, der vil have deres nøgenhed for sig selv eller de lærere og pædagoger, der tvinger børn til at deltage i et fælles bad? Gør badet frivilligt, det må være op til den enkelte om de vil fremvise deres bare kroppe eller ej. Tvang bør ikke være et pædagogisk værktøj i folkeskolen. Dem der bruger tvang har selv en forkvaklet indstilling og burde straffes. Alle andre steder end folkeskolen er det strafbart at tvinge tøjet af børn og unge. Underligt der ikke er nogen myndighed, der også vil gøre det ulovligt i folkeskolen!