NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN.


Gæst

#401 Re: Re: Re: Re: Re: WTF?

2015-08-31 19:58

#389: Poul Andersen - Re: Re: Re: Re: WTF? 

 på hvilke skole tvinger man 16 til 30 årlige til at gå i fællesbad?

Poul Andersen

#402 Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF?

2015-09-01 07:24

#401: - Re: Re: Re: Re: Re: WTF? 

 Det gør man på skoler, der underviser denne aldersgruppe: VUC, HF eller erhvervsskoler.

Desuden: Jeg TVINGER ikke folk i bad, de skal bare ikke være i klassen når de er til gene for andre.

 

Og så opfind dog for pokker et brugernavn, jeg har ingen idé om, hvor mange der sidder på det her forum når alle hedder "gæst"


Gæst

#403 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF?

2015-09-01 07:42

#402: Poul Andersen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF? 

 brugernavn eller ej nu drejer denne underskriftsindsamling sig jo ikke om hvad du har en ide om eller ej. Du behøver heller ikke foretage dig så meget for du har loven helt på din side som lærer har du magten til at gøre som du vil. Dannelse er i Danmark at hjernvasket befolkningen til fællesbad. Vær nøgen eller skrid det er dansk kultur. Godt for dig. Så du behøver slet ikke at kæfte sådan op. Loven er helt på din side så nyd nog livet. 

Poul Andersen

#404 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF?

2015-09-01 08:13

#403: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF? 

 

 Så tag dog et bad din beskidte hippie!

VÅGN OP! hvis du stinker, har du ingen fremtid på det danske arbejdsmarked.

 

mht brugernavn, hvordan ved jeg om du er den samme idiot som jeg har svaret på tidligere eller en ny idiot? For alt hvad jeg ved er hele det her noget, der er startet af en flok enkelt kropsforskrækkedet kæll*nger i Odense. Det er ihvertfald hvad det ser ud til på den første side af underskrifter. Når de fleste af underskriverne på første side så ikke engang kan findes på krak, så virker det bare ekstra underligt.


Gæst

#405 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF?

2015-09-01 08:47

#404: Poul Andersen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF? 

 Poul a fis af. Er du sikker på du selv findes ha ha ha og du siger du er lærer så forstår jeg sku godt Danmark iflg flere undersøgelser sakker bagud.

Poul Andersen

#406 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF?

2015-09-01 10:37

#405: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF? 

Er jeg lærer? Ja. I grundskolen? Nej, så skulle jeg håndtere endnu flere tåbelige forældre
Hedder jeg Poul Andersen? Nej, for pokker da, jeg skal ikke identificeres - for så skulle jeg håndtere endnu flere tåbelige forældres tåbelige klager.

Hvad jeg dog er, er en lærer der får fantastiske evalueringer fra sine elever og hvis elever får karakterer langt over landsgennemsnittet. Jeg er også en lærer, der fra tid til anden er nødt til at fortælle personer i 20'erne, at de skal tage et bad og finde noget rent tøj - seriøst, hvorfor er det min opgave? Har disse unge mennesker ikke haft forældre til at opdrage? Jo, de har haft forældre, men nej, de er ikke blevet opdraget. Hvorfor er det så frygteligt at skulle gå i bad? Hvorfor skal vi lytte til børn? Et barn der ikke ønsker at spise broccoli bliver jo også sanktioneret, ikke sandt?


Gæst

#407 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re

2015-09-01 11:59

#406: Poul Andersen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF? 

 Helt ok. Fortsæt du bare med at opdrage på de unge mennesker, der er i din varetægt og som iflg dig ikke har lært noget om hygiejne. Disse unge mennesker kan da blot bede dig rende og hoppe. Men lad de forældre, der formår at varetage deres børns hygiejne så også gøre det uden indblanding fra en emsig idrætslærer og andre   der blot ønsker at holde en gammel idrætstradition i hævd. En tradition der stammer fra den gang,man ikke havde bademuligheder derhjemme. Helt utroligt du seriøst kan mene at en tvungen afskylning af kroppen under supervision kan have noget med hygiejne at gøre. De der lugter efter idræt vil også lugte de andre 6 dage om ugen.  Men så er det jo selvfølgeligt heldigt, at de kan få sådan en super lærer/mentor som dig som så kan lære dem lidt om hygiejne. Ikke noget at sige til du får gode evalueringer. Hurra for det. Men fordi der er nogle der måske ikke har en så god personlig hygiejne kan det aldrig være ok med tvangsbadning på skolerne. (med hensyn til broccolien - så kan man altså godt leve sundt og rigtigt uden at blive tvunget til at spise madvarer man ikke bryder sig om) militær disciplin hører ikke hjemme i børneopdragelse og heller ikke i folkeskolen. Derfor skal badet være frivilligt.


Gæst

#408 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF?

2015-09-01 12:02

#406: Poul Andersen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF? 

 Du har da helt tabt sutten. Underskriftindsamlingen handler jo ikke om at børn ikke skal gå i bad. Den handler om måden badet skal foregå på. Du er da et selvhøjtideligt fjols der tror alt handler om hvordan du gør tingene. Nu er du jo ikke den eneste voksne i denne verden lille Poul. Du er bare et sølle meneske der ingen empati har for andres følelser . Alt skal åbenbart foregå på din indskrænket måde. Lad børn og unge tage deres bad i fred og uden overvågning. 

Lennart Bertelsen

#409

2015-09-01 14:40

Omfg - hysteriske kropsforskrækkede kællinger, der ikke fatter konsekvenserne af deres bonerthed. Det er jo netop denne slags ting, der skaber spiseforstyrrelser en masse. Forfærdeligt at tænke på, at der findes den slags mennesker i et oplyst samfund som vores. De hører hjemme i burka-land. 


Gæst

#410 Re: .

2015-09-01 15:07

#409: Lennart Bertelsen -  

 glæd dig. Det er din sygelige og fordømmende tankegang lovgivningen støtter.           I øjeblikket er der ingen, der slipper for fællesbadet i folkeskolen. Derfor må det så være tvangen omkring badet, der fremprovokerer anoreksi og kropsforskrækkethed. Derfor stop tvangen nu og gør badet frivilligt


Gæst

#411 Re:

2015-09-01 16:01

#409: Lennart Bertelsen -  

 Nogle steder tvinger man kvinder til at gå med burka. I Danmark tvinger man tøjet af børn og unge og hjernvasket befolkningen til at tro, at hvis man ikke smider tøjet frivilligt så er man kropsforskrækket. Lennart du er så typen der råber hysteriske kællinger smid tøjet og hold kæft. Ja Lennart du kan få job i folkeskolen så kan du være med til at opretholde en oldnordisk dansk tradition. Sørgeligt og pinligt for Danmark at børns krop tilhører staten. Hvor er retten til egen krop.

Poul Andersen

#412 Re: Re: .

2015-09-01 17:39

#410: - Re: . 

 Kære "gæst", har du røget crack? Hvis fællesbad gav anoreksi og kropslede, hvorfor var det så ikke det samme problem i 80'erne, hvor fællesbade ikke var et problem? Jeg skal gerne indrømme at korrelation ikke angiver en kausation, men det er da påfaldende, at man samtidigt med en større seksuallisering af det offentlige rum, oplever en stadigt stigende tendens til anoreksi og andre affektive sindslidelser blandt helt unge.

Forstår du ikke hvad jeg skriver eller vil du have en uddybning, kan du passende læse kommentar #390 igen. Den har du jo sjovt nok IKKE forholdt dig til, Helle.

Poul Andersen

#413 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re

2015-09-01 17:46

#407: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re 

 Hvis badet er frivilligt, vil det blive sprunget over af alle - ligesom den frivillige ekstra-opgave i matematik. Hvis du mener at lærerne overvåger børnene for at hive sig i tissemanden senere, så har du seriøse problemer - det er jo intet andet end supervision af gruppearbejde eller opgaveretning. Mener du tilgengæld at samtlige lærere finder seksuel nydelse, ved at obervere deres elever, så skal du nok ikke fremsætte dem mere tydeligt, for så har du lige overtrådt straffelovens §267 "Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder."

I stedet for at akkomodere din (personlige, fristes jeg til at sige, eftersom du, gæst, tilsyneladende er den eneste, der taler for dette... jeg gætter på at du er Helle Rasmussen, der startede hele det her cirkus) sygelige holdning til din egen krop, skal personlig hygiejne nu gå fløjten for endnu flere.


Gæst

#414 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re

2015-09-01 18:29

#413: Poul Andersen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re 

 Jeg ved ikke hvad du hiver i. Men det er for mig tankevækkende så travlt du har det med at få børn og unge til at deltage i fællesbad.


Gæst

#415 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reog

2015-09-01 18:40

#413: Poul Andersen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re 

 er lidt nysgerrig. Hvorfor mon du tror badet vil blive sprunget over af alle? Men du har nok ret, de kan jo alle tage bad derhjemme. Men omvendt hvorfor skulle de det, når badet er så naturligt? Håber deres forældre vil bakke dem op i deres beslutning. PS der kommer ikke mere dialog fra denne gæst, der har luret dig af. Du må have en brist et sted, siden du har behov for at blive ved med at fremture med dine synspunkter. Bare rolig folkeskoleloven bakker op om typer som dig. Det må da virkelig glæde dig

Lennart Bertelsen

#416 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reog

2015-09-01 19:37

#415: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reog  

 Til grin at gemme sig under 'gæst'. Skriv dog under med dit navn i stedet for. Men det er vel ganske symptomatisk for hele denne underskriftsindsamling: Til grin og støttes kun af folk, der åbenbart helst ser, at børn skal udvikle spiseforstyrrelser. Føj hvor må I have en dårlig smag i munden.

Poul Andersen

#417 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re

2015-09-02 10:12

#414: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re 

 kalder du mig pædofil din kropsforskrækkede psykopat kælling? I øvrigt har du stadig ikke forholdt dig til noget fra kommentar 390. Det er selvfølgelig også meget nemmere bare at benægte, at den eksisterer end at indrømme at man tog fejl.

Claus westerberh

#418 Re: Tvunget bad

2015-09-02 20:12

#1: - Tvunget bad 

 Man skal I bad og det er begrund af forældre og personer som syndes at det er blufærdigt at vores børn bliver sådan. Tænk på de gode gamle dage...man kunne går på stranden som en fri person, folk var søde og talte ikke grimt om hinanden...men så kom modellerne og rettighederne for ALT...Jeg siger STOP og lets be free...I lige med hvordan God skapte os....


Gæst

#419 Re: Re: Tvunget bad

2015-09-03 08:15

#418: Claus westerberh - Re: Tvunget bad 

 Lets be free. - ja lad os selv bestemme om vi vil deltage i et fællesbad eller ej. Afskaf det tvungne/obligatoriske bad i folkeskolen

Poul Andersen

#420 Re: Re: Re: Tvunget bad

2015-09-03 12:13

#419: - Re: Re: Tvunget bad 

 Kære Helle, hvorfor er det at du ikke kan se, hvordan fællesbade er medvirkende til et frit samfund, hvor der er plads til alle - også dem der har lidt kropshår eller ikke har abs?

I enhver situation, hvor man kan undergå forandring vil man opleve modstand. Nej, det er ikke rart at skulle udstille sig selv, men bliver man ikke i sidste ende tvunget til det, vil man aldrig opleve, hvordan alle andre i klassen er nøjagtigt lige så uperfekte som en selv. Så kan man fortsætte i troen, og derved vil vi bare forstærke den her ondespiral med kropslede.


Gæst

#421 Re: Re: Tvunget bad

2015-09-03 18:56

#418: Claus westerberh - Re: Tvunget bad 

 Rettigheder for hvem? Hvad med dem der ikke har lyst til at smide tøjet. Ja dem tvinger vi sku og lets be free. Og jeg siger stop tvang. Hvis du har lyst til at smide tøjet så gør du det, det er så dit valg. Jeg kan så hører at rettigheder kun gælder hvis man gør som dig. Jeg har til din orientering ikke problem med at smide tøjet og jeg elsker min krop. Men jeg har også empati med personer der har en anden holdning end mig så derfor min underskrift.

Poul Andersen

#422 Re: Re: Re: Tvunget bad

2015-09-05 13:42

#421: - Re: Re: Tvunget bad 

Endnu en gang vælger Helle Rasmussen (initaitivtageren til dette idioti denne underskriftsindsamling) ikke at forholde sig til kommentar #391 eller stå ved, at hun er den eneste der kommenterer uden brugernavn.  

FLOT Helle, jeg begynder at tro, at Helle er en pige i folkeskolen, der har fået at vide at hun altså ikke kan have menstuation hver gang der er idræt på skemaet.

Du er alene Helle - du har fået 2749 underskrifter på 1½ år, det er 5 underskrifter pr dag = intet! 


Gæst

#423 Re: Re: Re:

2015-09-06 16:43

#359: - Re: Re:  

 Jøsses noget vås! 

"Den daglige hygiejne" handler da også om at gå i bad efter idræt ? 

Det er sgu forældre der gør at børn får et HELT forkert og forvaklet forhold til nøgenhed overfor andre! 



Gæst

#424 Re: Re: Tvunget bad

2015-09-06 16:50

#364: - Re: Tvunget bad 

 Stop dig selv NU! 

Det her handler IKKE om at voksne mennesker "kigger på børnekroppe" !

Et barn bør kunne stå foran ethvert voksent menneske SPLITTERnøgen og lave englehop og grine og det ENESTE den voksne skal tænke på er "mon lille emma/emil er ved at være sulten"   


STOP det forbandede pædofili-hykleri. Efterhånden så kan INGEN slåp en lille fis uden der bliver råbt PÆDOFIL.. det er satme ikke gode arbejdsvilkår for lærere og pædagoger!

mgraugaard

#425 Re: Re:

2015-09-06 17:00

#47: - Re:  

 Børn bliver kun mobbet på grund af mennesker som dig. 

Mennesker som har så lidt empati og virkelighedssans så du mener at børnene skal pakkes ind i vat og bobleplast. 

Hvad når de skal i svømmehallen ? 
Hvad når de måske begynder i et træningscenter ? 
Hvad når de begynder til en fritidssport. 

Skal de så også bare undgå at gå i bad ? 

Børn har sgu godt af at lære at vi alle er og kan være MEGET forskellige. 
Det er netop DET der gør at man kan se "hey der er jo ingen der ligner de modeller i bladene"...