NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN.

jenskristus

#351 Re: Tvunget bad

2015-08-03 07:20

#1: - Tvunget bad 

 Det er sgu da kun jer forældre der pådutter jeres børn blufærdighed. Hvor fanden skulle de ellers have det fra? Tror i det er noget de opfinder selv?


Gæst

#352 Re: Re: Tvunget bad

2015-08-03 13:39

#351: jenskristus - Re: Tvunget bad 

 Hvem fanden er det der pådutter og tvinger andre til at smide tøjet. Hvorfor fanden er det blevet forbudt at sige nej. Du er også hjernvasket til at gøre som fleretallet. Men hvorfor skal fleretallet bestemme over mindretallet.  STOP TVANG NU GØR BADET FRIVILLIGT. Denne magtanvendelse bør stoppes nu. Hvor er retten til egen krop? Skal en elite gruppe bestemme over folkets børn? Alle burde have ret til selv at bestemme hvornår de vil smide tøjet, også skoleelever.


Gæst

#353 Re:

2015-08-05 14:50

#11: -  

 Seriøst den værste gang bræk, at sige.


Gæst

#354 Re: Re:

2015-08-05 15:48

#353: - Re:  

 Men tankevækkende, at lærere og pædagoger helt lovligt kan tvinge børn og unge til at være nøgne. For alle andre er det strafbart at tvinge mindreårige til nøgenhed. Hvis du ikke tror på, der sker tvang i forbindelse med badet - hvordan tror du så lærerne får de 30 % af eleverne, som hader badet, ind under bruseren? Disse lærere burde politi anmeldes og tvangen stoppes omgående. GØR BADET FRIVILLIGT


Gæst

#355

2015-08-10 20:32

Fordi jeg selv blev tvunget til bad i skolen efter gymnastik, det var ydmygende og pinligt, da jeg var udenfor fællesskabet og desuden var vandet oftest iskoldt, så jeg ikke kunne få vejret pga. astma!

Gæst

#356

2015-08-12 23:04

I mine øjne er det op til den enkelte selv at afgøre om hvorvidt man ønsker at bade sammen med andre. Det er ikke op til andre at træffe denne beslutning. Der kan være et hav af årsager til at man som både voksen og barn ikke bryder sig om at bade i selvskab med andre og det er ikke noget andre bør stille sig til doms overfor. Hvis et barn eller en voksen generelt er uhygiejnisk og lugter således at omgivelserne reagerer på det, så kan man blot ønske for dem at en venlig sjæl vil tage en snak med dem og først og fremmest spørge dem om de er klar over at de lugter, dernæst om hvordan de har det med det og endeligt såfremt de selv er generet eller på anden vis er hæmmet af deres manglende hygiejne i hverdagen hjælpe med at finde en løsning på problemet på en sådan måde at den blufærdige har det godt og trygt med det. Selvfølgelig har de voksne et ansvar overfor børnene at fortælle dem om hvilke konsekvenser det kan få ved manglende hygiejne, men det er ingens ansvar at tvinge nogen til at bade.

Gæst

#357 Re:

2015-08-14 12:53

#3: -  

 Usandsynlig uintelligent udsagn

Jens B

#358  Selvfølgelig skal ungerne i bad efter idræt, hvis de har har flere timer i løbet af dagen

2015-08-14 19:15

Jeg gik i klasse med en, som blev mobbet, fordi han ikke gik i bad efter "torturtimen". Det var ikke særligt sjovt at sidde ved siden af ham resten af dagen.

Hvis ungerne er bluffærdige, er det forældrene, der har givet dem et unormalt forhold til deres kroppe.


Gæst

#359 Re: Re:

2015-08-14 19:18

#357: - Re:  

 Der er nok en, der ikke kender til de virkelige forhold ude på folkeskolerne, hva?

Folkeskolerne er desværre fyldt op med idiotiske lærere og pædagoger, der ikke tror, at forældre selv er kompetente til at varetage deres børns daglige hygiejne. Hvis der fra lærernes side blev brugt de samme ressourcer på at lære eleverne dansk og matematik, som der bliver brugt på at gennemtvinge badet, så var heldagsskolen totalt unødvendigt. 


Gæst

#360 Re:  Selvfølgelig skal ungerne i bad efter idræt, hvis de har har flere timer i løbet af dagen

2015-08-14 19:41

#358: Jens B -  Selvfølgelig skal ungerne i bad efter idræt, hvis de har har flere timer i løbet af dagen 

 Og dem der mobber er selvfølgelig helt normale? De må sandelig have nogle helt perfekte forældre. Men utroligt at skolerne med pædagogisk uddannede personale også støtter op om mobberiet. Ja de skal sgu nok få banket de genstridige blufærdige på plads så de kan blive lige så "normale" som dem, der mener, et bad er et absolut must blot de har været i bevægelse i 45 min. Heldigvis er der mange, der godt kan bevæge sig uden straks at skulle bade. For hvor mange gange om dagen er det egentlig rimeligt, at vi skal bade? Hvis du lugter efter idræt, er det fordi du ikke har en daglig god personlig hygiejne og så lugter du uanset om du har været i bevægelse eller ej.   


Gæst

#361

2015-08-16 11:26

Fordi jeg ikk selv syntes det var sjovt at blive tvunget dengang i folkeskolen.
Martin Olsen

#362 Re: Tvunget bad

2015-08-16 12:13

#1: - Tvunget bad 

 tag nu det bad for efter idræt lugter man af sved , du får til at lyde som om at alle lærere er pædofile og kun venter på at misbruge de sensitive børn,  curling forældre af værste skuffe ,  kan dog se at der er meget få.mennesker der har skrevet under så problematikken kan ikke være stor


Gæst

#363 Re: Re: Tvunget bad

2015-08-16 12:22

#362: Martin Olsen - Re: Tvunget bad 

 Jamen så kan du og dine jo være helt rolige. De verbale overgreb og tvangen vil fortsætte. For det er der jo kun ganske få, der kan se et problem i, der har du desværre ret.


Gæst

#364 Re: Tvunget bad

2015-08-16 15:37

Jeg vil vove at påstå, at vi i Danmark ifølge grundloven har 100% selvbestemmelse over vores krop. -Med mindre det er anvisninger fra politiet, anholdelse eller tvangsindlæggelse. Så i virkeligheden er der ingen diskussion her, kun klamme mennesker der vil kigge på nøgne børnekroppe. SOM DE I ØVRIGT IKKE SKAL HAVE LOV TIL!


Gæst

#365 Re: Tvunget bad

2015-08-17 06:12

#1: - Tvunget bad 

 de må da lugte ganske forfærdeligt hvis de ikke bliver vasket efter gymnastiktimen , hvis det er religiøs er det fuldstændigt vanvittigt , ved i hvad i ved da hvor det lugter hos mange børn fordi at de ikke vil vaskes , det er ligesom en gammel gedebuk , nej min underskrift skal bestemt ikke bruges der .


Gæst

#366 Re: Re: Tvunget bad

2015-08-17 06:54

#365: - Re: Tvunget bad 

 Dyr lugter faktisk ikke kloge Åge og de kommer ALDRIG i bad. Det er kun dyrenes afføring der lugter og den behøver du jo ikke stikke din nævenyttige næse i. Pas dig selv og lad andre selv bestemme. Gør badet frivilligt det vil tilgodese alle undtaget dem der får noget ud af at krænke andre.

Cecilie

#367 Re: Re: Re: Tvunget bad.

2015-08-17 10:02

#340: - Re: Re: Tvunget bad.  

 Er desværre helt enig i denne "debat" om ikke at tvinge børn til at tage bad efter idræt. Har desværre selv været ude for at mig og en veninde er blevet tilbageholdt af en lærer efter idræt, fordi vi ikke brød os om at gå i bad efter idræt. Denne lærer valgte så at køre på os indtil vi tog tøjet af. Da vi så går ud for at tage det bad, står hun i døren med armene over kors og stirre på os i badet til vi er færdig med at bade... ALDRIG i mit lov har jeg følt mig så krænket.....

dutdut

#368

2015-08-19 08:19

PÅ mit barns skole skal piger og drenge bade sammen indtil 3 klasse- omklædningen er en åben dør til resten af skolen og alle fiser ud og ind - min datter nægter det purreste at smide tøjet og hoppe i bad... SOm det eneste på skole/hjemsamtale, blev det fremhævet!!

Ærligt indrømme, at jeg har sagt til mit barn, at hvis hun ikke vil i bad, så er der ikke ognen der skal tvinge hende og gør de, så vil jeg gerne ha det at vide!!!

 

Vi har forskelllige grænser og hendes er laaaaaangt nået ved at skulle stå i bar numse overfor hele skolen - meget forståeligt synes jeg... Når man er 7-8 år, hvos meget er det så lige man sveder/lugter efter 45 min MAN LUGTER OVERHOVEDET IKKE!!! SÅ skulle de jo i bad efter hvert frikvarter for der bruger de mindst lige så meget enrgi og laver mindst lige så meget...

Jeg kan forstå det når de blir større og de begynder at lugte af sved - men i de små klasser NEJ!!!


Gæst

#369

2015-08-20 09:48

Hvorfor er der penge med I spillet, så havde I ikke fået min underskrift. ØV

Gæst

#370 Re:

2015-08-21 09:22

#13: -  

 Hvormange skoler kender du hvor badet er frivilligt? Jeg vil gerne have et navn på en skole hvor badet er frivilligt. Har selv ringet til ca 30 skoler, hvor badet var tvunget. Jeg er meget interesert i at finde en skole hvor badet er frivilligt. Vi er som familie parat til at flytte. Vil gerne hjælpe vores blufærdig barn. På forhånd tak.


Gæst

#371

2015-08-24 11:05

Små mennesker har ret til blufærdighed.
Hellmann

#372 Hold nu kæft!!!

2015-08-24 15:03

Det er nok noget af det mest ligegyldige og dummeste jeg længe har læst. Det er sgu da ikke noget med krænkelse af gøre, hvad med den krænkelse af de elever der skal sidde ved siden af en omvandrende mødding?

Jeg har prøvet at at lugte til folk der ikke gider at gå i bad efter man har trænet, og folk der ikke har været i bad i over en uge, og det bliver ikke bedre som dagen skrider frem. Og vis man så har 4-5 elever der ikke går i bad efter idræt, bliver det ulideligt for alle andre og klasse værelset kommer til lugte som en skralde spand på en sommer dag.

Og havde mobning angår. Så bliver de ikke mobbet mindre ved at lugt som en en død hests tarm system, ved ikke at går i bad, tværtimod vil det nok bliver være for dem.

Så havde med at fjerne denne protest indsamling og kom ind i kampen.


Gæst

#373

2015-08-24 15:46

Det er jo overgreb på barnet

Gæst

#374 Re: Hold nu kæft!!!

2015-08-25 15:05

#372: Hellmann - Hold nu kæft!!! 

 Hold nu selv kæft. Hvis du syntes krænkelse er noget der kun gælder dine grænser. Utroligt så mange dumme folk der findes. Dem der lugter er som du selv siger "Folk der ikke har været i bad over en uge"  og det giver så dig og folkeskolen ret til at rive tøjet af alle børn. Jeg kender ingen børn som ikke får et dagligt bad derhjemme. Hvor færdes du? Er du sikker på lugten ikke stammer fra dig selv. Måske du selv skulle begynde at tage dig et bad derhjemme med sæbe. Til din orientering må der ikke bruges sæbe i de fleste folkeskoler. 


Gæst

#375

2015-08-28 12:26

Børn er et produkt af deres forældre. I burde lærer jeres børn at gå i bad i stedet for at beskylde lærerne for blufærdighedskrænkelse og det der er værre.