Imod ny folkeskolereform

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Imod ny folkeskolereform.


Gæst

#151

2013-03-15 09:53

Syntes det er dårligt at komme med det nu. Men der vil vel aldrig blive et godt tidspunkt.

Gæst

#152

2013-03-15 10:01

Super initiativ mod dette livs forringende tiltag som en heldags skole vil være. Børn der bliver opbevaret og ensrettet og ikke får de mange kompetancer der følger af at bevæge sig i forskellige miljøer for ikke at nævne børns ret til at relatere til alle de ingredienser der følger med et liv hvor man bevæger sig fra a-b og interagerer i forskellige miljøer med forskellige kammerater og voksenrelationer.

Gæst

#153

2013-03-15 11:38

Som min datter siger " Vi har ikke brug for lange skoledage, men dygtige lærere!"

Gæst

#154

2013-03-15 13:12

Kvalitet frem for kvantitet...!!!!

Gæst

#155

2013-03-15 13:17

Jeg synes at det er synd for børnene, at de skal bruge hele dagen på skolen.... Jeg synes bestemt også at børnene har behov for at de kan få/komme på lege-besøg, bevar deres fritids´ting og hvad der ellers måtte være i løbet af en hverdags´uge.. Lad børnene beholde deres fritid... Dorte B Sørensen...

Gæst

#156

2013-03-15 18:27

Det vil være totur for de indadvendte som synes det er hård at være i selskab med mange mennesker.

Gæst

#157

2013-03-15 19:27

Forhåbenlig bliver heldagsskolen aldirg realiseret . Det vil gå hårdt ud over andre færdigheder hos børnene , bla idræt og musik.


Gæst

#158

2013-03-15 23:03

Klamt det er lige hvad det er...

Gæst

#159

2013-03-15 23:13

Imod discount undervisning og Rema hæfter...

Gæst

#160

2013-03-15 23:30

Kæmp for at vores børn bliver ved med at være vores børn og ikke statens

Gæst

#161

2013-03-16 12:47

fri os fra statens indblanding i børns frirum .Anderledes måder at lære på kræver ikke flere skoletimer. Se eksempelvis Steinerskoler.Eksperter peger på, at flere timer ikke nødvendigvis giver dygtigere elever. At hver 5. ikke kan læse kræver vel ikke nødvendigvis længere skolegang for alle.

Gæst

#162

2013-03-16 12:49

Helhedsskole er jo ikke et spørgsmål om at vores børn lærer mere, men et sprøgsmål om at regeringen forventer at spare penge på denne løsning, vores børn er de da fuldstændig ligeglade med i denne proces. Har to sønner, men det bliver kun min 13 årige der bliver ramt af denne ordning og det kommer til at gå ud over hans fritidsjob. Det synes jeg klart er virkelig problematisk, det han får med sig i livet ved at have fritidsjob det lærer han ikke i skolen. Den ansvarlighed, stolthed og frihed han oplever ved selv at tjene penge, den kan skolen ikke give ham.
Og fremadrettet kan jeg da i ånden se, at så lange skoledage kan komme til at betyde skoletræthed blandt en større gruppe unge og måske kommer til at betyde, at flere vælger en længere uddannelse fra efter folkeskolen.
Kan se mange flere problematikker, men vælger at holde mig til det der passer til mit barns alder.

Gæst

#163 Re:

2013-03-16 14:34

#1: -

Jeg er også lærer, og jeg forstår ikke den nye reform.

Majken

#164 Folkeskolen er en evig forsøgskanin

2013-03-16 14:44

Vi har alle som elever på Danmarks folkeskoler gennem årtier deltaget i det ene undervisningsforsøg efter det andet. Evaluer tilbage gennem 4-5 årtier og spørg befolkningen, hvad og hvordan har de lært bedst og mest. Tag de bedste ting ud af hvert årti. Jeg er selv en årgang 59, en ting er sikkert: vi lærte meget hurtigt at læse og regne gennem Søren og Mette bøgerne og gode logiske regnebøger. Mere forvirrende blev det, da man slog geografi, biologi og historie sammen til orientering. Lyt til forsøg med læringstile på f.eks. Projektet på Gauerslundskole: Skolen - verdensklasse på 100 dage. Hvert barn skal testes for sin læringsstil for at lære bedst. Børns ret til frihed over fritid skal bevares. Vigtigt for personlig og social læring. Børns fantasilege skal ikke konstant afbrydes, fordi de skal puttes i kasser. Taberne bliver især de børn som har svært ved at indlære og koncentrere sig i store fora, som det jo er i klasser med 24 til 28 børn. Inddel børn i klasser i forhold til læringsstile og giv stadig børn, som har svært ved at følge med ekstra timer i små grupper. Og ansæt f.eks. 2 rummelige personer til at hjælpe i klassen. Se så begynder det at hjælpe med en god skole. Lærerne skal heller ikke proppes med alle mulige ekstra registreringer og besværlige læreplaner - mere tid til individuel testning og undervisning - Barnet skal i centrum på den god måde. Forældre skal også lære, at alt ikke kun drejer sig om deres barn men om klassen som helhed. Børn skal lære at respektere voksne og omvendt - det skal læres hjemmefra allerede fra børn er helt små. Vi skal have små og store selvstændigt tænkende individer som kan begå socialt individuelt som i grupper på konstruktive måder. Problemet med heldagsskolen er, at en stor del af børnene vil komme til at lide af stress og udbrændthed, i lighed med voksne på det nuværende arbejdsmarked, og alle ved, at kronisk stress påvirker hjernen i negativ grad med manglende koncentration og indlæring. Prøv at se vores syge samfund udefra: vi får børn, afleverer dem til fremmed pasning fra de er 6 mdr/12 mdr., hvor de skal opholde sig ofte i længere tid end en voksens arbejdsdag, i masser af larm fra 3-15 andre børn som de konkurrere mod i forhold til opmærkhed. Hvorfor mon så mange børn lider af opmærksomhedsforstyrrelser, vil være i fokus konstant e.l.? Vi andre havde fred og ro, gik ikke i børnehave eller fritidshjem, og hold da kæft en fed barndom at kunne tænke tilbage på! Derfor mindre arbejdstid til alle - f.eks. 33 timer - dette vil skabe flere arbejdspladser, mindre stressede medarbejdere, mere tid til vores børn, tættere voksenkontakt for børnenes vedkommende - se sådan et samfund ville være ideelt!

Gæst

#165

2013-03-17 16:33

:-)

Gæst

#166 Folkeskolereformen

2013-03-17 22:32

Den såkaldte "nye" folkeskolereform er meget gammel vin på nye flasker. Det er det gamle projekt "fremtidens skole" som man startede op i 80' erne. Dette projekt var udviklet i samarbejde mellem lærerne, kommunerne og undervisningsministeriet. Dette her er et topstyret diktat fra en total udemokratisk regering. I gamle dage sagde man Stauning eller Kaos. Nu kan man sige Corydon lig med kaos. Føj.

Gæst

#167 Delt på skolens intranet

2013-03-18 00:23

Jeg har netop delt linket til denne side via intranettet på min søns skole, så håber jeg det vil give nogle flere underskrifter.

Gæst

#168

2013-03-18 08:34

Det er hårdt nok, at gå i skole... Det er IKKE et 37-timers JOB... Desuden får de jo ikke løn for at være barn...

Gæst

#169

2013-03-18 14:12

Jeg tror man har glemt at børn også skal have tid til sport, fritidsjob, være sammen med andre venner end dem fra klassen og idet hele taget have lov til at være barn!!!!!!!

Gæst

#170

2013-03-18 14:15

FUCK LOCKOUT OG SKOLEREFORM!!

Gæst

#171

2013-03-18 14:17

Det er sgu noget lort!!

Gæst

#172 Hvor er mod-indsamligen?

2013-03-18 20:10

Jeg vil da meget hellere skrive under FOR en reform med heldagsskole - flere undersøgelser viser, at det giver bedre læring og at det sociale rum sagtens kan flyttes ind i skolen.

Gæst

#173

2013-03-19 09:47

Nu er nok NOK.....ingen heldags skoler her Tak ! Børn er mennesker ikke et nummer der bare skal bukke, adlyde og lære, de skal respekters som de mennesker de er !!!

Gæst

#174

2013-03-19 17:52

Jeg skriver ikke under fordi jeg er lærer, men er mor til 2 døtre der er lærere og kan se deres hverdag som lærer er meget presset og ved de arb rigtig meget - så hvis der også skal være mennesker bagved kan der ikke presses mere ned over hovedet på dem

Gæst

#175

2013-03-20 12:19

For min søn med ADHD vil det betyde at han ikke længere kan klare den alm skole, fordi den bliver for lang og anstrengende. Han har brug for sin badmintonstrænning, - men vil nu være for træt til at fortsætte med det. Det kræver mange resurser for et barn med ADHD at tilpasse sin den alm skole hver dag...