Imod ny folkeskolereform

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Imod ny folkeskolereform.


Gæst

#251

2013-04-16 21:54

Jeg er ikke kompetent til at have en mening om kvaliteten af undervisningen med den foreslåede reform, ejheller om lærernes arbejdsvilkår.
Men som foreningsmand er jeg stærkt bekymret for de lange skoledage, for dels giver det øget pres på kommunale faciliteter, altså haller, vi som foreningsbrugere er afhængige af, og jeg tvivler på, der følge en pose penge med den nye reform til at udvide halkapaciterne som kompensation; dels forhindrer det de unge mennesker, som vi ellers har haft stor succes med at rekruttere både som frivillige hjælpetrænere og instruktører, og dermed skubbe dem i gang med at tage ansvar, være rollemodeller og få erfaring som ledere, for de vil stadig sidde og kukkelure på skolebænken, hvor vi skulle have brugt dem til noge kreativt, udfordrende og meningsfyldt.

Gæst

#252 vi skal spare, men politikerne frådser...

2013-04-17 10:24

#1: -

ved i at en minister har en fed pension og får pension til sine børn også?

http://www.skrivunder.net/signatures/afskaf_pension_til_folketingsmedlemmer/start/480

støt min indsamling og lad os give igen med samme mønt..


Gæst

#253

2013-04-17 18:17

Vi ønsker hverken "Ny Nordisk Skole" "Ny Nordisk Censur" eller "Ny Nordisk Korruption og Bestikkelse"

Gæst

#254

2013-04-17 21:15

Må retfærdigheden ske fyldest
Kenneth

#255 Man redder som man sår eller sådan noget...

2013-04-18 09:07

Jeg kan godt se der er problemer, men I må også se i øjnene at det er JER der har stemt den siddende regering ind (Her forstået alle jer offentlige ansatte), ergo burde i også støtte op om JERES parti.

Dertil vil jeg sige der allerede nu er skræmmende tendenser når børn i folkeskolen hverken kan regne, formulere sig eller ved hvad basal geografi er, det er decideret pinligt at se 10-11 årige ikke ved hvor Brasilien ligger i forhold til Danmark!! Der fejler lærerne og regeringen forfærdeligt og man kan ikke skyde skylden på manglende forberedelsestid... dette er manglende engagement fra lærerne og ikke mindst manglende kompetence!! Måske skulle ældre generationer lærer tilbage på skolebænken og lære om motivation og hengivenhed for sit arbejde i stedet for at strejke, det betyder kun at børnene bliver dummere end de er i forvejen. Det kunne være i skulle tage og passe jeres job og gøre det i bliver betalt for!!

Gæst

#256

2013-04-18 16:17

jeg håber alle der ved hvad vi laver i skolen skriver under

Gæst

#257 svar til # 255

2013-04-19 02:26

Hej Kenneth
Det er altså IKKE lærerne der strejker. Det er KL som på kommunernes vegne har lock outet lærerne, for få dem til sluge kamelen og kvit og frit levere 10 millioner ekstra lektioner.
Man skal ikke for enhver pris støtte dem man har stemt på - ikke alle lærere stemmer ssfr - hvis de folkevalgte trækker elendige ideer ned om ørerne på borgerne.
Og helhedsskolen har ikke bund i nogen som helst viden eller forskning på skoleområdet. Det er en ide formet af regnedrengene i finansministeriet og KL. Store internationale undersøgelser har placeceret danmark i eliten, som nummer 5 i verden i læsning. Og der er noteretstor fremgang i matematik og i naturfag. Med den nuværende arbejdstidsaftale vel at mærke.
Der er problemer i folkeskolen alligevel, men helhedsskolen med mere og dårligere undervisning er ikke medicinen. Og i øvrigt havde Antorini i opgørelsen af børn som ikke tog deres afgangseksamen talt børn med, som var syge og skulle til sygeeksamen senere, børn som var døde og børn som var udvandret. Dvs. at der reelt var omkring 11 procent, som ikke fik deres eksamen. Men det har vist sig, at det ikke er afgørende for om man får en ungdomsuddannelse. Så problemet er helt klart talt op fra ministerens side, for at få folk til lettere at sluge ideen om helhedsskolen.
Men den skole bliver et helvede for mange børn.
De har ret tll fritid og frihed og til deres barndom og ungdom. Senere hen kan det blive hårdt nok med det modbydelige asociale samfund, vi er ved at udvikle.
Sig nej til en skole der berøver børnene tid til sig selv, til interesser og sammenvær med venner og familie.

Gæst

#258

2013-04-20 19:38

69.- Kr. pr. barn om dagen. Send en regning til bogmesteren, ikke meget men rigtig mange mill. for kommunerne,,, vi har ret til at få de penge udbetalt, det vi har betalt over skatten. - Kun økonomi tæller for Corydon og KL. men det skal være før lærernes strejke kasse er tom. - Kom nu få de andre forældre i jeres barns klasse med... DEL, DEL

Gæst

#259 Opråb

2013-04-21 10:29

Og så skulle vores børn udsættes for dette http://www.skrivunder.net/stop_wifi_i_folkeskolen#form en hel dag af gangen.

Gæst

#260 Støt også denne - afskaf ministerpension

2013-04-21 11:07

zeniamor

#261 Re: Re:

2013-04-22 08:00

#12: - Re:

Det kunne man måske nok, meeeeeen hvordan vil du lige få de pædagoger til at undervise/træne på sammen niveau som vores børn får i deres respektive klubber. Det drejer sig bestemt ikke kun om at de skal rører sig og det kan de da gøre i skolen?? NEJ, der er mange børn der dyrker eliteidræt, herunder min egen datter og det vil BESTEMT IKKE kunne overtages af en pædagog der lige laver lidt sport med ungerne. Tænk på alle de børn der måske må droppe deres sport hvis de skal i heldagsskole. Nej lad børn og forældre i fællesskab selv bestemme hvilken sport eller fritidsaktivitet de vil gå til, og ikke lade det være op til en regering/lærer/skoleleder at bestemme hvad de skal dyrke, og da slet ikke på det niveau til alle........


Gæst

#262

2013-04-22 12:40

Fordi 20 % eller mindre ikke er i stand til at styre en skolegang og den tilhørende fritid er der ingen mening i at de øvrige 80 % skal aktivitetsbindes i en heldagsskole.

Gæst

#263 Re: Re: Re:

2013-04-22 16:22

#261: zeniamor - Re: Re:

Nej man ser nærmest heldagsskolen for sig, som en stor  ensrettet flok nordkoreanere, der tramper afsted i takt, mens både middelmådigheden og modløsheden breder sig


Gæst

#264

2013-04-24 20:51

Nej til en længere skoledag. Jeg ønsker ikke en skoleform, der er baseret på længden af skoledagen. Og jeg tror ikke at ungerne bliver klogere af at tilbringe flere timer i skolen.

Gæst

#265 Min søn på 10 år græd

2013-04-25 13:22

Min søn på 10 år begyndte at græde, da jeg fortalte ham at han skal til at gå i skole fra kl.8:00-16:00

Gæst

#266 fortæl om underskriftsindsamlingen :-)

2013-04-25 21:31

Jeg håber, der bliver ved med at komme underskrifter mod heldagshelvedet. For med regeringsangrebet på lærerne i dag, er vejen banet. Nu kan man tvinge lærerne til at undervise 10 millioner lektioner ekstra, for den samme løn. Og på den måde financieres helhedsskolen...

Gæst

#267

2013-04-26 21:07

Fint at der er nogle, der laver en underskriftindsamling. Man kan så blot være bange for, at de politikere, der sidder og laver lovene, ikke får dem at se.Jeg mener, det er ganske uhørt, at den regering, vi har nu, åbenbart mener, at danskere skal lovgives i snart alle forhold, især indenfor privatlivet, vi er faktisk ganske gode til selv at styre vort liv, det ejer I trods alt ikke endnu, selv om det efterhånden ser ud, som om I tror, I gør det. Fri os for den styring og lad børnene få lov til at udvikle sig i frihed, efter faglig undervisning i skolen. Børnene skal ikke ensrettes efter tilfældige pædagoger og ministres for godt befindende.Det er i frihed, sammen med de kammerater, man selv hart valgt, man danner sin identitet. Ofte tænker jeg, hvor er forældrene i denne sag, for det kan vel ikke bare være et spøtgsmål om, at ok , det klarer skolen. så er vi jo fri. Det kan jeg dog ikke tro.
Venlig hilsen Tove Schnügger.
Maritov

#268 Re: vedr.de 20% ..

2013-04-26 21:23

#262: -  

Enig!!! Og hvor har man egentlig de 20 % fra? Man skulle måske hellere, i stedet for at lave en helt ny, tåbelig reform, undersøge, hvilke elever det er, der ikke kan kan læse og klare matematik på rette niveau. F.eks.kunne man bruge de mange millioner, der er afsat, igen ,til modersmålundervisning . Og så skulle man helt givet aldrig have lavet den nye lov fra sidste år, med inklusivbestemmelsen. Det er synd for de elever, der virkelig har brug for ekstra, speciel undervisning og det er synd for de andre elever, som får deres undervisning ødelagt. Det er faktisk også synd for lærerne, som nu, efter det nye, overgreb på lærerners forberedelsestid bl.a. ,hvordan søren skal de klare at undervise både- og ????  ... Men, selvfølgelig, hvordan skulle vore unge politikere overhovedet vide noget om, hvad der foregår i Folkeskolen i dag, de har jo selv sikret deres børn i privatskoler. Det er over al måde uantageligt. Hvor længe vil Danmarks befolkning mon finde sig i dette.

 


Gæst

#269

2013-04-28 20:08

Mere bureaukrati og mindre tid til børnene. Føj en "forbedring"!

Gæst

#270

2013-04-29 06:05

Godt indslag

Gæst

#271 flere skoleinspektører

2013-04-30 13:16

Formanden for skolelederforeningen Anders Balle har efter lovindgrebet meldt ud, at det bliver nødvendigt med en ekstra skoleleder pr. skole landet over. En lederløn svarer ca til 2 lærerlønninger. Hvis de får det i gennem, vil der ikke være nogen ressourcer tilbage til skolen.
Heldagsskolen kommer til at drukne i bureaukrati.

Gæst

#272

2013-04-30 14:50

Børnene mister jo alt deres fritid, til venner og fritids aktiviteter.

Gæst

#273 Re:

2013-05-02 07:20

#2: -

De har fri hhv. kl. 14, 15 og 15.30. De kan SAGTENS nå andre fritidsaktiviteter. De får endda mere tid til det, da der i den ne reform inføres tvungen lektiehjælp. Det betyder der ikke vil være lige så mange hjemme, og dermed mere fri til andre ting, eks. fritidsinteresser og hygge med forældre og kammerater.


Gæst

#274 Re:

2013-05-02 07:23

#251:

De vil have fri hhv. 14, 15 og 15.30... Og med tvungen lektiecafe (og lektiehjælp) som den nye reform lægger op til, vil det umiddelbart give mindre lektietid hjemme og dermed mere tid til fritidsaktiviteter. Den store forskel blier at de måske skal have en større madpakke med eller sportstøje ell. skal med i skole.

 


Gæst

#275 Re:

2013-05-02 07:31

#5: -

de får hhv.

0. klasse 0 ekstra undervisningstimer

1-3. 1 ekstra undervisningstime

4-6. 2 ekstra

7. 4 timer ekstra (2 af dem valgfag)

8-9 2 ekstra timer.

Resten er aktivitetstimer. De går primært ud på at lære gennem leg og praktik, fysisk bevægelse og tvungen lektiehjælp.

De har fri senest 14, 15 og 15.30...

Det giver dem stadig god tid til fritidsaktiviteter og mindre lektietid hjemme. OG kvalificeret lektihjælp til alle, uanset social baggrund. Det ser jeg som et stort plus!