Imod ny folkeskolereform

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Imod ny folkeskolereform.


Gæst

#1

2013-02-02 18:34

Jeg er lærer, og jeg ser IKKE visdommen i ny skolereform.

Gæst

#2

2013-02-02 22:40

Har man tænkt over, hvad en heldagsskole vil gøre ved børnenes hobbyer og fritidsinteresser? Heldagsskolen vil ikke - i hvert tilfælde foreløbigt - kunne levere violinundervisning eller fodboldtræning på et niveau, der tilnærmelsesvist ligner musikskolernes og fodboldklubbernes! Er disse kompetencer overflødige? Der er intet evidens for, at det faglige niveau vil højnes med flere timer i skolen, dertil skal lægges, at børn i dag jo også tilegner sig vigtige kompetencer i deres fritidsliv - socialt, sportsligt, musisk osv. Jeg forestiller mig, at skolereformen vil være en bedring for den lille gruppe af folkeskolebørn, der i dag har særlige faglige udfordringer i skolen, og mangel på fritidsaktiviteter. Men hvad med de øvrige måske 90%? Hilsen en skuffet forælder...

Gæst

#3

2013-02-07 07:35

Som en af vores tre sønner siger: vi har ikke brug for flere timer, men bedre lærere...

Gæst

#4

2013-02-10 16:02

måske har man brug for flere skoler som bakkes op af interesserede forældre som tager fagfolkenes ord for gode varer og som accepterer konsekvensen af ens barns opførsel

Gæst

#5

2013-02-10 22:53