Imod ny folkeskolereform
Kontakt forfatteren af dette andragende
❤❤❤ Jeg har skrevet under ;O) Har du ???
Re: Nyt blod!
Ja, gad vide hvorfor de er udbrændte. Lad os endelig bare fyre alle de lærere, som er i skolerne i forvejen og sætte nogle nye ind. Lad os gøre det i alle erhverv, sådan at alle Danmarks lønmodtagere bliver udskiftet...Helt ærligt lyder godt nok ikke som om du ved noget som helst om, hvordan det er at være lærer eller pædagog, eller hvad de egentligt laver. Jeg gør heller ikke, men jeg vil nødig skulle undervise en flok børn, hvor nogle gerne vil undervises, andre der trænger til en ordentligt opdragelse hjemmefra og så lige det sidste nye, alle børn skal inkluderes, så at hverken de specielle børn eller de andre normaltfungerende børn kan få den undervisning, som netop de har brug for. Men lad os endelig få noget nyt blod, så skal det nok gå det hele :(, især nu hvor de skal gå i skole hele dagen, så har lærerne jo masser af tid til at klare de opgaver og undervise hver enkelt barn på deres niveau....
reformen
Og jo ringere undervisningen bliver, jo mindre motiverede bliver børnene til at tage imod undervisningen!! Opmærksomheden bliver svækket, interessen daler, resultat: børnene keder sig og bliver kede af at gå i skole...
En lærers vigtigste opgave er at skabe interesse, forståelse og glæde ved at lære vor spændende verden og dens mysterier at kende!!! Det er måden, det gøres på og ikke en forlænget tid!
skriv også under her:
Der sker mange besynderlige tiltag i folketinget for nuværende!
http://www.skrivunder.net/fimm_pa_5_ar_skal_blive_i_danmark
Ann-Mari Borgelin
folkeskolelærer gennem over 40 år
Så lad os alle lære og lad os dele det arbejde der er. Vi bør også alle have tid til at nyde livet mens vi har det.
Undervisning, en smule forberedelse og intet mere....
Jeg kan derudover frygte at de i forvejen skoletrætte elever i udskolingen hopper direkte på ufaglært arbejde efter folkeskolen - og ikke kommer videre.
Børnene taber på dette, der har været mange kiksede forsøg på at spare penge fra dansk politiks side de sidste par år, skolelukninger, sammenlægninger m.m - men dette topper...
| This discussion has been closed. |
Skal vi "tabe" flere børn i systemet end nu? så stem bare for
Der skrives og siges så meget om at ungen skal videre uddannes, og det er som om regeringen kun tænker på de veluddannede, akademiske uddannelser, men hvad med en gedin håndværker uddannelse og lignende. ---- Jeg går ikke ind for en heldagsskole med struktur på hvornår der skal undervises bogligt, og hvornår der skal være "lærerig leg" som det kaldes. Hvor er tiden til selvstændig at finde kreativiteten frem, selvstændig tænkning og selvstændig udfyldelse af fritid, som netop giver grobund for alsidig uddannelse efter endt obligatorisk skolegang. Det kan jeg ikke se heldagsskolen rummer. Jeg er bange for at vi taber endnu flere på gulvet i form af skoletræthed, modløshed og tilpasningsvanskeligheder ved en lang påtvungen dag. ----- Hvor mange forældre ønsker selv reelt at være på fuldtidsarbejde, hvis de havde mulighed for andet??