Imod ny folkeskolereform

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Imod ny folkeskolereform.


Gæst

#51 Skal vi "tabe" flere børn i systemet end nu? så stem bare for

2013-03-02 19:45

Der skrives og siges så meget om at ungen skal videre uddannes, og det er som om regeringen kun tænker på de veluddannede, akademiske uddannelser, men hvad med en gedin håndværker uddannelse og lignende. ---- Jeg går ikke ind for en heldagsskole med struktur på hvornår der skal undervises bogligt, og hvornår der skal være "lærerig leg" som det kaldes. Hvor er tiden til selvstændig at finde kreativiteten frem, selvstændig tænkning og selvstændig udfyldelse af fritid, som netop giver grobund for alsidig uddannelse efter endt obligatorisk skolegang. Det kan jeg ikke se heldagsskolen rummer. Jeg er bange for at vi taber endnu flere på gulvet i form af skoletræthed, modløshed og tilpasningsvanskeligheder ved en lang påtvungen dag. ----- Hvor mange forældre ønsker selv reelt at være på fuldtidsarbejde, hvis de havde mulighed for andet??


Gæst

#52

2013-03-02 22:25

Jeg har skrevet under, har du?

Gæst

#53

2013-03-03 01:15

Nu må det være nok. Det er børnene, der betaler prisen på længere sigt. Det drejer sig ikke bare om manglende indlæring, men på sigt i høj grad om livsværdier for den enkelte.

Gæst

#54

2013-03-03 01:36

❤❤❤ Jeg har skrevet under ;O) Har du ???


Gæst

#55

2013-03-03 09:29

Børn skal ikke gå i skole hele dagen

Gæst

#56

2013-03-03 09:52

børn skal have lov til at være børn

Gæst

#57 Re: Nyt blod!

2013-03-03 18:25

#11: - Nyt blod!

Ja, gad vide hvorfor de er udbrændte. Lad os endelig bare fyre alle de lærere, som er i skolerne i forvejen og sætte nogle nye ind. Lad os gøre det i alle erhverv, sådan at alle Danmarks lønmodtagere bliver udskiftet...Helt ærligt lyder godt nok ikke som om du ved noget som helst om, hvordan det er at være lærer eller pædagog, eller hvad de egentligt laver. Jeg gør heller ikke, men jeg vil nødig skulle undervise en flok børn, hvor nogle gerne vil undervises, andre der trænger til en ordentligt opdragelse hjemmefra og så lige det sidste nye, alle børn skal inkluderes, så at hverken de specielle børn eller de andre normaltfungerende børn kan få den undervisning, som netop de har brug for. Men lad os endelig få noget nyt blod, så skal det nok gå det hele :(, især nu hvor de skal gå i skole hele dagen, så har lærerne jo masser af tid til at klare de opgaver og undervise hver enkelt barn på deres niveau....

jaguaren

#58 reformen

2013-03-03 18:42

Lad os få en reform der sætter de driverter til lærer til at bestille noget!

Gæst

#59

2013-03-03 19:12

godt initiativ: lad os få debatteret dette nye tiltag, og især måden der fra regeringens side "tromles" på ;(

Gæst

#60

2013-03-03 21:04

Det må være indlysende, at undervisningen bliver forringet med den mindre tid for lærerne til forberedelse pr. time, når de bliver pålagt flere timer! Endda uden ekstra løn!
Og jo ringere undervisningen bliver, jo mindre motiverede bliver børnene til at tage imod undervisningen!! Opmærksomheden bliver svækket, interessen daler, resultat: børnene keder sig og bliver kede af at gå i skole...
En lærers vigtigste opgave er at skabe interesse, forståelse og glæde ved at lære vor spændende verden og dens mysterier at kende!!! Det er måden, det gøres på og ikke en forlænget tid!

Gæst

#61

2013-03-03 21:56

Børn skal have lov til at forblive det de er, nemlig BØRN. I hvert fald så længe det er muligt. Samfundet handler jo ikke længere om hvor meget faglig viden man kan nå at fylde på de "tomme kar", men om hvordan de kompetente små mennesker lærer at tilegne sig denne viden nemmest (for dem selv).

Gæst

#62

2013-03-03 22:01

Har underskrevet..

Gæst

#63

2013-03-03 23:10


Gæst

#64

2013-03-04 00:21

Jeg synes politikkerne snart skulle lytte til hvad de professionelle snakker om.

Gæst

#65

2013-03-04 00:47

Jeg er ikke selv i farezonen, da jeg er pensionist. Men det er mig komplet ubegribeligt, at regeringen kæfter op om flere jobs, når de samtidig med denne skolereform vil sende en masse SFO og klubmedarbejdere ud i arbejdsløshed. På mig virker det som om den venstre hånd ikke ved, hvad den højre gør i denne regering. Og hvorfor blander Margrethe Vestager sig hele tiden, hun er jo ikke undervisningsminister.

Gæst

#66

2013-03-04 09:58

For mit barns skyld!!

Gæst

#67

2013-03-04 10:47

Børn har ret til frihed!
Hans Tibet Skytte

#69 Der sker mange besynderlige tiltag i folketinget for nuværende!

2013-03-04 12:51

Derfor min underskrift.. jeg tænker her på den lille dreng Fimm Na, der har fået sin frifindelse anket af justitsministeriet,uden at ministeren vedkender sig sit ansvar offentligt.. Du kan hjælpe Fimm Na og hans familie ved at deltage i underskriftindsamlingen for ham på
http://www.skrivunder.net/fimm_pa_5_ar_skal_blive_i_danmark

Gæst

#70

2013-03-04 13:11

Lærerne er allerede alt for pressede af alt for mange opgaver og ofte med kyniske ledere, det desværre er blevet moderne at bruge. Lægges der flere arbejdsopgaver og mere arbejde på lærerne ender det med at hele systemet kolapser.
Ann-Mari Borgelin
folkeskolelærer gennem over 40 år

Gæst

#71

2013-03-04 15:59

Eleverne ønsker heller ikke en længere skoledag, da de vil have lov til fritidsaktiviteter og arbejde

Gæst

#72

2013-03-04 17:49

Det er godt, at børn skal lære noget for selvfølgelig skal de det, ingen tvivl om det, men børn skal også have lov til at være børn og som voksne skal der både være tid til alvor og leg.

Så lad os alle lære og lad os dele det arbejde der er. Vi bør også alle have tid til at nyde livet mens vi har det.

Gæst

#73

2013-03-04 19:56

Tak for arbejdet med denne indsamling!! Jeg håber vi er mange der gider forholde os :)
René

#74 Undervisning, en smule forberedelse og intet mere....

2013-03-04 21:02

Som lærer kan jeg kun ryste på hovedet af den reform. At give os flere timer i klasserne er fint hvis der fulgte tid med til forberedelsen - det gør der ikke, tværtimod bliver forberedelsestiden skåret KRAFTIGT ned. Derudover er det slut med samarbejde med andre faggrupper, slut med at snakke med forældre, slut med grundig evaluering af undervisning, slut med lejrskoler og jeg kunne blive ved. Hvis vi skal undervise 30 timer om ugen kan en 37 timers stilling slet ikke række...

Jeg kan derudover frygte at de i forvejen skoletrætte elever i udskolingen hopper direkte på ufaglært arbejde efter folkeskolen - og ikke kommer videre.

Børnene taber på dette, der har været mange kiksede forsøg på at spare penge fra dansk politiks side de sidste par år, skolelukninger, sammenlægninger m.m - men dette topper...
Sarah K

#75

2013-03-04 21:39

Tusind tak for alle jeres kommentarer og ikke mindst underskrifter! Synes det er så fedt at så mange bakker op!