Imod ny folkeskolereform

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Imod ny folkeskolereform.


Gæst

#26

2013-03-01 14:03

Godt initiativ
mortilmange

#27

2013-03-01 14:19

Jeg synes det er utroligt at der kun snakkes om at det går ud over børnenes fritid, jeg som forældre til flere børn er imod denne nye ide om heldagsskole, fordi det vil gå ud over min tid med mine børn, jeg har sat mine børn til verden for at være sammen med dem!!!!

Gæst

#28

2013-03-01 14:31

Er meget imod det selvom mine børn er blevet voksne :0) Syntes snart ikke børn får lov at være børn .....og forældrene påduttes alverden ..som om børnene efter fødslen ...fuldstændig skal formes efter den til enhver tids siddende regering!!! De kan få lov at overtage ansvaret for dem når de fylder 18 år så er de myndige og kan selv bestemme om de vil være det !!!!!

Gæst

#29

2013-03-01 14:46

Kan det være rigtigt at det danske skole system skal begynde at ligne det i Kina, hvor børnene ikke fortager sig andet end at gå i skole ? nej det syntes jeg ikke det der mangler er nok kvalificeret lærer som kan undervise børnene. Det handler ikke om tiden de er i skole, men om indholdet der er i timerne. Derfor hver så venlig at skrive under på denne underskriftsindsamling.
kl

#30

2013-03-01 15:10

Jeg synes at børn skal have lov til at være børn, så længe som muligt, de får aldrig den frihed igen i deres liv, som de har imens de er børn, jeg tror heller ikke på at de får mere kvalitet i undervisningen, ved at skoledagene bliver længere.

Gæst

#31

2013-03-01 15:15

Børn skal have lov til at være børn - vis mennesker tillid og de vil yde deres bedste - børn er også mennesker, lad være med at tage deres barndom fra dem!

Gæst

#32

2013-03-01 15:29

Ikke på vilkår om lønmodtagernes rettigheder skal trampes under fode. Vi finder os ikke i diktatur!
RAP

#33 Re: på tide

2013-03-01 17:19

#8: jessin - på tide

På tide.....    at svare igen  !!

Kære  jessin

  • Trist du ikke har opdaget, at nutidens lærere faktisk allerede gør dét du forslår  -  eller prøver på det. Blot er hverdagen ikke altid så enkel som du forestiller dig.
  • Og trist du ikke har indsigt nok til at forstå, at indlæring / læringsindhold ikke blot er noget man kan hente frem fra en pose. Hvis det var tilfældet kunne man jo nøjes med at undervise sit eget barn hjemmefra.

Men man må give dig:

  • Flotte ord i en flot indpakning  -  præcis som KL. Måske en kommende arbejdsgiver..... ?

Venligst.....  RAP

 


Gæst

#34

2013-03-01 18:16

Reformforslaget forekommer mig fagligt uambitiøst - det er vanskeligt ikke at tænke 'besparelse', ved gennemlæsning af, hvor 'aktivt' og 'spændende' det skal blive ...

Gæst

#35

2013-03-01 19:12

Kortere forberedelse = dårligere resultat!
Vælg et brugernavn

#36 Emne

2013-03-01 19:12

Skriv en kommentar...

Gæst

#37

2013-03-01 20:19

Det er ikke hensigtsmæssigt , når landets regering baserer en Skolereform på , at landets lærere skal betale prisen for reformens gennemførelse . Det er slet ikke politisk sagligt og korrekt.Strider mod al fornuftig forvaltning . Heldagsskolen er ikke ønskværdig for alle forældre og elever . Foranstaltninger har sin pris . At tage landets lærere som "gidsler" , er i den grad en uskøn beslutning .

Gæst

#38

2013-03-01 20:36

Helle og Lykke(toft) til jer allesammen :-)

Gæst

#39 Re: Re:

2013-03-01 21:09

#12: - Re: Og hvor skulle den forberedelse foregå? På min skole, hvor vi er 70 ansatte lærere, har vi 6 computere til rådighed til lærerforberedelse......ellers en goid idé

 


Gæst

#40

2013-03-01 21:23

Støtter som bedstemor til 6 børn i alderen 4, 5, 7, 9, 11 & 12.
Jeg frygter for deres udvikling. I dag er de optaget af kor,
sport og samvær med familie og venner. De udvikler utroligt
gode sociale kompetencer og kreativitet. Og hvornår kan jeg
få tid sammen med dem fremover? Men det værste er, at der
ikke er tænkt indhold ind reformen. "det finder vi ud af"
nej.nej. Til det amatørarbejde, Christine Antorini

Gæst

#41

2013-03-01 21:30

Skolereformen er ikke gennemtænkt .Begrebet kvalitet og kvantitet er ikke sammenhængende faktorer . Nogle elever kan nyde godt af det foreslåede . Andre elever og forældre vil føle reformen som en uhensigtsmæssig indgriben i den personlige frihed , hvor reformen lader hånt om forvaltningen af elevernes fritidsinteresser og forældres ønsker om samhørighed med deres børn .

Gæst

#42

2013-03-01 22:23

Jeg har stemt rødt hele min aktive vælgerkarriere. Men nu er jeg færdig med de inkompetente levebrødspolitikere. De ignorerer undersøgelser og fakta om deres hovedløse plan og venter på, at kunne tvinge deres sparereform ned i halsen på hele lærerstanden, når forligsforsøget går i vasken. Demokratiets død. Længe leve Antigrini...

Gæst

#43 Person indenfor undervisning og pædagogisk arbejde..

2013-03-02 03:28

For at stille det op overordnet, så er løsningen på en god folkeskole, at fritidsordning og skole bliver slået sammen (en slags heldagsskole) - i denne reform er dette jo så kun til 16-17 - ikke længere end børnene er i fritidsordning i forvejen :p Det er et godt initiativ af regeringen.. Bedre end det vi har nu med masser af lektier, der ikke bliver lavet og ukoncentrerede elever, pga. for lang tid uden luft og differentiering.. ;) Cool regering og dette modangreb er til grin... - eller ikke for liberale venstre/konservative hoveder...

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-03-02 08:15



Gæst

#45

2013-03-02 10:20

Er ikke folkeskolelærer, men mor til folkeskolebarn. Hverken lærere eller folkeskoleledere er blevet hørt ordentligt, og kommunernes gode erfaringer med nuværende ordning tilsidesat. Nogle ting kunne med fordel ændres og justeres. Men et KL der åbenbart snarere repræsenterer statens magt end kommuners og skolers + reelt set samfundets ønsker og ikke mindst behov, overholder ikke demokratiets spilleregler. Den danske model er formidabel. Ubetalelig. Hvis man bruger den til at lytte, udvikle og aftale. Men ikke hvis det gøres på skrømt, hvorefter man tromler og gennemtvinger pr. lov.

Find nogen, der kan lære jer at kommunikere, høre hinanden og forstå, hvad I hver især lægger i ord, ideer og begreber. Spil med åbne kort, mindre taktik, mere reelt ønske om et samfundsbærbart resultat. Tak!

Gæst

#46

2013-03-02 10:51

Så lad dog de danske lærer arbejde

Gæst

#47

2013-03-02 12:00

Man kan jo godt være for en ny skolereform, men bare ikke for den, som bliver præsenteret pt :-)

Gæst

#48

2013-03-02 15:21

Uanset om eleverne skal have flere timer eller ej, vil en ændring af lærernes ensidige fokusering på retten til overenskomst aftalt forberedelsestid være 100% nødvendig. Man skal forberede sig i det omfang som er nødvendigt og fornuftigt, og det er en opgave som skal løses af lærerne og deres ledere ude på skolerne. Lige som det sker for alle andre på arbejdsmarkedet.

Hvorfor har man en forestilling om at det er fagforeningen som ved hvad der er bedst for den enkelte skole og for måden undervisningen og dagen er planlagt ude omkring er mig ubegribeligt.

Forberedelse til gymnastik og forberedelse til en tværfagligt projekt er nok del forskelligt.
Ligesom en ny lærer har nok mere brug for forberedelse og vejledning end en lærer som har været i faget i 20 år.

Der skal gøres op med den rigide måde at tænke skole på.

Gæst

#49

2013-03-02 18:52

Det er da helt okay med heldagsskoler, men det skal være, hvor behovet er, så de skoler kan tilføres ressourcer, så det kan gøres ordentligt!

Gæst

#50 Re:

2013-03-02 19:34

#3: - skrev citat " Som en af vores tre sønner siger: vi har ikke brug for flere timer, men bedre lærere..."
I må have været uheldige, for der findes rigtig mange gode lærere, eller måske er jeres børn skoletrætte eller bare ikke tilpasningsegnede til at følge en skoledag på almindelige betingelser, der er også noget der hedder utilpassede børn og ikke kun lærere