Imod ny folkeskolereform


Gæst

/ #7

2013-02-22 18:05

Jeg er både lærer og forælder til to børn i folkeskolen og et, snart to, i privatskole. Sidstnævnte grundet en ovenfra gennemtvunget skolesammenlægning med for mange negative konsekvenser for hhv. min ældste datter og min yngste søn. Hvis ikke den sammenlægning havde fundetsted, havde min ældste datter fortsat sin skolegang i folkeskolen og.min yngste søn var startet i samme folkeskole.
Nu er jeg glad for at have disponeret på denne måde - for hvis denne reform bliver gennemført som skitseret, så bliver de to, som lige nu går i folkeskolen, flyttet så hurtigt det overhovedet lader sig gøre!!! De skal IKKE have deres barndom smadret af en regering, som er totalt fikseret på boglige egenskaber (jf. alle de obligatoriske latterlige tests børnene oversvømmes med) og som på ingen måde har forståelse for alle de mange elementer, lærerjobbet indeholder og ej heller gør nogen indsats for at sætte sig ind i det for alvor.
Tidsstyring, kontrol og sparekniv - det er de redskaber, der er på bordet, og på vegne af mine børn og mig selv siger jeg pænt, men bestemt: Nej tak!