Imod ny folkeskolereform

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Imod ny folkeskolereform.


Gæst

#101

2013-03-08 11:28

Det tåbeligt at tro kvantitet er mere værd en kvalitet! Måske man skulle se på der ikke var 30-40 børn i en klasse men måske det halve så der var mere fokus på den enkelte, så man kan samle op hvis der er problemer eller udfordringer!

Gæst

#102

2013-03-08 11:53

Jeg håber virkelig ikke denne reform bliver til noget, jeg tror undervisningen vil blive mere svævende, og jeg tror i den grad vi hurtigere får skoletrætte børn, og så er der lige mine børns aktiviteter, de har begge gået fra ml 14-15 og til kl 17 siden start, og gør det stadig 4 gange om ugen, da de begge går efter at blive rigtig dygtige, denne sportsgren kommer de så ikke længere til at kunne gå til:-(((( Er det ikke vigtigt at vores børn bevæger sig meget, og ikke de der 20 min hist og her i den nye reform, hvad får de ud af det?? Og hvordan skal fremtidens elitesportsfolk så blive udviklet fx til verdensmesterskaber og OL, hvis de skal tilbringe hele dagen i skole? I mine børns skole går en pige, som vi ved næste OL vil se, og det er fordi hun øver så meget før og efter skole, hvordan skal hun kunne det i fremtiden, når svømmehallen om aftenen er åben for offentligheden, hun ville aldrig kunne træne ordenligt så. For fakta er at sportsgrenene for det meste ligger om eftermiddagen og ikke om aftenen, da klubber låner deres lokaler ud til andre også, så de klubber vil også blive ramt på indtjeningen, og så lukker de nok også i disse krisetider. Den skolereform er på ingen måde gennemtænkt!!!


Gæst

#103

2013-03-08 20:40

Hvem skal nu dele aviser ud til bla. De ældre om eftermiddagen? Jeg kender mange unge der har langt mere ud af at have et eftermiddagsjob. Fejedreng, avisbud osv. Jeg gætter også på at det bla. Drejer sig om netop de 17-20% regeringen mener at heldagsskolen rammer!

Gæst

#104

2013-03-09 23:19

Vågn op! Danmark

Gæst

#105

2013-03-10 01:37

Hjælp vores børn.(børnebørn)
En bekymret forældre

#106

2013-03-10 13:38

I fredags var gågaderne fyldt af engagerede forældre og lærere, der delte flyers og skolekridt ud. Min 6 årige 0.kl elev spurgte, hvad de delte ud og hvorfor. Jeg prøvede at forklare ham om politikernes ønsker: at han skal gå i skole lige så lang tid som jeg arbejder og at han ikke længere skulle i sfo. Han begyndte at græde, midt i menneskemylderet, fordi han elsker sin sfo..
Jeg fortalte ham så, at vi er mange voksne, der heller ikke synes det er en god idé og at vi kæmper imod, så han kan blive i sin elskede sfo og få lov at snitte grene, lave bålmad, lege i puderummet, lave perler, tegne, spille og hygge med venner og engagerede 0. kl-lærere og pædagoger.

Gæst

#107

2013-03-10 17:30

Kan kun opfordre alle til at bruge to min til at skrive under!! Just do it..

Gæst

#108

2013-03-11 14:00

Heldagsskolen er et udtryk for et samlet regerings-paranoia over Danmarks fremtidige evne til at konkurrere i verdenssamfundet - specielt på arbejdstiden.
Stop den angst for Danmarks konkurrenceevne og lad børn være børn. De skal ikke bruges som små japanere i en en børne-hverdag i Danmark. Det harmonerer ikke med den måde, vi normalt lever livet som danskere.


Gæst

#109

2013-03-11 15:18

Den nye skoleform er rådden og ødelægger blot vores koncentration og sociale fritid. De tvinger os som hader alle andre på ens skole til at leve i det rene helvede!

Gæst

#110

2013-03-11 15:34

Den var udemærket? :-)

Gæst

#111

2013-03-11 16:06

for de jeg har 3 børn som er ordblinde og for deres hved kommen et det alt for lang skole tid i for vejen når man har svært hved boogstaverne

Gæst

#112

2013-03-11 20:41

Børn skal have lov at være børn. Hvad med de børn, hvis bedste venner er dem fra fritidsinteressen, disse venner får de ikke tid til at se, fordi de skal være lige så meget i skole som vi voksene skal være på arbejde. Og vi voksne går ned med stress, hvad tror i en heldagsskole vil gøre ved vores børn.

Gæst

#113

2013-03-11 23:30

Man skal ikke have læst mange undersøgelsesrapporter, før man kan se, at regeringens udspil desværre er absurd teater. Børn lærer ikke mere af at få flere undervisningstimer, da det er kvaliteten af undervisningen, der virker. Desuden er det de færreste som bliver bedre borgere at være internerede i et skolemiljø fra 8-16.00. Børn har bedst af at udvikle sig i flere forskellige fællesskaber til inspiration for hinanden.


Gæst

#114

2013-03-12 13:25

Hvis ens barn er stemplet som besværlig og forstyrrende af læreren, så hjælper det ingen at de skal bruge endnu mere tid sammen -hvor går man så hen og møder voksne der synes du er ok ? Min datter havde meget glæde af at komme i sfoen og møde rummelige voksne, der syntes det var skønt med at nysgerrigt og videbegærligt barn !

Vivi Borgen

#115 Dødfødt skolereform

2013-03-13 00:03

Fostret er allerede dødt. Ny nordisk Skole kan ikke realiseres uden lærernes engagement. Det engagement forsvandt, da KL og regeringen lavede urent trav i overenskomstforhandlingerne. Svangerskabet er så langt henne, at fødslen af den døde skolereform skal gennemføres. Det bliver anstrengende for elever, forældre og lærere med en lockout. En nyttesløs kamp, som kun fører til en dødfødt skolereform. Ved regeringsindgriben vil den blive gennemført, men ved lærernes modvilje vil den blive en fiasko.
Mambo

#116 Respekt for lærernes store betydning

2013-03-13 10:37

Der er nok stor forskel på bevæggrunde for at være imod reformen. Jeg mener at det er vigtigt at se reformen i et stort og fremadrettet perspektiv. Hvad handler skolelivet om? Det handler om at danne og uddanne børn til at få et godt liv. De skal derfor dannes og uddannes til at imødegå en usikker fremtid med mange udfordringer på personligt og samfundsmæssigt plan. Det betyder at lærerne har et af de vigtigste jobs i vores samfund, jobs som kræver videreuddannelse og forberedelse. Jobs som kræver fingeren på pulsen. Jeg synes at en diskussion at Folkeskolens indhold er velkommen og mener selv at der skal nye tiltag til, snak om demokratisk dannelse og medborgerskab, mere og bedre klima- og miljøundervisning, meget mere kreativitet og respekt for den enorme betydning æstetiske læreprocesser til stor gavn for både den enkelte og samfundet. Der er bare ingen forskning der tyder på at mere skoleundervisning pr. automatik bidrager til dette, men at man i stedet skal se på selve indholdet og kvalificeringen af lærerne. Herunder forberedelsestid. Folkeskolereformen er alt for uklar og usammenhængende som den ser ud nu, og en heldagsskole fratager børnene en fritid der netop kan give dem nogle af de ting det skorter på i folkeskoleregi. Jeg har stor respekt for lærernes arbejde!!!!
Thomas

#117 Re:

2013-03-13 21:53

...du mener forhåbentlig flere lærere... eller bedre muligheder for de lærere der er?

/Thomas

Gæst

#118

2013-03-14 00:44

Mange bække små...

Gæst

#119

2013-03-14 08:53

S.christensen

Gæst

#120

2013-03-14 09:52

Imod ny folkeskolereform indikerer faktisk det modsatte, at der er tale om noget positivt, man er imod. Sig tingene ligeud: Tvungen heldagsskole - nej tak. Eller Tvungen heldagsskole - det er bare for meget eller Nej til til verdens længste eftersidning - hver dag!

Gæst

#121

2013-03-14 10:44

Man kan have sin tvivl om virkningen. Men hvis der slet ikke protesteres mod overgrebene - - - !!!?

Gæst

#122

2013-03-14 11:16

Lad os nu få et samfund der kan fungerer og må regeringen, så lige lade være med at blande sig

Gæst

#123

2013-03-14 15:38

Det er her med gjort.

Gæst

#124

2013-03-14 15:48

For mig er det skræmmende blot at tænke heldagsskole. Som tidligere skolelærer er jeg overbevist om at langt de fleste børn allerede er langt rigeligt i offentlige ansattes hænder, som det er. Nu er det så meningen at de som ønsker at deres børn har kortere dage, og dermed mere tid udenfor skole/institution, skal miste denne mulighed... jeg er lykkelig over at mine unger snart er ude af skolesystemet! Men i næste åndedrag starter jeg opsparing til at mine kommende børnebørn kan gå i private skoler og derved undgå det som jeg ser som en katastrofe. VENLIGST; forsøg at bruge sund fornuft og hjerte, frem for evigt og altid kun at basere reformer på økonomisk tænkning, tak

Gæst

#125

2013-03-14 16:04

Fint initiativ.