Skrivunder.net

Naturnationalparker uden demokrati – dyr uden beskyttelse

Naturnationalparker uden demokrati – dyr uden beskyttelse

I Danmarks naturnationalparker er bestyrelsesarbejdet reelt sat ud af kraft. Mange beslutninger er truffet på forhånd, og bestyrelsesmedlemmer har ingen reel indflydelse på centrale forhold – som valg af dyrearter, dyrevelfærd, hegn, adgangsforhold, tilsyn og pasning.

Samtidig søger staten systematisk dispensation fra dyrevelfærdsloven, så de dyr, der sættes ud i parkerne, ikke er beskyttet af de samme regler, som gælder for alle andre dyreholdere i Danmark.

Retten har allerede dømt Naturstyrelsen for grov vanrøgt. Dyr sultede, led og døde – mens kritik blev ignoreret og ansvar placeret længere nede i systemet.

Vi kræver:
• Reelle beføjelser til nye egentlige bestyrelser
• Stop for dispensation fra dyrevelfærdsloven
• Dokumentation af kritik og gennemsigtighed i beslutninger

👉 Skriv under og støt kravet om ansvar, dyrevelfærd og demokrati i forvaltningen af vores fælles natur

C73B1A56-5E94-4EF7-BCAD-18BCBDDDAA751.jpeg

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02mBkMNZqRj3aeW8YktoUQfukjQjawWmasSwTngQ9m1yJz5tNnsWESkksJxpbXnsE7l&id=100007475256715


Lotte Bøgedal
Kontakt forfatteren

Underskriv denne indsamling

Ved at underskrive accepterer jeg, at Lotte Bøgedal vil kunne se alle de informationer jeg angiver på denne formular.


ELLER

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.

Jeg giver samtykke til behandling af de oplysninger jeg angiver i denne formular, til følgende formål: