Imod ny folkeskolereform

jessin

/ #8 på tide

2013-02-23 21:09

Det er på tide der kommer en ny reform. og jeg synes at tankerne bag at fokusere på læring fremfor ren konfrontation som udløser forberedelsestid, gfiver det rigtige fokus. Der bør gøres op med den detalje tids/time/forberedelsestyring, som pt skaber ufleksibilitet og incitament til laveste fællesnævner. det vil være meget bedre hvis skolerne fik en fælles pulje og lærerne og lederne indenfor den skulle løse de opgaver som defineres. jeg synes også at det er rigtig set at få aktivitets timer integreret i undervisningen - det giver gode muligheder for at skabe aktionbaseret/cooperative læring og øge fokus på øge børnenes egne kompetence og ansvar for læring. jeg mener at både lærer og børn vil få en bedre og sjovere hverdag. så det at gøre op med egen arbejdstidsregler og sørg for at et fokus på at skolen har et fælles ansvar i stedet for et fokus på hvordan lærerne nu engang skal opfylde sine timer. tidsstyring og kontrol vil blive mindre. så jeg vil anbefale at udfordringen bliver taget op og lærerne bruger deres gode energi og gode faglighed til at udnytte denne mulighed for at lave en super folkeskole.