Imod ny folkeskolereform

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Imod ny folkeskolereform.

sofusc

#126 Danmark uden regering

2013-03-14 16:13

Dem der sidder på magten nu, er simpelthen så dumme og ignorante at det slet ikke kan tages seriøst!. Det er på tide at vi danskere tager vores land tilbage på en sober men bestemt måde. Der er absolut intet der vil kunne tvinge mig som forældre i at sende mine børn i skole 8 timer!
Helt enkelt nej! om det så betyder kamp!

Gæst

#127

2013-03-14 16:38

Børn har brug for fri leg!
Anne Gross
Gæst

#128

2013-03-14 17:18

Heldagsskole-ordningen er jo fuldstændig sindsyg :/


Gæst

#129

2013-03-14 17:40

Heldagsskole er ikke vejen frem, børn har krav på frihed og fritid!
Thomsen

#130 Re: på tide

2013-03-14 17:50

#8: jessin - på tide

Du har da nogle pointer, men tror du de flere timer (der skal findes netop ved mindre forberedelse) bliver bedre? Hvis man skulle gribe din bold, så kunne et oplæg være, at lærerne ikke selv var sikret en bestemt forberedelsestid, men skolen derimod var det. Dvs. i stedet for, at hver lærer skulle gange sin undervisningstid med en fast faktor, så blev det gjort på skole-planet. På den måde sikrer man, at der (i snit) stadig er tid nok til, at undervisningen bliver fornuftigt forberedt, og man kan netop prioritere ud fra fag og erfaring. Det kræver dog stadig en arbejdstidsaftale med KL, og det vil de ikke være med til. Det kræver også, at skolereformen bliver fulgt af flere penge, hvilket der jo bestemt heller ikke er lagt op til. Med den nuværende økonomiske "løsning" på skolereformen, bliver skolen ikke spor bedre af den... :(


Gæst

#131 Re: på tide

2013-03-14 18:04

#8: jessin - på tide

Har du selv børn ?


Gæst

#132

2013-03-14 18:34

Jeg skriver under fordi børn i de ældste klasser ikke skal tilbringe 37 timer i skolen. Max 30 timer. De har ret til fritid. Til at udvikle dig til kreative individer og dyrke deres fritid og være frivillige i vores skønne foreningsliv og selv være aktive udøver. Børn ig unge udvikler sig i forskellige sociale arenaer. Alt udvikling og læring foregår ikke i skolen.

Gæst

#133

2013-03-14 19:04

Skal børnene også stresses endnu mere?
Hvad med de børn der ikke i forvejen, er skole minded!?
Det vil resultere i endnu flere skoletrætte børn!

Gæst

#134

2013-03-14 19:14

Børn op til 14 år skal sidde så lidt på skolebænken som muligt. De har mere brug for leg, frisk luft og naturen.

Gæst

#135

2013-03-14 19:20

Så længe politikerne ikke har fundet ud af, at det er forkert spor de er gået ind på - så skal der åbenbart konstant skrives om det - og derfor - ja, mere synlighed. - - m.v.h. Vibse

Gæst

#136

2013-03-14 19:44

Politikere har fået utrolig dårlige vaner med at lave regler for ting de egentlig har alt for lidt forstand på... Som f.eks børn og deres behov, når de ikke selv er forældre...

Gæst

#137 Re:

2013-03-14 19:53

#136: - Der er mange lærere herinde der bruger deres tid her istedet for at bruge den på børnene som i er åh så bekymrede for - I skole til 14.00  og 15.30 skader da ingen børn, men åbentbart en masse lærere og her har vi åbentlyst problemet

 


Gæst

#138

2013-03-14 19:55

Godt der nogle der tager iniativ

Gæst

#139

2013-03-14 20:21

Jeg vil ikke at mine børn skal gå i heldagsskole. Prioriter familien og sammenholdet, Antorini.

Gæst

#140

2013-03-14 21:16

Børn har ret til at deres fritid

Gæst

#141

2013-03-14 21:16

jeg har mange gange hentet min datter når skolen slutter enten fordi vi har en legekammerat, der skal med hjem og lege eller også fordi vi tager på ture til stranden, til campingpladsen, til zoo, til fjord og bæltcenteret, på familiebesøg, til terrariet, på ture med vores hund eller rideture på vores lille pony og alskens andre steder, men det vil ikke være muligt hvis heldagsskolen bliver til virkelighed - og jeg kunne godt tænke mig at vide om regeringen selv ville have gået i heldagsskolen som børn?????????????
Derudover er der både beviser på at de hverken bliver bedre eller mere motiveret og de går tilmed glip af så meget, der giver dem meget mere på flere planer end skolelokalerne nogensinde vil kunne lære dem og derudover er det både lærere, forældre, børn, forskere, bedsteforældre, forskere i ind og udland, gymnasielærere, og praktisk alle andre - altså en temmeligt stor gruppe, der siger nej - det er jo ikke demokratisk af regeringen stadig at gennemtvinge denne reform - hvad er meningen??????????
Og det er også pinligt at Regeringen forsøger at gennemtvinge noget, hvor de slet ikke skulle blande sig i almindelige forhandlinger - som et lille barn, der ikke må få det stykke lejetøj de blev nægtet kort forinden!!!!!!!!!!!!!! Pinligt for et demokratisk land. Pinligt for en regering, der skulle arbejde for folket (som jo for vørigt siger nej)
Og hvis de vil spare penge hvorfor begynder de så ikke at kigge på de store firmaer, der ikke betaler skat? Hvorfor begynder de så ikke med regeringens eget forbrug af dyre biler, dyrt mad og drikke, og andre lignende dyre og fuldstændigt unødvendigt forbrug fra regeringens side og hvorfor skulle politikernes i forvejen høje løn stige da økonomien var på vej ned - nå ja det minder jo om bankdiretørers og bankledernes lønstigning, omskrivning af fratrædelsesgodtgørelse (læs forhøjelse af beløbet) og omskrivning af pensionsaftalen ved fratrædelse (læs forhøjelse af beløbet)lige inden bankerne gik konkurs - hm - nogen lighed?

Gæst

#142

2013-03-14 22:18

Synes vores børn også har brug for fritid, og tror bestemt ikke at længere tid på skolebænken giver mere eller bedre indlæring, og dermed øger vores børns kompetencer

Gæst

#143

2013-03-14 23:19

Hvis børn skal have lov til at være børn, det er ikke arbejds maskiner vi skal opdrage!!! Og i den sidste ende bliver de nok bare skole trætte som så mange andre gør i dag og hvis timer så bliver længere så mindsker det jo ikke det nok bare det modsatte og så står vi bare med en masse unge der ikke magter skolen i den sidste ende!!! Og det skal vi ikke ud i vel!!!

Gæst

#144

2013-03-14 23:54

ALT FOR DEMOKRATIETS RETTIGHEDER- DET ER INDIVIDETS FREMTID
Privat underviser.

#145 Re:Heldagsskolen

2013-03-15 00:16

#1: -

Så længe der ikke er arbejdstilsynsgodkente lokaler til rådighed i så lang tid, er der lange udsigter til at disse politiske tanker kan føres ud i praksis.


Gæst

#146

2013-03-15 00:16

Jeg mener, at det er rigtig sundt og udviklende for børn at møde mange forskellige andre børn og i mange forskellige sammenhænge, så barnet kan få lov at være i mange forskellige roller. Med en heldagsskole skal det barn, der ikke trives i sin klasse, nu have flere timer sammen med klassekammeraterne, i stedet for at gå hen i SFOen eller til fritidsaktiviteter, hvor det kan møde andre børn, som det faktisk trives med, og få en succesoplevelse og det fornødne selvværd til at klare sig i skolen.

Gæst

#147

2013-03-15 00:26

Hvor skal lærerne sidde hvis de skal forberede sig på skolen er der plads til en ordentlig skolegang
I det private får man flere og flere hjemmearbejdspladser nu vil man gå modsat vej i folkeskolen

Gæst

#148

2013-03-15 00:32

Børn er børn og kan ikke holde koncentration i 37 timer om ugen så hvad er det lige man til få ud af at lade dem side så længe? Udover sovende elever i klasserne.

Gæst

#149

2013-03-15 01:10

jeg vil heller hjemme undervise mit bar end at sende det i heldagsskole
Olsen

#150

2013-03-15 06:21

Åh, nu forstår jeg det. skrivunder.net er bare en underskriftsfabrik.