Imod ny folkeskolereform

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Imod ny folkeskolereform.


Gæst

#76

2013-03-04 21:43

Jeg er 100 % i mod det!!!!!
gæst

#77

2013-03-04 22:07

Håber da at denne underskriftindsamling topper "Underskrifter mod aflivningen af Thor" - håber at jeres børns fremtid er vigtigere end en hund...og jeg kan ellers også godt lide hunde;-)

Gæst

#78

2013-03-05 00:03

Jeg håber at forældrene til børn i folkeskolen sætter sig ordentlig ind i hvad der er ved at ske med vores skole, og at de må foretrække kvalitetsundervisning frem for kvantitet. Der er dog også grænser for hvor mange timer i træk skoleelever skal sidde passivt og få fyldt på, de skal også ud at lege og røre sig i frisk luft. Tænk på at børn i dag er i institution fra de er et år gamle og langt frem i livet, hvornår skal de være børn?
I dag skal lærerne have op til 25 elever og samtidig inkludere og være rummelige over for alle børn, det kræver sin kvinde (mand) at gøre det .
Jeg håber at man besinder sig og finder en god løsning på konflikten og at alle kan blive tilfredse dermed.
Og lad så skolen få ARBEjDSRO.

Gæst

#79

2013-03-05 09:40

det bliver et kæmpe nej tak til heldagsskole herfra!

Gæst

#80

2013-03-05 10:24

Det er lidt misvisende. fordi, jeg er ikke imod hele reform pakken.

Gæst

#81

2013-03-05 21:55

Del

Gæst

#82

2013-03-05 22:32

Kom ind i kampen danmark, dette kan vi da ikke byde fremtidens børn.

Gæst

#83

2013-03-05 22:49

jEG FÅR EN UBEHAGELIG FØLELSE AF AT STATEN VIL EJE VORES BØRN, STYRE OG BESTEMME OVER DERES FRITID.
Trille

#84 Re:

2013-03-05 23:08

Øv med den nye overskrift. Var absolut ikke det jeg skrev under på. Meget forkert at ændre efter over 5000underskrifter....
Gæst

#85 Re: Re:

2013-03-05 23:22

Meget enig

Gæst

#86

2013-03-05 23:43

Det er noget pis at i vil ha os til at gå så mange timer ekstra i skole ver uge... Og så stræjker skolerne også kommer vi slet ikke i skole. Vi har spurgt en del børn på vores skole cirka 400stk ikke 1 syntes det er en god idea mange syntes endag vi har for mange timer!!!!!! Det er noget riktig lort i har sat igang;-(!!!!!

Gæst

#87

2013-03-06 00:19

Klart imod heldagsskole, lyt dog til os lærere :-)

Gæst

#88

2013-03-06 02:00

Jeg har stor respekt for Folkeskolelærere og ved at de i forvejen er hårdt pressede og jeg har stor respekt for pædagogerne som gør et kæmpe arbejde for at skabe indhold i mange børns dag ....jeg synes det er to forskellige faggrupper og det skal de fortsat være.Hvis man vil spare staten for udgifter på længere sigt burde man istedet styrke disse faggrupper og lade børn, af indvandrere eller hvem det nu er man mener en sådan ordning kan gavne, få fripladser!!!

Gæst

#89

2013-03-06 03:40

jag skriver på denna protest eftersom jag, efter många års arbete tillsammans med Barnspråksprofessor emeritus Ragnhild Söderbergh (Stockholm) vet att hon hävdar att det är katastrof om barn inte får tillräckligt med "egentid". Tid på dagen i lugn och ro att bara koppla av och bearbeta dagens alla intryck. Både språk och kreativitet blir annars gravt lidande.

Gæst

#90

2013-03-06 08:45

Skriv under på tvungen heldagsskole her!
ninabe

#91 Re: social læring

2013-03-06 09:56

#2: -

Tager jeg fejl, eller er spørgsmålet om, hvorvidt heldagsskolen tjerner børnenes tarv stort set fraværende fra det offentlige rum? Jeg synes det er rystende. Vi ved, at ingen undersøgelser støtter ideen om, at heldagsskoler forbedrer elevernes præstationer, så hvad drejer det her sig om? De 17%, der ikke fungerer og hvis situation kræver en bredspektret social indsats - det er ikke en læreropgave og burde ikke gå ud over de resterende 83%. Vores tre teenagebørn har alle fritidsarbejde, der giver dem indblik og forståelse for nogle miljøer, der er meget forskellige fra det, de kommer fra - udover at give dem den pligtfølelse og selvautoritet, der kommer af at tjene egne penge. Jeg er lidt skuffet over, at lærerne kun argumenterer med deres egne forhold og ikke, hvad der tjener børnene.


Gæst

#92 Re: på tide

2013-03-06 13:25

#8: jessin - på tide 

 

Den styring af tiden som du beskriver, kan jeg ikke genkende fra den skole, hvor jeg er ansat - og jeg tror faktisk ikke, vi er anderledes end andre skoler i kommunen. Det er mange år siden, man gjorde op med detailstyring af tiden.

Gæst

#93

2013-03-06 22:09

Jeg elsker mine børn og mine elever fortjener bedre derfor!!!!
puttemor

#94 Re: Re:

2013-03-07 00:27

Det kunne man måske nok godt. Problemet vil imidlertid være, at 50% af alle pædagogerne er lønnet via forældrebetalingen til SFO. De fysiske aktiviteter vil i den gra blive forringet fordi personalemængden vil blive reduceret. Men det kan da være, at det lige pludselig bliver en forældrebetalt skole vi får. Alt kan ske i disse tider:-(


Gæst

#95

2013-03-07 00:56

Fuck systemet, jeg er ikke en slave til samfundet.

Gæst

#96

2013-03-07 09:12

Hvornår får børnene tid til at lege og være børn. Hvad med fritidsinteresser,sport og fritidsjob er det overhovedet aktuelt med de lange skoledage. Og for at få mere tid til undervisning, tages weekenden også i brug. Får børnene overhovedet noget fritid mere????????
Og til sidst hvorfor skal børn være gidsler i dette spil?????? Måske får nogle ikke deres afgangseksamen af samme grund!!!

Gæst

#97

2013-03-07 11:10

Jeg er imod hele tænkningen bag skolereformen, den bryder mod ideen med et alsidigt og frit børneliv. Vores børn har, lige som alle andre, godt af at skifte miljøer. Reformen kolliderer også med fritids -og frivilligheds arbejdet. Desuden tilbyder skolerne ofte ikke de bedste rammer for formidling af sportslige, æstetiske og kreative fag.
Mange skoletimer halter i forvejen under dårlig logistik, få ressourcer, mangel på pædagogisk ledelse og dermed ringe kvalitet i elevernes skolegang.

For de børn, hvor skolelivet er et nødvendigt onde, for de findes jo, er timerne med dårligt indeklima, fraværende og travle lærere, støj, koncentrationsvanskeligheder, mobning og isolation og boglige kampe etc. - er fritiden jo nærmest hellig! Det er her de kan skifte til et andet miljø, andre børn, voksne og andre aktiviteter. Det kan være lige præcis det miljøskifte de overlever på, både fagligt som menneskeligt!

Gæsten

#98 Re:

2013-03-07 19:25

Jeg vil gerne opfordre til, at man melder sig ind i gruppen "Lockout af De Radikale og Socialdemokratiet" på facebook, hvis man er enig i at den indblanding der har været fra de politiske partier i lærernes forhandlinger er helt skæv! Gruppen er oprettet for at lave et statements om, at det ikke er ok.

Gæst

#99

2013-03-07 21:12

er ikke ind for den nye reformer dt bliver ike beder af den grund

Gæst

#100

2013-03-07 23:19

Godt initiativ mod uoriginal, uforskammet og uoplyst skoletænkning!