NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN.


Gæst

#201 Re:

2015-03-05 19:31

#200: -  

Er der mon noget, der hedder Dafour med modsat fortegn ?

For så må det være der, vi er.

I Dafour skal kvinder gået tildækket ellers bliver de straffet.

I Danmark skal de til enhver en tid være villige til at smide tøjet, ellers bliver de også straffet og fordømt.

Hvad med at give det enkelte individ/ den enkelte kvinde lov til selv at bestemme, hvornår og i hvilke omgivelser det/hun vil smide tøjet?

Eller er det for meget forlangt af et moderne, demokratisk og et såkaldt frisindet samfund?

Ja, åbenbart

Jensen

#202 Re: #20

2015-03-10 15:34

#20: tharecki -  

Rent faktisk ødelage det mit liv. Jeg begyndte at mobber og fik derefter konstateret OCD. Så jo, fællesbad, kan ødelægge dig og give dig psykiske men for resten af liver. 

qwerty

#203 frivilligt på Færøerne

2015-03-27 06:45

 Jeg blev tvunget til bad og hadede det i folkeskolen. Forsøgte altid enten at være aller først i omklædningarummet og i bad for at være færdig inde  de andre kom ind og dermed undgå at de kiggede.. da vi flyttede til Færøerne (hvor det i øvrigt er frivilligt om man går i bad) var det en KÆMPE lettelse at slippe og for en gangs skyld nyde idrætstimerne.

Mange af de andre gik i bad selv om at det var frivilligt.

Tænk at i 6 år i en dansk folkeskole har det været en dag om ugen man har gået gruet for - nemlig den dag hvor man  skulle have idræt, fordi man var tvunget at gå i bad med klassekammeraterne! Det er ikke fordi man er tvær, at man siger at man ikke vil i bad efter idræt, men fordi man har det skidt med at vise sig for lærer og klassekammeraterne! Hvor er respekten eleven? Man skal have indflydelse i alle mulige aspekter, men når det kommer til ens nøgenhed, så har man ikke en skid at sige..skørt...

Så til jer der opponerer imod at det skal være frivilligt, I har tydeligvis ikke haft nogen form for problemer med at vise jeres nøgenhed overfor andre! Prøv og udsæt jet selv én gang om ugen i 10 år for noget ubehagligt der ligger på grænsen til at knække jer og kom så igen!!

ThomasB.Hansen

#204

2015-03-27 09:44

  Helt ærligt vi er i Danmark. Tag og bliv vasket og skulle det være frostvejr og sidst på dagen er der to muligheder.Flyt gymnastikken til tidligere eller hold hovedet væk fra vandet. Flere bliver moppet pga.

sure tæer og kropslugt end lidt nøgenhed. Skulle vi ikke som modspil lave en underskrift mod moralopststød og for bad og renlighed.

   Thomas B. Hansen


Gæst

#205 Re:

2015-03-27 09:59

#204: ThomasB.Hansen -  

 Du behøver skam ikke lave en underskrift indsamlingen for tvunget bad, badet er tvunget i folkeskolen.  Det er jo derfor denne underskrifts indsamling er oprettet. Hvis du mener at, man skal tvinge børn i fællesbad for at opretholde renlighed, så behøver du ikke foretage dig noget bare nyd tanken, om alle de nøgen børn du krænker, du har loven helt på din side. Hvis man tror børn kun kan vaskes under tvang og i fællesbad, så er man sku selv et svin.


Gæst

#206

2015-03-28 00:55

Det burde ikke være tilladt at folkeskolens ansatte har lov til at bruge vold, eller nedgøre børn i 2015.
Få dog rettet op på de regler nu i er i gang med at reformere folkeskolen..

Gæst

#207

2015-03-28 09:50

Fordi problemet med den massive kropsforskrækkelse i Danmark i dag ikke løses gennem tvang.
+

#208 Re:

2015-03-31 09:12

#7: En hyldest til den rene krop -  

Sikke noget vrøvl. De børn som er udsat for omsorgssvigt har nok større problemer end manglende badning.


Gæst

#209

2015-04-04 06:32

det burde de selv bestemme det er da lige før at man ikke selv må noget som helst uden at de ene eller andre skal blande sig øv,øv

Gæst

#210 bad

2015-04-04 06:34

hvorfor skal alting snart værer tvunget det burde de da selv bestemme og ikke lærene 

 


Gæst

#211 Re: Re: #20

2015-04-07 09:24

#202: Jensen - Re: #20 

 

Mobningen ødelagde måske dit liv, badet gjorde ikke. 

I får det til at lyde som om at mobning i folkeskolen omgående vil stoppe, hvis folk får lov at have dårlig hygijene...


Gæst

#212 Re: Re: Re: #20

2015-04-10 11:40

#211: - Re: Re: #20 

 Og du får det til at lyde, som om du ved hvad der er bedst for andre.  Dårlig hygiejne har intet med tvunget fællesbad at gøre. Tag du dit bad hvor du vil, men lad andre selv bestemme hvor de ønsker at tage deres daglige bad. Det er sku det , der er galt i Danmark der er så mange idioter der vil blande sig i hvad alle andre gør.


Gæst

#213

2015-04-11 06:10

Fordi den er relevant for mine børn og deres blufærdighed i forb. med idræt og fælles bad på skolen

Gæst

#214

2015-04-21 11:56

Der er ingen der skal smide tøjet under tvang... Og bad får børnene hjemme!
H.R.

#215

2015-04-21 18:10

Forældre bære en stor del af ansvaret for at lære deres børn at være tilfredse med den krop de har og lære dem ikke at skamme sig over den. Det er helt naturlig at være blufærdig og være genert over at skulle smide tøjet sammen med klassekammeraterne i skolen, men det skulle helst være noget man overvinder på et tidspunkt, så man lære at være glad for sin krop og acceptere at den ser ud som den gør. Det er det i forældre skal fortælle jeres børn. At de skal være glade for deres krop, at de ser helt normale ud og at de ikke skal gemme den væk og være flove over den. 

det kommer til at spille en stor rolle i voksenlivet om man har lært at holde af sin krop  , og spørgsmålet er hvad det er i lære jeres børn ved at kalde lærere for krænkende når de siger de skal tage et bad efter idræt. Jeg tror i nærmere fastholder jeres børn i at være blufærdige i stedet for at hjælpe dem til at blive frie og tilfredse med sig selv og acceptere deres udseende. 

Livet byder på mange udfordringer og situationer hvor man skal gøre noget som man måske syntes er ubehageligt eller svært til at starte med, men det føles som en sejer når man gjorde det alligevel og oplevede at man faktisk godt kunne. Det er synd at fratage sine børn de situationer som de kunne blive klogere af, fratage dem muligheden for at vise at de godt kunne selv. forældre skal give deres børn en god værktøjskasse med ud i livet, istedet for at prøve at leve livet for dem. 

istedet for at bruge tid og energi på at få lavet en lovændring så brug hellere tiden på at snakke med jeres børn om hvorfor de er blufærdige, og lær dem at det er en naturlig følelse, og hjælp dem med at klare sig igennem denne udfordring, giv dem redskaberne, så de kan komme stærk ud på den anden side. De vil være jer taknemmelige for det senere i livet, det er jeg sikker på.


Gæst

#216

2015-04-22 11:33

Husker hvordan det var. Synes bestemt ikke det gør noget godt. Omvendt ville det også være en måde at acceptere hinanden på. Det hjælper bare ikke, hvis man bliver mobbet med sin krop. Kender selv problematikken, fra da jeg gik i folkeskole.

Gæst

#217 Re:

2015-04-22 11:34

#207: -  

 Godt skrevet! Amen! :-)


Gæst

#218

2015-04-25 09:48

jeg synes at man godt selv må vælge. Og hvis det er et stort problem så eventuelt have idræt som det sidste fag på dagen så de der ikke bader kan gå hjem og bade...

Gæst

#219

2015-04-26 08:38

Fordi tvungen nøgenhed er blufærdighedskrænkende.

Gæst

#220 skvat

2015-04-29 23:31

 i opdrager jeres boern til blive nogle skvat . faellesbad  har vaeret en del af idraet . grunden til boern bliver mobbet . er fordi foraeldrene opdragerd dem at vaere nogle smaa prinsesser .  moedre og deres kneppe affald suk

KE
Gæst

#221 Respekter børns egne personlige valg!

2015-05-01 09:39

Der kan være rigtig mange årsager til, at et barn ikke ønsker at blotte sig ved fællesbadning i eksempelvis Skolen, og tvang kan give uoprettelig følelsesmæssig skade!

Gør badning i Skoler og andre relevante steder valgfrit, så de generte børn hen ad vejen selv kan bestemme, hvis/når de er parate til fællesbadning!!!

Katten i hatten

#222

2015-05-05 03:42

badeforhæng ;)


Gæst

#223

2015-05-07 07:14

Hverken stat eller folkeskole skal tvinge børn til nøgenhed. Statens tyrannisering af borgerne er stærkt tiltagende og skal bekæmpes. Børnene er forældrenes børn.

Gæst

#224

2015-05-07 07:59

Jeg synes at barnet selv skal have den ret til selv at bestemme om det vil i bad eller ej i skolen, da det kan gøre meget ved at barns psyke når barnet er usikker på sig selv og det er de ofte når de er blufærdige.

Gæst

#225

2015-05-07 09:23

Jeg har en datter der er blufærdig, hvilket dog ikke har givet nogle problemer på hendes skole. Men jeg synes det er vigtigt, at vi viser hensyn og respekt for vores børn, lige som man ville gøre hvis det var voksne.