Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked..

Nejtilføtex

#101 Markedsføring mod børn

2015-04-29 19:08

Det er et billigt trick. Jeg handler ikke selv i Føtex af blandt andet den årsag. 

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-04-29 19:10



Gæst

#103 Re: Re: Re: Re: For sølle grundlag

2015-04-29 19:11

#100: anette - Re: Re: Re: For sølle grundlag 

 Det er en elendig sammenligning...


Gæst

#104 Re: Re:

2015-04-29 19:14

#9: Joan Vedel Andersen - Re:  

 Det er dog en katastrofe jeg syntes i skal lave en indsamling på facebook så jeres stakkels børn kan få en fuld bog og hvis de er hældige et nyt hjem

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-04-29 19:22


Hejhej

#106 I er da alt for langt ude...

2015-04-29 19:25

og hvad så, hvis jeres børn ikke har fået alle kort? Fordi i har været pisse uheldige, så skriver i simpelthen klager og laver underskriftindsamlinger? 

Hvad med at i fortæller jeres børn, at tit så går tingene simpelthen bare ikke efter ens hoved, og det må man bare acceptere. 

Min kæreste og jeg morede os virkelig over den artikel vi læste om denne situation, med Joan og hendes 6 manglende specielkort. 

 

Mht. at dine børn plager dig om at du skal købe Colgate, for at få de billige kort... Siden hvornår kan man ikke sige 'nej' til sit barn? 

 

:) 

Sille Benloes.

#107 Re: Skide curling forældre

2015-04-29 19:26

#98: - Skide curling forældre 

 Lige præcis, det er trist at se disse overforkælede forældre give deres dårlige opdragelse videre til endnu en generation.

Sille Benloes.

#108 Re: Re: Re: Re: Re: For sølle grundlag

2015-04-29 19:27

#103: - Re: Re: Re: Re: For sølle grundlag 

 Jeps, men de har jo intet andet en dårlige kort på hånden, så dem spiller de i det her "jeg er et offer" spil.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-04-29 19:31



Gæst

#110

2015-04-29 19:38

Fordi det er da så urimeligt at det skal være svært og samle sådan nogle kort, når de er helt gratis.
Mine Curling børn dør jo hvis ikke alle kort er samlet.
Hjælp os med at hjælpe os selv.
På forhånd tak

Mvh
Stop Dig Selv
Albert

#111 Lige nu

2015-04-29 20:00

Lige nu dør børn i Nepal. Eller mister deres familie og kan se frem til at blive solgt til sex. 

Børn i Danmark tager vist ikke skade af lidt modstand,  hvordan skal de ellers lære at sætte pris på deres liv? Er det virkeligt nødvendigt at sige at det samme er gældende for voksne 

Helt ærligt - det er dyrekort vi snakker om her! Dansk supermarked og Animal Planet tilbyder et produkt der bringer spænding og glæde for tusindvis af børn hver dag,  tag og sæt lidt pris på det istedet. 

mik

#112 små problemer.

2015-04-29 20:02

Hold da op.. hvor er det sørgeligt.  Skide værre med døds ofre i Nepal og terror ofre. 

Magen til smålighed skal man da lede længe efter. 


Gæst

#113

2015-04-29 20:16

Fordi det ikke er realistisk at samle kortene til denne bog. Det er utroligt at Dansk Supermarked lejer med børnsfølelse. Hvis vi ikke kan fylde bogen, bliver børnene ked af det. En rigtigt umag still fra Dansk Supermarked!

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-04-29 20:16


Karl

#115 Re:

2015-04-29 20:22

#74: -  

 Kan du ikke bare lade være? Giv pengene til Kræftens Bekæmpelse og skab et liv med fokus på problemer som er vigtige.


Gæst

#116

2015-04-29 20:24

Fordi det bondefangeri bryder jeg mig ikke om

Gæst

#117

2015-04-29 20:29

Fordi jeg syntes det er bondefangeri fra dansk supermarked side.

Gæst

#118

2015-04-29 20:31

Fordi mange børn håber på en fuld mappe, hvilket i bund og grund ikke lykkedes for de fleste, og de bliver skuffede/kede af det over det. Det er urimeligt at sætte en gullerod foran næsen på dem, hvis det er SÅ usansynligt at få fyldt en mappe.
bettemortil3
Gæst

#119

2015-04-29 20:36

Gad vide hvorfor det er de voksne som er inde og hjælpe deres børn med at bytte dyrekort på specielt facebook, ?? Måske det har noget med den aldersgrænse der er på facebook, så børnene ikke selv kan lave en byttehandel der inde. En ting er at de måske ikke får fyldt deres bøger,. Så her hjemme hos os er der 2 former for læring i det her for mine drenge og det er at hvis vi ikke arbejder for at få alle kortene så sker der ikke noget (intet kommer af sig selv), man må gøre en indsat for at få tingene til at ske, dette mener jeg også er en vigtig ting at lære. Der udover har mine drenge fået at vide at det ikke er sikkert at vi får fyldt bøgerne, da det ikke er alle kort der er lige lette at få fat i, Men hvis vi er så uheldige så kan vi da med god samvittighed sige, nå pyt vi forsøgte. Men uanset om vi får kortene eller ej så mener jeg heller ikke at det er den rigtige måde at lave markedsføring på, derfor har jeg valgt at skrive under. 

JohnJohn

#120

2015-04-29 20:37

Dette er desværre et eksempel på en af de negative sider af det danske velfærdssamfund: At vi brokker os over ligegyldigheder og kun fokuserer på vores eget ego mens verden er ved at falde sammen omkring os. Og når noget går os imod, klager og brokker vi os i det åbne rum i stedet for selv at tage ansvar for at undersøge og løse problemerne.

Dette har intet med dårlig markedsføringsskik at gøre. Siden reklamebranchens fødsel har der eksistereret systemer af denne at og vi har altid accepteret at Solgryn-samlebogen eller hvad den nu hed, ikke blev fyldt med samtlige kort. Og vi har også altid accepteret at kort blev givet som modydelse som salg (selvom det ret beset er en overtrædelse af Markedsføringsloven).

Forskellen er, at i velfærdssamfundet a 2015 brokker vi os højlydt over disse ligegyldigheder. Vi har mistet evnen til at opdrage vores børn - og at anvende det lille ord 'nej' - og når noget går os imod, er det samfundets (læs Dansk Supermarked) skyld. Vi har også mistet vores proportionssans så det er vigtigere at lille Emma mangler 6 (gratis) samlekort end at der lige er 3.000 mennesker døde i nepal. Men OK, medierne fokuserer jo også mere på Vild Med Dans end naturkatastroferne, så det er jo sikkert blot en del af en trend.

Alt i alt er dettepinligt, narcissistisk, egocentrisk og en virkelig usympatisk opførsel. For helt ærligt, dette handler jo ikke om DS' markedsføringstaktik men om at lille Emma sidder og skriger ved middagsbordet over hendes 6 manglende kort.

Til tider føler jeg mig pinligt til mode over at være dansker. Vi går godt nok i verdens mindste sko.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-04-29 20:37


Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-04-29 20:39


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-04-29 20:49


Andreas

#124 Re: Re:

2015-04-29 20:50

#25: Joan Vedel Andersen - Re:  

 Joan. Du har som forælder valgt at lade dit og dine børns forbrug diktere af noget andet end hvad i havde brug for. Det er langt, langt mere skadeligt for dine børn og for verden, at du i stedet for at lære dem hvad der er vigtigt, giver dem den slags tankemønstre og vaner.

Det er simpelthen frygteligt. Stakkels dine børn. Du fodrer dem sikkert ikke med fast-food, men du svigter dem fundamentalt.

Og at du bruger tid på at rejse denne sag i stedet for noget andet, der rent faktisk giver mening, er desværre et fremragende eksempel på alt hvad der er galt i verden. Gud se i nåde til os, når samlekort bliver prioriteret så meget. 


Gæst

#125

2015-04-29 20:54

Det har udartet sig til et problem på skolen med de kort. Jeg synes Føtex via børnene tager os som forældre samt bedsteforældre som gidsler i jagten på kort som kun kan tilegnes via indkøb