Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked..


Gæst

#201 Re: Re: dyreste børnebog ever

2015-04-30 12:44

#200: Maria - Re: dyreste børnebog ever 

 Du mener; dem der brokker sig, har ikke forstået hvad samlekort går ud på, ikke?

Peter

#202 Re: Re: Re: Re: For sølle grundlag

2015-04-30 12:45

#100: anette - Re: Re: Re: For sølle grundlag 

 Anette det har i høj grad noget med fakta at gøre om man kan sige nej til sine børn, eller i det her tilfælde gøre dem klar over at de ikke skal forvente at få alle kortene.

Der har være utallige eksempler på samlekort hvor det ikke er sikker man får alle kortene til sin samlebog, det være sig pokemon, fodboldkort i forbindelse med VM og alverdens andre tidspunkter. Har forældre og børn lidt fantasi så går de på byttemarkedet i et forsøg på at få de resterende kort og mislykkes det så er det noget man må acceptere. Sådan har det været i alle den slags "konkurrencer" og sådan er det også i denne her. Og det er jo ikke fordi det er holdt hemmeligt at der er et antal de kalder specialkort.

Hvis man skal slippe for den slags problemer i forhold til sine børn vil jeg foreslå at man i stedet køber et sæt spillekort til dem, der er man næsten 100% sikker på at få alle 52 forskellige kort første gang, og som regel også 2 jokere. Og skulle man være så uheldig at det ikke er tilfældet kan kortene byttes der hvor man har købt dem. Så slipper man for at konfrontere børnene med at der ikke er garanti for succes hver gang.

 

I stedet skulle forældrene til de kære børn, vise sig som ansvarlige forældre og fortælle deres børn at man ikke kan vinde hver gang, og at det slet ikke er sikkert at man samler alle kortene, i stedet for at begynde at pege på andre og sige det er deres skyld, som tilfældet er her.

Jeg er også blevet lovet at sandsynligheden for at jeg vinder i lotto er ca. 1:8.000.000, skal jeg også sende en klage til forbrugerombudsmanden hvis jeg ikke har vundet den store gevinst efter 9.000.000 rækker?

Lige præcis det tåler sammenligning og er fakta, og går fint ind under den sætning om at man bare kan lade være med at spille......

Far til tre

#203

2015-04-30 13:09

Kanpangen er fantastisk! Mine unger elsker spændingen når de får nye poser med kort. Super fedt at der rent faktisk ER sjældne kort - det giver den rigtige potion af magi. Og når man så oven i købet ved at det på et tidpunkt er slut med kampangen. Puh. den slags spænding kan nærmest ikke købes for penge. Hvis folk vil være sikker på at få alle kort i en serie, skulle man måske overveje at samle på spillekort. Får man ikke helle sættet kan man faktisk forvente at få pengene tilbage, eller få et nyt sæt kort. Men det er bare ikke helt så spændende som det her ;) (Vi mangeler alle tre stadig 1-7)


Gæst

#204 GET A FU#¤%/&#" LIFE

2015-04-30 13:17

#2: -  

 


Gæst

#205 Re: Re: Re:

2015-04-30 13:17

#195: - Re: Re:  

 Enig der skal være en direkte opfordring. Det er der også ved brug af ordet køb

Birgitte75

#206 Dit barn fortjener ikke kortet

2015-04-30 13:28

#1: -  

 Jeg ved godt at mange tror det ved en fejl, men vi er ikke allesammen lige. Nogen er vigtigere end andre, kommer til at huskes længere end andre, får udrettet vigtigere ting for verden end andre osv. 

Dit barn fortjener ganske enkelt ikke alle dyrekort. Hvis han/hun/den gjorde tror du så ikke at du havde fået kortene allerede? Om det er Gud, tilfældighed eller karma så stod der ikke skrevet i sol og måne at jeres lille familie skulle få de resterende sjældne dyrekort. 

Så der vil være børn henne i skolen, der har dem alle. Der kan man som forældre godt blive ked af det og føle sig uretfærdigt behandlet. Men sandheden er i stedet at de andre børn bare er bedre til dyrekort end dit. Ganske enkelt. 

Dit barn har sikkert andre talenter - han/hun vil sikkert aldrig opleve en success på højde med Føtex dyrekort, men det må I i familien tale om også er OK.

Ha en dejlig torsdag

ChrisJS

#207 Hold nu snart...

2015-04-30 14:46

Hold... Bare hold. Jeg kan simpelthen ikke begribe at dette er alvorligt - sikke en brokkultur der er i Danmark. Dansk supermarked HAR meldt ud, at der er specialkort i hver 4 pakke - og ikke de 10.000 til 100.000 bøger, der er en' eller anden curlingmor der har opfundet. Find dog for fanden realitetssansen frem - og ja, jeg er helt nede i børnehave-retorikken ind imellem, idet det ligesom fremstår her, som værende den gældende tankegang.

Stop jer selv curlingforældre, og glæd jer over at jeres børn kan lære lidt om dyrelivet - og i øvrigt kan få en ganske fin lektion i, at man bare ikke altid får alt hvad man ønsker sig.

Thomas

#208

2015-04-30 14:47

Her er en guide til hvordan jeg gjorde således at mit barn kunne få en forholdsvis normal opvækst.

Så er mit barns samlehæfte komplet, det var faktisk supernemt.

Sådan gør du

1. jeg har belånt mit hus til 80% + taget et huslån for de sidste 20 % samt et par quick lån hos Ikano og lånt af familie og venner, kort sagt jeg skaffede 2.3 mill i kontanter.

2. Tag i den lokale føtex og køb for de 2.3 mill. (i mit tilfælde købte jeg 20 træk (lastbil m/ hænger) Kelloggs cornflakes ) (kan anbefale at købe noget mindre) og fik derefter udleveret 23000 pakker samle kort, hvilket betød en extra lastbil..

Sådan lavede jeg et problem til en løsning, og jeg løber aldrig tør for cornflakes

 

 


Gæst

#209 Re:

2015-04-30 15:20

#3: -  

 Det var altså også 100 kr. sidst, det er guldmærkekampagnerne der har en grænse på 50 kr.

Stop Det!

#210 Seriøst?

2015-04-30 15:26

Jeg syntes helt seriøst det er noger pjat! 

Alle jeres børn, kommer jo til at møde modgang senere i livet?

Hvorfor ikke bare lære dem det, lige fra starten?

Alle kan jo ikke vinde Lotto hver gang?

I har gjordt en ting som var ment "for sjov" alt for seriøst...


Gæst

#211 Re: Re:

2015-04-30 15:28

#194: - Re:  

 Du har helt ret. Som voksen vinder man ikke Lotto hver gang.

Kortene hedder ikke "special-kort" fordi alle skal have dem!

Tom

#212

2015-04-30 16:52

Fedt Johanne. Bare brug en masse af skatteborgernes penge med din klage til forbrugerombudsmanden. Din curling forældre mentalitet er til at brække sig over. Den har virkelig vakt forargelse på de sociale medier. Man skulle lave en underskriftsindsamling mod typer som dig.


Gæst

#213 Re:

2015-04-30 16:56

#1: -  

 Du skulle måske bare bruge din energi på at blive en bedre forældre?

onkel DK

#214 suk

2015-04-30 17:10

Forkælede danskere. 


Gæst

#215

2015-04-30 17:18

Det er det mest latterlige jeg længe har hørt om.
Tænk at vores skattepenge bliver brugt til at Forbrugerombudsmanden skal behandle sådan en sag.
Sanne

#216 Re: dyreste børnebog ever

2015-04-30 17:19

#4: Joan Vedel Andersen - dyreste børnebog ever 

Interessant måde at stille det op på - hvor gammel er en gennemsnit dansk kvindes 1,7 børn så? Burde de ikke være for gamle til børnebøger?

Pernille

#217 Re:

2015-04-30 17:48

#12: -  

Nej, det handler IKKE om at kun at sige nej til sine børn, sagen handler om overholdelse af dansk lovgivning. Børneopdragelse og dansk lovgivning er for det meste to af hinanden uafhængige ting.

Pernille

#218 Re: Seriøst?

2015-04-30 17:51

#210: Stop Det! - Seriøst? 

 Sagen handler ikke om hvor vidt børn har godt af at opleve modgang eller ej, den handler om, om Dansk Supermarked opfylder loven med sin kampagne


Gæst

#219 Re:

2015-04-30 17:57

#215: -  

 Hvis forbrugerombudsmanden ikke skal tage sig af en sag, der handler om at Dansk Supermarked skal overholde loven, hvad pokker skal han så lave?


Gæst

#220 Re: Re: Re:

2015-04-30 18:11

#151: Joan Vedel Andersen - Re: Re:  

 Jeg købte bogen i forventning om at kampagnen var på samme vilkår som sidste år.

Peter

#221 Re:

2015-04-30 18:18

#208: Thomas -  

 Konge kommentar :-D


Gæst

#222 Re: Re: Seriøst?

2015-04-30 18:22

#218: Pernille - Re: Seriøst? 

 Kan du ikke lige vise mig hvor i deres kampagne de lover at alle kan samle alle kortene til deres samlehæfter, jeg har ikke kunnet finde det nogen steder. Er du sikker på det ikke bare er noget folk har taget for givet?


Gæst

#223

2015-04-30 18:39

Fordi vores lokale Føtex gav som forklaring at der desværre var trykt alt for lidt specialkort i forhold alm og albummer og det er jo nok sandheden ikke det sludder for en sladder dansk supermarked gav i tv

Gæst

#224 Re: Re: Re: Seriøst?

2015-04-30 18:59

#222: - Re: Re: Seriøst? 

 Jeg har aldrig sagt at børn skal have en fyldt bog, eller sagt man er blevet lovet at de får det

Der er ret mange der tror sagens kerne er om ens egen lille unge får en fyldt bog, det er det måske for nogle, men ikke mig.

Det klage går på og det jeg er enig I er at der et tvivl om Dansk Supemarked overholdrr lovgivningen


Gæst

#225 Re: Re: Re: dyreste børnebog ever

2015-04-30 19:07

#201: - Re: Re: dyreste børnebog ever 

 Jeg tror det Maria mener er, at de der sviner Joan til, ikke har gjort sig den ulejlighed at læse hvad der skal skrives under på.