Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked..


Gæst

#301

2015-05-08 21:12

Det er komplet umuligt at få fyldt sin mappe op, og presset har udløst massive tyverier fra børns mapper i min børns skole. Det er totalt latterligt at en hyggelig leg bliver til indædt konkurrece. Føtex burde udlevere de kort som man mangler ved udgangen af konkurrencen!
TTbird

#302 Re: Re: Re: ..

2015-05-11 10:48

#300: anticurlingfaderen - Re: Re: .. 

 nej 54 pakker koster ikke noget men det mad og husholdnings ting du har købt korten har ikke noget med penge og gøre det gør mig ondt at nogen forælder ikke kan skelne mellem rigtig og forkert det er og den type mennesker der ødelægger det for andre mennesker desværre kommer der flere egoister af denne slags som har fået indført handlebolle for at deres unger ik skal plage el græde når de handler

anette

#303

2015-05-11 11:21

Jeg har skrevet til Dansk supermarkede og luftet min utilfredshed med at de i min optik har bevæget sig over grænsen for god markedesføringsetik. Har fået dette poleret svar tilbage. i dag den 11. maj.

Et svar hvor de ikke forholder sig til hvad jeg skriver overhovedet.

Var jeg ikke sur før, så blev jeg det da pludselig, så jeg har sendt dem et modsvar, da jeg godt nok blev vred over at få denne mail. Modsvaret er kopieret ind nedenunder.

 

Hej Anette

I vores kæder føtex, Bilka, Salling og i vores netbutikker, Salling.dk og Bilka.dk har man siden 21. marts kunnet få en pakke med 4 samlekort ved  køb af varer for 100 kr. Samlekortene er en del af en kampagnen, som udforsker de fem oceaner. På kortene kan man lære mere om dyrene, og der er online spil og konkurrencer på kampagnens hjemmeside. 

Mellem de 140 forskellige samlekort findes også selvlysende og varmefølsomme kort – de såkaldte specialkort. Specialkortene har givet anledning til en del spørgsmål fra vores kunder på de sociale medier og til vores medarbejdere i butikkerne, da mange har oplevelsen af, at specialkortene er svære at få fat i.

Ja, det er sværere at samle disse særlige kort – det er derfor, de har status af specialkort. Det tilfører kampagnen spænding, som efter vores vurdering er nødvendig for at skabe en tiltrækkende samlekortskampagne. Ved vores forrige samlekortkampagne med dyrekort sidste år, oplevede mange kunder faktisk, at spændingen fortog sig ret hurtigt, da mapperne blev fyldt for hurtigt, og der så skulle startes på en ny mappe.

Kampagnen med samlekort om verdenshavenes dyr er konstrueret således, at specialkortene findes i hver 4. pakke. Til gengæld har vi i år rigtig mange enkeltvarer, som udløser samlekort, og kampagnen løber over længere tid end sidste år – fra 21. marts til 8. maj – så der er fortsat knap to uger at løbe på. Specialkortene er altså derude, og de er ligeligt fordelt over hele landet.

Mange af vores kunder tager til særlige byttedage, som nogle af vores varehuse arrangerer. Her kan man møde op med sine samlekort, og - hvis man er heldig - bytte sig til de kort, man mangler. Også til byttedagene er specialkortene svære at få fat i, hvad flere af jer allerede har erfaret. Varehusene har ikke ekstra specialkort liggende. Tanken med byttedagene er primært, at det er børn, der bytter med andre børn. Vi skaber blot rammerne for jeres indbyrdes byttelyst.

Vi håber, at flere af jer vil opleve at finde de eftertragtede specialkort, og at alle forhåbentlig når at få fyldt hele mappen. Også selv om det er sværere end sidst.




Med venlig hilsen

Emma
Bilka.dk

 

 

Kære Emma

 

 

 

Er det bare et udtryk for almindelig klodsethed, eller er det et udtryk for direkte disrespekt for tidligere kunder, at du sender sådan en standardskivelse?

 

Kampagnen er slut, og alligevel skrivers i mailen at der er knap to uger tilbage at løbe på........

 

 

 

Og det er jo ikke gjort med at det er sværere end sidst. Med simpel matematik kan man regne ud at det er umuligt for mange.

 

I har selv skrevet tidligere at I regner med at sælge flere mapper end de mere end 200.000 som i solgte sidste år, alligevel er der ikke lavet speicalkort nok til at der kan fyldes 200.000 mapper, hvis alle kort ellers er trykt i samme oplag, og ved en statisk umulighed ellers havnede totalt ligelig fordelt, så kunne der fyldes knap 197.000.

 

 

 

Jeg er fløjtende ligeglad med om mapperne kan fyldes eller ej, men jeg er fisme ikke ligeglad med at I reklamerede det op som det samme som sidste år, uden lige at fortælle denne lille krølle, ligesom jeg heller ikke er ligeglad med at få sådan en gang poleret ævl tilbage som respons på mit skriv.

 

Jeg er typen der stadigvæk ikke køber is hos Hjemis, fordi de ikke betaler skat, ikke kunne drømme om at bruge teleselskabet 3 af samme årsag, ikke køber benzin hos Shell eller Statoil, eller køber fransk rødvin fordi de for 20 år siden sprængte en atombombe, og med dette svar kan jeg da garantere at der bliver meget langt imellem at DSG-gruppen ser skyggen af mit Dankort.

 

 

 

Mvh. Anette

 


Gæst

#304

2015-05-11 15:31

Jeg har handlet, fået kort af venner og naboer, været til tre byttedage og mangler stadig 11 kort. Det er træls.
den nye rema1000 kunde

#305 Hvad svarer Forbrugerombudsmanden.

2015-05-12 10:41

#287: Joan Vedel Andersen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 jeg har skrevet under hos dig. Min datter er næsten aldrig med ude at handle, men måske er jeg curlingmor - vær god ved dine børn de skal vælge dit plejehjem


Gæst

#306 Re:

2015-05-12 10:46

#303: anette -  

 jeg har skrevet tre gange til føtex, nu er de begyndt at skrive 'som jeg også skrev i forrige mail' til mig. Underforstået er du dum eller hvad? det ved jeg ikke om jeg er, men jeg skifter også butik indtil jeg har fået andet at tænke på.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-05-13 10:00


Grow Up

#308 Re:

2015-05-13 11:19

#1: -  

 Ja, giv dog skylden for din egen hensynsløse overforbugeriske adfærd til Dansk Supermarked.. Hvad med at opdrage dine børn-gå ud at lege i solen eller trampe i en vandpyt fx, i stedet for at sidde på internettet og klynke over dine børns dårlige vaner og manglende forståelse for at de ikke altid kan få hvad de peger på, når de peger på det. Stakkels børn siger jeg bare-de får jo et helt forskruet billede af hvordan verden fungerer. Suk


Gæst

#309 Re:

2015-05-13 11:19

#1: -  

 TAG JER SAMMEN

anette

#310 Re: Re:

2015-05-13 13:24

#308: Grow Up - Re:  

 Stop dig selv, og lad være med at blande tingene sammen. I min familie dør folk også af kræft, en er fejlopereret og bliver aldrig rask igen, nogen bliver fyret og skal starte forfra på nye arbejdspladser, og mine unger elsker at lege i vandpytter og cykler megalange ture.

Men det ændre stadigvæk ikke det faktum at Dansk supermarkede er gået over stregen i deres aggressive markedsføring, hvor de direkte har sagt noget andet, end det de har gjort. Nemlig at de gentog kampagnen fra sidste år.

Mine unger får ofte nej, og ved de langt fra får det de peger på. Her er de blevet stillet noget i udsigt, det har de så ikke fået, men de har fået en lektion i hvordan nogen firmaer opfører sig uetisk, og det så i dette tilfælde er Dansk supermarkede.

Jeg håber så at jeg kan præge dem så meget, så de heller ikke handler der, når de bliver størrer og skal bruge deres egne penge.

For mig handler det om ordentlighed og intet andet.


Gæst

#311 Re:

2015-05-13 14:03

#2: -  

 du kunne også gå ind på siden gives gratis og spørger, om der er nogen der ligger inde med ekstra kort

Joan Vedel Andersen
Underskriftindsamleren

#312 Re: Hvad svarer Forbrugerombudsmanden.

2015-05-13 21:27

#305: den nye rema1000 kunde - Hvad svarer Forbrugerombudsmanden. 

 Det ved jeg ikke endnu - men som jeg har skrevet i et opslag, har vi allerede en moralsk sejr. 
Dansk supermarked kan ikke løbe fra at kampagnen ikke kan sidestilles med kampagnen på sidste år - og de kan ej, heller løbe fra, at de i den grad har skabt en social skævvridning, hvor udsatte børn er hægtet af. 

Joan Vedel Andersen
Underskriftindsamleren

#313 Re: Re: Re: dyreste børnebog ever

2015-05-13 21:39

#201: - Re: Re: dyreste børnebog ever 

 Hej maria, 

tak :) 
Nej, det tager jeg mig heller ikke personligt af. Jeg er ret stolt over at jeg bl.a. bakkes op af en forsker i etisk markedsføring :)

men jeg sletter dog pt. indlæg som angriber andre debatører, indlæg af seksuel karakter, indlæg som "spammer" ved ex. at skrive samme bogstav igen osv. Synes det ødelægger en debat, der ellers kan være meget fin :)  

TTbird

#314 Re:

2015-05-14 12:00

#303: anette -  

 DET GLÆDER DE SIG NOK OVER IKKE AT SE DET DANKORT ligsom at idoter som dig der ødelægger det for alle andre som ikke går op i om deres børn får alle kortne i deres bog og hvorfor gør sådan en ballade ud af det har er mit poleret svar til dig opfør dig ordligt

margit

#315

2015-06-10 09:45

vi er 3 personer der mangler de amme kort


Gæst

#316 dagligvare indkøb

2015-06-12 07:54

Selvom dyrekortene nu er længe passé, så håber jeg at folk længe endnu husker Dansk supermarkedes dårlige Etik i forbindelse med kampagnen.

For mit eget vedkommende har jeg ikke handlet i Netto, Føtex eller Bilka i 1½ måned nu, da jeg nægter at støtte et firma der opfører sig således. Glæder mig istedet over at jeg bor et sted hvor det er nemt at vælge andre butikker.

Mvh. anette


Gæst

#317 Re:

2015-06-26 06:26

#301: -  

 nej Føtex burde ikke udlevere de kort som man mangler det ville være lisom at the pokemon company skulle sælge kort som man kan se hvad der i pakkerne og kortpaker har dog været her i mange år

Glennie Luckow

#318 Gle

2015-07-13 16:11

#7: Joan Vedel Andersen - Re: For sølle grundlag 

Tænk sig, mit barn fik aldrig alle pokemon figurer eller kort, det samme gjorde min bror heller ej som barn, da det var fodboldskort.. Og ved i hvad? - De fældede aldrig én eneste tårer, fordi deres forældre ikke gjorde et stort nummer ud af det..
De havde de kort og figurer de nu havde, og dem der manglede, dem havde de ikke - de håbede da, men langsomt dalede deres interesse helt af sig selv, da det ikke lykkedes.. Igen helt uden tårer, fordi de som børn ikke havde hysteriske forældre..


Er dit barn ked pga dyrekort - så har DU fejlet - ikke supermarkedet.. Tag jer sammen og se så at opfør jer ansvarligt og fornuftigt overfor jeres unger, istedet for at skabe hystader, som ingen ville kunne holde ud som voksne - Yup, det er jeres ansvar!

Rene Lohdal

#319 Re:

2015-12-17 00:11

#1: -  

 ????

Er i splitterravende gale???? Normale mennesker opfører sig sgu da ikke sådan, pga. nogle papkort med ligegyldige dyr på!

kr. 32.000 brugt! Det er sgu da galimatias!!!