Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked..


Gæst

#51 Re: Re:

2015-04-29 14:21

#13: Joan Vedel Andersen - Re:  

 Hva så med alle legetøjsfirmaerne, de henvender sig da også direkte til børn, endda på børnekanalerne

Joan Vedel Andersen
Underskriftindsamleren

#52 Re:

2015-04-29 14:22

#37: Showa48 -  

 Showa - nu kender du naturligvis ikke mig. Men hvis du støder på mig i debatter, organisationer eller andet, vil du opdage at jeg er et sådan menneske, der om nogen går op i og aktivt handler i relation, hvad du kalder "worlds first problem".

I dette tilfælde har jeg dog valgt at tage et emne op, som berører mig personligt, men som også trigger min høje retfærdidhedssans. Nemlig at en gigant som Dansk Supermarked tilsyneladende ikke skyer nogen midler når chancen for økonomisk profit øjnes. Foruden at det handler om markedsføringsloven, handler det naturligvis også om etik og moral. 

Samtidig har du naturligvis ret, at vi kan tale om, at dette naturligvis falmer i lyset af ofrene for Jordskælvet, flygtninge der drukner osv. Jeg tænker ej heller, at det ville være moralsk korrekt at opstille en sådan sammenligning. 

I følge Dansk supermarked handler dyrekortene jo også om leg og læring. En mor spurgte mig: "Hvad skal jeg sige til min søn?"
Mit svar vil være; vi kan anvende dette eksempel, hvor også vi som voksne er blevet "snydt", fordi vi troede at det "bare" var som sidste år, til at lære vores børn om kritisk tænkning. Vi kan lære vores børn nogen om, hvordan "money makes the world" og hvordan giganter ublut gerne raner til sig bekostning af andre. En sådan læring vil måske være med til at lære dem om moral og etik og forme deres sind til at kunne tænke i større perspektiver. 

Jeg beklager, hvis det er faldet dig for brystet, at jeg har valgt at lave en klage som berører mig personligt. Men jeg beklager endnu mere, at du drager den konklusion, at i det tilfælde et menneske måtte rette blikket mod noget proportionelt "mindre betydningsfuldt" en katastrofer, så er det identisk med at dette menneske ikke bekymrer sig endsige gør noget for andet. 

Jeg vil gerne invitere dig til bl.a. facebookgruppen "inklusionsbørn i folkeskolen", hvor jeg gerne anvender min viden og professionalisme til at vejlede forældre uden at tjene en krone. Alternativt er du også velkommen i gruppen "Ja, til asylcenter i Sønderborg", som jeg stiftede pga. fordomme mod flygtninge. Du må også gerne komme med mig, når afsætter en søndag til at samle ind til diverse formål eller find ud, hvem i dit lokalområde, der har brug for en ekstra hånd :) 

Joan Vedel Andersen
Underskriftindsamleren

#53 Re: Re: Re:

2015-04-29 14:34

#51: - Re: Re:  

 Der er forskel på at henvende sig til børn og "direkte opfordre"


Gæst

#54

2015-04-29 14:41

Jeg er frustreret over at vi skal bruge utroligt mange penge for at få samlet alle kortene.
til bytte dag var det de samme kort vi alle sammen manglede.
Nu rejser vi afsted i 4 uger, og kan så skyde en hvid pind efter de sidste kort, vi har ellers fået RIGTIG mange kort, men mangler en del specialkort....

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-04-29 14:52


Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-04-29 14:59



Gæst

#57 Re: Stress og frustrationer

2015-04-29 15:00

#1: -  

 Ja, det er jo ren elendighed. Hvordan skal de stakkels danske børn dog nogensinde komme sig over denne tragedie?

Læs op på dit statistik og sandsynlighed; hele pointen med begrebet "sjælden" er at det ikke er alle der kan få det. Og hvis jeres børn stadig lever i en verden, hvor mor og far bilder dem ind at de kan få ALT i verden, så var det måske på tide med et reality check derude.

Udnyt dog chancen for at lære jeres børn at de ikke kan vinde hver eneste gang.


Gæst

#58

2015-04-29 15:09

Jeg er enig i at det er noget nært umuligt at samle alle kortene.
Det er ikke i orden over for børnene, at der kun er lavet så få specialkort!

Gæst

#59

2015-04-29 15:22

Fordi det er så svært at få fat i specialkortene. Forleden havde vi 14 pakker af 4 dyrekort. Da vi havde åbnet dem havde vi fået et specialkort ud af 56 kort. Rent statistisk kunne vi havde været uheldig men jeg tvivler da det passer meget godt på hele forløbet med at samle kortene ind.
Thomas Dransfeldt

#60 Re: Re:

2015-04-29 15:30

#52: Joan Vedel Andersen - Re:  

Hej Joan

Jeg synes det er fint at du har overskud til mange ting og denne kampagne fortjener både din og andres opmærksomhed.

Min søn er autist og har det svært med at der mangler kort, selvfølgelig overlever han det, men jeg købte faktisk kun samlebogen fordi jeg forventede at kunne samle alle kortene i den lige som sidste gang. Havde jeg vidst at det ikke var muligt havde jeg ikke fortalt ham om det.

Det vil klæde Bilka op til kampagnens afslutning at stille kasser med de manglende specialkort frem i deres butikker. De koster jo ikke noget nævneværdigt at fremstille men det vil glæde de børn der har samlet på kortene.

Til de mennesker der skriver til dig og synes at børn må lære at leve med at de bliver snydt ind i mellem, kan man jo så bare drage den konklusion at de ikke har forstået hvad det handler om.

Det er uetisk at lave kampagner der er designet til at skuffe børn, længere er den ikke

  


Gæst

#61

2015-04-29 15:49

Fordi jeg sidder med 2 børn som har hver deres bog som ikke er fyldte og der er købt for over 10000 kr og de mangler stadig kort, vi har været til bytte dag hvor de Heller ikke fik de kort de mangler og nu risikere de at sidde med 2 bøger som de ikke kan få fyldte.

Gæst

#62

2015-04-29 15:59

Fordi det er en forkert måde at skaffe penge på til Bilka, og henvende sig til børn på den måde.. Nogle forældre er jo nødsaget til at samle kortene til børnene, ellers kan det ende med at barnet bliver holdt udenfor af klassekammeraterne, pga. Barnet ikke har disse kort. Det er en forkert måde at markedsføre sig på.

Gæst

#63

2015-04-29 16:12

Fordi den er målrettet børn, og den er lavet urealistisk. Sidste år var hyggeligt. I år er en katastrofe

Gæst

#64

2015-04-29 16:13

Vi har samme problem her vi kan ikke få de sidste kort

Gæst

#65

2015-04-29 16:17

Vi føler os taget ved næsen, af samme årsager som beskrevet i klagen, og har nærmest opgivet at samle alle 140 mærker, eftersom vi stadig mangler 3/4 af special kortene til trods for at vi har fået flere hundrede pakker med kort. Vi har til gengæld flere hundrede dubletter af de almindelige kort. Kom ind i kampen Dansk Supermarked...

Gæst

#66

2015-04-29 16:23

Strengt at vide står med 2 ikke komplette bøger og over 300 bytte kort. Dansk supermarked udviser dårlig stil og moral. Er rasende og meget skuffet!
Joan Vedel Andersen
Underskriftindsamleren

#67 Re: Re: Re:

2015-04-29 16:36

#60: Thomas Dransfeldt - Re: Re:  

 Thomas, 
Ja, det ville være klædeligt. 



Gæst

#68

2015-04-29 16:49

Jeg har tre børnebørn som jeg har samlet til, man mangler de samme kort i alle tre albums.

Gæst

#69

2015-04-29 16:50

Fordi det åbenbart er umuligt at få fat i de såkaldte specialkort!!

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-04-29 16:50


Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-04-29 16:51



Gæst

#72

2015-04-29 16:52

fordi jeg syder det er svineri at vi ikke kan få de sidste kort. Mine børnebørn mangler også en del endnu. Desuden deres byttedag er også rent kaos Ingen specielkort at få der

Gæst

#73 Re: Re: Re:

2015-04-29 17:02

#71: Peter Tagesen, Valby - Re: Re:  

 Peter god pointe. At jeg har gjort indkøb svarende til 32.000 er jo ikke det samme som at der mangler 32.000 på min privatkonto. 


Gæst

#74

2015-04-29 17:08

Jeg har efter en byttedag i Føtex klaget over, at ingen havde specialkort at bytte med, og at det kun var specialkort alle manglede. Jeg klagede også over, at det ikke tidligere var meldt ud, at det er urealistisk at få samlet hele mappen. Ved sidste kampagne lykkedes det os at få samlet to mapper og mine børn havde forventning om, at det kan man også i år. Jeg fik svar om, at det var for at skabe spænding og at der var et specialkort i hver fjerde pakke. Desuden løb kampagnen jo 14 dage endnu, så der var rig mulighed for at få de sidste specialkort. Vi mangler 16 specialkort, dvs. Jeg skal mindst købe for 6400 kr på 14 dage for at overhovedet have en chance for at få kortene. Det er optrækkeri.
Mvh. Camilla.

Gæst

#75 Re:

2015-04-29 17:21

#74: -  

 Selvfølgelig dansk supermarked har lovet børnene en gentagelse som sidste år. Det er det langt fra. De har udnyttet succesen til at øgede deres profit.

De kalder det så bare spænding