Mistillid til vores regering

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Mistillid til vores regering.


Gæst

#176

2016-03-21 22:39

Klar "OVER ALL" forringelse af Velfærden, nu i over 40 år!!

Gæst

#177

2016-03-22 00:05

Er sygemeldt og ønsker bedre behandling født med ryg skade vil gerne undgå blive holdt tilbage i afprøvning og have flexjob men regeringen har gjort det meget besværligt ønsker ikke blive afprøvet i op til 9 år i forskellig jobprøvning satser

Gæst

#178

2016-03-22 11:35

Fordi jeg har mistillid til vores regering. De virker korrupte, med mange hemmeligheder og fortielser, og deres menneskesyn er absolut ikke dansk.

Gæst

#179

2016-03-22 12:04

Min mistillid nærmer sig frygt og had. Det har været under udvikling siden starten af nullerne, grundlagt af de vilkår politikerne mente at ældre i hjemmeplejen skulle passes, opfulgt af sygehusvæsnets målrettede degeneration, et par år som syg på kontanthjælp og den hæslige politik og retorik fra det meste af folketinget.

Gæst

#180

2016-03-22 14:46

Fordi jeg bare er SÅ træt af den uduelige regering.!!!!
Løkke tabte stort til valget, DF vandt, men svigtede sine vælgere ved at forære Venstre/Løkke sejren.
I mine øjne er det nok til et nyt valg da det ikke blev det danskerne ønskede.

Gæst

#181

2016-03-22 16:04

Regeringen har ikke vist på noget tidspunkt, at vi skulle få tillid til dem, derfor denne underskrift
hilsen Marianne Rask

Gæst

#182

2016-03-22 19:31

jeg har/er på kontanthjælp på 3 år jeg vil gerne have fast arbejde og bruge den uddannelse jeg tog i 2011 men det er svært når arbejdsgiverne hellere vil bruge billig arbejdskraft

Gæst

#183 Re:

2016-03-23 00:04

#175: -  

 Du har da ikke fatten skid få et arbejde til 49kr i timen eller make du er Lars larsen

- Desværre, der er ikke plads til dig. Vi har for mange ansøgere.

Sådan er beskeden, som danske ledige får, når de søger om at få job hos Jysks lager i Uldum.

Men samtidig ansætter Jysk flygtninge i gratis virksomhedspraktik, fordi de “ikke kan få nok kvalificeret arbejdskraft”.

- Jeg føler mig lidt dum, fortæller en lagermedarbejder med otte års erfaring, der har søgt job hos Jysk i Uldum af flere omgange. Hver eneste gang har hun fået afslag.

I ét afslag fik lagermedarbejderen at vide, at der var 335 ansøgninger til 14 opslåede stillinger og rigtig mange med erfaring.

- Så tænkte jeg ikke mere over det. Indtil jeg så, at de havde ansat otte flygtninge hos Jysk halvanden måned senere, siger en kvindelig lagermedarbejder, der søger job for tiden og derfor gerne vil forblive anonym.

Jysk: Ansøgere har ikke kvaliteten

Fagbladet 3F har talt med en anden lagerarbejder med 10 års erfaring, der har fået samme behandling af Jysks lager i Uldum.

I medierne lyder historien ellers anderledes. Her fortæller Jysks administration manager, Lars Grandt Rosendal, at firmaet tager flygtningene ind, fordi de ikke kan få danskere til at søge.

- For os er det rigtig godt købmandskab, siger han til TVSyd.

Da Fagbladet 3F ringer med de nye oplysninger, indrømmer Jysk, at firmaet så sent som i november modtog over 300 ansøgninger til 14 ledige stillinger på lageret.

- Det er ikke fordi, der ikke kommer ansøgere nok. Det er bare fordi kvaliteten er ikke den, vi gerne vil have, siger Lars Grandt Rosendal.

Men hvordan er otte flygtninge mere kvalificerede end folk med otte-ti års erfaring inden for lagerarbejde? Har de her flygtninge erfaring fra lagerarbejde?

- Nej, mig bekendt har ingen af flygtningene erfaring med lagerarbejde. Men vi har svært ved at skaffe folk til aftenholdet, siger Lars Grandt Rosendal.

- Men har I spurgt de her 300 ansøgere, om de vil arbejde på aftenhold?

 - Det ved jeg ikke, svarer han.

Jysk: Ingen fed fidus

Hvor meget koster det jer at have folk i virksomhedspraktik på denne måde?

- Det er kommunen, der har den økonomiske forpligtelse i praktikperioden. Men hvis man tror, at vi har fundet en fed fidus her, så er det ikke tilfældet, siger Lars Grandt Rosendal.

Han understreger, at Jysk håber på at ansætte nogle af flygtningene på lige vilkår med de danske kolleger, når virksomhedspraktikken er ovre.

Indtil videre kører ordningen som et forsøg, men et nyt hold på otte-ti flygtninge starter i virksomhedspraktik hos Jysk i næste måned.


Gæst

#184

2016-03-23 09:23

en liberal regering med en fordrukken Statsministe,der kun,der kun tænker på sig drlv og giver fra de fattige og giver til de,der har nok i forvejen,Adam Smidt og John Locke haldet guld og sølv filosofferne,der begge var økonomer,og kun kunne tænke på,at berige sig selv, oj derfor har Venstre Danmark kun råd til, at personer på overførdelsindkomster ikke får pristals regulering

Gæst

#185

2016-03-23 10:04

Det er på tide der sættes en stopper for vores regerings uhyrlige hetz på de svage og fattige i Danmark. Måske har vi det godt i Danmark sammenlignet med andre lande men det retfærdiggør ikke at de svage bliver fattigere mens de velstillede bliver forgyldt endnu mere. Jeg stemmer for retfærdighed i Danmark.

Gæst

#186

2016-03-23 16:22

Fordi politikerne burde skiftes ud med nogen der tænker på befolkningen, og ikke bare på at rage til sig


Gæst

#187

2016-03-28 10:26

Denne regering er styret af en gammelparti tankegang, baseret på vækst og profit for egen vindings skyld. Det er en tankegang, som opstod med den Industrielle Revolution og Nationalismen og som fæstede rod og som gødede jorden for 2 verdenskrige allerede i attenhundredtallet. Verden er blevet en ganske anden - ikke mindst i de seneste 20 år. Vi har i Danmark, som i verden brug for fællesmenneskelig forståelse og vækst for klodens skyld - lad os få politikere frem, som forstår og kan handle på dette !!!

Gæst

#188

2016-03-28 11:50

Den blå regering er dybt menneskefjendsk og er i fuld gang med at splitte vores dejlige land ad.
Det kan kun gå for langsomt med at vælte denne regering :(

Gæst

#189

2016-03-28 13:55

Regering har vi overhovedet sådan en?

Dem jeg hører om er jo ikke andet end selvbestaltede levebrødspolitikkere. Som kun tænker på at ødelægge Danmark


Gæst

#190

2016-03-28 20:46

Fordi den rammer mange af de svageste i vores samfund hårdt. Tænker på handicappede og syge som bare bliver parkeret på kontanthjælp, fordi systemet ikke vil bevillige dem førtidspension

Gæst

#191

2016-03-30 09:19

Håber på det umulige hvem skal betale jeg har ikke råd til mere

Gæst

#192

2016-03-30 11:32

For at understrege at det er begyndt at udvide sig til rent had til det danske system

Gæst

#193

2016-03-30 13:07

Fordi jeg på ingen måder kan have tillid til den brogede flok af inkompetente mennesker der skulle have varetaget landets og borgernes bedste men som kun handler efter egen hovsa ideologi og fuldstændig har glemt eller tilsidesat at de er folkevalgte de er blevet Danmarks dyrest betalte bistandsklienter uden evner eller visioner udover at undergrave folkets rettigheder

Gæst

#194 De siget et og gør noget andet

2016-04-03 22:44

 

Fængslede muslimer får markant bedre muligheder for at praktisere islam bag de danske fængselsmure.

Antallet af fængselsimamer forøges fra de nuværende 3 til op mod 20, skriver Kristeligt Dagblad.

Det sker ifølge Kriminalforsorgen for at give forskellige religiøse grupper lige muligheder for at praktisere deres religion.

Skal modvirke radikalisering
Dermed får fængselspræsterne muslimske kolleger i alle landets fængsler.

»Med flere imamer vil muslimske indsatte bedre kunne komme til fredagsbøn. Samtidig lægger vi stor vægt på, at imamerne kan udøve sjælesorg og modvirke radikalisering blandt unge muslimer«, siger Tove Brøchner, souschef for Straffuldbyrdelseskontoret i Direktoratet for Kriminalforsorgen.

Da andelen indsatte med udenlandsk baggrund er vokset til at udgøre 19 procent af alle fængslede, får samtlige lukkede og åbne fængsler samt de største af landets arresthuse fremover tilknyttet en imam, oplyser hun.

Staten lønner imamerne, men der bliver for mange tale om deltidsansættelser, og muligvis kan flere fængsler dele en imam.

Beslutningen om at ansætte flere imamer er allerede truffet, og i øjeblikket udarbejder Kriminalforsorgen retningslinjer for, hvilke imamer der må ansættes.

Opbakning fra PET
Udbredelsen af fængsels-imamer får opbakning fra højeste sted:

»Dette kan være med til at modvirke radikalisering af muslimske indsatte«, hedder det i den netop offentliggjorte regeringsrapport om muligheder for at modvirke ekstremisme og radikalisering.

Politiets Efterretningstjeneste, PET, har tidligere gjort opmærksom på, at fængslerne er et sted, hvor unge muslimer kan være tilbøjelige til at udvikle ekstremisme.


Gæst

#195

2016-04-15 22:26

De er jo ved at indrette et samfund hvor forskellen mellen rig og fattig bare bliver større og større, det er ikke det Danmark som jeg kender og engang var så stoldt af! og så den fuldstændige indlysende forfejlet poltik ang flygtningene, og lukningen af vores grænser, så tilhed...tja det er nogle år siden, i dag betrakter jeg den politik som der bliver ført som en frace, der bare bliver værre og værre..... derfor!

Gæst

#196

2016-04-26 17:35

det er simpelthen v regeringen og df gør det sværere at være danskere og ældre i danmark de tænker kun på sig selv og de rige og de tænker ikke på dem der intet har derfor synes jeg vi skal have valg nu

Gæst

#197

2016-04-26 17:41

Fordi jeg ønsker regeringens afgang.

Gæst

#198

2016-04-26 18:00

Fordi alt for mange danskere har det rigtigt skidt i velfærdsdanmark og alt for mange har alt for meget betalt af alle os der ligger midt imellem disse 2 grupper

Gæst

#199

2016-04-26 18:03

syntes bare det er godt hvis vi kan få lavet noget om, for nu er det bare for meget mvh irma

Gæst

#200

2016-04-26 18:15

Helt klart fordi de har tabt sutten ..