Mistillid til vores regering

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Mistillid til vores regering.


Gæst

#126

2016-03-19 19:34

Det er som Preben Møller Hansen engang udtalte, det er levebrøds politiker, som sidder i regeringen og ingen af dem er fem Potter pis værd.

Gæst

#127

2016-03-19 19:38

Christiansborg skulle jævnes med jorden, for årtiers tiltagende landsforræderi!

Gæst

#128

2016-03-19 20:00

Som Mogens sagde"Det er den værste regering i mands minde!"

Gæst

#129

2016-03-19 20:12

Fordi jeg er imod de massive velfærdsforringelserer og undergravning af generel tryghed og ligeværd som borger i Danmark.

Gæst

#130

2016-03-19 20:31

Alle bør have lige muligheder

Gæst

#131

2016-03-19 20:43

Blå blok skal ud

Gæst

#132

2016-03-19 21:33

Fordi jeg deler mistilliden, og fordi jeg stadig tror på eksemplet magt når vi taler demokrati. ... Derfor har jeg skrevet under og delt opslaget.

Gæst

#133

2016-03-19 21:58

Har en døv datter og det er ikke nemt at få job

Gæst

#134

2016-03-19 22:46

Fordi vores regering opfører sig uanstændigt, ignorant, semi-korrupt og arrogant og jeg føler mig magtesløs og meget langt væk fra dem som politikere. De mangler anstændighed, omtanke og dømmekraft!

Gæst

#135

2016-03-19 22:50

forde jeg ønsker mig en anden politik jeg syntes ike de gør deres pligter godt nok

Gæst

#136 Hvor mange er sendt hjem til dato?

2016-03-19 23:59

Regeringen regner ifølge Børsen med 97.000 flygtninge og familiesammenførte frem til 2020.

København: Regeringen sætter for første gang tal på forventningerne til, hvor mange flygtninge og familiesammenførte der vil komme til Danmark i de kommende år.

Det sker ifølge Børsens netavis, borsen.dk, i et svar fra finansminister Claus Hjort Frederiksen (V) til Folketingets finansudvalg.

Heraf fremgår det ifølge netavisen, at regeringen regner med, at befolkningen vil vokse med 97.000 personer mere, end det var forventet for et år siden, frem mod 2020.

»Det afspejler alene ændringen i antallet af opholdstilladelser til flygtninge og familiesammenførte til flygtninge i perioden fra 2016-2019, således at antallet matcher forudsætningerne fra finansloven for 2016,« skriver Hjort ifølge borsen.dk. 

Finansministeren oplyser i øvrigt, at der kommer tal for, hvad det vil betyde for dansk økonomi i april, når det såkaldte konvergensprogram skal offentliggøres.

Regeringen regner med, at Danmark får 25.000 asylansøgere i år og 15.000 næste år. Udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V) forklarede dog ved et samråd for nylig, at det er meget vanskeligt at forudse.

Det er ikke alle asylansøgere, der får lov at blive i Danmark, men den såkaldte anerkendelsesprocent er steget de senere år. I 2015 var det 85 procent af alle asylsager, der endte med en opholdstilladelse fra Udlændingestyrelsen.


Gæst

#137

2016-03-20 00:51

Jeg skriver under fordi jeg mener at grænsen forlængst er overskredet for hvad man kan tillade sig at udsætte befolkningen for... jeg modtager selv førtidspension og vi står for tur næste gang blå blok mangler penge til at give de rigeste i skattelettelser og andet fryns - i 2014 mistede jeg min bolig og røg på gaden med min datter fordi jeg ikke længere kunne betale min stigende husleje og der var ingen hjælp at få fra kommunens side af og selvom at jeg er død syg og ofte er indlagt mindst 100 dage i løbet af året - koblet til ernæring igennem hickmann kateter i min krans pulsårer hver nat - er tynd og undervægtig ude afstand til at optage almindelig føde - skal have skiftet forbindinger hver uge og lever i et stort smertehelvede tja så måtte jeg alligevel bo på skift i få dage afgangen rundt ved venner og familie - dagligt forsøge at få en plads på et herberg eller varmestue uden held eller finde en kælder - et skur eller en opgang hvor jeg kunne sove uden at genere nogen - min datter flyttede ind ved mine forældre så hun trods alt kunne få ro til at passe sin undervisning på gymnasiet også måtte jeg hutle mig igennem vinteren så godt jeg kunne.....men uden el og fast hjem Ingen sonde - ernæring og efter 4 mdr på gaden uden tja så var jeg mere syg og afkræftet - men min sagsbehandler ville ikke hjælpe mig ville tilsidst end ikke tale med mig eller andre der forsøgte på mine vejne....med støtte fra hjemløse teamet fik jeg klaget min nød til rådmanden og der blev kigget på min sag - efter flere uger fandt jeg selv en ny bolig langt væk fra min familie mine venner mit bagland mine børn ja alt hvad jeg kender og holder af - jeg fik hjælp til indskud og flytning og er taknemmelig for at jeg igen har et hjem - men fordi min pension ikke er højere end den nu engang er og fordi huslejen i Aalborg bare er blevet for dyr og ventetiden på en bolig til under 5000 kr pr mdr er +9 år tja så sider jeg idag mutters alene i en by hvor jeg ingen kender - død syg uden hjælp fra venner og familie.... og får dansk arbejdsgiver forening Held i deres ønske om at førtidspensionister skal skæres mindst 4000 kr om mdr i ydelser - ja hvis jeg skulle gå hen og miste bare 1500 kr pr mdr - vil jeg blive tvunget til at opgive at min bolig og blive hjemløs igen.....

De fleste folk som jeg der er havnet på førtidspension - kontanthjælpsmodtagere m.m har allerede på den sociale deroute forlængst spinkel og sparet - skåret alt ind i benet og mere til mange er syge og kommer aldrig i alm job igen og alligevel mener blå blok at der er mere at komme efter hos os der I forvejen er pelset og flået de liberales ideologiske hetz og opgør der i bund og grund kun går ud på at presse lønnen så virksomhederne kan blive rigere og lønmodtagere fattigere - omfordele skatten så de der tjener mest betaler mindst og helst helt fjerne de sociale ydelser eller idet mindste sætte dem så langt som muligt ..... 

Jeg ville ønske at jeg kunne stable en folkelig revolution på benene få alle lag i samfundet rig som fattig - ung og gammel - på eller udenfor arbejdsmarkedet til at bakke op og kræve at de folkevalgte levebrødspolitikere som her indtaget borgen med deres hjerte kolde indstilling til hvor ringe kår man kan tillade i velfærdsstaten dk bliver væltet og der bliver indskrevet i grundloven et absolut mindst mål for hvad man skal have at leve af for at overleve i dette land.......


Gæst

#138

2016-03-20 01:10

Det her handler udelukkende om hvorledes den rige magtfulde elite, i dens uslukkelige grådighed af sociopati og egennyttelse, forsøger at udhule demokratiet og bestyrke deres magtposition ved at spille befolkningen, som burde indse hvorledes vi er i samme båd med de udsatte, ud mod hinanden. Det er den virkelighed som befolkningen burde have for øje. Men netop denne vel-orkestrerede sparken nedaf, fortæller en entydig historie om at manipulationen, og således undergravingen af alt hvad der hedder empati og dannelse er lykkedes særdeles godt. Det er på tide vi får veltet den magtfulde elite og dens håndlangere. Der forudsætter fælles fodslag i demokratisk kontekst. Det er på tide befolkningen vågner op til dåd.


Gæst

#139

2016-03-20 05:58

Let røven og få et arbejde. 


Gæst

#140

2016-03-20 07:08

Fordi jeg syntes at de svageste i samfundet bliver 'ramt' konstant!

Gæst

#141

2016-03-20 07:13

Jeg ved at det er svært at styre et land. Jeg ved også at der skal indgå kompromis hele tiden. Men det virker ikke til at regeringen har jordforbindelse mere.

Gæst

#142

2016-03-20 07:45

Vi beskytter ikke de svage i samfundet ved at fratage dem deres værdighed og sende dem ud i en bundløs fattigdomsspiral. Man kan godt "stresse" resursestærke mennesker til, at komme i arbejde, men at klippe håret af en skaldet er bestemt ikke vejen frem! Jeg betaler gerne nogle ekstra skattekroner for bevarelsen af en velfærdsstat, hvor vi giver en nuanceret og differentieret hånd til dem som har behov!

Gæst

#143

2016-03-20 07:49

Vi mangler nytænkning og mod - pengene fosser ud af statskassen til toppen.

Gæst

#144

2016-03-20 07:57

Jeg skriver under, fordi jeg syndes der mangler empati over for dem der har det aller sværest i samfundet <3

Gæst

#145

2016-03-20 08:06

Efter min mening er det forkert at tage fra de svage i samfundet.

Gæst

#146

2016-03-20 08:14

Nedbrydningen af velfærdsstaten og grøften mellem befolkningen og staten bliver større og større

Gæst

#147

2016-03-20 10:57

PÅ TIDE,det rammer for mange FATTIGE,medens andre FORGYLDES med penge i R....'

Gæst

#148

2016-03-20 11:10

Der bør snarest muligt afholdes nyvalg. Denne regering er uden fortilfælde i nyere tid den mest inkompetente og splittende DK har set. På et svagt parlamentarisk grundlag der kun består fordi de fleste " skylder " hinanden noget. Endvidere er der i lovgivningen tiltag til at forskelbehandle nytilkomne flygtninge i f t danske statsborgere. F eks i f t retten til at bo sammen.

Gæst

#149

2016-03-20 11:47

For mange uforskyldte ledige ryger ud i fattigdom!

Gæst

#150

2016-03-20 12:04