Mistillid til vores regering

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Mistillid til vores regering.

Nikolaj Lykke Nielsen

#76 Re:

2016-03-18 23:40

#7: -  

 Åh gud, hvor skal vi starte? Nå, fra toppen:

"I, som ikke bestiller en skid" - skal vi bytte? Så får du lov til at være på kontanthjælp, og jeg får et arbejde.

"Komme horderne til gode?" - Seriøst? Mener du at Støjberg & Co. strækker sig til det yderste for at komme disse "horder" i møde?

Jeg giver dig helt ret i at vi bliver regnet for "slaver, maskiner" -  men det er sgu ikke med den hensigt at nogen 'fremmede' skal have et fantastisk og luksuriøst liv (nu kan de jo fx blive sat til at arbejde for 49,-/time, hvilket er en månedsløn på 7614 kroner og 60 øre før skat - party on, dudes! Hvordan overlever man for sådan en månedsløn i DK?) - pointen er at sætte alle dem, der ikke har særlig meget, op imod hinanden: Lavtlønnede mod kontanthjælpsmodtagere. Kontanthjælpsmodtagere mod flygtninge. Og så videre.

Jeg synes sgu du retter skytset mod de helt forkerte grupper. Hvad med at sigte mod de mennesker i samfundet, som faktisk allerede har rigeligt af penge - de samme mennesker, som har mere indflydelse på, hvor samfundet bevæger sig henad, end folk som mig - og dig, går jeg ud fra?


Gæst

#77

2016-03-18 23:42

Regering nye lov der blev vedtage, om kontanthjælp


Gæst

#78

2016-03-19 00:24

Something is rotten in the state of Denmark


Gæst

#79

2016-03-19 00:28

Jeg underskrev, fordi nu er NOK NOK og vi skal have skovlen under de røvhuller på Borgen.

Gæst

#80

2016-03-19 00:28

Fordi de er folkevalgte og burde varetage Danmark og danskerne. Men det de har gang i er at fjerne vores velfærdssamfund og det er noget svineri.

Gæst

#81

2016-03-19 01:38

Fordi at jeg finder det forkasteligt at alle dem som i forvejen ligger ned skal trampes endnu mere på og livet gøres mere vanskeligt end allerede er,,,, men Løkke og de andre sidder og får lønforhøjelse. Jeg sidder og er fanget i min lejlighed da jeg fik et brud på ryggen og ikke kan klare at gå ,,,,, men jeg kan ikke få hjælp til at handle ,, komme til læge,,, apotek,, men det behøver jeg jo heller ikke da jeg ikke kan få medicintilskud,,så kan jeg jo ikke hente noget,,
Pointen var at jeg har søgt en el scooter da det vil kunne løse alle de problemer ,, men får afslag efter afslag efter afslag,, så nu kan jeg bare sidde i min lejlighed og være isoleret,, mens jeg kan se nyhederne med alle politikerne der smilende erklære at nu skal vi miste endnu en klump af penge som vi ikke har for mange.. men nogen skal jo dække DERES lønforhøjelse
ØV ØV ØV ØV

Gæst

#82

2016-03-19 02:09

Jeg skriver under fordi Danmark regeres af et uværdigt og bedragerisk Folketing..!!!

Gæst

#83

2016-03-19 05:14

Politikerne burde prøve at leve som os andre, bar en uge. . Så ville de nok få øjnene op. .

Gæst

#84

2016-03-19 05:22

Man sparker ikke til mennesker der ligger ned de skulle tage og se indad der kunne spares mange penge.godt initiativ

Gæst

#85

2016-03-19 06:05

Jeg vil af med den korrupte regering!

Gæst

#86

2016-03-19 06:21

Fordi denne regering er uden for pædagogisk viden. Det er så flovt at se, at dem der ikke har ret meget, nu får mindre. Sørgeligt.

Gæst

#87

2016-03-19 06:21

Jeg er fuldstændig enig !

Gæst

#88

2016-03-19 06:30

På tide vi holder op med at se på at en regering ødelægger det velfærdssamfund som er bygget op gennem et par generationer. På tide at vi kræver en troværdighedslov for at beskytte vore stemmer ved folketingsvalgene. På tide at vi kræver at der ikke kan manipuleres med vore stemmer med smarte tricks.

Gæst

#89

2016-03-19 06:55

Man skal ikke træde på folk der ligger ned i forvejen

Gæst

#90

2016-03-19 07:03

Fordi det et jo helt grotesk, at syge er på kontanthjælp, og at den er 3000 kr mindre om måneden end den var før. Dem der havde bare lidt tilbage at leve for om måneden, har nu slet ingen ting :(
Børnene må undvære endnu mere, ved denne umenneskelige behandling.
Kontantloftet burde kun være til de migranter der kommer ind i landet !!!!
Syge !!! der har været med til at knokle for Danmark og fædreland skal sku ikke behandles på denne uværdige måde.
Bare min mening.
vib

#91

2016-03-19 08:03

 Fordi retssikkerheden sjofles, tredelingen af magten flades ud, "det danske system" med flexicurity undergraves, lønnen trykkes nedad, miljøet nedprioriteres, alt imens man sætter udsatte grupper op mod hinanden og prøver at bilde os ind at det er flygtningenes skyld altsammen. Men det er det det ikke, det er et bevidst valg for at hytte sig selv og sine egne.


Gæst

#92

2016-03-19 08:15

Fordi det er en syg regering vi har der behandler syge som jeg på denne måde

Gæst

#93

2016-03-19 08:34

Fordi vores regering skader Danmark og det indbyggere mere og mere!

Gæst

#94

2016-03-19 08:37

Fordi jeg syntes det er forrykt det de har gang i. Har selv en søn det kommer til at ramme

Gæst

#95

2016-03-19 08:47

Nok er nok!!!

Gæst

#96

2016-03-19 08:48

Fordi politik er blevet et erhverv og ikke et kald - og det er blevet populært at gå efter dem som ikke kan svare igen

Gæst

#97

2016-03-19 09:03

Fordi jeg er en af der er kommet på kontanthjælp fordi jeg har slidgigt i min ryg som 40 år og min læge skrev en læge erklæring på at jeg ikke må have rygbelastende arbejde så jeg blev fyret fra mit job som rengørings assistent . Øv øv

Gæst

#98

2016-03-19 09:25

fordi de har tabt forstanden, en omvendt robin hood, især df er nogle kujoner, løftebrud, vi vil have valg NU.......

Gæst

#99

2016-03-19 09:42

Almindelig sund sans siger, at et samfund bryder sammen ved for stor ulighed mellem dem der har og dem der ikke har - og nu har I taget endnu mere fra dem der ikke har, fordi I ønsker at give endnu mere til dem der har.

Gæst

#100

2016-03-19 10:50

Fordi nok er nok. De behandler syge og ældre som jaget vildt. Vi andre skal stå i boligforening næsten hele vores liv for at kunne få en bolig. Flytning kan så bare få et job og så følger der en bolig med. Respekter syge og ældre og dem der ikke kan klare sig selv først