Nu er nok, nok - Nu siger folket stop!!!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nu er nok, nok - Nu siger folket stop!!!.


Gæst

#151

2015-09-03 10:05

Nok er nok, og har været det længe!

Jeg har kendt til systemet faktisk siden før jeg blev myndig, og har aldrig kunnet få den hjælp jeg reelt har brug for. Ved ikke, om det, som min mor siger, er fordi jeg lyder så skræmmende klar(skræmmende fornuftig), når jeg taler med andre, at man ikke kan høre på mig, at der er "noget galt" med mig(nok mest selvtillid/værd) En anden ting, der kan være mig imod er, at når jeg endelig er ude i praktikker, så viser jeg, at jeg faktisk godt kan fungere i en arbejsplads, men ansøgningerne skræmmer mig fra hvid og sans, noget jeg ikke ved, om nogen nogensinde vil være i stand til at hjælpe mig med. Men selvfølgelig, hvis man ikke kan forklare hvad man har brug for hjælp til, hvordan skal man så kunne få hjælp? Men når jeg på 2.-3. år har gået ledig og ikke fudnet et arbejde endnu, så må man jo gå ind og forsøge at hjælpe på en elelr anden måde.
Min tidligere kommune kunne give mig den hjælp jeg havde brug for, og var faktisk kun reelt ledig i omkring 4-5 måneder, da de fandt en plads, som kunne give løntilskud... En ordning, der kun galt "unge under 30" og var lige nøjagtigt under den aldersgrænse. Desværre var denne ordning kun på forsøgsbasis, men synes programmer som dette burde gøres mere ud af, gøres mere ved, og komme ud af "forsøgs"-stadiet, for det er noget der virker, specielt for de "unge under 30", men kunne også udvides til ældre aldersgrupper er jeg sikker på, som en hjælp til dem, de ikke helt ved, hvordan de skal hånmdtere.

Dette er kun nogle af mine egne erfaringer, og er glad for, at jeg ikke behøver at skulle kæmpe imod systemet på grund af dårligdomme af enhver art, mest af alt på grund af alle de skræmmende historier, der gang på gang dukker op.
Hvor er menneskeligheden blevet af?


Gæst

#152 Sejt

2015-10-03 08:08

Juhu, blev så glad, da jeg så, at vi har rundet 2000 medlemmer. Tusind tak. Sejt.


Gæst

#153

2015-10-03 08:44

Tak fordi i vil kæmpe for os som ikke har overskuddet til at kæmpe for os selv ❤

Gæst

#154

2015-10-03 13:00

Alt for mange syge mennesker bliver behandlet dårligt af systemet

Gæst

#155

2015-10-04 07:18

Jeg har arbejdet samtidig med uddannelse siden jeg var 16, og færdiguddannet som speciallærer arbejdede jeg op mod 60 timer ugentligt. Jeg betalte min skat med glæde, fordømte sort arbejde og sociale snydere og mente, vi havde et værdigt sikkerhedsnet mod sygdom.
Jeg blev klogere...
Først efter 4 års sygdom i bækken, hofter, ryg (og allr andre bevægelige led) fik jeg min første brugbare diagnose og første forbedrende operation. Det danske sygehusvæsen arbejder ikke sammen på nogen niveauer og jeg har selv skulle håndtere fast medicin, indlæggelser, prøvesvar og henvisninger til diverse speciallæger.
Jeg kunne ikke få forlænget mine sygedagpenge i maj 2015, da jeg ikke havde en diagnose... Derfor søgte jeg kontanthjælp. Her er jeg stadig! Og de der lider mest er mine børn...
Siden min første sygedag er min sind blevet dårligere. Ikke pga en duagnosticeret stress, PTSD, depression el.lign. Men ganske enkelt pga. Staten Danmarks evindelige jagt på og udmåling af mig som arbejdskraft, og ikke syn på som menneske. Et menneske, der for alt i verden ville ønske, at jeg kunne komme tilbage i arbejde, være rask nok til at cykle med mine børn, være selskabelig med familie og venner og igen føle, at jeg giver mere end jeg tager!

Gæst

#156

2015-10-04 11:07

Fordi jeg selv er syg og har været fastlåst siden 2009

Gæst

#157

2015-10-04 12:24

Fordi jeg mener, vi kronisk syge, bliver behandlet værre som burhøns og svin. Der skaltes og valtes med vores i forvejen dårlige helbred og vi jagtes værre end rotter. Vi betragtes som Danmarks paria og kommunerne har carte blanc til at underkue og nedvurdere os, til vi fysisk og psykisk, går til grunde....

Gæst

#158

2015-10-04 12:36

Fordi jeg syndes at det er frygteligt at der er så mange der går psykisk ned pga at kommunerne/politikerne er så helveds kloge, og os der er følsomme bliver glemt i randestenen..

Gæst

#159

2015-10-04 13:12

vi skal stå sammen

Gæst

#160

2015-10-04 14:25

GLÆDE LYS KÆRLIGHED
VISION TANKE
RETFÆRDIGHED Overflod til Alt/Alle !

Gæst

#161

2015-10-04 14:26

Fordi jeg har det så dårligt med den politik der er ført længe og troede ikke at det kunne blive værer, men jeg tog fejl...Har en følelse af at politikere mere og mere hytter deres egne, som om de rige efterhånden ikke er rige nok, men de bliver bare også mere og mere grådige, på bekostning af dem der i forvejen ikke har ret meget....Føj Føj Føj

Gæst

#162

2015-10-04 15:15

Godt initiativ!

Gæst

#163

2015-10-04 15:58

Velfærden er truet

Gæst

#164

2015-10-04 16:07

Fordi vores vælfærd og rettigheder krænkes af den såkaldte regering.

Gæst

#165

2015-10-04 16:16

Fordi vi har en regering der tilsyneladende er blottet for empati og medmenneskelighed. Det tangerer jo tortur og terror den måde de svage i samfundet bliver behandlet på og omtalt på.Det må bare stoppes nu !!!

Gæst

#166

2015-10-04 16:23

Jeg vil gerne bekræfte underskrift men linket virker ikke

Gæst

#167

2015-10-04 22:51

Fordi jeg selv er blevet ramt af systemet, og derved syntes at nu må det her s... stoppe.

Gæst

#168

2015-10-15 07:41

Fordi det ikke er iorden at træde på mennesker og trykke dem ned i endnu værre fattigdom

Gæst

#169

2015-10-26 18:41

Jeg har på nærmeste hold oplevet det Kafkaske helvede som Næstved Kommune udsætter syge borgere for alt imedens millionerne ruller til elendig sagsbehandling uden andet mål end at holde borgerne væk fra at få fleksjob eller FTP

Gæst

#170

2015-10-26 19:12

Vort samfund behandler alle i nød altfor dårligt, uanset om det er sygdom, arbejdsløshed eller andre problemer. Selvfølgelig skal vi helst selv kunne klare meget, men det er godt med et samfund der bakker en op.
Holger Danske

#171

2015-11-29 21:25


MØD OP! LUK GRÆNSEN NU ! MØD OP!

– GENINDFØR GRÆNSEKONTROLLEN

Vores drenge har blødt ved grænsen i 1864 og igen ved Dybbøl, og mere end 5.000

kom aldrig hjem fra slagene. Disse unge mænd gav det dyrebareste de havde - for

de kommende generationer - for OS. De blødte ihjel i de vinterkolde skyttegrave og

de der kom hjem, havde ofte mistet både arme og ben .. og de fleste blev aldrig

mennesker igen. De ofrede sig ikke bare for Danmark - de ofrede sig for dit og mit

land ... Danmark .. Danernes Land !

Millioner af danskere har slidt og slæbt for Danmark - og igennem tusinder af år, har

vi opbygget "verdens lykkeligste" og et af verdens rigeste lande.

NU har Danmark brug for os igen. Nu er det VORES tur til at stå op for vores

land, at beskytte det og værne om det, så VORES kommende generationer kan

nyde den tryghed og frihed, vi har kunnet nyde, fordi tidl. generationer gav deres liv

for det! Terrorangrebet i Paris viser med al tydelighed, at vi skal kunne afvise folk

ved grænsen.

Mød op sammen med andre danskere, der vil Danmarks frihed NU og i fremtiden.

Lad os sammen sende et stærkt signal til vores politikere om, at de skal lukke

grænserne og genindføre grænsekontrollen.

Tid: Søndag d. 6. december kl. 13.00.

Mødested: Padborg ved Gendarmhaven på Nørregade

(p-plads ved Nørregade 3 lige før viadukten)

Vi går en tur til grænsen og tilbage igen og synger

nationalsange. Medbring gerne dannebrogsflag og fakler.

Der vil blive afholdt taler

Demonstrations-varighed ca. 2 timer

Arrangør: ”Luk grænsen NU!” – find os på facebook


Gæst

#172

2016-01-05 20:39

Jeg kender efterhånden mange, som er hårdt ramt af udhulingen af den velfærdsstat, der engang stod som et forbillede for så mange stater verden over.

Gæst

#173

2016-01-26 11:48

Jeg skriv under fordi kommunerne må stoppe med at, fjerne vores børn på falske grundlag. Især socialrådgiver der har frit spil.
Personlige forfølgelse og mange uretfærdigheder.

Gæst

#174

2016-05-12 12:48

Fordi nok er nok

Gæst

#175 Re:

2016-05-12 18:42

#1: -  

 

 

Appropos 2. verdenskrig.

"Danmark" vil ikke kunne forstå budskabet at vise sig splinter nøgen, da sjældelig og legemlig ar på livet jo ikke er synlige for følelsesløse myndigheder.

 

De vil bare sætte en i arresten/gaskammeret for blufærdighedskrænkelse.

Men 

Kan vi sætte enkelte af Dem fængsel?

(Dommere/sagsbehandlere/Politi/advokat)

I arresten for frihedsberøvelse, ytringsfrihedsberøvelse og generelt krænkelse af gode/velopdragede borgere? 

Det er undersøgt og det er muligt!

Man skulle næsten tro at Danmark giver voldige mænd af fysisk eller grov verbale karakter national status specielt når der er børn indblandet mellem to partnere i skilsmissesag.

Både (udsatte) børn og kvinder som er udsat for fysisk eller psykisk terror/overgreb skal/bør respekteres af både den udøvende,dømmende og den lovgivende magt.