Total afskaffelse af den gensidige forsørgelsespligt, Ingen skal reduceres i indkomst pga samliv


Gæst

#301

2016-02-02 12:05

Førtidspensionister skal ikke være dårligere stillet end kontanthjælpsmodtagere.
Der er en grund, fysisk eller psykisk, til at førtidspensionisten ikke kan være en aktiv del af arbejdsmarkedet.

Gæst

#302

2016-02-02 12:06

Jeg synes det det er ekstrmt gammeldags opfattelse af samliv med gensidig forsørgelse - det sætter enlige førtidspensionister i en helt urimelig situation når man finder kærligheden. Desuden er det stigmatiserende at man straffer folk i urimelig grad for at gøre en indsats.

Gæst

#303

2016-02-02 19:04

JEG BOR SELV ALENE,SÅ MIG RAMMER DET IKKE SOM SÅDAN(MEN DET KUNNE JO LIGE SÅ VEL SKE FOR MIG HVIS JEG NU KOM VIDERE I MIT LIV,LOL :D ). MEN JEG KENDER OG VED TIL FOLK SOM HAR MÅTTE LADE SIG SKILLE,ELLER KOMME HEEELT DERUD HVOR DE MÅ LEVE MED HVER DAG AT FAKTISK VÆRE KRIMINELLE. DÉT KAN BARE IKKE VÆRE RIGTIGT,OG JEG SYNES AT DET ER SMADDER SYND AT DEN LOV HER SKAL "STOPPE" KÆRLIGHED,KUN FORDI AT DEN ENE AF PARTNERNE IKKE ER BEVENDT PÅ EN ARBEJDSPLADS. DÉT SOM NU ENGANG GØR AT MAN IKKE KAN VÆRE PÅ ARBEJDSMARKEDET,SKAL DA IKKE STRAFFES MED ØKONOMISKE SANKTIONER ,DÉR SKAL MAN DA GÅ IND OG HJÆLPE SOM SAMFUND. DET KUUUNNEEE JO VÆRE,AT SAMFUNDET SPAREDE PENGE I SIDSTE ENDE,FORDI DE SPAREDE TONSVIS AF KR OG ØRE,NETOP FORDI AT PARTNEREN VILLE BEHJÆLPELIG MED MANGE MANGE TING SOM SPAREDE DEN KOMMUNE SOM PARRET NU ENGANG BOR I,SÅ DERFOR SKAL DER INGEN PENGE HVERKEN TAGES ELLER MODREGNES..

Gæst

#304

2016-02-03 08:53

Jeg syntes at det er forkert at vi skal betale for det da man ikke er kommet i denne stilling uden grund

Gæst

#305

2016-02-03 15:50

Fordi jeg synes de skal skære på politikerne mm.

Gæst

#306

2016-02-03 17:08

Fordi jeg selv er pensionist.

Gæst

#307

2016-02-04 10:04

Fordi jeg syntes det er dybt umenneskeligt og krænkende, at man bliver frataget retten til at være et selvstændigt individ med egen indtægt. Det er simpelthen ikke rimeligt, at skulle gøres afhængig af sin partners indtægt, fordi man selv modtager pension. Forstår ikke hvordan den gensidige forsørger pligt indenfor kontanthjælp er imod grundloven, når det åbenbart er okay for dem der får pension. GIVER INGEN MENING!!!!

Gæst

#308

2016-02-04 17:27

Fordi de allerede er reduceret i pensionen og ikke længere kan råde frit over deres egne penge. Vil politikerne gerne selv leve sådan???

Gæst

#309

2016-02-06 10:23

Min kone er på pension og hun bliver trukket ca 3000 kr pr måned forde jeg tjener for meget.jeg selv er på fleksjob i 4 timer om ugen og får lidt erstatning for erhvervsevnetab så ingen af os kan tjene mere ved at tage mere arbejde så syntes det er frækt at de kan tage fra min kone pension .
J J

#310 Lige rettigheder for alle

2016-02-06 21:26

Man kan blive helt harm på læger som ved siden af deres job kan stikke helt op til over 5000 kr i lommen til dem selv for en enkelt blodprøve som de har taget for politiet medens de var på job for det offentlige.

Og nu vil de oveni købet have en forhandling med regionerne om dette Med regionerne. SIG MIG FÅR DE IKKE DERES LØN FOR AT ARBEJDE?

jeg ved ikke hvad der er galt med dem der er offentligt ansat men det er som om de bare kan tage af kassen bare fordi de kan. Dette gælder ikke kun læger men også Politikker regionsmedlemmer og byrådsmedlemmer.

Så bliver det bare kaldt en ekskusion hvor de tager på vilde rejser rundt i hele verden på vores regning. BARE FORDI DE KAN.


Gæst

#311

2016-02-07 18:41

Jeg har skrevet under fordi det ikke kan være rigtig at ens ægtefældes indkomst skal gå ud over førtidspensionen...
clott34

#312 del gerne denne underskrift indsamling

2016-02-11 09:04

 Jeg vil så gerne bede Jer alle om at dele denne underskrift indsamling, så vi kan komme op og runde 10.000 underskrifter, de skal virkelig vågne op derinde på Borgen 

Linda Lund Nielsen

#313 Re: del gerne denne underskrift indsamling

2016-02-13 21:23

#312: clott34 - del gerne denne underskrift indsamling 

 Tænker at der er nok underskrifter allerede. Man kan jo henvende sig igen hvis man rammer de 10.000. Jeg deler ihvertfald gerne en tredje eller er det fjerde gang efterhånden ;) 


Gæst

#314

2016-02-13 21:55

Jeg syntes det er en både forældet og nedværdigende lov og jeg er meget overbevist om at det de tror de sparer istedet bliver betalt som tillæg til enlige forsøgere. ..vuggestue. .sfo..boligtilskud ..forhøjede børnepenge osv osv...istedet for at lade folk leve et normalt samliv og selv betale deres udgifter og hvor det rent faktisk godt kan betale sig at arbejde som de jo så flot siger...uden at blive straffet for det fordi man elsker en der handicappet og på fp...


Gæst

#315

2016-02-14 18:20

Fordi man i 2016, ikke bør have nogen form for forsørgerpligt over andre end sine børn

Gæst

#316

2016-02-14 18:39

Fordi jeg er på ftp. Dette er ikke selvvalgt, og det er noget svineri, at det skal gå ud over mand og børn. Det er diskriminerende da jeg er et selvstændigt individ, og jeg kender til flere der har været nødt til at gå fra hinanden og andre tiltag som går ud over børnene

Gæst

#317

2016-02-14 19:23

Det skal jo ikke være en straf at være gift

Gæst

#318

2016-02-14 19:41

det kan ikke være rigtig,bare pga man flytter sammen med sin kæreste,så mister man noget pension.

Gæst

#319

2016-02-14 19:44

Retfærdighed
1972

#320 Re:

2016-02-14 19:51

#309: -  

 hej. ja det er noget svineri. min fyr,er i flexjob,men jeg mister 2000,pr md,ved at vi bor sammen. jeg ville gerne have lidt arbejde. har haft frivillig,men det er en anden sag. man skal passe på med,hvor meget man tjener,udover pension.

jeg havde kun et valg,pension eller ingenting. jeg var så led ved det. følte mig flov.

så tænk på pensionister,lad os få det tabte igen.


Gæst

#321

2016-02-14 21:24

INGEN pensionister bør rammes af gensidig forsørgerpligt.

Gæst

#322

2016-02-14 23:32

Fordi at det ikke kan være rigtigt, at vi ikke er lige. Jeg skal ikke bo sammen med en anden, når jeg ikke er et selvstændigt individ og bliver straffet for at bo sammen med en kæreste. Derfor har jeg skrevet under

Gæst

#323

2016-02-15 21:05

Førtidspensionister kommer til at leve under middelalderlige forhold, hvis deres ægtefælde/samlever har et godt betalt job, modregnes det i pensionen og det ender med at førtidspensionisten er 100 % økonomisk afhængig af ægtefællen ....tænk sig ikke at have sine egne penge og ydmygt skal bede om "lommepenge" .....vi er tilbage i middelalderen.

1. Hvis jeg finder en evt samlever, skal jeg lige sige "du skal så lige forsørge mig " for jeg mister det meste af min pension.

2. Hvis jeg finde en evt samlever, så mister jeg min selvstændighed fordi jeg bliver økonomisk afhængig af samleveren.

 

 


Gæst

#324 Re: del gerne denne underskrift indsamling

2016-02-16 14:41

#312: clott34 - del gerne denne underskrift indsamling 

 Er det fortsat aktuelt. ..ingen svarer på mail nedenunder. ..


Gæst

#325

2016-02-18 11:34

Fordi jeg synes det er svineri os pensionister skal straffes fordi vores samlevende arbejder.