Total afskaffelse af den gensidige forsørgelsespligt, Ingen skal reduceres i indkomst pga samliv


Gæst

#351

2016-03-09 20:49

Jeg er selv førtidspensionist så deler den samme holding

Gæst

#352

2016-03-09 22:33

Jeg har været gift og selvom hans indtægt var 0 blev jeg som forsørger sat ned i førtidspension. Pga ægteskab. Jeg er nu skilt. Og planlægger ikke ægteskab igen. Med den lov hvor det koster med kærlighed.

Gæst

#353

2016-03-10 07:09

er selv en af dem som er ramt af det

Gæst

#354

2016-03-10 07:10

Synes at alle mennesker skal behandles som selvstændige mennesker, og ikke gøres afhængige af andre.

Gæst

#355

2016-03-10 07:26

Netop fordi der aldrig er mulighed for at spare noget sammen hverken til bolig ferie m m og mulighed for at ens ægtefælde kan yde/hjælpe til på sit job og være en god kollega uden man straffes ..hvor det så går ud over "fællesskabet"da han/hun må sige nej til at gi en Eks hånd med

Gæst

#356

2016-03-10 08:06

Jeg er selv berørt på fp

Gæst

#357

2016-03-10 08:08

Har været ægtefælle til en på fp


Gæst

#358

2016-03-10 08:09

Er selv på vej til at blive fp

Anonymous

#359

2016-03-10 10:38




Jeg følger mig umyndiggjort, jeg har ikke selv valgt den situation jeg står i!! Samtidig syntes jeg det er dybt go' nat, at man straffer førtidspensionister for at deres ægtefæller tjener mere. Alle andre kan jo tjene mere uden at de bliver straffet. Og jeg kan ikke selv gå ud og finde et job og på den måde få en ekstra indtægt.
eal.
Gæst

#360

2016-03-10 11:53

Jeg er en af de mange der er på førtids pension, og min mand arbejder (eller knokler) mellem 40-60 timer hver uge for at jeg kan sidde her hjemme og have ondt i alle mine muskler/led og hovedpine hver anden dag. Rigtig uretfærdig.......

eal.

#361 Re:

2016-03-10 12:53

#37: Gæst # -  

 Ja, jeg er også ramt af samme regel. hvor er det uretfærdig at have betalt i rigtig mange år til en syge-forsikring, og så Kommunen bare reducerer vores  førtidspension, ikke fair, pga denne.

 :-(


Gæst

#362

2016-03-10 14:50

Fordi jeg synes det er uretfærdigt, at førtidspensionister skal føle sig "straffet" fordi man finder en kæreste, sambo eller ægtefælle. Dette betyder Ikke nødvendigvis at man har fælles økonomi. Jeg har mistet omkring 6000 kr. ved at flytte sammen med en. Det er faktisk meget dyrt for os at vi gerne vil bo sammen. Vi ville have mange flere penge ved at bo hver for sig, men hvis vi så vil overnatte sammen to-tre gange i ugen, er vi pludselig samlevende. Det hænger da ikke sammen på nogen måde! Veninder kan også finde på at overnatte hos hinanden, nogle gør det enda tit. Så skal man pludselig behandles som ægtefolk? Staten ser udadtil ud til, at være så gode ved det danske samfund, men de gør alt for at slippe for deres pligter. Det er ikke guld og grønne skove selvom det ser sådan ud. Velfærd? Ikke ligefrem! Vi vælger ikke selv at blive førtidspensionister. Jeg gør alt hvad jeg kan, for at komme ud på arbejdsmarkedet og måske på sigt komme af min pension. Det hjælper ikke, når jeg så får et skånejob og faktisk begynder, at føle jeg kan noget, så bliver jeg sat ned i min pension, så jeg ikke føler jeg får noget ud af det, som en slags beløning. Det skal lige siges, at jeg er en af de få, som er ansat i skånejob af kommunen. De vil det ikke, kan de ikke se det er billig arbejdskraft, og det er det der skal til for at få folk af førtidspensionen? Er i øvrigt på absolut mindsteløn, under 40 kr i timen. Det har jeg været i tre år nu. Så meget er man værd fra kommunens side! Jeg er måske for dum, mange ville give derop og bare læne sig tilbage hjemme i sofaen, fordi det er nedgørende og man føler sig inkompetent. Men jeg vil det og kæmper mere end de aner for at komme videre. Og tro mig, det er IKKE nemt! Min kæreste bliver samme tidlig straffet, for når han får lønforhøjelse -fordi han har fortjent det, så falder jeg bare i pension, så sammenlagt får vi nærmest ikke noget som helst ud af det. Men de der er enlige, de får rent faktisk nogetvud af at have et skånejob! Jo de bliver beskåret lidt i boligstøtte, men hvorfor har jeg svært ved at få økonomien til at hænge sammen, når min enlige veninde(førtidspensionist) sagtens kan spare 3000 kr. op i måneden? Og vi burde have samme indtægt? Min kæreste og jeg blev nødt til at låne penge i banken til indskud, fordi vores fællesøkonomi ikke gjorde det muligt at spare pengene op, og kunne ikke blive boende i en toplanslejlighed pga. jeg har fået for dårlige knæ til at kunne holde til at bo der. Det velfærdssamfundet politikere smakker om, handler om dem selv og dem der har mulighed for at tjene penge. Alle andre ses som udskud. Vi falder, skatten stiger men hov, politikerne stiger bare i løn.

Gæst

#363

2016-03-10 15:34

Fordi det er ikke rimeligt at fordi jeg bor sammen med en mand så mister jeg fra 12557kr til 8741kr .. Mister min medicinkort , får medicin som jeg er afhængig af siden jeg var 29 år er i dag 54 år .. Jeg føler ni straffet , havde jeg valgt at beholde min lejlighed havde jeg desuden fået hjælp til DR licens og boligydelse på 3200 om måneden ..
Håber rigtig mange vil støtte op om dette ..

Gæst

#364

2016-03-10 15:44

Jeg syntes ikke det er i det kan være rigtigt, Mennesker der har Arbejdet hele sit liv. Og når de så bliver. Folke pancionister skal de straffes

Gæst

#365

2016-03-10 17:39

fordi jeg også er førtidspensionist

Gæst

#366

2016-03-10 18:01

Pga den ulighed der ligger i at der straffes for at folk er gift

Gæst

#367

2016-03-10 20:04

Det er kun rimeligt at vi ser alle som enkelte individer.

Gæst

#368

2016-03-10 21:28

Jeg er selv på førtidspension fra Danmark og gift med en svensk mand er gået en del ned pga det...syntes ikke det er fair at skulle straffes om du får kontant hjælp eller Folke pension førtidspension og er gift eller samboende skal ha mindre i udbetaling vi betaler også skat vi får ingen stigning i udbetaling ... jeg betaler fuld tandlæge regning ..til briller o.s.v jeg får ingen tilskud og jeg får den gammel pension fra 1991 ...dvs en almindelig. Forhøjet pension uden tillæg i dag ..
Og min mand er arbejdsløs....
Vi begge 2...62 år gammel min mand kan ikke få arbejde han er for gammel og selv om han bor i Sverige er der ingen arbejde og ikke ret meget hjælp og få ...

Gæst

#369

2016-03-10 23:12

Jeg er selv førtidspensionist, og min samlever arbejder , jeg bliver modregnet med 3300,00 kr md og det er mange penge,  jeg skal også selv betale tandlæge og medicin der er ingen hjælp at få tilskud til ,så jeg får en løn på 8600,00 kr udbetalt md , jeg syntes det er uretfærdigt , og lidt , der er ikke meget at rutte med, så jeg støtter dette 100 procent. 


Gæst

#370

2016-03-11 00:09

Fordi jeg er førtidspensionist født med hjerteproblemer som har ført til hjertesvigt i en ung alder. Jeg kan ikke få opfyldt mit ønske om samliv og nærvær i min hverdag, altsammen grundet en økonomisk lov lavet af folk der aldrig har oplevet presset af at få en i forvejen streng økonomi til at hænge sammen. Ikke alene mener jeg at forsørgerpligten bør fjernes helt og aldeles. Jeg mener ligeledes at førtidspensionister med børn under 18, burde have lov til at få den højeste sats pt kun berettiget for enlige, uanset om de har en samlever eller ej. Det kan ikke være rigtigt at en enlig førtidspensionist, evt uden børn, kan få knap 3500 mere brutto end en førtidspensionist der har børn, blot fordi denne også har en samlever. Det er så forkert!!!

Gæst

#371

2016-03-11 00:14

Jeg er førtidspensionist, og vil ikke tigge min mand om penge, til hverken mad eller lommepenge
Myse.

#372

2016-03-11 02:31

Vi var nød til at blive skilt og flytte fra hinanden, da jeg skulle forsørge min mand på min ftp,da han efter lang tids sygdom kom over på kontanthjælp. Vi kunne simpelthen ikke overleve,selv om vi prøvede at flytte til en Ø,være selvforsynende med meget. Men blev som sagt tvunget skilt. Vi havde ikke noget valg da min  ex-mand  ligger i den gruppe der selv om de er syge bliver ved med at skal trækkes om og om igen i systemet. kommer til sidste instans og så går det i stå igen Oooog så hele møllen om,da man i dag jo nærmest skal være terminal for at få en pension.Og tro mig han er berettiget.

System svigt!


Gæst

#373

2016-03-11 06:09

Har selv været under gf da jeg var på kontanthjælp og det er helt urimeligt at man skal forsørges af kæresten. Nu er jeg så ved at kæmpe om at få førtidspension og ønsker ikke at skulle under gf igen for så kan vi ikke eksistere mere

Gæst

#374

2016-03-11 07:55

Det er da slet ikke rimeligt at hvis jeg får mig en ven og vi skal flytte sammen at jeg så mister 3000 kr md før skat!!!!
Jeg har netop obs at mange så lever på polsk og snyder samfundet for en masse bidrag, tænker boligsikring, andre ydelser, da man netop ikke har råd til andet end at snyde ved at have hver sin adresse....... Så jeg tænker det her kan da løsne op for bedrageri hvis vi netop ikke har forsøgerpligt ved at være førtidspensonist.......

Gæst

#375

2016-03-11 08:02

Simpelt hen fordi jeg synes det er en så forkert holdning i Dagens Danmark, hvor man kører retssager for ligestilling og ligeberettigelse, lige løn for lige arbejde - osv., at man stadig underlægger et menneske en anden persons forsørgelse. Er det så langt fra Imamers råd om, at kvinden må underlægge sig mandens beslutninger?? I forsørgelsesbilledet er kønnene blot ligegyldigt.