Total afskaffelse af den gensidige forsørgelsespligt, Ingen skal reduceres i indkomst pga samliv


Gæst

#376

2016-03-11 08:07

Fordi jeg mener gensidig forsørgerpligt er noget gedigent svineri i et moderne samfund, hvor man ikke bør skulle stå med hatten i hånden overfor en evt. kæreste, bare fordi man bor sammen. Det er med til at gøre en i forvejen besværlig tilværelse for en førtidspensionist endnu mere besværlig, da et samliv med en sådan, vil stille kæresten i et økonomisk valg, om han/hun vil acceptere en førtidspensionist da det vil afstedkomme et mindre råderum økonomisk.

Gæst

#377

2016-03-11 08:20

Min samlever er på førtidspension , og jeg arbejder , jeg ved hvad det koster i medicin og tandlægebesøg ,massage osv på grund af smerter , det er dyrt . Derfor.

Gæst

#378

2016-03-11 09:40

Hanne knudsen


Gæst

#379

2016-03-11 12:05

Afskaf flygtninge i landet.

Gæst

#380

2016-03-11 17:29

Jeg er selv førtidspensionist min mand soldat. En udsendelse på en måned kostede mig 12000kr som de trak i Nov og dec!! Tak for det! De er ligeglad med om man har børn eller ej.

Gæst

#381

2016-03-11 17:32

Uretfærdigt at alle skal straffes i familien når én er på førtidspension.
Min mand beordres ud på missioner som soldat. Vi andre betaler både ved at mangle ham og når de trækker i min pension efterflg. Så vi får ingenting ud af hans indsats:( jo ÆREN:/

Gæst

#382

2016-03-11 17:39

Jeg er samboende med en førtidspensionist, samt har en søn som er under uddannelse, medens han venter på en læreplads valgte han at arbejde via vikarbureau, han har mulighed for overarbejde, men fravælger dette da hans kone er på kontanthjælp og dermed bliver trukket hvis han tjener for meget.

Gæst

#383

2016-03-11 18:44

Mener det fjerner retten til at være uafhængig og sin egen herre.

Gæst

#384

2016-03-12 13:48

jeg underskriver , da jeg selv er førtids pensionist og gerne vil have en kæreste uden at det skal koste det meste af min indtægt , .jeg synes det vil være rart at have en kæreste eller en ven uden andre kan få ondt af det .kærlighed skal ikke koste , vi får ikke for meget i forvejen som enlig..

Gæst

#385

2016-03-12 21:11

Jeg har underskrevet, fordi det er en menneskeret og kunne forsørge sig selv og sine børn! Jeg har arbejdet mange år og forsørget mig selv og mine, men er efter ulykke nu på førtidspension. Nu er det umuligt og flytte sammen med en kæreste, så jeg må fortsætte alene, det er ydmygende og totalt uretfærdigt. Vi er kasserede på alle fronter!

Gæst

#386

2016-03-28 18:17

Vi er berørte af denne situation. 


Gæst

#387

2016-03-28 19:58

Fordi de reformer ødelægger folks liv, og de skal bare væk en gang for alle.
Håber min underskrift hjælper

Gæst

#388

2016-03-29 04:36

Fordi loven er urimelig. Førtidspensionister ville gerne arbejde, hvis de kunne og vi har også betalt vores del af skatten. Jeg anser skat som en forsikring på fx førtidspension, så man er fx er dækket ind, hvis sygdom rammer...

Gæst

#389

2016-04-08 13:57

Jeg underskrev fordi at det er helt ude i skoven at føle sig hensat til 50'erne og være afhængig af sin mand, når vi nu engang lever i 2016.

Gæst

#390

2016-05-02 07:59

Gensidig forsørgerpligt splitter familier, hvor den ene er førtidspensionist.
Økonomien hænger ikke sammen når indkomst halveres.
Mange førtidspensionister er så syge, at der er brug for ekstra hjælp i hjemmet. Når samlever er på overarbejde, for at tjene de ekstra penge som førtidspensionisten også modregnes.

Gæst

#391

2016-05-06 01:55

Gensidig forsørgelsespligt for en ægtefælde der er gift med en førtidspensionist og f.eks. har børn sammen får konsekvenser, ikke kun for førtidspensionisten og dens ægtefælde,
men forsørgelsespligtes konsekvenser rammer også deres børn.

Det er uhyggeligt at en hel familie skal straffes ikke kun økonomisk, men også med en social devaluering med godkendelse fra folkevalgte politikkere.
Det er på tide at politikkerne kommer ud af deres elfenbenstårn og ser hvordan de love der er lavet virker, ikke kun på mennesker som uforskyldt er kommet ud for en ulykke, men også på deres familiemedlemner.
Hvorfor skal de andre familiemedlemmer straffes økonomisk når en af forsørgerne bliver invalid? Hvordan kan en folkevalgt politikker i 2016 bakke op på en lov der legitimerer og bakker op om negativ socialarv.
Det er jo offentlig opbakning af negativ social arv ,når den samlede inkomst i en husstand reduceres i takt med at den uberørte ægtefælde prøver at tjene lidt ekstra som kompensation for det førtidspension har mistet i sin indkomst.
Fakta (overordnet set) er jo mere ægtefælden prøver at tjene deres ekstra hjem af den mistede indtægt jo mindre udbetales der til førtidspensionisten. Det får naturligvis indflydelse på alle hustandens medlemmer socialt og økonomisk. Er det det politikkerne kalder veldfærd i 2016.
Skam jer politikker og få øjnene op for de ting der sker uden for jeres egen verden.

Gæst

#392

2016-06-15 07:21

At man bor sammen, vil ikke nødvendigvis sige at man har fælles økonomi. At straffe mennesker økonomisk, på grund af hvordan de bor, er forkert.

Gæst

#393

2016-07-14 07:39

det er totalt uretfærdigt at man skal straffes yderligere økonomisk, fordi en er blevet uarbejdsdygtig og endt på førtidspension

Gæst

#394

2016-07-14 11:38

Oldnordisk med gensidig forsørgelsespligt. Ikke rimeligt at man rammes dobbelt. Nedgang i indtægt x2. Først mistes jobbet, så mistes indtægt pga ægtefælles indtægt.

Gæst

#395

2016-09-20 10:00

Fordi jeg selv er ramt af dette pga min samlever er førtidspensionist

Gæst

#396

2016-09-27 23:16

Da jeg selv er på kontanthjælp gift og har tre snart 4 børn og min mand har job men er ikke højt lønnet og stadig bliver jeg trukket i kontanthjælp og vi har ik råd til at børnene kan gå til aktiviteter så de får ik det samvær og det er dem det går ud over.. Jeg sparer hvor jeg kan for at børnene ik mangler noget men der er tit jeg må sige desværre det har vi ik råd til...

Gæst

#397

2016-09-28 01:28

Total latterlig regl. Dem har regeringen godt nok lavet mange af

Gæst

#398

2016-09-28 05:06

De skal tænk på borg der ind der mange der kom til står på gade fra 1/10-2016

Gæst

#399

2016-09-28 06:02

Syntes det er den mest nederdrægtighed overfor både Partneren/Ægtefælle IKKE LÆNGERE FÅR DERES RESPEKTIVE YDELSE MERE !!! TRODS AT DE ER SELVSTÆNDIGE PERSONER !! IKKE NOK MED DET SÅ PRESSES DE TIL STADIGHED OG KONTROLLERS HELT TIL DE LIGGER 3 ALEN UNDER JORDEN SOM DE ENESTE I HELE SAMFUNDET !! DISKRIMINERENDE USMAGELIGT UBEHØVLET FOR DENNE GRUPPE SOM DE ENESTE I HELE LANDET SELVOM DE HELE LIVET HAR SVARET ENHVER SIT !! TRO IKKE AT DET KUN ER MIDLER TIDLIGT ... HVIS DU MISTER DIN PARTNER /ÆGTEFÆLLE EFTER 40 - 50 ÅR SÅ STARTER DET HEL FORFRA SELVOM I HAR HVER JERES FAMILIE OG FORPLIGTIGELSER !!! SKAM JER !!

Gæst

#400

2016-09-28 06:04

SVINERI HELT ENKEL TYVERI VED HØJLYS DAG !!!