Total afskaffelse af den gensidige forsørgelsespligt, Ingen skal reduceres i indkomst pga samliv


Gæst

#276

2016-01-31 17:51

Fordi det er rigtigt!

Gæst

#277

2016-01-31 19:48

Det med gensidig forsørger pligt er en oldnordisk lov, helt tilbage fra 1920 ca. og det kan simpelthen ikke være rigtigt, at dette ikke er blevet lavet om for mange år siden!!!!

Gæst

#278

2016-01-31 20:07

Min kone er førtidspensionist

Gæst

#279

2016-01-31 20:13

Fordi jeg syntes at det er uacceptabelt at man som førtidspensionist skal straffes, fordi man ikke kan have et arbejde, og at den gensidige forsørger pligt er ophævet for kontanthjælps motager,som måske godt kan passe et arbejde , men ikke for førtidspensionister.


Gæst

#280

2016-01-31 21:00

Fordi jeg selv er førtidspensionist.
Vi lever i en verden, hvor det kræver at man skal være med på alt den nye teknologi, som vi bliver "påduttet", og det koster !!!
I vil ha' vi skal leve sundt, økologi, fittnes o.s.v det koster !!!
Men i ønsker måske at overbelaste sygesystemet ?
Og så jeg syntes det er urimeligt, for dem der bor alene at feks. har store udgifter til internet o.l... Der er jo kun en til at betale.

Gæst

#281

2016-01-31 21:55

Fordi når min mand står op for at holde vejene farbar om vinteren så trækker de i min pension hvorfor skulle han så knokle en hvis ting ud af bukserne??

Gæst

#282

2016-01-31 22:14

Det er da ikke i orden at man skal straffes fordi man er så uheldig at blive afskåret fra arbejdsmarked.
Så man skal gå ned i indtægt for jeg mener at udgifterne falder ikke fordi man er / bliver førtidspensionist, tværtimod bliver der oftes en mer udgift i form af medicin til de forskellige former for sygdomme som man rammes af.

Gæst

#283

2016-01-31 22:44

fordi jeg syntes der er noget galt med det pensionssystem,
som i øvrigt også gælder hvis begge parter er pensionister så får de også reduceret i deres pension det er da helt forkert

Gæst

#284

2016-02-01 00:34

Pga jeg selv er førtidspensionist.!

Gæst

#285

2016-02-01 01:47

Det er så uværdigt at skulle gå tiggergang ved ens nærmeste.
Desuden har vi seperat økonomi hvilket gør at jeg næsten intet har til mig selv.

Gæst

#286

2016-02-01 05:51

Det er ganske enkelt urimeligt. Ftp ére har i forvejen ikke meget at rutte med.

Gæst

#287

2016-02-01 07:43


Foto: Polfoto:Katinka Hustad:arkiv Sophie Hæstorp Andersen (S)

Tags:
politik
Dansk Politik
Region Hovedstaden
Sophie Hæstorp Andersen
Sparekniven svinges hos Region Hovedstaden. Bare ikke for politikernes egne udlandsrejser, hvor smalhals på ingen måde har været standarden.
- Vi lægger op til en drøftelse af, hvilken service vi ønsker på vores hospitaler. Skal vi eksempelvis vælge, at forældre, der er indlagt med deres syge børn, selv betale for maden, når de er medindlagte? Mange forældre vil så få det rigtig, rigtig svært.
Sådan lød det fra socialdemokratiske Sophie Hæstorp Andersen, da hun marts 2015 fortalte Politiken, at Region Hovedstaden stod foran store besparelser.
Regionen skulle skære ned for 150 millioner kroner, hvilket ifølge Hæstorp Andersen var nærmest umuligt, da der i forvejen var skåret helt ind til benet.
Nogle ben i Region Hovedstaden, synes der dog stadig at kunne gnaves i. Eksempelvis de rejser, som politikerne bevilger sig selv.
Læs også: Kommunale havnemedarbejdere fester på skatteborgernes regning
Via en række aktindsigter kan Dagens.dk fastslå, at Sophie Hæstrup Andersen og hendes politikerkollegaer i Region Hovedstaden på denne konto har påført skatteyderne udgifter i millionklassen.
Det skyldes, at rejserne typisk er foretaget af store delegationer og til spændende eller eksotiske destinationer.
Eksempelvis udlandsrejser til Kina og Sydfrankrig, hvor det visakortet er blevet svunget i pendulfart på skatteborgernes regning.
Tradition for dyre rejser
Dagens.dk kan samtidig afslører, at regionens rejsekonto traditionelt set har været meget stor. Sådan var det eksempelvis i april 2011, da otte politikere sammen med tre embedsmænd rejste til San Francisco.
Blandt formålene var at hente ny viden om elektroniske patientjournaler, ligesom delegationen også aflagde besøg hos en privat sundhedsforsikring.
Budgettet lød på 504.100 kroner, men rejsen endte med at koste skatteyderne 588.685,73 kroner.
Det skyldtes blandt andet en større regning end forventet til det danske generalkonsulat i San Francisco, ligesom flybilletterne også blev en bekostelig affærer.
Sidstnævnte kostede 26.775 kroner stykket, hvilket betød, at budgettet alene på dette punkt blev overskredet med 80.000 kroner.
Desuden spillede det også ind, at overnatninger og morgenmad på det valgte hotel, lå over hvad man normalt ser under studierejser i Danmark.
De seks overnatninger inklusiv morgenmad løb sammenlagt op i 103.620 kroner, eller svarende til 1.570 kroner per overnatning per person.
Sammenlagt har skatteyderne i hovedstadsregionen i perioden mellem 2010 og 2015 betalt 3.072.959,50 kroner, for at deres regionspolitikere og medrejsende embedsmænd har kunnet rejse på studieture til udlandet

 

Nogen skal jo betale for deres luksusrejser.


Gæst

#288 Re:

2016-02-01 08:15

#287: -  

 Det er simpelthen noget svineri. Luksus for vores penge, samtidig med, at de rejser , får de fuld løn og alle deres tillæg, lagt oveni .. De røde partier står sgu ikke tilbage , med at pisse på borgerne.


Gæst

#289 Re:

2016-02-01 08:29

#287: -  

 Viser jo bare endnu engang, hvad de valgte regner borgere for, de borgere som valgte dem, fordi de troede på dem. 


Gæst

#290

2016-02-01 09:20

vi lever i 2016 og er alle selvstændige individuelle mennesker der ikke skal være underlagt ægtefæller eller andre.

Gæst

#291

2016-02-01 13:10

Fordi den her sag fortjener at blive gjort mere synlig. Rigtig mange, som jeg har fortalt det her til, er slet ikke klar over, at det er sådan det forholder sig.

Gæst

#292

2016-02-01 13:24

Jeg er selv førtidspensionist, og har fået nedsat min ydelse pga. min samlevers indtægt.

Gæst

#293

2016-02-01 13:32

Super der er nogen, der gør noget ved det. Jeg er selv førtidspensionist, så ved alt hvor træls der er, at blive trukket i løn fordi han tjener noget ekstra.

Gæst

#294

2016-02-01 14:47

Jeg er førtidspensionist

Gæst

#295

2016-02-01 16:01

Fordi det er fuldstændig urimeligt! Og jeg anede ikke at det var sådan! Det har ikke altid været tilfældet. Og netop fordi disse borgere ikke har en chance for at gøre noget for at øge indtjening. Vi kan ikke være det bekendt!

Gæst

#296

2016-02-01 18:32

Fordi det er vanvittigt at en som får førtidspension ikke kan tillade sig at flytte sammen med en anden , før det hele bliver modregnet, der bliver betalt skat af pensionen ligesom lønmodtagerer gør. og der er ikke rabat på hverken vand varme lys eller andre udgifter, dem som arbejder har en mulighed for at tjene ekstra penge til hjælp til dette, men en pension, man bliver låst fast i en boks og bliver straffet for at være syg, hvem vil være syg med vilje, tror de fleste vil gerne have et godt helbred.og selvom alt stiger så gør pensionen det ikke, den skal stadigvæk dække alt til store udgifter. 


Gæst

#297

2016-02-01 19:05

Jeg synes det er forkert, at førtidspensionister ikke engang kan ha en kæreste de ser mere end få gange om ugen, uden at miste en del af deres indtægt. Det samme gælder samboende og ægtepar.

Gæst

#298

2016-02-01 20:19

Jeg underskrev fordi jeg selv er førtidspensionist og min mand arbejder. Hvorfor skal man som ægtepar straffes yderligere, er det ikke nok at hustanden er reduceret væsentligt indkomstmæssigt. Der er jo en grund til at man har fået førtidspension, hvilket i mit tilfælde indebærer en månedlig ekstra udgift på 1000,- kr. til medicin. En udgift jeg ikke havde da jeg kunne arbejde. Nu kan jeg ikke arbejde og min indkomst er væsentligt reduceret i forhold til, så derfor skrev jeg under på at førtidspensionister ikke skal reduceres yderligere pga. ægtefælles indtægt.

Gæst

#299

2016-02-01 21:33

Fordi det er latterligt at det skal gå ud over førtidspensionister bare fordi deres ægtefæller tjener mere.. kender det selv fra mine forældre

Gæst

#300

2016-02-01 21:55

Fordi jeg syntes ikke det er iorden at vi skal mistet penge også vi har mistet verdi heden ved ikke at kunne arbejde mvh Lene sund