Total afskaffelse af den gensidige forsørgelsespligt, Ingen skal reduceres i indkomst pga samliv


Gæst

#251

2016-01-30 23:42

Fordi jeg er helt enig
Er træt af at jeg ikke kan være fleksibel på arbejdspladsen uden at skulle arbejde gratis

Gæst

#252

2016-01-31 07:23

Det kan ikke være rigtig hele familien skal rammes økonomisk pga et familiemedlem bliver alvorligt syg. Jeg forstår bedre hvorfor flere vælger at flytte hver for sig når dette sker.

Gæst

#253

2016-01-31 07:25

Jeg er selv førtidspensionist, efter en trafikulykke. (siden 2010)
Tidligere produktions chef, i ca. 20 år.
Tidligere havde jeg og konen mulighed for at spare penge op til forskellige ting, men nu reducere de i min pension, hvis min kone tjener mere. Dvs. at vi kommer aldrig til at have mere at gøre med, ligemeget hvor meget hun tjener ekstra. Det synes jeg er meget uretfærdigt, at man som ægtepar ikke har mulighed for, at "flytte" sig, rent økonomisk.

Gæst

#254

2016-01-31 08:24

En førtidspension tilkendes PERSONLIGT ud fra at individets arbejdsevne er reduceret.
Det er urimeligt at skære i den indkomst, og tvinge en samboende eller ægtefælle til at forsørge én, og bl.a. dække de ekstra udgifter der ér forbundet med en reduceret arbejdsevne !
En fp skal kunne dække de ekstra udgifter, der ofte er store, der er forbundet med den helbredstilstand fpén er opnået på.
Ved hele tiden at skære i den, når man er samboende, er det ikke muligt at dække de udgifter.
Fpérne skal ses som selvstændige mennesker, med en "arbejdsindkomst", på lige fod med alle andre.
Den "arbejdsindkomst" er grundet i at man kun kan arbejde med sit helbred grundet forskellige faktorer.


Gæst

#255

2016-01-31 08:42

Fordi jeg er førtids pensionist og finder det forkasteligt at vi straffes tre dobbelt nemlig ved gensidig forsørgelse samt hvis der udbetales arbejdsskadeerstatning som jo skulle dække hvad vi kunne have tjent, hvad det i forvejen langtfra gør samtidig med vi trækkes med vore skavanker så har både flygtninge, kontanthjælpsmodtagere og kriminelle snart bedre vilkår end pensionister

Gæst

#256

2016-01-31 10:22

Jeg er ikke selv ramt. Men syntes det er umenneskeligt at ramme mennesker der i forvejen er ramt. Hvis der skal trækkes så træk fra dem der har formue i forvejen. Dem der tjener kassen.

Gæst

#257

2016-01-31 10:50

Jeg syntes at det er uanstændigt at man skal modregnes i sin pension i forhold til samlever/ægtefælles indtægt. Jeg er selv førtidspensionist og bliver modregnet.

Når man på et tidspunkt i sit liv bliver syg eller kommer ud for en ulykke, som fører til at man ender på førtidspension så er man endt et sted i sit liv, som man ikke har ønsket. Det offentlige vælger så at modregne os i vores indtægt og giver os dermed endnu et hak i tuden, det sidste man har brug for der hvor man er endt i sit liv.

Når man er endt på en førtidspension er det svært nok at finde sit ståsted i livet, det bliver bestemt ikke nemmere med en anstrengt økonomi.


Gæst

#258

2016-01-31 11:03

Fordi det ikke er fair for førtidspensionister at skulle være afhængige af en partner, det skaber en ufrivillig ulige fordeling af et forhold.

Gæst

#259

2016-01-31 11:12

Fordi jeg er enig!

Gæst

#260

2016-01-31 11:32

Det kan ikke være rigtig at de ikke skal sidestilles med kontantmodtager, som for de flestes vedkommende kan komme i arbejde igen. Det kan en førtidspensionist ikke.

Gæst

#261

2016-01-31 12:27

Jeg skrev under fordi det er ganske urimeligt at man skal betale ekstra skat af sin indkomst fordi man er gift med en der modtager førtidspension. Forstået på den måde at der foretages fradrag i førtidspensionen ud fra hvad ægtefællen tjener.

Gæst

#262 Re:

2016-01-31 12:35

#1: -  

 jeg underskriver i håbet det også kommer til at gælde os der er op i alderen  samt forde jeg har 1 søn på førtidsp.

 


Gæst

#263

2016-01-31 13:30

Syntes det er på tide at se hvert menneske som et individ, og ikke som tillæg til hinanden, i ægteskab.Det rammer jo også eventuelle børn, da det er økonomien der skaber rammerne for familien, og det er børnene der fratages muligheder, som ferie, sport osv, da de frataget penge/pension skal spares et andet sted.......?

Gæst

#264

2016-01-31 13:43

Skriver under fordi jeg ikke selv har valgt, at være alvorlig kronisk syg, og derfor skulle stoppe mit dejlige job i politiet.
Finder det nedværdigende at jeg fordi jeg er tvunget væk fra arbejdsmarkedet, skal straffes endnu engang, ved at blive trukket i min "løn", fordi jeg elsker og er gift med min mand, dette var jo ikke sket såfremt jeg var rask og stadig var i arbejde.
Ikke okay.

Gæst

#265

2016-01-31 13:43

Fordi det som står i artiklen vedr. Dette er korrekt. Det er urimeligt at f.p skal modregnes i ydelse fordi deres ægtefælle / sammenlever måske tager et stykke ekstra arbejde, som han / hun betaler skat af, for at evt. Spare op til noget, reparation af hus, ferie, en fest osv. Det er urimeligt man skal " straffes " for at arbejde og bestemt ikke særligt motiverne. I sidste ende kan det betyde at par vælger at flytte fra hinanden pga. Økonomi, og det er jo endnu dyrere for staten / kommunen, og dybt sørgeligt at nogle ser det som den eneste udvej for at kunne få økonomien til at hænge sammen.

Gæst

#266

2016-01-31 14:21

Fordi jeg selv lider under ægtefælles indkomst

Gæst

#267

2016-01-31 15:10

Det gælder ikke kun ægtefæller men samlevende i det hele taget.

Gæst

#268

2016-01-31 15:24

Er på førtidspension og kunne rammes .
Pierc

#269 Pension

2016-01-31 15:25

Er på førtidspension og kunne rammes .


Gæst

#270

2016-01-31 16:12

Er arbejdsskaderamt og muligvis på vej til ftp. Havde arbejdet i statens tjeneste i mange år, men synes det er vildt uretfærdigt at syge og svage borgere skal straffes mht modregning af førtidspension og andre ydelser pga noget der hedder "gensidig forsørgerpligt".

Dem inde på "borgen" har deres på det tørre.

Jeg kan kun vise min foragt, for dem der konstant strammer reglerne for disse svage borgere, som ikke kan overskue eller magter at kæmpe imod "systemet".

Og det er lige netop dét magthaverne ved !!

Spark og tramp på nogen som ligger ned i forvejen.
Ærgeligt og meget meget sørgeligt at Danmark bliver ledet af en flok tåber og uduelige politikere, som ikke kender noget til, hvad der foregår ude i "samfundet".

Og efterhånden er det lige meget om det er blå ell rød stue som er ved magten.


Gæst

#271

2016-01-31 16:22

Jeg synes det er uværdigt at jeg bliver straffet med nedsættelse i min "løn" fordi jeg er gift med en der tjener penge.Da jeg kunne arbejde fik jeg heller ikke ægtefælleafhængig løn. Synes det er flovt at skulle spørge om lov til at kunne købe ting og ikke længere have økonomisk uafhængighed .Jeg badikke om at få en blodprop.. Ville meget hellere være rask kunne betale skat og have mine egen indkomst.

Gæst

#272

2016-01-31 16:26

fordi det er noget svineri at stjæle fra folk der ersyge

Gæst

#273

2016-01-31 16:27

Man kan ikke stjæle mere fra syge end man gør nu ,heller ikke andre danskere ,alle betaler for meget uden at få hjælp ,når de er slidt op ,eller bliver alvorlig syg

Gæst

#274

2016-01-31 16:31

jeg skriver fordi det er noget svineri at stjæle fra syge folk er ikke er i stand til at tage et arbejde


Gæst

#275

2016-01-31 17:31

Fordi jeg og min familie, føler os fanget, økonomisk. Jeg er selv førtidspensionist og jeg bliver STRAFFET, hvis min mand prøver at tjene lidt extra, til vedligese til vores gamle hus