Total afskaffelse af den gensidige forsørgelsespligt, Ingen skal reduceres i indkomst pga samliv


Gæst

#176

2016-01-30 01:55

Det er på høje tid, vi kæmper den kamp, jeg er med hele vejen, har selv flere gange tænkt, at skrive omkring den forskels behandling vi er ude for, du rammer super plet, rigtig godt skrevet .

Gæst

#177

2016-01-30 02:01

Jeg har i mange år fundet den regel uretfærdig. Førtidspensionister er de eneste i Danmark, som mister indtægt hvis de flytter sammen med en partner uden at være gift. Jeg er nødt til at bo alene. Finder det ikke rimeligt at bede en ny mand om at forsørge mig. .På høje tid at få ændret den lov

Gæst

#178

2016-01-30 02:53

Fordi det er rigtigt hvad den siger. Så enkelt er det.

Gæst

#179

2016-01-30 04:47

Fordi jeg selv er ramt og ønsker det bedste for os på pension og vi får det ikke bedre af hele tiden skal vende og dreje hver en mønt . Penge er ikke alt. Men det kan dræbe meget hvis de ikke slår til. Og vi kan nemlig ikke bare gå ud og får et job eller arbejde over.. Plus det er nedværdigende og sætte nogen under gensidig forsørgerpligt . Samt i den virkelige verden hvor begge parter kan arbejde.. Kommer chefen jo ikke hen og siger.. Jamen hos Karen eller Mads .. Vi har hørt du har fået kæreste på.. Jamen så snupper vi lige 40 % af din løn . Så kan din partner jo forsørge dig???????? NOT.. Den er helt gal og skal ændres.. Siger ikke vi bare skal have og have. Men der bør ingen forskel være på single pensionist eller samlevende.. Grundsatsen bør være ens. Den eneste forskel der skulle være. Skulle være er man enlig pensionist. Så kan man får hjælp til vand, varme, licens og bolig sikring som samlevende kan man ikke.. Det den eneste forskel der burde være.. Tak for denne underskrift indsamling. Håber den kommer til og gøre en forskel ...

Gæst

#180

2016-01-30 05:10

Jeg synes førtidspensionister skal udbetales på lige fod med arbejdsløse, som modtager understøttelse via a-kassen. Ingen modregning af ægtefællens indkomst!
tango

#181

2016-01-30 05:55

Liberal Politik ~ mulighed for at forbedre sine kår.


Gæst

#182

2016-01-30 07:28

Synes det er forkert at man trækkes hver gang ens samlever eller ægtefælle stiger i løn,vi på Førtidspension har ikke mulighed for at arbejde og dermed tjene det vi mister .Vi kan i forvejen ikke få hjælp til briller,tænder osv når man er pensioneret efter de nye regler ,alt afslås ,det for giver en lyst til at opgive livet ind i mellem for har ikke bedt om at blive syg og dermed straffes af systemt

Gæst

#183 Re:

2016-01-30 07:30

#176: -  

 der er demostation 4 febuar mod bla den behandling vi får på FP ,man kan starte med at møde op der .Det er i Århus ,Odense og KBH .og ja så skrive under her :)


Gæst

#184

2016-01-30 07:58

Fordi jeg syntes at mange bliver uskyldigt ramt, da de fleste ikke selv er skyld i at de modtager førtidspension .. Som syg er det en kamp i sig selv, så skal man ikke straffes!!

Gæst

#185

2016-01-30 07:59

Fordi jeg er fuldstændig enig med hvad der står.

Gæst

#186

2016-01-30 08:39

Fordi jeg selv og min ægtefælle er nogle af de mange som bliver straffet med den idiotiske regel

Gæst

#187

2016-01-30 08:43

Fordi jeg synes det er træls at jeg mister penge pga af min mand. Pga af mine skader, så har jeg aldrig mulighed for at tjene ekstra penge, som jeg kunne bruge til at forsøde tilværelsen med.

Gæst

#188

2016-01-30 08:50

Fordi den danske regeringen gentagende gange prøver at stille dem med lavere indkomst i en endnu dårligere situation.
Modsat vil man lette for skattetrykket for dem som har mere end de kan bruge. Mere vil ha' mere, og det har jo ikke ændret sig siden den første gangbar mønt så sit dagslys.

Gæst

#189

2016-01-30 08:57

Har underskrevet da jeg selv er førtidspensionist og oplevet de uretfærdigheder som Udbetaling Danmark laver i deres beregninger for at formindske ens førtidspension. De ligge over 200.000 kr ekstra oveni min mands løn, selv om der står ved Skat hvad han har tjent, det siger de ikke passer og vi lyver når vi fremsender udskrift fra Skat. Fik ingen førtidspension udbetalt for december 2015, fordi min mand fik udbetalt feriepengene som skulle dække fridagende ved julelukket på hans arbejdsplads- Dette uden man fik besked om man ikke fik noget udbetalt, så udgifterne kunne ikke betales d. 1 januar.

Os der er ramt af sygdom og handicap har oftest store udgifter til medicin og behandlinger, men må undvære grundet vi ikke får nogle penge, hvilket medfører forværret sundhedstilstand mm.

Den gensidige forsørgerpligt skal undtages ved førtidspension, så vi kan få en smule værdighed i vores liv---- Vi har ikke selv valgt at blive syge/handicappede. 


Gæst

#190

2016-01-30 09:05

Jeg har altid synes det er urimeligt at vi der er gift og får førtidspension skal "straffesager har en nedsættelse af min pension med lidt over 5000 pr. Mdr

Gæst

#191

2016-01-30 09:17

Fordi jeg får førtidspension og har selv prøvet at få reduceret mine penge af den grund ikke okay.

Gæst

#192

2016-01-30 09:39

Jeg er selv førtidspensionist, og jeg syntes ikke at det er i orden at vi bliver ringere stillet. Det går jo i høj grad ud over vores familier. Desuden har man jo ofte store udgifter til medicin osv. Men det bliver der ikke taget hensyn til.

Gæst

#193

2016-01-30 09:45

Fordi INGEN skal have reduceret indkomst p.g.a. 'samlet husstandsindkomst'. Vi er hver især selvstændige personer med hver vor indkomst.

Gæst

#194

2016-01-30 09:54

Fordi jeg selv er førtidspensionist og har en mand der bare knokler på arbejde for at tjene lidt mere, så vi kan få lavet ting som skal laves, men lige meget for de tager det bare fra min førtidspension ikke ok

Gæst

#195

2016-01-30 10:14

Det er bare uretfærdigt.!!

Gæst

#196

2016-01-30 10:20

Fordi. Jeg syntes ikke at man skal stræffe. Pensionister .handicappet .som også er uforskyldt i. Dette. Det fik jeg da. Ødelagt da jeg var 16år af en læge .på riget i københavn . når man så kommer og siger det til dem. Det kender vi ikke noget til. Det må være din læge nu. . nej. Men man kan godt ødeligge. Så man kun bliver en byrde. For samfundet. Men jeg får og. Småpenge. Man får ikke engang. Astaning. For det. Mit bentøj. Og helle kroppen er ødelagt på grund af en kræft knude i. Venstet hofte... Jeg blev skæv i. Hele min krop.... På grund af det... Og jeg kunne ikke få hjælp. Til det.. Der blev sagt nej..... Jeg er 60år nu. Der er ikke noget der hedder at få en ordligt behandling. Efter sjusk

Gæst

#197

2016-01-30 10:48

Jeg syntes det er noget svineri at min indtægt i fremtiden, afhænger af hvad min samlever tjener. Det er vildt diskriminerende.
MosterD

#198 Re:

2016-01-30 11:26

#1: -  

 


Gæst

#199

2016-01-30 11:31

Alle bør skrive under på denne latterlige lov skal ændres

Gæst

#200

2016-01-30 11:32

Fordi jeg selv er førtidspensionist. Det er godtnok ikke noget at stræbe efter... Det er ikke det man bliver tyk og fed af.