Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!.


Gæst

#151

2015-12-16 23:01

Jeg er en dansk statsborger. Jeg protesterer kraftigt imod, at staten Danmark på mine vejne berøver  asylansøgere deres ejendele.

Holger Danske

#152 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Landsforæderi

2015-12-16 23:20

#122: S. Albertsson - Re: Re: Re: Re: Re: Landsforæderi 

  Mulig IS-kriger var mentor for nydanskere Foreningen Nydansker forsøgte at ringe til R.T. seks gange i 2015 for at få dansk-kurderen fra Nørrebro til at udføre mentorarbejde med flygtninge i Danmark. Han havde tidligere udført to opgaver, hvor han succesfuldt havde hjulpet to nydanskere med at få fodfæste på det danske arbejdsmarked, og havde fået positiv respons. Men Foreningen Nydansker ringede forgæves. R.T. var, ifølge en syrisk gruppe, i mellemtiden blevet aktivt medlem af Islamisk Stat i Syrien. Ifølge den syriske gruppe »Raqqa is Being Slaughtered Silently« blev R.T. dræbt i byen Raqqa af et missil fra en af koalitionens droner mandag den 7. december. Den syriske gruppe kæder desuden dansk-kurderen sammen med terrorangrebene i Paris den 13. november, og siger, at han var blandt planlæggerne af de angreb, der kostede 130 mennesker livet. Oplysningerne om R.T. er ikke bekræftet. Foreningen Nydanskers arbejde med immigranter og flygtninge varetages blandt andet af mere end 750 mentorer. De er ansat til at hjælpe immigrant- og flygtninge­familier til at få en bedre start på arbejdslivet i Danmark. Men sagen om R.T, der angiveligt planlagde terrorangreb i Paris, mens han sideløbende kunne have hjulpet immigranter med at få en god start i Danmark, fremhæver et problem omkring brugen af mentorer, og hvem de er. Og især, hvor let det i nogle tilfælde er at blive mentor. Det fortæller flere af de nuværende og tidligere mentorer, som Berlingske har talt med. Mentorernes baggrund næsten ukendt En af dem er Reham Breko, der arbejder som HR business partner og har været mentor i tre måneder. »Jeg tænkte på et tidspunkt, at det er lidt sjovt, at de ikke ved mere om mig, end de gør,« siger hun og hentyder til foreningens viden om hendes baggrund. Hvordan forholdet er til hendes mentee, har hun selv været med til at definere. »De stoler enormt meget på dig og ser dig som et forbillede, du har en stor indflydelse på dem. Så man skal også passe på, hvad man siger, og hvordan man siger det, og man skal vide, at man har en kæmpe indflydelse på dem,« siger Reham Breko, der aldrig er blevet bedt om at vise papirer på sin uddannelse, interesser etc. De frie rammer i foreningen har Peter Bak også mærket. Han er fotograf og har været mentor i Foreningen Nydansker i to-tre år. »Det er jo meget op til mig selv, hvad jeg har lyst til at snakke med mine mentees om. Om jeg har lyst til at sidde og studere Koranen, det blander de sig ikke i. Men det er jo ikke det, de lægger op til på det indledende møde. Der er det noget med kulturel forståelse, fælles madlavning og den slags. Og dér er de gode til at gøre opmærksom på, når for eksempel Det Kongelige Teater har billige billetter,« siger han. Endageskursus tilbydes Direktør for Foreningen Nydansker, Torben Møller Hansen, fortæller, at mentorerne tilbydes et endagskursus, hvor de får nyttige værktøjer, og derudover skal igennem en screeningssamtale, når de bliver tilknyttet. Det foregår telefonisk, og det er her, foreningen forsøger at få en fornemmelse af mentorens baggrund, interesser og karakter. »Ifølge lovgivningen må vi jo ikke spørge ind til de ting her, så vi bruger jo i virkeligheden dialogen til at se, hvad folk selv præsenterer,« siger Torben Møller Hansen og henviser til, at Foreningen Nydansker som enhver arbejdsplads eksempelvis ikke må spørge ind til en medarbejders religion. IS fejrede erobringen af Raqqa med en militær­parade den 30. juni 2014. Samme dag fratrådte R.T. sit civile job i Danmark.Foto: Reuters© Leveret af Berlingske IS fejrede erobringen af Raqqa med en militær­parade den 30. juni 2014. Samme dag fratrådte R.T. sit civile job i Danmark.Foto: Reuters »Vi ønsker ikke at gå ind og stille spørgsmål ved, om folk har en religion, og i hvilket omfang de praktiserer den. Det må vi simpelthen ikke,« siger han. Ukendt straffeattest Foreningen foretager ikke andre typer af baggrundstjek af deres mentorer. De ved for eksempel ikke, om mentorernes straffe­attester er rene, med mindre en mentor selv har omtalt det. Der er heller ikke et sam­arbejde med Politiets Efterretningstjeneste (PET). »Jeg tror, Politiets Efterretningstjeneste ville blive overbelastet, hvis den skulle tjekke 300-400 mentorer igennem for os. Det er jeg ret sikker på, at Netto heller ikke gør. Det tror jeg simpelthen ikke, PET ville prioritere,« siger han. Naser Kahder bekymret Naser Khader (K) opfatter det som bekymrende, at en salafist som R.T. får lov til at være integrationskonsulent. Og han er overrasket over, at R.T.s forsvinden ikke har fået alarmen til at lyde. »Det er jo den danske model, at man tager kontakt til myndighederne, når han forsvinder. Det undrer mig, at man ikke har kontaktet myndighederne,« siger Naser Khader med henvisning til, at R.T. ikke har været mulig at træffe telefonisk i hele 2015. »Mange af dem, der får lov til at være integrationskonsulenter, bliver ikke screenet ordentligt. Problemet er integrations­industrien. Man er meget ukritisk og det kan være fatalt, hvis de får lov til at udbrede holdninger. Der skal ryddes op i integrationsindustrien,« siger Naser Khader. Shahamak Rezaei, ekspert i integration ved RUC, har svært ved at se, hvordan Foreningen Nydansker skulle kunne ændre sin screeningsprocedure på en sådan måde, at man kan opdage radikaliserede mentorer. »Det er så svært at lægge sig fast på, at det er den og den type, der bliver radikaliseret. Det kan ligeså godt være naboens søn, som ellers er velfungerende og integreret på arbejdsmarkedet, har fast indkomst, er socialt omgængelig, og så er der lige pludselig et eller andet, der står klik for ham.« »De, der er radikaliserede, lider i hvert fald ikke under ikke at være integreret. De har dansk statsborgerskab, taler sproget flydende, er aktive på arbejdsmarkedet, har et uddannelsesniveau, der svarer til gennemsnittet og så videre. Og det er heller ikke dem alle sammen, der har en kriminel fortid. De ligner gennemsnittet, så hvordan skal du få øje på dem i en screening? Det kan både være Hans og Hassan, der bliver radikaliseret. Og det er der, filmen knækker – for Hans og Hassan er så almindelige,« siger Shahamak Rezaei. Berlingske har forgæves forsøgt at få en kommentar fra integrationsminister Inger Støjberg (V) og integrationsordførerne hos Venstre og Socialdemokraterne, Marcus Knuth og Dan Jørgensen. 

( Fra Berlinske og ikke sladre pressens )

( Det bidrager blot til at skabe en større distance mellem os, når vi - hvor 'pladderhumanistisk' det end lyder - har brug for mere kærlighed. )

Det er så det du prøver at bilde andre ind her som pladderhumanistisk

Holger Danske

#153

2015-12-16 23:40

De danske hjemløse troede turen var kommet til dem

 

De hjemløse så forventningsfulde til da emigranterne fik stillet telte med varmekanoner og vaskefaciliteter til rådighed plus mad tre gange om dagen, de regnede med at det også gjaldt dem, det gjorde det så bare ikke, for de var jo danskere. De fine faciliteter var kun for det nye herrefolk som politikerne havde inviteret hertil for at tilfredsstille EU-baronerne.
Her en meddelelse fra en dansk hjemløs, der fandt ud af, at de fine forhold, som de tilløbende muslimer endda klagede over, ikke gjaldt dem:

“Iihhaa nu det vores (hjemløse) tur !
vi får nu bolig-containere,campingvogne og telte med varmeovne/varme blæsere stillet til rådighed hele vinteren af regeringen, mad og tæpper/soveposer bragt ud de kolde vinter aftner
NÅÅRHH NEJ DET GØR VI SÅ IKK’ !
 GLÆDELIG JUL DANMARK
Lader den lige stå et øjeblik
WRRUFF


Gæst

#154

2015-12-16 23:44

Det er en fuldkommen vanvittig tankegang! At forestille sig at udnytte folk i en sådan situation! Forestiller man sig at opbevare folks ejendele sikkert indtil de kan rejse hjem igen? Det ville være mere redeligt at sige: i dette land hjælper vi ikke folk der er i nød, men man kan betale for at få lov til at søge nødophold - at tage folks ejendele ville være at sidestille med røveri og grov udnyttelse af en magtposition. Jeg håber ikke ar Danmark vil gå i historien med den opførsel!!

Gæst

#155

2015-12-17 05:03

Jeg ønsker ikke et samfund som det tyske i 1930'erne og de uhyggeligheder det medbragte. Og hvis jeg var flygtning ønskede jeg vel også at beholde de få egendele som jeg havde medbragt.

Gæst

#156

2015-12-17 07:30

Fordi det er topmålet af smålighed ,

Gæst

#157

2015-12-17 08:56

Flot at skære i ulandsbistanden, forventer de at det skaber færre flygtninge?

Gæst

#158

2015-12-17 09:26

Som jeg ser det udviser vores regering den mest uhyrlige kassetænkning. Jeg får uhyggelige flashback's til andre der for mange år siden samlede værdier ind hos værgeløse mennesker - levende såvel som døde. - Kristiane Kaer.

Gæst

#159

2015-12-17 11:27

Fordi det den danske regering gør er umenneskeligt og et brud på basale menneskerettigheder

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-12-17 12:06


Patrick Sandberg

#161 Re: Re: Re: Re:

2015-12-17 12:10

#82: S. Albertsson - Re: Re: Re:  

 Tak fordi du forsvarer mig. Jeg ved ikke hvorfor nogle mennesker træder ned på et niveau hvor de forsøger at bagvaske mig.

mvh den rigtige Patrick.


Gæst

#162

2015-12-17 13:06

Fordi jeg ikke vil sidde stiltiende og se på mens "Dansk Folkeparti" prøver at gøre de tyske nazister kunsten efter. Selvfølge er vi danskere da ikke så smålige at vi vil berøve folk deres vielsesringe osv.

Gæst

#163

2015-12-17 14:39

Flygtningene har så lidt med, at det de har med, må have stor betydning for dem. Det er usmageligt at tage ejendele med stor affektionsværdi fra krigs-traumatiserede mennesker, f.eks. Vielsesringe og andre smykker.

Gæst

#164

2015-12-17 18:22

Brug lige fem minutter af dit lov på at protestere på en af de groteske lovforslag regeringen er kommet med. Tage værdier fra flygtninge, nej ikke her vel

Gæst

#165

2015-12-17 20:38

Herremandsmentalitet af værste skuffe.

Gæst

#166

2015-12-17 20:45

Usmageligt at vi er blevet en nation der kun tænker i penge.hvor er medfølelsen man kan aldrig fortænke nogen i at ønske et bedre liv .så længe der er krig og goderne er uligefordelt i verden ,den der har noget at dele af må give til den der ingenting har

Gæst

#167

2015-12-17 21:01

Fordi Danmark ikke kan synke dybere med den her regel.

Gæst

#168

2015-12-17 21:11

Fordi staten bare skal holde nallerne fra andre folks egendele

Gæst

#169

2015-12-17 21:11

jeg er pinlig over min regering

Gæst

#170

2015-12-17 21:14

Denne underskriftsindsamling er bogstaveligt talt guld værd! Den er guld værd i vielsesringe, armbåndsure, smykker og diverse andre personlige ejendele, der i allerhøjeste grad har mere end en materiel værdi.

Når man som person bliver drevet fra hus og hjem, og må flygte til fjerne, fremmede (fjendtlige) lande, så mister man så meget. Man mister den fysiske forbindelse til det sted man er vokset op, man mister sine trygge ramme. Bliver man også berøvet for hvad man har tilbage af enkelte små, (for andre) ligegyldige personlige ejendele - ja, så bliver man berøvet for sin person. Man mister alle fysiske tilhørsforhold til hvem man var og hvor man kom fra. Men man vil alligevel ikke blive accepteret som hørende hjemme her. Man har mistet hvor man kom fra, og bliver ikke givet muligheden for at skabe en reel tilværelse hvor man så ender.

Man starter som beboer i et konfliktramt område. Man ender som ingen og intet som helt. Lad flygtninge beholde deres få ejendele og deres personlige værdi. I Danmark har vi nok, og behøver ikke stjæle fra dem, der har allermest brug for vores hjælp.

Gæst

#171

2015-12-17 21:15

når jeg hører om at sådan noget kan ske i MIT fædreland Danmark, bliver jeg ærlig talt flov. ØV


Gæst

#172

2015-12-17 21:23

Fordu det er så lavt hvad den danske regering foreslår med at frarøve flygtninge deres ejendele !

Gæst

#173

2015-12-17 21:23

En af statens vigtigste opgaver er at beskytte folks private ejendomsret. Det kan ikke passe at xenofobimaniske politikere skal degradere offentligt ansatte til simple tyveknægte.

Gæst

#174

2015-12-17 21:35

Det er uanstændigt at fratage andre mennesker deres smykker og lign. Det hører ikke hjemme i Danmark.

Gæst

#175

2015-12-17 21:35

Fordi det er ikke rimeligt at tage menneskers ejendele der er i nød. Fuldstændig uanstændig tænkning