Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!.


Gæst

#76

2015-12-12 11:33

Jeg kom til at sætte en forkert prik - min underskrift må i den grad gerne være offentlig. Det er noget af det mest svinske nogen dansk regering har fundet - og man skal tilbage til KZ-lejrene i Nazityskland for at finde noget, der bare ligner. Det er en skamplet på Danmark og en skamplet på demokratiet og en skamplet på hver enkelt folketingsmedlem, der stemmer ja til det forslag.

Gæst

#77

2015-12-12 11:53

Fordi det er et grotesk forslag

Gæst

#78

2015-12-12 12:13

Det kan vi ikke være bekendt!

Gæst

#79

2015-12-12 16:05

Fordi vi skal behandle flygtninge værdigt og ikke gøre en svær situation for dem endnu sværere.

Gæst

#80

2015-12-12 16:29

Fordi det er under al anstændighed at stjæle folks ting.

Gæst

#81

2015-12-12 17:00

De skal ikke behandles som jøderne gjorde under 2 verdenskrig af nazisterne
S. Albertsson
Underskriftindsamleren

#82 Re: Re: Re:

2015-12-12 17:36

#68: Patrick Patrioten Sandberg - Re: Re:  

 Hey Patrick, og tusind tak for svaret.

Jeg havde faktisk forventet et eller andet om min mor, men jeg er da relativt glad for at du holder hende udenfor :-)

Du må undskylde, men jeg må afslå dit fornemme tilbud. Jeg er nemlig netop blevet forlovet. Ringen var faktisk relativt dyr, men i og med at hun er pæredansker, for hun selvfølgelig lov til at beholde den. Hvis jeg kender hende ret, ville hun da også blive ganske bedrøvet hvis ringen blev taget fra hende og tvangssolgt. Ved ikke om du har sådan nogle genstande, der bare betyder rigtig meget for dig? Det tror jeg vi alle sammen har. Endvidere var vi biografen i dag med ungerne og se Emma og Julemanden. Den var faktisk virkelig god, og er hermed anbefalet! Rigtig god familieunderholdning, så se den evt. med nogle familiemedlemmer.

Fortsat god weekend!

PS: Jeg håber ikke, at du går og lader som om du er en Patrick Sandberg? Ham der gør et godt stykke arbejde i at afsløre truende islamofober? Han er en god mand, så vidt jeg har hørt.

Bjarne Torbæk

#83 Re: Re:

2015-12-12 17:52

#50: Jeg elsker bare mit land. Karen M.K. - Re:  

Jamen, når man flygter fra krig, så er det nok fordi man gerne vil undgå at deltage i den, tror du ikke?

S. Albertsson
Underskriftindsamleren

#84 Re: Re:

2015-12-12 17:52

#50: Jeg elsker bare mit land. Karen M.K. - Re:  

 Kære Karen,

Først og fremmest, tak for at deltage i debatten. Det er altid rart at komme lidt ind på andre vinkler, at anskue situationen på. Og jeg er glad for at du bidrager. :-)

Angående anonymiteten, så har jeg forklaret det i et tidligere indlæg, som du nok har overset - der er også mange af dem efterhånden. Men jeg er sådan en familiefar, der nægter at tage nogen chancer når det gælder mig og min families anonymitet. Det set i lyset af, at der kommer trusler fra højre og venstre. Og det er godt nok lidt trist at se på, når nu vi bryster os af at være gode mennesker.

Du skriver at du elsker dit land. Det kan jeg godt forstå, og jeg elsker også Danmark. Danmark er på mange måder et helt fantastisk land. Jeg kan kun forestille mig, at mange Syrere eksempelvis holder rigtig meget af sit land. Det triste er bare, at de har været rigtig uheldige med en grusom diktator, der i første omgang har myrdet løs på dele af befolkningen, og er derefter blevet invaderet af en af de mest grusomme terror-organisationer, der nogensinde har eksisteret. Oveni denne pærevælling kommer så, at mange vestlige lande er begyndt at bombe løs, hvilket ikke nødvendigivis bidrager til en konfliktløsning, men i nogle henseende skaber endnu flere ekstreme mennesker. Mennesker, der i disse bombeattentater måske mister hjem og/eller familiemedlemmer. Den største taber i denne konflikt er civilsamfundet i Syrien, som jo altså er stærkt svækket. Vores unge kæmper ikke for fred i landet, selvom landtropper formentlig er den bedste løsning ift. at bekæmpe IS. Danmark er i øjeblikket ikke involveret militærmæssigt i Syrien, men bliver det måske på opfordring af USA. Og hvis Danmark involverer sig, bliver det ikke unge mænd, der kæmper på landjorden, men formentlig flere bombekast. Du kan nok forestille dig, at det er svært at organisere nogen modstand fra civilbefolkningen, når det regner med vestlige bomber i landet. 

Men altså. Det er nok en lang snak, og det er ikke fordi jeg vil sige, at du tager fejl og at jeg har ret. Men måske kan mit indlæg nuancere dit billede lidt. Uanset tror jeg ikke, at det løser noget, at vi tager flygtningenes ejendele, men hjælper dem ved at tage imod dem med venlighed. Så vil de også føle sig velkomne, hvilket jo også danner grobund for, at de kan tage del i vores samfund på en god måde.

Tak igen for indlægget Karen, og fortsat god weekend :-)

S. Albertsson
Underskriftindsamleren

#85 Re:

2015-12-12 17:56

#66: -  

 Hejsa,

Det lyder helt mærkeligt, for der kommer mange underskrifter ind. Ved ikke om det eventuelt kan være noget med din browser? Uanset håber jeg du finder ud af det, fordi vi vil rigtig gerne have din underskrift. Og tusind tak for forsøget i hvert fald!

Alt det bedste.

S. Albertsson
Underskriftindsamleren

#86 Re: Re: Re: Re:

2015-12-12 18:00

#70: Henrik Poulsen - Re: Re: Re:  

Henrik, du har helt ret. For det første jeg lovet væk til anden side (er lige blevet forlovet!), og er ikke homoseksuel, selvom jeg elsker mange mænd.

Rigtig god weekend på Langeland! Fantastisk sted!

S. Albertsson
Underskriftindsamleren

#87 Re:

2015-12-12 18:06

#74: -  

Kære gæst,

Mange tak for dit indlæg. Det er en relevant indvending, som jeg med glæde vil forholde mig til.

Som jeg ser det, så er det faktisk to forskellige ting du er inde på. Hvis eksempelvis en boligstøtte modtager en dag ikke får så høj en boligstøtte, fordi denne har fundet en 100.000 kr. seddel, ja, så er det indlysende, at modtageren ikke skal have den samme form for støtte. Staten kommer dog ikke og forlanger at rage i denne persons ejendele og tage dem. Han får bare ikke så meget som før. Asylansøgerne kan risikere at deres ting bliver taget fra dem med magt. Det er den store forskel, i mine øjne.

Igen, tak for dit indspark!


Gæst

#88

2015-12-12 18:51

Jeg synes det er direkte skandaløst, fremmedfjendsk og traumatiserende for de mennesker. børn og unge det går ud over.

Jeg tar på det skarpeste afstand fra denne konventionsstridende lov, og håber regeringen og partier der har støtten denne lov, får en sag på halsen.

Gæst

#89

2015-12-12 20:02

Giver mindelser om nazitidens jødeforfølgelser, så det løber mig koldt ned ad ryggen.
Anislander

#90 Re: Landsforæderi

2015-12-12 20:16

#1: Holger Danske - Landsforæderi 

 Der findes udmærkede Dansk kurser på f.eks. VUC - Jeg tror at du vil have vanskeligt ved at bestå en Danskhedstest, hvis du ikke gør noget nu

Mvh. Jan Nielsen ( Ja - jeg tør godt bruge mit navn - Hvad med dig?)


Gæst

#91

2015-12-12 20:18

Jeg kan sige med ro i stemmen. Det her tiltag er DET mest vamle forslag som regeringen endnu er kommet med

Gæst

#92

2015-12-12 21:00

Vi er alle mennesker, behandle dine medmennesker som du vil blive behandlet. Hvordan ville Du selv have det, hvis dine ejendele blev taget?? Hvor er det dog langt ude. Hvad bliver det næste??
Lohmann

#93 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-12 21:02

#86: S. Albertsson - Re: Re: Re: Re:  

S. Albertson og Henrik Poulsen - der fik jeg mig lige den bedste griner længe. Flere af jeres slags tak :) Glædelig jul!


Gæst

#94

2015-12-12 21:07

Jeg skrev under fordi det menneskesyn, Danmarks nuværende magthavere lægger for dagen, er under al menneskelig værdighed og anstændighed. Det nærmer sig fascisme.

Gæst

#95

2015-12-12 21:10

Fordi jeg for første gang i mit liv skammer mig over at være dansker
Lohmann

#96 Re: Re:

2015-12-12 21:26

#50: Jeg elsker bare mit land. Karen M.K. - Re:  

I. Nav, en. [na?v] flt. -er. (forkortelse af Skandinav) en (især blandt haandværkere anvendt) betegnelse for den i udlandet rejsende (paa valsen værende) haandværkssvend fra Skandinavien; oftest i flt. den rejsende Svend, Naven, som han kalder sig selv.


Gæst

#97

2015-12-12 21:44

alt hvad staten ejer er stjålet!
Nok er nok!

Gæst

#98

2015-12-12 22:35

Det er tyveri.

Gæst

#99

2015-12-12 22:35

Fordi det er vitiate ,at danskerne tager afstand fra disse nazistiske ideer

Gæst

#100

2015-12-13 01:20

det er nazi metoder, i et af verdens rigeste lande derfor !!