Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!.


Gæst

#51

2015-12-11 19:16

Fordi jeg finder forslaget uanstændigt - for såvel flygtningene/indvandrerne som for os selv.

Gæst

#52

2015-12-11 19:25

Fordi jeg mener det er uansrændigt at det danske rige samfund vil tage fra de flygtninge, der har mistet alt. De medbringer måske ting, der har stor betydning for dem som minder fra det liv de blev tvunget af omstændighederne til at forlade.
Jeg skriver under fordi jeg er flov over den danske regerings holdning til mennesker i nød, og fordi de ikke lever op til de konventioner Danmark har skrevet under på? FN s menneskerettigheder og salamanca erklæringen. SKAM DIG DANMARK!

Gæst

#53

2015-12-11 19:36

Fordi jeg synes, at det er en umenneskelig måde at behandle mennesker, der har oplevet det som nødvendigt at flygte fra deres eget land!

Gæst

#54

2015-12-11 20:37

Fordi jeg er træt af fascisme.

Gæst

#55

2015-12-11 20:40

Fordi det minder mig for meget om det der foregik i
Det 3 rige under 2 verdenskrig, og jeg mener at Danmark her bevæget sig ud på en glidebane.
Derfor er det vigtigt at vi sætter hælene i nu.

Gæst

#56

2015-12-11 20:50

Fordi det er så forfærdeligt at man i dagens Danmark kan gentage rædslerne fra 2. verdenskrig.

Gæst

#57

2015-12-11 21:24

Fordi jeg gerne vil kunne se mig selv i øjnene
Enok

#58 Re: Landsforæderi

2015-12-11 21:25

#1: Holger Danske - Landsforæderi 


Dette har intet med landsforræderi at gøre.
Dette handler om at hjælpe nogle af de folk der kommer her til som har det ALLER sværest i verden.

At der måske vil være et par enkelte som synes mindre godt om deres indkvartering vil der altid være. Uanset hvilken situation du er i vil der ALTID være et fjols af et brokkehoved imellem dem.
Men please, lad være med at skære alle over ens.
At en mindre del af en større gruppe opføre sig som fjolser gør jo ikke at hele gruppen er fjolser. ;)
Men vil da gerne se om du har noget belæg for din generalisering. Om du har set nogen undersøgelse der viser at det er en gens holdning, eller tal der viser at de kommer her for at nasse?!
For jeg kan henvise til adskillige undersøgelser som viser at de Flygtninge der kommer her til, og også en del immigranter, faktisk ikke forventer at få noget, men MEGET gerne vil have et arbejde.. også fra dag 1 hvis de kunne få det.

Men nu startede du med at kalde det for landsforræderi.
Jeg vil faktisk sige at det du har givet udtryk for, er LANGT mere landsforræderi og ufattelig udansk:
Du giver udtryk for en introllerance og udbredt mangel på næstekærlighed. Du er dig selv nok, og tænker kun på hvad det at vi hjælper andre kan koste dig selv.
Og hvis vi bare ignorere verdens problemer så bliver vore egne blot, på længere sigt, langt være.
Kan godt ske at du ikke ønsker at kæmpe for andre folk ude i verden, men hvis vi ikke hjælper andre, så risikere at vi selv at blive offer for terror fordi vi ignorere folk som ISIS, Al Quada eller Talleban.
Dvs. at vi skal ikke påtage os at hjælpe rundt om i verden bare for de andres skyld. Vi skal også gøre det som en indrigs sikring af vores egen sikkerhed, fordi vi selv har en interesse I at folk i Mellemøsten, Asien og Afrika, kan håndhæve lov og  orden i deres egen land.
Og ja, så må vi hjælpe et stykke tid. Og ja, det vil koste os .. både penge og mennesker.
Men lader vi være er det netop Landsforræderi imod de kommende generationer. For så bliver det, som nu er vores hovedpine, blot deres migræne i stedet.

Derfor har vi også 2 valgmuligheder når det kommer til de flygtninge vi har i verden:
1. Vi kan hjælpe dem lokalt, dvs. skabe fred i deres område.
2. Eller hjælpe dem i deres flugt fra de problemer som vi ikke gider hjælpe dem med at løse.

Dermed ikke sagt at vi skal gøre lige som Tyskerne og Svenskerne gjorde: At åbne deres døre på vid gab og invitere alle verdens flygtninge ind.
Det er vi ganske enkelt for lille et land til.
Men vi bør omlægge vores fokus: Fra at på hvordan vi får færrest muligt her til, til at det få succesfuldt integreret de folk der kommer her til.
Lykkes vi med det som Regeringen & Co nu har fokus på(antallet af flygtninge) så løser vi stadig ikke integrations problemet. Og selv de få der kommer her til, vil STADIG blive lige dårligt integreret.
I stedet burde vi løse problemet med at få folk integreret, for hvis vi fik det løst, så ville antallet ikke blive et så stort problem som det er i dag.


Derudover så kunne man nogle gange godt få det ønske at der virkelig skete noget her i Danmark så folk SELV ville få brug for andres hjælp ... Men er ikke særligt pænt at ønske noget dårligt for andre. ;)


Gæst

#59

2015-12-11 21:31

Jeg er træt at denne regerings skrækkelige og ondskabsfulde menneskesyn

Gæst

#60

2015-12-11 21:47

Menneskers ret til beskyttelse
Møs Svin

#61 Re: Landsforæderi

2015-12-11 22:05

#1: Holger Danske - Landsforæderi 

 DU er en landsforræder med dit højrenationalistiske propaganda.


Gæst

#62

2015-12-11 22:19

Fordi det er en umenneskelig, uværdig beslutning, regeringen har taget.

Gæst

#63

2015-12-11 22:30

Jeg græmmes over at vores land regeres af politikere der vedtager love som svarer til dem, Hitler indførte i forhold til jøderne. Føj, hvor ækelt!!!

Gæst

#64

2015-12-11 22:31

Jeg spurgte mig selv hvordan jeg ville have det med det hvis nogen kom og forlangte at se mine sidste ejendele igennem som om jeg var en anden forbryder - og så opdage at forbryderne som stjæler fra mig er stats-sanktionerede.

Gæst

#65

2015-12-11 23:12

Fordi regeringens kortsigtethed er utilgivelig i alle former, uanset om vinklen er human, økonomisk eller økologisk. De forstår ikke...de VIL ikke forstå at hvert liv er en værdi i sig selv. UANSET nationalitet. .

Gæst

#66

2015-12-11 23:33

Jeg kan ikke få lov til at bekræfte min underskrift! Linket virker ikke!

Gæst

#67

2015-12-12 02:07

Jeg vil ikke være med til at stjæle personlige ejendele fra mennesker som er i nød!
Patrick Patrioten Sandberg

#68 Re: Re:

2015-12-12 03:41

#30: S. Albertsson - Re:  

 UD MED DE PERKERLORTET. JEG KNEPPPER DIG KÆLLING

A. Hovmann

#69 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Landsforæderi

2015-12-12 04:58

#16: Holger Danske - Re: Re: Re: Re: Re: Landsforæderi 

 Kære Holger Danske.

 

Det er også mit land, og jeg byder både islændinge og flygtninge velkommen. 

Du er også velkommen, selvom jeg ikke deler dine synspunkter, og selvom du virker voldsomt ubehøvlet med dine personangreb. 

Hvis du skulle bo i Nordjylland vil jeg gerne byde på en kop kaffe og lidt julesmåkager, idet jeg mener at det ofte er lettere at snakke om visse ting, frem for at debattere på et online forum. 

Jeg håber at du får det bedre, og sender dig en virtuel krammer, med håbet om at du en dag har overskud til at hjælpe andre mennesker.

Henrik Poulsen

#70 Re: Re: Re:

2015-12-12 07:11

#68: Patrick Idioten Sandberg - Re: Re:  

 Kære Patrick.

Jeg kan godt forstå, du straks blev forelsket i islændingen. Og jeg synes også det er flot af dig at tilbyde ham dine seksuelle ydelser. Men jeg er ikke sikker på, at han er homoseksuel, hvorfor han måske takker nej til dit generøse tilbud.

Men jeg er bøsse, 35år, bor på Langeland og er fit for fight, så måske kunne du tænke dig at lade dine seksuelle eskapadrer gå ud over mig?

Og så er jeg dansklærer, så måske kunne jeg også lære dig et og andet!?

Med kærlig(!) hilsen

Henrik 


Gæst

#71

2015-12-12 07:17

Sådan skal mennesker ikke være mod mennesker❤️

Gæst

#72

2015-12-12 07:21

Fordi den er vigtig!

Gæst

#73

2015-12-12 08:20

Forfærdende hvordan mennesker i nød behandles. ..

Gæst

#74

2015-12-12 08:57

Berøvelse? Hmm, bistands klienter, skal også bruge det de har, før kassen bliver åbnet,  pensionister får heller ikke fuld pension, hvis de har selv , så næh, jeg synes egentlig at det er ok.


Gæst

#75

2015-12-12 10:55

Inhuman behandling som minner om nazismen!