Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!.


Gæst

#26

2015-12-11 08:24

Jeg har besøgt Auswich, det er det billede jeg får...
S. Albertsson
Underskriftindsamleren

#27 Re: Tænk jer om før i skriver under

2015-12-11 08:29

#18: Holger Danske - Tænk jer om før i skriver under 

Godmorgen Holger,

Så vi gik jeg endelig overstået morgenens gøremål, og sidder nu med en dejlig kop kaffe. Drikker du selv kaffe? Jeg ved snart ikke hvad jeg foretrækker, men sådan en god sort kop kaffe - Dét er altså bare godt sådan en morgen at vågne på! :)

Det var spændende at læse dit indlæg her. Noget af en øjenåbner. Det ville være super, hvis du havde mulighed for lige at lægge et par links ind, med nogle henvisninger til hvor du har de fakta fra. Og nu jeg har dig ville jeg da lige høre dig ad, Holger. Når du skriver at islam skal bekæmpes 'med alle midler', er det så både med politiske initiativer, der ad demokratiske veje bliver implementeret samt ikke-demokratiske initiativer, hvor man tyr til vold? Vil du være sød og afklare det lidt, det er nemlig ikke lige til at læse. Og skelner du egentlig mellem islam og islamisme? Mange spørgsmål jeg ved det, sorry Holger! Jeg har altid været den nysgerrige type. Lidt ligesom vores kat.

Og hey! Så fandt vi da også noget vi er enige om. Jeg er også for, at vi bibeholder retsforbeholdet, men jeg synes det er svære at sige 'ja' eller 'nej' til det hele. Jeg er ikke så meget for en så ekstrem centralisering af beslutningsprocesserne, og overordnet synes jeg faktisk at demokratitet skal flyttes endnu tættere på mennesker, og involvere dem endnu mere end det nuværende repræsentative demokrati. Det er også mest i civilsamfundet, at man ser solidariske strømninger, som vi - efter min mening - godt kunne bruge noget mere af. Og når Danmark alligevel ikke vil være med i en fælles løsning på asylområdet, ja så er det jo bare ego hele vejen til Bruxelles, og det er da lidt fjollet. Sjovt, at vi lige skulle være enige om retsforbeholdet, hva? :-)

Phu ha, nu begynder det at tordne. Tror lige jeg snupper en pebernød.

Vi snakkes, Holger.

Danmark pommes frites!

S. Albertsson
Underskriftindsamleren

#28 Re: Re:

2015-12-11 08:50

#22: Holger Danske - Re:  

Hey igen Holger D,

OK, nu svarer jeg altså lige på den her, men så bliver jeg altså nødt til lige at skrive videre på min opgave. Jeg skal dog nok holde øje med, om du skriver igen, for så kan jeg nok ikke lade være med at skrive tilbage. Det er ret hyggeligt!

Ej, det var altså slet ikke min mening at prale. Min mor har altså opdraget mig til at være relativt ydmyg. Stolt, men ydmyg. Jeg beklager altså, hvis det fremstod som pralleri. Det var faktisk bare fordi, at du i dit tidligere indlæg beskyldte mig for at nasse på samfundet. Da jeg læste det, tænkte jeg 'nu fortæller jeg altså lige Holger, at jeg både har arbejdet og er ved at tage en uddannelse'. Det gjorde jeg så :-) Men undskyld mange gange hvis du er blevet stødt. Det var altså ikke meninge, HD.

Nej, det er ikke Gylde Universitet. Jeg troede faktisk jeg havde ret godt styr på Danmarks geografi, da jeg har rejst forholdsvis meget rundt i landet. Men Gylde ved jeg altså ikke hvor er. Er det tæt på dig? Er der pæn natur? Tror et af mine yndlingssteder i Danmark må være Vestkysten. Den er simpelthen så flot. Jeg var forresten i Hirtshals for nyligt, hvor jeg fangede knap 20 makreller! Det har jeg sgu aldrig prøvet før. Der stod en anden mand og fiskede, som viste mig hvordan det var bedst at trække snøren ind, og så bed de bare på! Han var vist fra Syrien.

Ah, men altså Holger. Lige før var du træt af, at du ikke kan få svinekød i institutionerne og kød i supermarkedet, der ikke er halal slagtet. Men nu fortæller du mig, at jeg skal æde fårehoveder, heh. Ifølge den logik, så er der måske en lille islamist inde i dig et sted? ;-) Det er selvfølgelig bare drillerier. Men du skal da bestemt ikke afgøre hvornår jeg spiser fårehoveder, og om jeg overhovedet skal. Når det så er sagt, så elsker jeg får! Min gode nabo Flemming har nogle får til at gå , og tilbød mig et lam, hvis jeg betalte slagterprisen. Så jeg fik et helt lam til 400 kroner, og det er bare billigt! Der er stadig masser i fryseren. Kan du lide fårekød, Holger? Ligesom dig er jeg også tosset med svinekød. Jeg har faktisk tre grise, der snart er slagtemodne. De æder bare som svin, så jeg ved egentlig ikke om det sådan har været investeringen værd. Jeg har jo haft mange udgifter til el-hegn, vildt-hegn, korn, tilskudsfoder, rodfrugter osv. osv. Men altså, så er jeg da sikker på, at de har haft det godt når de skal spises. Dét glæder jeg mig til.

Vi tales ved, Holger!

Danmark pommes frites!

Patrick Patrioten Sandberg

#29

2015-12-11 09:09

Ud med de skide perkere

S. Albertsson
Underskriftindsamleren

#30 Re:

2015-12-11 09:17

#29: Patrick Patrioten Sandberg -  

Ah, Patrick. Det må du kunne gøre bedre :-) Dén har vi altså hørt 100 gange før. Ja, siden 80'erne faktisk. I det mindste må man variere skældsordene på en eller anden måde. Det bliver bare så kedeligt at læse den samme remse igen og igen. Måske, men bare måske, kunne det efterfølges af et sagligt argument. Det ville faktisk være relativt banebrydende. Ingen pres! Bare et foreslag. 

God dag Patrick.


Gæst

#31

2015-12-11 09:17

Stop these ridiculous racist politicians. We must draw the line somewhere. Giving people in need basic respect and treating them with some dignity is absolutely necessary not just for them but for our own self-respect. I want to be able to hold my head up and answer that we helped Syrians who were in need, when my children ask me about this time in history. I am a good person, I want to help. I feel for them, I wouldn't want to be lost in the world, unable to protect my children and I don't want to them to be in that position. Inger Støjberg will not be able to hold up her head when questioned, she is not a good person. She is the kind of person who kicks someone when they are down. Why would we want someone like that to be be in charge? Not in my name!

Gæst

#32

2015-12-11 10:15

Fordi det er beskæmmende hvordan den danske regering, df og socialdemokratiet, kæmper om at være mest fremmedfjendsk :-(

Gæst

#33

2015-12-11 11:17

Skriv under på denne protest. Vores politikere nu helt derude, hvor det nærmer sig hvad nazisterne gjorde under 2. verdenskrig. Det er grotesk, skammeligt og uanstændigt.
Lars S

#34 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Landsforæderi

2015-12-11 11:56

#16: Holger Danske - Re: Re: Re: Re: Re: Landsforæderi 

 Kære Holger

Det vil sikkert glæde dig at folk på Island faktisk har vist sig fra en meget human side, og hele 11.000 islændinge har tilbudt at huse flygtninge. Det er faktisk vildt nok når der kun bor godt 320.000 personer på Island.

Du er ikke vant til det, men jeg vælger at underbygge med et link, så det ikke fremstår som en simpel påstand: http://time.com/4018241/iceland-syria-refugees/

Ha en rigtig god dag Holger

Jeg håber inderligt at du snart finder den savnede julestemning.

Bedste hilsner

Lars


Gæst

#35

2015-12-11 12:15

Et af de ti bud lyder "du må ikke stjæle"

Gæst

#36

2015-12-11 12:19

Jeg ønsker at være borger i et land som hylder humanisme og som viser er værdigt menneskeligt ansigt i håndteringen af verdens problemer. Sådan er det ikke nu, jeg skammer mig over ar være dansker.

Gæst

#37 Nazipolitik?

2015-12-11 13:50

Nej tak til det. Jeg forstår hvis de ejer formuer at de ikke skal modtage økonomisk støtte, men direkte at tage deres ejendele fra dem, det er det sakmme de gjorde i kz lejrene og det er meget skammeligt at vi kan finde på det i danmark i 2015. 


Gæst

#38

2015-12-11 15:35

Fordi det IKKE er dank mentalitet med fremmedhad

Gæst

#39

2015-12-11 15:47

jeg forstår slet ikke hvad vores regering har gang i længere, på nuværende tidspunkt forventer jeg jo nærmest at se hele flokken med røde armbind på...

Gæst

#40

2015-12-11 15:49

Frygteligt! Og så er der råd til kampfly!

Gæst

#41

2015-12-11 16:03

Det er for lavt, hvor langt kan vi synke.

Søren Birk Pedersen

Gæst

#42

2015-12-11 16:32

Det er da helt urimeligt!

Gæst

#43

2015-12-11 16:40

jeg skrev under her, fordi det er så sindssygt langt ude at beslaglægge den sidste rest af asylansøgernes værdier og værdighed. De har i forvejen intet land, intet hjem, intet job, ja kun det, de står og går i plus en rygsæk med lidt tøj. Jo ... Og så måske et par smykker og en meget usikker fremtid ❤️

Gæst

#44

2015-12-11 16:58

Er da kun rimeligt at de med deres egne medbragte midler skal betale for deres ophold. Her fik vi 3 flygtningefamilier , hvoraf 2 af dem havde bil , købt her i DK. De kom direkte fra et opholdscenter. FLYGTNINGE !!!!!!! Uhm. 


Gæst

#45

2015-12-11 17:07

Fordi det Danmark vil gøre nu er statsautoriseret tyveri - uværdig en civiliseret nation! Jeg skæmmes af den mangel på medmenneskilghed dette betyder! Der var mange danskere der flygtede til Sverige i løbet af den anden verdenskrig. Sverige "stjal" ikke noget fra disse flyktinge - de fik den hjælp de trængede til. Har I helt glemt det?

Gæst

#46

2015-12-11 18:14

Jeg synes det er helt urimeligt at tage private ejendele fra flygtninge. Hvad er der blevet af den private ejendomsret? Vi er et rigt samfund og behøver ikke stjæle fra folk der kommer hertil. Hvad hvis vi begyndte at stjæle ejendele fra ministrene og folketingsmedlemmer for at dække deres løn, frokost eller pension?!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-12-11 18:36



Gæst

#48

2015-12-11 18:38

Fordi jeg vil undgå gentagelsen nfra den sidste krig, hvor alle ejendele blev taget fra flygtninge som flygtede fra krigen eller blevet taget til fange.

Gæst

#49

2015-12-11 19:06

Godt initiativ!
Jeg elsker bare mit land. Karen M.K.

#50 Re:

2015-12-11 19:07

#40: -  

 Sjovt så at sige alle jer, der er for invasion af fremmede, har åbenbart ikke et nav. Nå, det jeg ville kommentere var, at de kampfly, der skal købes ind, er jo netop for, at beskytte disse invaderende horder imod isis og andet. Vores unge kæmper for, at de kan leve i deres land, og imens sidder flere tusinde mænd fra de lande og feder sig i andre bla., EU, istedet for selv at kæmpe. Hvis det er fair, ja så støtter jeg sgu Fru Støjberg.