Bevar DR Underholdningsorkesteret

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar DR Underholdningsorkesteret.


Gæst

#726

2014-10-06 18:22

Det er godt at nogen initiativ til at protestere imod DR´s beslutning om at nedlægge Underholdningsorkestret. Tag hellere og spar på de mange kanaltilbud med ligegyldige underholdningsudsendelser, der ikke viser tegn på fornyelse eller kvalitetsudvikling.

Gæst

#727

2014-10-06 18:36

DR/underholdningsorkesteret er den eneste grund til at jeg af og til kommer til KBh. og den dyre koncertsal. For min skyld kan I godt spare på værterne i de fleste radioudsendelser. Det er faktisk irriterende at høre dem snakke sammen, de har det sikkert hyggeligt, men ærlig talt er det ikke morsomt for lyttere.

Gæst

#728

2014-10-06 18:47

Selvfølgelig skal underholdningsorkestret bevares - vi skal huske at bevare vores værdier!!

Gæst

#729

2014-10-06 18:54

Der er ingen der kan forstå Melodi Grand Prix afviklingen og så denne skændige beslutning. Det er intet mindre end uforsvarlig administration. Ulrik Nottelmann , Kbh Ø

Gæst

#730

2014-10-06 18:56

Proportionsansen synes at svigte! Lad os slippe for nogen af de mange TV-udsendelser, som de kommercielle TV-stationer hellere end gerne vil overtage, og brug licensen til udsendelser, der støtter dansk kultur - herunder også den del af kulturen, som ikke imteresserer mig, men som utvivlsomt er kultur. Spar så resten!
JDH51

#731

2014-10-06 18:58

Alternativet til DR RUO er at sløjfe alle genudsendelser samt evt. slå DR Symfoniorkester (som næsten kun spiller torsdagskoncerter) sammen DR RUO, og for at gøre det endnu bedre også med DR Big Band - det kunne blive et fuldstændig perfekt underholdningsbigband, som kan blive sat til at spille hvad som helst.

Hvad med friluftskoncerterne på Ledreborg?


Gæst

#732

2014-10-06 19:04

77 millioner i budgetoverskridelser fra DR side på en tåbelig ensidig MGP aften og så ofre dette orkester ovenpå dette ! Vi vil være mange der dropper en folkelig kanal s opbakning og stemmer for at licensen nedlægges, desværre forvalter Dr sit pund for ringe! Jeg er ked af at miste dette fine orkester! FInd pengene, der blev overforbruget på MGP og bevar orkesteret!
Settembri9
Gæst

#733

2014-10-06 19:09

Proportionsansansen synes at være sat ud af kraft! Der er masser af udsendelser, som de kommercielle kanaler sikkert gerne vi bringe. Lad os slippe for dem, og brug licensen på kulturrelevante udsendelser - herunder også den omfattende del af kulturlivet, som ikke interesserer mig. Der vil stadigt være overskud på DR-budgettet!


Gæst

#734

2014-10-06 19:25

Jeg har haft fornøjelsen af at synge med dette vidunderlige store orkester flere gange, og jeg føler, at man med den utrolig dårlige beslutning om at nedlægge det, og uden at lytte til kulturens mange stemmer, slet ikke respekterer kulturens liv i Danmark. Hvad bliver det næste? - et land uden kultur?- Vi skal passe på de få kulturperler der stadig er tilbage, som har dybe rødder i os. Radioens underholdningsorkester er et fantastisk orkester som har skabt utrolig musik igennem 75 år og stadig er i udvikling, det er en stor musikalsk gave som vi ikke kan og ikke vil undvære.
Kram og kys til alle jer, der også har sat jeres underskrift for at bevare underholdningsorkesteret. ( Tænk at det er så galt fat, at vi er nød til det!)
Annisette

Gæst

#735

2014-10-06 19:26

Avskeda 90 i administrationen så får
man kanske en annan iställning

Gæst

#736

2014-10-06 20:07

I dag har jeg hørt og oplevet 5 blæsere spille ved Rundetårn.Dygtige musikere,som med dyb seriøsitet og udtryksfuld fremførelse,gav os, der var så heldige og stod og lyttede, en fantastisk medlevende og følelsesfuld oplevelse. Tusind Tak! ;-)) Respekt for Underholdningsorkesteret!!!


Gæst

#737

2014-10-06 20:25

Hvis man nedlægger et orkester, må man gøre det med et varsel på 20 år. Alt andet er uetisk.

Gæst

#738 Re:

2014-10-06 20:26

#724: Musikken længe leve -  

Jeg var også til stede ved DR Underholdningsorkesterets spil i dag på Københavns Hovedbanegård.

Jeg var nødt til at tage mine solbriller på - især under Samuel Barber - det var bare så smukt, at sorgen og vreden over, at man har afskediget dette fantastiske orkester over én bank, overvældede mig.

Jeg talte med blokfløjtevirtuosen Michala Petri, som jeg har spillet sammen med for mange år siden. Hun var ligeså rasende og uforstående som jeg.

Hvordan kan mennesker, som er så uvidende og ufølsomme overfor musik og kultur, have så stor magt over så mange?

Der var rigtig mange, som, i stedet for at tage med toget, blev i de samfulde 2 timer, orkesteret optrådte. Jeg hørte mange rosende bemærkninger om orkesteret og ligeså mange kritiske - ja, hadske - ditto om DR's bestyrelse og direktion!


Gæst

#739 Re:

2014-10-06 20:32

#712: -  

Mød op i morgen, den 7. oktober kl. 8.00 ved Christiansborg til morgensang og aflevering af de ca. 40.000 protest-underskrifter til Folketinget.

DR Underholdningsorkesteret akkompagnerer fællessangen.

Så må politikerne da få ørevokset ud af ørerne!


Gæst

#740

2014-10-06 21:20

Ja tak til LEVENDE MUSIK med et LEVENDE ORKESTER!

Gæst

#741

2014-10-06 21:37

Det er besynderligt at spare DR underholdningsorkesteret væk. Tåbeligt.

Gæst

#742

2014-10-06 21:58

det er godt underskriftindsamlingen er sat i gang,jeg bor på Bornholm og var tilfældigt i København,os på Bornholm har intet hørt om nogen indsamling, ærgerligt da jeg tror de fleste ville have skrevet under hvis de havde hørt om det,jeg krydser fingerne og håber at orkesteret vil spille mange år endnu, dr burde have hørt deres lyttere, det er dem der betaler og jeg er overbevist om at de vil bevare et af verdens bedste orkestre,held og lykke. mvh.frank.
gammelswe

#743 Re: Bevar Dr underholdningsorkester!

2014-10-06 22:11

#412: rapanne - Bevar Dr underholdningsorkester! 

 Det er helt tydeligt at DR gør dette for endnu engang at lægge pres på politikerne. Man sparer på noget vitalt, så man (forhåbentlig) får en ekstrabevilling til at drive mastodontens X-factor o.l. som ingen i virkeligheden gider se på, og som ikke har noget med public service at gøre - det er kun for at skaffe seertal i konkurence med alle de kommercielle udbydere.

Derfor nedlægger DR underholdningsorkesteret, derfor valgte DR at det skulle være P2, den klassiske radiokanal, der skulle fjernes fra FM båndet - den eneste af alle DR's kanaler der har brug for det dynamikområde som FM kanalen har og som vi ikke kan få på de komprimerede digitale kanaler.

Det er politisk økonomitænkning, som vore politikere kunne lære MEGET af...

 

Hvad er det egentlig vi betaler tvungen licens for?


Gæst

#744

2014-10-06 23:26

Måske er der andre end mig der ikke ved at man skal bekræfte sin underskrift før den gælder. Jeg opdagede det ved en tilfældighed, da denne mail kom i min junkboks som jeg ikke tjekker så tit. Ærgerligt for resultatet, hvis mange stemmer går tabt på den måde

Gæst

#745

2014-10-07 01:45

lad os lave en underskriftsindsamling om at få fyret de knoldhoveder der vil fyre underholdningsorkesteret, lige for lige, hvem tror de lytterne ville vælge hvis det kom dertil. poul.

Gæst

#746

2014-10-07 04:04

Når mange skal have 3års løn, spares ingenting og orkestret er vigtigt for Dr

Gæst

#747

2014-10-07 05:55

Fantastisk godt initiativ. Det er den mest fladpandede beslutning der er taget i mange år.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-10-07 05:58



Gæst

#749

2014-10-07 05:59

Kære DR Underholdningsorkester, jeg har lige her kort før klokken 8 tirsdag den 7.oktober hørt om jeres underskrift indsamling og håber jeg når at være med til at støtte jeres unikke kulturtilbud. Tak for mange gode timer sammen med jeres musik. Jeanette Thon

Gæst

#750

2014-10-07 05:59

En katastrofe at nedlægge DR underholdningsorkester