Bevar DR Underholdningsorkesteret

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar DR Underholdningsorkesteret.


Gæst

#676 Re:

2014-10-03 18:03

#669: -  

 Ja, hvorfor skal DR Underholdningsorkesteret undgælde for DR's elendige økonomi?

- Hvis det ellers er den, som er årsagen til at nedlægge dette prægtige orkester?!

Skal det slagtes på grund af bl.a. det enorme underskud, som blev resultatet af

Eurovision/Melodi Grand prix'et?

Samt X-Factor og andre ligegyldige underlødige "musik"-udsendelser?

Eller hvad?

Heldigvis bliver denne økonomiske manko nu gennemgået med tættekam af såvel

Rigsrevisionen som Statsrevisionen!

Der er også flere politiske partier, som vil genforhandle medieforliget!


Gæst

#677

2014-10-03 21:09

Helt på sin plads. Underholdnings orkestret skal bevares, nedlægning VIL VÆRE KULTURELT HÆRVÆRK

Gæst

#678

2014-10-03 21:45

I skolerne har musik ekstremt dårlige vilkår. Man kan ikke også gøre det svært for os voksne at nyde et så kvalificeret tilbud. Tak for alt, hvad I har givet os. Gid det må fortsætte.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-10-04 05:58



Gæst

#680 Re:

2014-10-04 07:04

#677: -  

 Kommer selvfølgelig til DRUOs sidste koncert.Det bliver svært! Det vil være som at komme til en begravelse , af en rigtig god ven , som er død efter en fejloperation


Gæst

#681

2014-10-04 11:16

Bevar kvalitet og stop med amerikansk fjernsynsefterligning

Gæst

#682

2014-10-04 15:12

I højeste grad tiltrængt

Gæst

#683

2014-10-04 20:50

Jeg har mange gange nydt at høre orkesteret i radio og fjernsyn, alene og når de har bakket andre og meget forskellige kunstnere op. Det går mig faktisk temmelig meget på, at vi måske er på vej til at miste det og synes nærmest, det er urimeligt, at ledelsen af Danmarks radio har så stor en magt, at de kan tage så stor en beslutning på hele landets vegne. Underholdningsorkesteret er for mig lyden af Danmark.


Gæst

#684 Re:

2014-10-04 20:54

#666: -  

Jeg hørte og så her til aften DR Underholdningsorkesteret optræde med mange slags musik i DR2's temaudsendelse, "Den største skoledag" i anledningen af, at den danske folkeskole fylder 200 år.

Det er bemærkelsesværdigt, at skønt denne 2 1/2 times lange udsendelse er blevet annonceret talrige gange på TV-skærmen, er orkesteret slet ikke blevet nævnt.

Man kunne få den tanke, at man fra ledelsens side bevidst tier al annoncering vedr. DRUO ihjel.

Men det kan vel ikke være tilfældet? VEL?


Gæst

#685 Re: Re:

2014-10-05 07:58

#684: - Re:  

 Det har også undret mig.


Gæst

#686

2014-10-05 08:06

Jeg håber virkelig at denne indsamling giver
positivt resultat. mvh. Jens Andersen

Gæst

#687

2014-10-05 08:41

At den (desværre) er livsnødvendig for at bevare
DRUO. Jvnf. artikel i Week-end-avisen i dag, 05.10.14.

Gæst

#688

2014-10-05 11:31

Djøf'erne eller de de talende Accel-ark har overtaget kultur- påvirkningen i Danmark. Dvs. at der skal ingen kultur være hvis det ikke kan betale sig og der er sorte talt på bundlinien.
Det er disse personer der for fremtiden skal bestemme hvilken kultur vi skal ha' for fremtiden.
Dr.Dk' ledelse Djøfferne smider et godt fungerende orkester på gaden til fordel for en syglig angst for at den I'Pad brugende ungdom ikke skal blive synlig i Danmarks Radio.
Dette er en skandale af gigantiske dimensioner.

Gæst

#689

2014-10-05 14:06

bevar orkesteret og nedlæg hurtigt mange af de fjantede radioprogrammer og tv programmer som ingen alligevel gide se. Der må bestemt være alt for mange urelevante programmer når der er flere genudsendelser end nye programmer . Det er vel heller ikke nødvendigt med 2 "talere" i alle radioprogrammer / fjernsynsprogrammer . Som tidl. underviser kunne jeg sagtens klare at undervise alene incl. planlægning indenfor normal arbejdsuge. Det kunne mine kolleger også , Det er vel også hvad alle andre undervisere skal kunne og kan. Måske det er en god ide at se på den administrative sammensætning i Dr og ligeledes de enormt mange overenskomster der arbejdes ? under. Mange hilsner Lise Bach Holm

Gæst

#690 Re: Re: Re:

2014-10-05 16:42

#685: - Re: Re:  

 Tak fordi du giver mig ret!

Det hele lugter.

Der stikker helt sikkert noget under!

Udsendelsen "Den store skoledag" var en gang dilettantisk juks - med to undtagelser:

1. Det som sædvanligt velspillende orkester.

2. Forfatteren Knud Romers bemærkninger om orkesteret.

 

Til alle:

Mød op på Københavns Hovedbanegård i morgen den 6. oktober, kl. 16.00!

DRUO vil spille, og der vil blive demonstreret mod lukningen af orkesteret!


Gæst

#691

2014-10-05 18:56

Rigtig godt initiativ!
At nedlægge et af de bedste og mest alsidige orkestre er ganske enkelt en skandale !

Gæst

#692

2014-10-05 22:03

Jeg synes man skulle rive Rundetaarn ned det er jo osse dyrt og have og så tar det jo plads op på gaden.

Gæst

#693

2014-10-06 03:15

S T Ø T O P O G BEVAR Danmarks Radios Underholdningsorkester TÆNK JER OM POLITIKERE, DIREKTØR MARIE & BESTYRELSEN FOR DR. I er ude i et så stort ærinde at befolkningen vil stå imod, og i al kraft med licenspengenes magt vil omgå den beslutning som nedlægger ikke blot en masse arbejdspladser, det er blot hverdagskost synes I at antage, der tager I grueligt fejl, NEJ I NEDLÆGGER ET FOLKEKLENODIE; ET SAMLINGSPUNKT FOR DEN DANSKE SANG OG FOLKESJÆL. Danmarks Radios Underholdningsorkester er af højeste internationale format, og favner alle musikkens facetter, og fremstår som et moderne ensemble, der muliggør LIVE underholdning af historisk format, med instrumenter som i fremtidens og nutidens musik erstattes af maskiner, robotter og digitalt hvermandseje. BEVAR MENNESKET I MUSIKKEN - BEVAR DANMARKS RADIOS UNDERHOLDNINGSORKESTER!!! Lad os lave et støttearrangement og en protest march - lad os spille op og give modspil - lad os stemme i med al kraft, med opbakning fra Kongehuset som også ofte nyder godt af dette orkester og i allerhøjeste grad hin 14. maj 2004 til de kongelige højheder Kronprins Frederik og Kronprinsesse Marys bryllup. Hvis Danmarks Radios bestyrelse og direktion ikke selv har fantasi til at styre økonomien, og er kompetente nok til at styrke de virkelige folkelige samlingspunkter, da har de spillet fallit, og må erstattes af nytænkende, innovative kræfter, som bibeholder de fantastiske ressourcer og erfaringer vi har hos DRUO og i dennes administration. Stine NissenStine BosseStine Pedersen Stine Michel Susanne Wendt Ketting Susanne Ørumog alle kvinder med fornavne der begynder med S bedes i første omgang dele denne STATUS derefter vil jeg opfordre alle mænd med begyndelsesbogstav K Kasper Holten Kasper Villaume Klaus Bundgård PovlsenKim Bildsøe Lassen Cecilie Beck hov K ikke C, undskyld Cecilie, der er ikke meget mand over dig, selvom du var mand nok til at hilse pænt på mig til arrangement Music Business fremtiden i dansk musik. NU HÅBER JEG MED DETTE LILLE SKRIV at der bliver delt ud af de gode intentioner, og at vi kan skabe en fælles Facebook gruppe "BEVAR DANMARKS RADIOS UNDERHOLDNINGSORKESTER" det er ikke mig der koordinerer, men jeg orkestrerer gerne et symposium en strategi og en sanktion, som kan skabe genlyd og høres i hele Europa, hvor DRUO har vist sin store berettigelse i en lang årrække.
Dette er ikke skrevet af en sur gammel mand, som ikke ønsker forandring og besparelser, næ ser du jeg har selv prøvet at fyre for at skabe forbedringer, men det ærinde magter Marie & Co. ikke længere bevist med behovet for at sige "BEVAR DANMARKS RADIOS UNDERHOLDNINGSORKESTER". Lad det ikke blive nødvendigt at sige som på denne video "Du var en ener - live på de scener - Woodstock var starten - nu' der fælles sang i Parken" fra min CD "du kan ikke løbe fra det hele" og det kan ingen af os, der er altid en regning, og min er nok at jeg bliver forbudt i hele Danmarks Radio for 5. gang - så ta'r vi den med. HVIS DU ER PÅ OG ENIG SÅ LIKE DEL LIKE DEL LIKE DEL LIKE DEL LIKE
Synes

Gæst

#694

2014-10-06 06:06

Musikken, bibliotekerne, højskolerne
Fingrene væk! Det er nogen af vores grundsten

Gæst

#695

2014-10-06 06:17

Man smider ikke guld ud. Det er et af verdenens fineste orkestre

Gæst

#696

2014-10-06 06:19

Selvfølgelig skal vi bevare DR Underholdningsorkester. Der er så meget andet møg som kunne sparres væk.
bajh

#697 besparelser

2014-10-06 08:56

Ligger det økonomiske problem ikke snarere i DR's ledelse?   Der har vist mildest talt været lidt fejldispositioner de seneste år! Er lønnen til ledelsen tilsyneladende ikke for høj i forhold til produktet??   Der er desuden et væld af programmer og kanaler der burde kigges lidt nærmere på.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-10-06 09:01


Ny

#699 Re: Re: besparelser

2014-10-06 09:03

#698: - Re: besparelser 

 Helt enig!!


Gæst

#700

2014-10-06 09:05

De er ikke rigtig kloge i DRs top. De vil hellere investere i hovedløse programmer end i kultur. I programmer vi lukker for, for de giver ikke noget som helst positivt.