Bevar DR Underholdningsorkesteret
Kontakt forfatteren af dette andragende
This comment has been removed by the person who wrote it.
Re:
Kommer selvfølgelig til DRUOs sidste koncert.Det bliver svært! Det vil være som at komme til en begravelse , af en rigtig god ven , som er død efter en fejloperation
Jeg har mange gange nydt at høre orkesteret i radio og fjernsyn, alene og når de har bakket andre og meget forskellige kunstnere op. Det går mig faktisk temmelig meget på, at vi måske er på vej til at miste det og synes nærmest, det er urimeligt, at ledelsen af Danmarks radio har så stor en magt, at de kan tage så stor en beslutning på hele landets vegne. Underholdningsorkesteret er for mig lyden af Danmark.
Re:
Jeg hørte og så her til aften DR Underholdningsorkesteret optræde med mange slags musik i DR2's temaudsendelse, "Den største skoledag" i anledningen af, at den danske folkeskole fylder 200 år.
Det er bemærkelsesværdigt, at skønt denne 2 1/2 times lange udsendelse er blevet annonceret talrige gange på TV-skærmen, er orkesteret slet ikke blevet nævnt.
Man kunne få den tanke, at man fra ledelsens side bevidst tier al annoncering vedr. DRUO ihjel.
Men det kan vel ikke være tilfældet? VEL?
positivt resultat. mvh. Jens Andersen
DRUO. Jvnf. artikel i Week-end-avisen i dag, 05.10.14.
Det er disse personer der for fremtiden skal bestemme hvilken kultur vi skal ha' for fremtiden.
Dr.Dk' ledelse Djøfferne smider et godt fungerende orkester på gaden til fordel for en syglig angst for at den I'Pad brugende ungdom ikke skal blive synlig i Danmarks Radio.
Dette er en skandale af gigantiske dimensioner.
Re: Re: Re:
Tak fordi du giver mig ret!
Det hele lugter.
Der stikker helt sikkert noget under!
Udsendelsen "Den store skoledag" var en gang dilettantisk juks - med to undtagelser:
1. Det som sædvanligt velspillende orkester.
2. Forfatteren Knud Romers bemærkninger om orkesteret.
Til alle:
Mød op på Københavns Hovedbanegård i morgen den 6. oktober, kl. 16.00!
DRUO vil spille, og der vil blive demonstreret mod lukningen af orkesteret!
At nedlægge et af de bedste og mest alsidige orkestre er ganske enkelt en skandale !
Dette er ikke skrevet af en sur gammel mand, som ikke ønsker forandring og besparelser, næ ser du jeg har selv prøvet at fyre for at skabe forbedringer, men det ærinde magter Marie & Co. ikke længere bevist med behovet for at sige "BEVAR DANMARKS RADIOS UNDERHOLDNINGSORKESTER". Lad det ikke blive nødvendigt at sige som på denne video "Du var en ener - live på de scener - Woodstock var starten - nu' der fælles sang i Parken" fra min CD "du kan ikke løbe fra det hele" og det kan ingen af os, der er altid en regning, og min er nok at jeg bliver forbudt i hele Danmarks Radio for 5. gang - så ta'r vi den med. HVIS DU ER PÅ OG ENIG SÅ LIKE DEL LIKE DEL LIKE DEL LIKE DEL LIKE
Synes
Fingrene væk! Det er nogen af vores grundsten
besparelser
Ligger det økonomiske problem ikke snarere i DR's ledelse? Der har vist mildest talt været lidt fejldispositioner de seneste år! Er lønnen til ledelsen tilsyneladende ikke for høj i forhold til produktet?? Der er desuden et væld af programmer og kanaler der burde kigges lidt nærmere på.
This comment has been removed by the person who wrote it.
| This discussion has been closed. |
Re:
#669: -
Ja, hvorfor skal DR Underholdningsorkesteret undgælde for DR's elendige økonomi?
- Hvis det ellers er den, som er årsagen til at nedlægge dette prægtige orkester?!
Skal det slagtes på grund af bl.a. det enorme underskud, som blev resultatet af
Eurovision/Melodi Grand prix'et?
Samt X-Factor og andre ligegyldige underlødige "musik"-udsendelser?
Eller hvad?
Heldigvis bliver denne økonomiske manko nu gennemgået med tættekam af såvel
Rigsrevisionen som Statsrevisionen!
Der er også flere politiske partier, som vil genforhandle medieforliget!