Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs / Beskeder / Send Bjarne Corydon en mail! / Kommentarer


Gæst

#76

2014-08-21 07:25

Til finansminister Bjarne Corydon, og andre som måtte efterfølge dig i fremtiden

Jeg synes, at det der blev gjort i forhold til salget af dele af DONG er dybt forkasteligt. Jeg har i den grad mistet troen på, at vi i Danmark kan holde fanen høj, og se andre lande i øjnene med oprejst pande.

Venlig hilsen
Anne Jensen

Gæst

#77

2014-08-21 07:26

Tak for din indsats Niels Christian Cederberg!

Venlig hilsen,

Maria Derentchenko

Gæst

#78

2014-08-21 07:28

Ked af at sprænge jeres illusioner. Men denne sag har da netop understreget, så det er totalt umuligt at afvise eller overse, at folkelig indflydelse ikke eksisterer !!

En kæmpe folkelig bevægelse, eksplosion af engagerede borgere der debaterede, anviste alternativer, underskrev protester og meget meget mere, udmyntede sig i præcis 0 indflydelse. Den har ikke skabt den mindste politiske vilje til at revidere beslutningsgrundlaget, metoden eller noget andet. Intet blev ændret, intet blev genovervejet.
Vi blev alle udstillet som impotente og totalt uden indflydelse på administrationen af vores eget land.

Gæst

#79

2014-08-21 07:30

OK OK,
Så de blev taget lidt bagi (finansministeriet), sådan er det jo. Det koster lidt når man skal vise handlekraft. Erindrer de TDC som Lykketoft nærmest forærede alt kobberet? :-D
Der er desværre pt. intet ulovligt når Goldman Sachs sender sine fortjenester igennem Luxemborg, og enhver af deres skatterådgivere ville være blevet fyret hvis han ikke havde valgt at sætte denne løsning op, det gør andre amerikanske selskaber også f.eks Apple. Der er pligt til at profitmaksimere inden for lovens rammer. Men for den danske stat er det jo helt idiotisk at have ignoreret dette fakta, for jeg kan ikke forestille mig at det er noget deres rådgivere har overset (Danske Bank) for så bør de næsten være erstatningsansvarlige.
Ser man bort fra Goldman Sachs' anløbne forretningsmoral, deres handlemåde op til og under finanskrisen, er de meget dygtige og kan være et aktiv for bønderne i DONG, men prisen er helt ude i hampen og hvis staten bare havde været deres ansvar bevidst, kunne man have høstet sin del af den enorme kursgevinst der formentlig kommer.
Mht. medarbejderaktiekøb, så må der sidde et kontorchef i finansministeriet med meget røde ører ;)

Gæst

#80

2014-08-21 07:33

Desvaerre for finansminister Bjarne Corydon at han vil blive husket for handel med skattefiflere. Men nu ogsaa for entet ikke at have vaeret opdateret eller direkte uaerlig.

Gæst

#81

2014-08-21 07:36

Det er en gåde for mig, hvordan Bjarne Corydon kan synes det er en god idé at sælge til Goldman Sachs.Er manden blind og døv? Nej?
Er han blevet bestukket og skal bo dør om dør med Tvindfolkene, når han trækker sig fra dansk politik?
Hvis der der den mindste smule fifleri i denne sag bør Højestert, på folkets vegne, annullere salget, og GS skal have deres penge tilbage.
Og BC? Tja!
Med venlig hilsen Dorthe H

 


Gæst

#82

2014-08-21 07:40

Mangler ord. Det burde været stoppet for længe siden, men man burde nok gå noget hårdere til de Radikale, i den sag. "Sådan er det jo"
Kurt Laursen

#83

2014-08-21 07:41

enig


Gæst

#84

2014-08-21 07:49

Jeg savner oplysning om de relevante regler hvorpå der konkluderes at regeringen ved Bjarne Corydon er i sin gode ret til at afvise et tilbud som ikke beskattes her i landet eller kanaliseres til skattely.

Med respekt vil jeg mene at en henvisning til den eller de relevante love vil være passende for en organisation og initiativtagere der selv står for åbenhed.

Mvh
Leif Andersen

Gæst

#85

2014-08-21 07:53

Først en stor tak til, Niels Christian Cederberg, for det store arbejde du har gjort.
hr. Corydon. Du sagde i går at alt var fortroligt, hemmelig stemplet, derfor kunne du ikke sige noget til finansudvalget. Det er noget som store firmaer gør, når de handler indbyrdes. Danmark er IKKE et stort firma. Dong er fælles eje for os alle.
Men lad os bare lege at Danmark er et stort multinationalt selskab. Du er bestyrelsesformand, finansudvalget, er din bestyrelse. Dvs. at du har foreholdt oplysninger for din bestyrelse, ikke givet dem alle oplysninger. Var det sket i en rigtig virksomhed, var du blevet fyret på gråt papir, havde fået 5 min. til at rydde dit skrivebord, fulgt til døren af vagten.
Du sagde det var for skatteydernes bedste det du gjorde, er du sikker på det ? det tror jeg ikke. Du har ikke undersøgt, om vi, der betaler din løn og pension, ville købe aktier i Dong. Du ved ikke, om det kunne blive en folkeaktie, på linje med Vestas. Du ved ikke om vi ville sætte vores pensionspenge i Dong aktier, det er jo en langtidsinvestering. Du ved heller ikke, om vi ville sælge dem, når vi går på pension, eller lade dem gå i arv, til vores børn og børnebørn, så Dong ville blive på danske hænder. Jeg vil opfordre dig til, at når Dongs regnskab kommer til næste år, som jo skal være offentlig tilgængelig, så kan vi jo se hvad Goldman Sachs, har tjent, så kan vi selv regne ud hvad de skal betale i skat, og at du offentligt lægger ud, om de vitterligt har betalt det i skat. De har jo indgået en kontrakt, hvor de vil, i følge den danske direktør: Vi betaler det skal vi skal, gør de ikke det, er det kontraktbrud, så kan smides ud, mod at få det beløb, som de har givet for aktierne, det vil alle andre virksomheder gøre.
Undskyld hvis det blev lidt langt, jeg føler mig virkelig r..rendt på finansudvalgets vegne.
Hilsen
Hans Kurt Børresen

Gæst

#87

2014-08-21 07:58

Han burde skamme sig !.

Gæst

#88

2014-08-21 07:58

Kære Bjarne, du har muligheden for at føre Danmark videre ind i en fremtid, hvor goder deles, solidaritet er i højsæde og mennesket sættes FØR et få tal af rige... Nogle af dem, som du er ved at sælge Danmarks arvesølv ud til. Du må betænke dig og ihu komme: Minister betyder etymologisk 'at tjene det bedste for folket'.
Lektor, Heidi Lykke Nissen
Jeg tilslutter mig helt ovenstående kommentar. Nadja U. Prætorius, mag.art. psykologi
Gæst

#89 Re: # 7

2014-08-21 07:59

#9: - # 7 

 Hvis det er rigtig at Corydon var med på det møde, tror jeg på, at handlen var aftalt på forhånd. Hvad er grunden til at sige nej til danske pensionskasser, som skraber milliarder sammen til statskassen i form af skatter, og så vælge istedet at forærer alle fremtidige skatter væk fra DONG til et svindlerfirma ? Goldman Sachs er jo i den grad skyld i nu 7 års ulykke for alle arbejdere i den "demokratiske" del af verdenen. Ja ja, Helle & Bjarne har i den grad gjort S til de riges parti....FØJ


Gæst

#90

2014-08-21 07:59

Kære Niels Christian. Tak for dit store arbejde! Det har om ikke andet skabt røre og fået pressens og dermed offentlighedens opmærksomhed. Margrethe Koytu.

Gæst

#91

2014-08-21 08:01

Det næste der kommer op er måske nødlidende landmænd, hvis gårde bliver overtaget af udenlandske kapitalfonde.
Så vil Danmark virkelig være ude på et skråplan som man ikke kan komme op ad.

Gæst

#92

2014-08-21 08:02

Du skriver "Hvis denne indsamling har lært mig noget, aå [sic] er det, at det betaler sig at være aktiv i samfundsdebatten" - Her er jeg rørende uenig! Denne sag har tværtimod lært mig, at man ikke lytter til sine vælgere, selvom 5% af den danske befolkning aktivt underskrev en protest mod salget. Den største underskriftindsamling i danmarkshistorien blev overhørt. Demoraliserende. Og hvad skal det nytte at tilfældige borgere spammer Bjarne Corydons mail ved at fortælle ham at han gerne må sige nej til skattesnydere? Mon ikke han allerede ved det.

Gæst

#93

2014-08-21 08:03

Skattefiflere - NEJ TAK!!!

Gæst

#94 Re:

2014-08-21 08:04

#78: -  

 Kunne ikke være mere enig!


Gæst

#95

2014-08-21 08:05

Rikke Petersen

Gæst

#96

2014-08-21 08:12

Hold ud!

Ole Meyer
elkaya

#97 Re:

2014-08-21 08:13

#78: -  

 


Enig. 
 
Vores repræsentative demokrati er blevet til et udpræget pseudo demokrati, hvor de folkevalgte politikere under valgkampen høster stemmer på overbudspolitik som de udmærket ved ingen gang har på jord og sjældent gennemfører, når de får magten. 
 
Værre er dog at når først de har fået mandatet, så er der meget lidt lydhørhed overfor vælgerne/borgerne medmindre man er i opposition og kan forestille at forarges forundres 
over regeringens handlinger - igen indtil man selv måtte have fået magten, hvor det så bliver til nødvendighedens politiker som begrundelse for at overhøre og ignorere vælgernes/borgernes reaktioner og protester. Sådan er det jo bare.
 
Initiativtagerne til underskriftsindsamlingen og IBIS står selv for åbenhed, men jeg kan ikke se at deres konklusion vedrørende regeringens handlemuligheder under DONG forhandlingerne er underbygget med oplysninger eller henvisninger til den relevante lovgivning, hvorpå de bygger deres konklusioner.

Sendt fra min iPad

Gæst

#98

2014-08-21 08:16

Kære Corydon!

skam dig

Mh
Frederik Pio
elkaya

#99 Re:

2014-08-21 08:18

#85: -  

 Godt set/brølt hr. Børresen. Politikere er uden ansvar for noget som helst, blot deres handlinger ikke påvirker vælgernes stemme til partiet.


Gæst

#100

2014-08-21 08:18

Hvor ville jeg gerne igen kunne stemme socialdemokratisk. Jeg håber, det igen bliver muligt uden at forråde grundlæggende samfundsmæssig solidaritet.