Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs / Beskeder / Send Bjarne Corydon en mail! / Kommentarer


Gæst

#226

2014-08-22 06:57

Kære Bjarne Corydon. Salget til Goldman Sachs er alene sket i spekulanternes tjeneste - ikke i den danske befolknings interesse eller som hjælp til hovedparten af de danske skatteydere. Sagen er tilmed blevet endnu mere absurd i de seneste dage, hvor det nu er et ufravigeligt faktum, at der lå et alternativt og sandsynligvis bedre tilbud fra en dansk pensionkasse ATP. Din måde at føre såkaldt rød politik på, må bunde i ønsket om at blive den næste blå finansminister under en borgerlig regering - ellers giver det absolut ingen mening. Med din nuværende form gør du jo nærmest Claus Hjort Frederiksen til en blød mand - pas på - det kan nemlig ende med, at selv de borgerlige synes, at du er blevet for blå. Venlig hilsen Bjarne

Gæst

#227

2014-08-22 07:06

Til Bjarne Corydon

Du er - som minister - sat til at tjene det bedste til folket! Hvordan kan du forvalte din minister position så katastrofalt?

Bente Færch-Jensen

Gæst

#228

2014-08-22 07:14

Kære Bjarne Corydon!
En opfølger til DONG-salget. Som medlem af IBIS har jeg stor interesse i verdenssamfundet, og som tidl. skatteansat med arbejde diverse steder på kloden blot disse ord fra mig:
Politikere 'handler' sjældent med rent mel i posen ved salg af statsejede virksomheder. Det gælder i dag og gjaldt i gamle østeuropæiske/ kommunistiske lande. DONG er stadig aktuel - hvorfor 'valgte du' en udenlandsk virksomhed med skattetænkning, når danske alternativer var til stede? Mvh Eva Reiser

Gæst

#229

2014-08-22 07:18

Ja, det hele er ulækkert

Gæst

#230

2014-08-22 07:22

Jeg skrev under i sin tid men gør det ikke igen. Debatten er kørt af sporet, med en meget ensidig fremstilling af at Corydon har solgt Dong til Goldmann Sachs.
Så vidt jeg husker det, var alle partier, med undtagelse af Enhedslisten, tidligere enige om, at Statens aktier skulle sælges via optagelse på Københavns fondsbørs. Man var enig om, at en så vigtig spiller skulle forblive på Danske hænder.
Københavns Fondsbørs er ejet og drevet af et amerikanske Selskab, som også ejer og driver børsen i New-York og en række andre hovedstæder - f.eks. Stockholm og Oslo.
75% af de aktier der er noteret på Københavns fondsbørs ejes i dag af investorer fra udlandet og over 80% af den omsætningen de børsnoterede selskaber har, indtjenes i udlandet.
Samtidig ejer Danskere en del udenlandske virksomheder, helt eller delvist, enten personligt eller gennem selskaber eller deres pensionsselskaber.
Goldman Sachs køber ikke virksomheder eller andele af virksomheder. De er en stor kapitalformidler som agerer på verdensplan og ja - de har sikkert lavet både gode og dårlige forretninger, gået lige til kanten og nogle gange over - helt ligesom Danske pengeinstitutter har gjort det. I øvrigt er både Danica og ATP med i det selskab der har investeret i aktierne i dong, så Danmark er repræsenteret.Den kapitalformidling de foretog til Dong er en meget lille del af deres virksomhed.
Det helt afgørende er, at Dong har fået tilført den kapital de skal bruge til at holde fast i strategien om at udvikle havvindmøller og dermed skabe ny viden og nye grønne arbejdspladser hos danske underleverandører. Og det sikrer aftalen med Goldman Sachs. Glem ejerskabet - det kan ingen alligevel styre - og da slet ikke når nogen fortsat påstår at "Corydon har solgt Dong til Goldman Sachs" - det er simplet hen en faktuel forkert påstand og det klæder ikke, en ellers udmærket kampagne.
Mvh
Peter Thomasen

Gæst

#231

2014-08-22 07:23

Hvor er det bare sejt, at du holder fast i denne supervigtige sag, Niels Christian!

Gæst

#232

2014-08-22 07:25

Megte fint initiativ. Done ;-)

Gæst

#233

2014-08-22 07:31

Straffen vil falde på dem, der misbruger deres magt.
Bjarne Cordyn, men dette burde ikke handle, om en
Enkel sag, det handlet om at lukke huller
og lade de førende betale meget skat, og stoppe salg af våben. Steen Aasberg Hansen

Gæst

#234

2014-08-22 07:35

ja nets er sold til udlandet og blev til noget lort dong bliver for håbenlig på danske hænder så vi ikke også for noget lort ude af det.

Gæst

#235

2014-08-22 07:39

Jeg synes der er mange flere spørgsmål der mangler besvarelse:

Hvorfor fik Dong egentlig pludseligt et stort underskud?
Er hele satsningen på vind bæredygtig på sigt uden elementer, der passer ind i svagheden ved vind (f. eks. biogas, intelligent el-net, udbygget internationalt net osv.).
Hvorfor har staten som ejer slet ikke forholdt sig kritisk til ekspansionsdrømmene, men bare gennemført en aktiekapitaludvidelse som ønsket af selskabet?

Er der nogen der kan stille Bjarne Corydon de spørgsmål ?

Gæst

#236

2014-08-22 07:42

Kære Niels Christian. Super du tog initiativ til indsamlingen - rigtigt flot !!! MÅ OGSÅ GIVE ALLE PARTER STOF TIL EFTERTANKE !!! Tænk på vi er 200.000 mennesker ud af DEN VOKSNE Danske befolkning, der bakker op ? Jeg er stadig utilfreds med det delvise salg af DONG til Goldman Sachs. Så kæmp gerne kampen videre ! Det kan ikke passe, at en offentlig virksomhed ikke skal betale skat I Danmark, som alle os andre. Selvfølgelig skal de det ellers må handlen gå tilbage.
DBH, Søren Hansen

Gæst

#237

2014-08-22 07:52

Det er et godt initiativ, men ned magtbeføjelser placeret på ikke "folkelige"
danske hænder, må man se danske interesser forbigået gang på gang. Desværre.

Mvh. Signe Uldall

Gæst

#238

2014-08-22 07:53

Kære Bjarne Corydon,
Det er sørgeligt at du, som ikke folkevalgt, kan have så meget magt i det danske samfund - og i den grad kan snyde det danske folk ! Meget arrogant ! Håber du sover godt om natten.
tankevækkende, at det danske folkestyre har udviklet sig i denne retning. men du kan måske glæde dig til en fed pension i skattely på Bahamas ? Bare en strøtanke fra en alm. borger i dette "korruptionsfrie samfund "

Gæst

#239

2014-08-22 07:57

Pilrådden, upålidelig minister

Gæst

#240

2014-08-22 08:00

Store tal er svære, at forholde sig til, retfærdighed lige så, gad vide om Goldman Sachs og Bjarne Corydon ønsker sig demokrati i verden?

"De 85 rigeste mennesker ejer det samme som de 3,5 milliarder fattigste," skriver IBIS.

Store tal er svære, at forholde sig til størrelsesmæssigt til, men hvis vi antager, det er muligt, at tælle til 85 på tyve sekunder, vil der tage i omegnen af 580 år, at tælle til 3,5 milliard.

Hvis de 3,5 milliarder fattigste, fik demokratiske rettigheder og deres stemmer omsat til, valget repræsentanter i verdens regeringer, ville de 85 rigeste mennesker sansynligvis, blive behørigt beskattede.

Men Goldman Sachs og Bjarne Corydon, ønsker sig nok ikke demokrati i verden. 

Med venlig hilsen

Philip B. Johnsen


Gæst

#241

2014-08-22 08:03

Hvordan kan man have respekt for politikere, der med sine handlinger støtter et selskab, som snyder i skat?

Gæst

#242

2014-08-22 08:04

Social lighed tak !

Gæst

#243

2014-08-22 08:07

Vi danskere er jo i den grad blevet fyldt med urigtige oplysninger, vi ser nu at gode skatte kroner flyver ud af Danmark takke være Magrethe Vestager, Helle Thorning, og ikke mindst Bjarne Corydon.

Gæst

#244

2014-08-22 08:13

Så en del af udsendelsen på hotel i Bagenkop. Corydon svarer ikke på de stillede spørgsmål, men gentager sig selv i en uendelighed. Kryber hele tiden uden om. Det er umuligt at have tillid til den mand. Fører os alle bag lyset -muligt dikteret af "skattesvindleren".

Gæst

#245

2014-08-22 08:16

Ja de kan ikke støtte de fattigste i danmark de får foringelser men miliardærer i USA bliver forgyldt

Gæst

#246

2014-08-22 08:18

Kan man respektere en minister, der ikke handler umoralsk?

Gæst

#247

2014-08-22 08:19

Jeg fatter ikke at dette kommer fra Ibis, som jeg husker fra tid tibage som en gennemkorrumperet organisation..

Gæst

#248

2014-08-22 08:21

Endnu en gang viser det at alt er styret af grådighed og egoisme mvh jens Bidstrup

Gæst

#249

2014-08-22 08:25

Desværre ER salget jo sket. For mig er læren, at vore politikere og deres embedsmænd er hamrende ligeglade med os vælgere - deres ærinde er at mele deres egne kager.
Povl Clasen

Gæst

#250

2014-08-22 08:34

Hvad med en god løbeseddel. Jeg vil gerne dele ud i mit kvarter. Ligesom en gerning fra nabo-hjælp mod tyveri. Samler vi penge til en kampagne giver jeg også gerne. Noget skal vi lave for at fosvare Danmark. Julia V. M.