Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs / Beskeder / Send Bjarne Corydon en mail! / Kommentarer


Gæst

#276

2014-08-22 10:42

Har Bjarne Corydon fået penge under bordet ???

Gæst

#277

2014-08-22 10:43

Kære Bjarne Corydon

Du må gerne sige nej! Du behøver ikke at handle med skattefiflere som Goldman Sachs.

I siger i regeringen, at I bekæmper skattely. Men den målsætning klinger hult, når I har solgt 19 % af aktierne i DONG til et firma, der gør alt hvad de kan for at undgå at betale skat.

For det gør de. Goldman Sachs har masser af skuffeselskaber med indsatte stråmænds-direktører i Luxembourg, Cayman Islands og Delaware, som alle er berygtede skattely. Skattely som I egentlig har lovet at bekæmpe.

Den form for selskabskonstruktion er tydeligt lavet med det formål ikke at betale skat.

Aggressiv skatteplanlægning er en af de største årsager til, at verden er blevet helt skæv, og at de 85 rigeste mennesker i verden ejer lige så meget som de 3,5 milliarder fattigste. Så kan det godt være, at det rent formelt er lovligt at fifle med skatten, men det er ikke i orden. Særligt ikke når man handler med staten, der lever af skatteindtægter.

Derfor opfordrer jeg dig til at stoppe med at handle med kapitalfonde og de multinationale virksomheder, så længe de snyder os for skatten.

Du skal stille krav om, at de ikke har kunstige selskabskonstruktioner med skuffeselskaber i skattely, og at de betaler skat af de overskud de får, når de handler med det offentlige.

Både Danmark og verdens fattigste har brug for din indsats mod skattefusk.

Venlig hilsen


Birgitte Werner Petersen

Gæst

#278

2014-08-22 10:44

Bjarne Corydon er en riftig politiker, der ikke kan svare Ja eller nej, men glat som en ål.
Politikerleden forsvinder aldrig.
Søren Christensen

Gæst

#279

2014-08-22 10:52

DONG ejer blandt andet elnettet - en essentiel infrastruktur, på et område hvor aldrig kommer konkurrence. Den slags bør være under offentlig kontrol.

Gæst

#280

2014-08-22 10:56

Ja penge under bordet/ eller noget for noget er nok hvad du har fået ud af at sælge ud af Danmark. Det er vist desværre hvad det koster for at blive på taburetterne i tinget. Håber I hygger jer, hvor kommer du selv fra og hvad ønsker du egentligt for et fremtidigt velfærds Danmark. Hvis det vigtigste efterhånden bare er at få solgt og få penge her og nu, til firmaer der ikke vil betale skat men sikkert gerne vil udnytte diverse muligheder for fradrag...ja hvem skal så betale for uddannelserne til feks de såkaldte kloge hoveder på Universitetet

Gæst

#281

2014-08-22 11:04

jeg synes det havde været bedst for landet og tilliden til regeringen at man havde valgt pensionskassen frem for Goldman Sachs...som har et ry for at ville unddrage at betale skat i Danmark.Jeg synes det er synd at socialdemokratiet opfører sig som en omvendt "Robin Hood" Venlig hilsen laila Kilbo

Gæst

#282

2014-08-22 11:10

Skriv en kommentar.        Jeg konkluderer at demokratiet virkelig er på skred nedad. Venligst Flemming B. Rasmussen 


Gæst

#283

2014-08-22 11:13

Man kunne få den mistanke at "nogle" har fået private fordele i Danske Bank for at sige ja til den aftale. Danske Bank står jo bag aftalen og er kendt for at ville tjene penge.

Gæst

#284

2014-08-22 11:19

Et fint brev til Bjarne Corydon. Meget høfligt. Ord som uetisk, bedragerisk og korrupt kunne dog også komme på tale. Oven i finansverdens samvittighedsløse forvaltning af danskernes penge, tegner sig et billede af en lille lukket klub, som beriger sig på andres bekostning. Man kunne håbe, at nogen af dem bliver blæst ud af kontorerne ved næste valg. Jeg har selvfølgelig skrevet under.

Gæst

#285

2014-08-22 11:21

tag Helle i hånden og gå af du kan ikke være dig selv bekendt

Gæst

#286

2014-08-22 11:23

Når der er muligt at bevare DONG dansk må det da være det absolut mest naturlige og logiske med mindre... , der er en anden dagsorden? Mvh Erik Jørgensen

Gæst

#287

2014-08-22 11:44

Fint initiativ, men det batter nok ikke noget. Beslutningen er taget.

Gæst

#288

2014-08-22 11:45

Føj !

Gæst

#289

2014-08-22 11:57

Kære Niels Christian.
Tak for en faglig velfunderet og konstruktiv indsats i en aktuel og vedkommende problemstilling. I en tid hvor græsrødderne næsten er kvalt og alt bliver mere og mere centraliseret, er disse underskriftsindsamlinger snart den bedste (eneste?) måde at praktisere demokrati og opponere med slagkraft mod sådanne centralpolitiske beslutninger - se blot AVAAZ, der gør det med succes på internationalt niveau.
V.h Insa Freese

Gæst

#290

2014-08-22 12:00

Ih, hvor er det godt at nogle GØR noget. Protester er det mindste,der kan gøres, men lidt og mange nok kan måske flytte "bjerge". Hvis der ikke er folk, der råber op, ja så har vi balladen.
Flot.
Anne Østergaard Kirketerp

Gæst

#291

2014-08-22 12:15

Kunne man ikke få et link til de analyser? Det ville gøre det hele mere overbevisende.

Gæst

#292

2014-08-22 12:33

hvilke politikere kan man i dag stole på?

Gæst

#293

2014-08-22 12:41

Kære Bjarne!
Som socialdemokrat og iøvrigt af hjertet en varm tilhænger af vores danske samfundsform og en glad skatteyder, føles salget af Dong-aktier næsten som at være tvunget til at gå i seng med fjenden.
Torben, Amager

Gæst

#294

2014-08-22 12:47

ja, jeg er fortsat forarget iover salget, som jeg finder uforståeligt i en dansk kontekst.
Kan ikke selv regne ud hvilke andre interesser der er i spil, men det var vel oprindeligt en aftale blå blok lavede med GS?

Gæst

#295

2014-08-22 13:01

Jeg synes det er for dårligt at "vi" solgte et af Danmarks førende virksomheder inden for energi, da jeg mener det havde en stor værdi for DK, fordi "vi" og kommende generationer ville være fremtidssikret inden for det internationale marked - i og med at meget tyder på at fremtiden byder på en meget mere grøn- energi - tankegang.

Så jeg har hele tiden støttet "Nej Tak" til at Indgå aftaler med Goldman Sachs og til at de skulle opkøbe.

Gæst

#296

2014-08-22 13:03

Jamen, det ved vi da, i hvertfald her i England hvor jeg bor, hvor det er en elsket af regeringen og hadet af befolkningen praksis at lokke de rigeste til at investere i alt muligt for at undgaa at betale skat.
Det meste af London er ved at blive omdannet til luksus boliger , der tjener som skattely for de rige.
Hvordan kan det vaere at Danmark er saa blind overfor deres naermeste nabo?
Det er jo kendt over hele verden, at det er hvad de rigeste, der er blevet meget , meget rigere under krisen goer specielt her i England.
Men hvordan kan man tro at Danmark er undtaget?

Gæst

#297

2014-08-22 13:09

Gad vide hvad en eller anden har fået, eller er blevet lovet underbordet.

Gæst

#298

2014-08-22 13:23

Hej Bjarne Corydon.Nu tjener Goldman Sachs.godt på os danske borgere .tjener du også på den handel.det tror jeg ikke.MEN MEN???.Har du mere i ærmet som vi skatteborgernes,skal belønnes med

Gæst

#299

2014-08-22 13:31

Vi må konstaterer at politikerne sidder i deres ministerium og gør præcis hvad der passer dem, både politikerne og embedsmænd må nu stikke en hvid løgn - lovligt, ufatteligt !!

Gæst

#300

2014-08-22 13:52

Forstår ikke corydons beslutning. Med mindre han er lovet en livstids provenu, hvilket jeg er overbevist om han er. Jeg er sikker på, hvis hans konti i Schweiz gennemgået, og man finder ud af hvad han kalder sig der, er der et pænt beløb til rådighed. Jeg foreslår at man dækker corydons færden, også efter hans kortvarigt ophold i folketinget. Han er Danmarks farligste mand, samme som Vestager, bortset fra hun er kvinde.
Venlig hilsen
Jesper Hansen