Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs / Beskeder / Send Bjarne Corydon en mail! / Kommentarer


Gæst

#301

2014-08-22 14:04

Kære Niels Christian
Respekt for din indsats for at gøre opmærksom på dette værdisvigt fra Finansministerens og Regeringens side. Corydon er ikke troværdig.
Bedste hilsner
Leif

Gæst

#302

2014-08-22 14:06

Nu er det altså ikke alle statens aktier i DONG, der er blevet solgt - 19% mener jeg. Hovedformålet med salg af aktierne var at skaffe hurtig likviditet til selskabet uden at belaste skatteyderne - det ser ud til at være lykkedes. Ærgerligt, at andre ikke var på banen tidligere og ærgerligt, at Goldman Sachs-modellen ikke var blevet tjekket ordentligt. Løbet er kørt nu, og jeg medgiver Bjarne Coridon, at staten ikke nu kan lægge sagsforløbet frem - det vil være useriøst og udstille staten som useriøs forhandlingspartner i fremtidige aftaler i andre henseender.
Med venlig hilsen
Ole Mortensen

Gæst

#303

2014-08-22 14:10

Kære Bjarne Corydon

De er svært at tage sit ansvar som politiker. Meget lettere er det, at flyde med strømmen og gøre "det nødvendige".

Men at tro på illusionen om, at udbud og efterspørgsel i sidste ende vil finde sin balance og løse alle problemer, er utilgiveligt naivt og bestemt ikke i tråd med socialdemokraternes værdigrundlag.

Et samarbejde med Goldman Sachs med gensidig respekt og udbytte for begge parter er ikke muligt.

Dit ansvar som politiker er blandt andet at beskytte dem, som har valgt dig, imod overgreb fra firmaer, som udsuger hele lande og har råd til at betale topjurister for at konstruere snedige selskabskonstruktioner - alene med skatteunddragelse som formål.

Det er muligt at sige nej til "tilbud" fra firmaer som Goldman Sachs.
Og det er din pligt at vælge side - for den befolkning, som har valgt dig til at varetage deres interesser.

Med venlig hilsen

Tove Kühl
anita

#304 Øv

2014-08-22 14:19

Min overskrift er øv, hvorfor bliver vi ikke hørt. Jeg er sikker på at der var en bindende underskrift, da det kom i medierne . Og det blev vi nok ikke oplyst om, Jeg er sikker på at Bjarne har skidt i nællerne, og vi andre betaler. 

Anita


Gæst

#305

2014-08-22 14:33

Godt, du holder sagen ved lige, Niels.
Mvh Ole

Gæst

#306

2014-08-22 14:38

lær din lektie

Gæst

#307

2014-08-22 14:45

Det er mig ganske ubegribeligt, Bjarne Corydon, at du overhovedet kunne overveje at sælge danske værdier til udlandet. Dong, ligesom så mange andre ting, tilhører os danskere. Så, lav lige om på det i en fart. Hilsen, Birgit Fussing.

Gæst

#308

2014-08-22 15:06

Hvordan pokker kan man tillede sig at sælge noget som tilhører det danske folk ???

Gæst

#309

2014-08-22 15:07

Jeg synes det er meget overraskende at man ikke har beholdt DONG på danske hænder når det var muligt.

Gæst

#310

2014-08-22 15:17

Til Finansministeren: Fordi du er Jyde, er det ikke forbudt at tænke sig OM.

Gæst

#311

2014-08-22 15:19

Kære Niels Christian

Tusind tak for dit fantastiske initiativ. Det er super vigtigt, at vi er nogle som står op imod vores politikere, når de foretager sig nogle ikke acceptable ting.
Jeg personligt er meget utilfreds med vores politikere. For dem er det en karriere og ikke som tidligere, hvor de virkelig brændte for deres parti. Det ses jo tydeligst ved vores valg, hvor de skifter parti, som vi andre skifter undertøj.
Endnu en gang en stor tak. Du er kanon. Måske burde du gå ind i politik.
Venlig hilsen
Helle Lundø Jensen
Helle Lundø

#312

2014-08-22 15:20

Kære Niels Christian

 

Tusind tak for dit fantastiske initiativ. Det er super vigtigt, at vi er nogle som står op imod vores politikere, når de foretager sig nogle ikke acceptable ting.

Jeg personligt er meget utilfreds med vores politikere. For dem er det en karriere og ikke som tidligere, hvor de virkelig brændte for deres parti. Det ses jo tydeligst ved vores valg, hvor de skifter parti, som vi andre skifter undertøj.

Endnu en gang en stor tak. Du er kanon. Måske burde du gå ind i politik.

Venlig hilsen

Helle Lundø Jensen


Gæst

#313 Re:

2014-08-22 15:21

#312: Helle Lundø -  

 Kære Niels Christian

 

Tusind tak for dit fantastiske initiativ. Det er super vigtigt, at vi er nogle som står op imod vores politikere, når de foretager sig nogle ikke acceptable ting.

Jeg personligt er meget utilfreds med vores politikere. For dem er det en karriere og ikke som tidligere, hvor de virkelig brændte for deres parti. Det ses jo tydeligst ved vores valg, hvor de skifter parti, som vi andre skifter undertøj.

Endnu en gang en stor tak. Du er kanon. Måske burde du gå ind i politik.

Venlig hilsen

Helle Lundø Jensen


Gæst

#314

2014-08-22 15:23

Det er absolut ikke i orden at handle med skattespekulanter

Gæst

#315

2014-08-22 15:31

Det er ikke til at fatte, at De, hr.Corydong, vil sætte Deres ry og partiets gode ry på spil ved at indgå aftaler med de afstumpede fidusmagere i Goldman Sachs.
Sadl om og lev op til den respekt, der stod i vide kredse om en af Deres forgængere- Henning Rasmussen. Han blev af alle kaldt en hædersmand.
Men det er måske gået af mode blandt levebrødspolitikere ?

Med respektløs hilsen
Per Wiegaard
Varde

Gæst

#316

2014-08-22 15:34

Jeg er af den overbevisning, at det er grænsende til landsforræderi, at sælge ud af landets energiforsyning til ikke dansk firma.

Gæst

#317

2014-08-22 16:04

Den sociale pensionsfond var for få år siden ca. 130 mia. Ved udgangen af 2013 kun ca. 60 mia. Det til trods for, at pengene er øremærkede til deres formål? Hvad er de penge brugt til? Er de brugt i forbindelse med Dong investeringer eller hvad er de brugt til?

Med venlig hilsen

Mogens Bjørre


Gæst

#318

2014-08-22 16:16

Tak fordi du også kan se uhyrlighederne i denne sag. For mig at se er handlen juridisk uholdbar.

Gæst

#319

2014-08-22 16:28

Da der er spørgsmål vedr. skattebetaling i Danmark vil jeg anbefale man annullere købet og sikre at fremtidige køberes kontrakt er noteret at der skal betales skat i Danmark. Da de politikere pågældende tidsrum ved salget ikke vil sælge til anden side er der måske betaling under bordet, hvorfor brugte de ellers så mange millioner op til købet...?

Gæst

#320

2014-08-22 16:36

hej Bjarne Corydan Du er med til at afskaffe demokratiet i Danmark.Du er skyld i, at jeg ikke gider stemme mere i det her land, at jeg flytter så snart jeg kan til et andet land hvor demokratiet stadig består. SKAM DIG BJARNE CORYDAN; FØJ FOR DIG! hilsen Eva Holm Jensen, Muradamsvej 10 3770 Allinge

Gæst

#321

2014-08-22 16:37

Du må gerne sige nej til at handle med skattefiflere. Nej til et korrupt samfund, siger jeg.

Birgit Jørgensen

Gæst

#322

2014-08-22 16:44

Bjarne, du er akkurat lige som de tidligere V politikere.
Vi viol foelge med i din fremtidige kariere med ben, bestyrrelsesposter i skattefiflerselskaber og udstille jer allesammen.
S, C go SF har solgt ud.
Foej for den lede!

Gæst

#323

2014-08-22 17:07

Hej Bjarne Corydon
Du skulle have læst Poul Nyrups bog: "I grådighedens tid," så havde i holdt jer langt væk fra Goldman Sachs.
Vh. En ex

Gæst

#324

2014-08-22 18:25

nej tak

Gæst

#325 Re:

2014-08-22 18:26

#198: -  

Det lyder meget sandsynligt. Både han og konen har da bevist, at de har evnerne til at begå sig i de kredse.

Ikke så underligt at Corydon blev tildelt en så betydelig post i dansk politik. Han passer ind i mønstret. Sikkert lige så godt som Helle Thornings lille bandit, Sass Larsen.