Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs / Beskeder / Send Bjarne Corydon en mail! / Kommentarer


Gæst

#101

2014-08-21 08:19

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om der skulle have været personlige årsager til at Bjarne Corydon trumfede denne handel igennnem. Danmark er jo et land uden korruption, siges der. Men hvad er virkeligheden?

Gæst

#102

2014-08-21 08:20

Regeringens eneste rådgiver ved denne handel var Danske Bank, som selv har aktier i Goldman Sachs. Hvorfor mon? De burde have været erklæret inhabil i denne transaktion!
Måske skulle handelen overståes hurtigst muligt - skønt fristen for Goldman Sachs`s tilbud først udløb til august - for at dække over, at det dengang danske statsejede energiselskab i årevis havde haft en konto i selvsamme skattely-konsortium som Goldman Sachs. Og måske var det en vægtig grund til at sælge til Goldman Sachs frem for de danske pensionskasser, som jo hurtigt ville finde frem til denne uhyrlighed.
Men frem for alt: Hvad fik regeringen - og især Corydon - med flere ud af denne handel. Den danske befolkning, som jo var de egentlige ejere af selskabet, fik ikke andet end endnu en kæmpe påmindelse om den håbløse situation, den står i, vedrørende det danske såkaldte demokrati. Ikke èn inde på Christiansborg bemærkede/ønskede at lytte til den store utilfredshed, der var i befolkningen.
Tror ikke Transparency International har helt samme opfattelse af korruption, som det er beskrevet i Den Danske Ordbog, når de kan fastslå, at Danmark og Finland er de to lande i verden med mindst korruption. De har vist ikke været gode nok til at kigge under gulvtæppet.

Gæst

#103

2014-08-21 08:22

Jeg skriver under på, at Bjarne Corydon gerne må sige nej til skattefiflere.
Anne

Gæst

#104

2014-08-21 08:24

Hvorfor Goldman Sachs ????????

Gæst

#105

2014-08-21 08:26

Vi kan ikke lide skattefiflere

Gæst

#106

2014-08-21 08:29

Jeg så udsendelsen og må indrømme, at det igen har gjort indtryk, at vi har en mand som Corydon siddende på en så indflydelsesrig post. Han burde fyres og retsforfølges for landsskadelig virksomhed.

En uhyggeligt kold og kynisk type at både se og høre på. Det lyder meget tilforladeligt det han siger, men måden han agerer på virker nærmest som en robot. Men hvem ved i dagens verden. Måske det er det han er.

Han bør fjernes ad lovens vej.

Gæst

#107

2014-08-21 08:33

Tak for denne opfordring. Corydon er tydeligvis skummel ud over alle grænser. Og Socialdemokrat - det bliver han aldrig. Så igen - socialdemokraterne - hvor længe har de efterhånden undladt deres egne grundværdier.

DONG PÅ DANSKE HÆNDER

Gæst

#108

2014-08-21 08:36

Flot arbejde Niels Christian Cederberg. Vi har brug for flere af din slags! Fortsat god arbejdslyst,
elkaya

#109 Re:

2014-08-21 08:44

#3: -  

 Det hele siges jo at være lovligt og så må en dommer frifinde den anklagede.

ingen - heller ikke politikere er vel forpligtet udover deres evner - det viser blot at vi mangler forstandige politikere og ikke politiske karriere mennesker der forstår at begå sig i et politisk parti for at nå frem til den ultimative personlige magt.

 

 


Gæst

#110

2014-08-21 08:44

Håber vælgerne husker denne sag ved det kommende valg.


Gæst

#111

2014-08-21 08:45

Forrykt at man har gamblet med borgenes penge på den måde. Mon ikke man hellere skulle have sænket Vores fuldstændige ublu el priser. Hvem bestemte at et statsejet selskab skulle ud og investere så store summer. J.B.

Gæst

#112

2014-08-21 08:48

Det var en katastrofe, at sælge ud af Danmarks ressourcer,og så ovenikøbet til et skatteundragelsesfirma af værste skuffe !!!
Og nu viser det sig, at ATP, kunne matche Goldman Sachs tilbud. Trist med politikere der ikke kan stå for "magtsygen" Der var masser af tid til at følge skatteydernes ønsker, at lade Dong forblive en danskejet virksomhed.
Mvh. Birgitte Havn

Gæst

#113

2014-08-21 09:00

Det er bare for dårligt, at sælge ud af danske virksomheder.

Gæst

#114

2014-08-21 09:04

Er Henrik Poulsen, administrerende direktør i DONG, en landsforræder eller en gemen tyv?


Anonymous

#115

2014-08-21 09:14

hej bjarne Corydon!
salget af dong-aktierne til goldman Sachs er én stor svinestreg. danmark burde ha`valgt salget til et skattely-spekulativt-firma fra. jeg skammer mig over at være dansk når noget sådant sker.
hilsen
anne-lise (som sagde nej til det salg via skrivunder.nt)

Gæst

#116

2014-08-21 09:18

jeg så den udsendelse og er ryste over at høre hvordan det forgår og jeg mener at hele den danske befolkning er blevet ført bag lyse af Bjarne Corydon

Gæst

#117

2014-08-21 09:23

Bjarne Corydon og Goldman Sachs formand mødtes hemmeligt under Bilderberg mødet inden salget af Dong.
http://www.180grader.dk/Politik/corydon-og-goldman-sachs

Gæst

#118

2014-08-21 09:24

Man må ikke sælge de vigtigste danske firmar til folk som ikke gider at betale skat i Danmark, og dermed ikke støtter det danske samfund, med penge der oven i købet er tjænt i Damark!

Gæst

#119

2014-08-21 09:26

tak for indsatsen. mvh se

Gæst

#120

2014-08-21 09:34

Det link henviser en til at modtage nyheder,men kan da skrive min mening her,den er, uanset hvor meget der bliver skrevet ændre det ikke noget da skaden er sket og det vil ske igen, og som der bliver skrevet er der for mange fattige uden indflydelse, så længe vægtskålen vægter sådan vil vi altid stå svageste i forhold til dem, der kradser de hårdt slidende arbejders penge ind, for kun at blive større og mele deres egen kage.

Gæst

#121

2014-08-21 09:39

Kære Niels Christian Cederbebrg
Du skal have en kæmpe tak for din store indsats i forbindelse med svinestregen, der blev begået, ved salget af dele af DONG.
Måske kan der stadig gøres 'noget'?(!)
Venligst
Pia Marian Hansen


Gæst

#122

2014-08-21 09:43

Jeg syntes det virker som at der ikke er laest paa lektien. Goldman Sacks er en vigtig spiller i finanskrisen. Hvilken side spiller du paa? Dette bliver virkeligt et sporgsmaal om trovaerdighed.

Gæst

#123

2014-08-21 09:46

FØJ Bjarne, du skulle skamme dig !!!!!!!!!!!!!!!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-08-21 09:47



Gæst

#125

2014-08-21 09:56

At du Bjarne var helt "DING DONG"da du/I indgik en aftale med Goldmann Saks er jo helt åbenlys hen i vejret!og som det nu viser omkring Danmarks krig i Afganistan som har kostet danske skatteborger 800.000kr og ikke har haft nogen betydning!ja så vil det også komme for en dag at aftalen med "Saks"viser sig at være en meget dårlig forretning for landet og for skatteborgerne!skrevet af Ole Westh-Madsen