sig nej til julehjælp til muslimer ( der ikke holder jul)

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen sig nej til julehjælp til muslimer ( der ikke holder jul).


Gæst

#151

2013-11-28 10:55

Jeg siger nej til julehjælp til muslimer der ikke holder jul
Dansker som stiller ?

#152 KIG LIGE PÅ DET HER

2013-11-28 11:19

I har helt misforstået idéen med julehjælpen. Det handler om at hjælpe folk i julen. Ikke at hjælpe folk til at gøre som man "bør" gøre i julen. Jeg er ganske almindelig bleg dansker, som har strammet livremmen ind for at tage en uddannelse, og dermed har jeg indset at julen i år ikke kommer til at betyde gaveregn, da finanserne ikke er til det. Jeg har siden sommerferien købt gaver på tilbud til mine unger og til den nærmeste families unger, fordi jeg var klar over at der kom en jul på et tidspunkt. Så bliver der råd til nougat, marzipan og and, ja. OG HVAD VILLE DER SKE HVIS DER IKKE BLEV RÅD TIL DET??? Dette er ikke liv eller død. Sidder der en ærkedansk familie derude et sted og guffer rugbrødsmadder i sig d. 24 sker der ikke noget ved det!! Kun hvis man lader dette påvirke sig selv og sine børn. Tag dog og mand jer op! Giv jeres børn den jul der er råd til, og så lev med at ikke alle jule bliver ligesom glansbilledet af julen. Det skal den ikke være. De har også godt af et realistisk billede af denne verden. Så kan det være de i sidste ende, vil prøve at arbejde for at de selv en dag vil få råd til en juleand. Når dette er sagt, vil jeg meget gerne at der OGSÅ i juletiden bliver sørget for de svageste i samfundet. De familier som af uvisse årsager (samfundets billede af hvordan en rigtig jul skal se ud) føler sig forpligtiget til at stege en and til deres børn og give dem de samme julegaver som kammeraterne får. Disse familier skal selvfølgelig have hjælp i julen. Grunden til dette er, at vi andre har det lidt bedre i denne tid, og for at vi kan leve med os selv, skal de svage også have det lidt bedre i juletiden. Disse familier omfatter i vores samfund også mennesker med andre trosretninger end den kristne. Og gaven til disse familier, er ikke muligheden for at holde jul som man bør holde jul, men muligheden for at have det lidt bedre i en tid hvor vi andre også har det lidt bedre.

Derfor opfordrer jeg jer alle til at revurdere jeres opfattelse af hvad julen egentlig er, og om der kan være muligheden for at jeres idé om denne jul ikke bare er medieskabt blændværk fra Coca-cola-reklamer. Vil vi virkelig gerne støtte op om det? Hvis ikke så sørg for at dele de ekstra midler der kommer i juletiden om som går til de svageste i samfundet ligeligt ud blandt ALLE. Og ikke nødvendigvis kun til dem, som vil være med til at støtte op om ande- eller svinesalget i december.

Gæst

#153

2013-11-28 11:33

Der sidder så mange DANSKE FAMILIER som ikke har noget så HJÆLP dog VORES EGNE
ANNETTE

#154 JULEHJÆLP

2013-11-28 11:35

JULE HJÆLP ER FOR DANSKE FAMILIER SOM HOLDER JUL, DET GØR VI NU ENGANG MED VORES TRO, VI SPISER LÆKKER FLÆSKESTEG OG AND, SÅ DERFOR ER JULEHJÆLP KUN FOR VORE EGNE.

Gæst

#155

2013-11-28 14:55

Synes det er dobbel moralskt at søge julehjælp når man holder ikke jul alligevel.

Gæst

#156

2013-11-28 16:50

Det sku forkert!

Gæst

#157

2013-11-28 17:00

Fucking nej !!! De skal ikke have julehjælp, de får sku så meget hjælp i forvejen!!!

Gæst

#158

2013-11-28 17:13

de kan vel hjælpe sig selv

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-11-28 18:18



Gæst

#160

2013-11-28 21:14

De skal ik have en skid. De igang med at udryde vore land. Så de burde blive sparket hjem hele bundet.

Gæst

#161

2013-11-29 03:30

Det er ikke i orden

Gæst

#162

2013-11-29 10:55

Håber budskabet kommer ud :)

Gæst

#163

2013-11-29 11:50

De vil ik ha vi holder jul . Så hvorfor fanden skal de så ha julehjælp, fis af

Gæst

#164

2013-11-29 13:46

Julehjælp er vel til dem der holder jul,deraf navnet.....det giver ingen mening at give hjælp til dem der ikke holder jul.

Gæst

#165

2013-11-29 16:08

jeg kan overhoved ikke se de har nogen som helst ret til julehjælp, den er til vores, kristne borger der holder jul, vi søger heller ikke hjælp når muslimerne holder eid, fest

Gæst

#166 julehjælp-

2013-11-29 16:12

jeg synes det er så uartig at søge julehjælp, de rager til sig, har snart smadret
hele europa, jeg synes vi skulle få dem ud af vores land hurtigst mulig, de har intet at lave her overhoved,jeg kaster op over dem

Gæst

#167

2013-11-29 18:52

=D

Gæst

#168

2013-11-30 08:21

Godt nogen endelig fik den startet op ! !!!
Bolette

#169 Re: Re: Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2013-11-30 09:42

#10: Shahzad - Re: Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

I har jeres fest Eid, som holdes 2 x om året. - Er det ikke nok ? Og det er ikke skat der betaler den julehjælp


Gæst

#170

2013-11-30 09:48

Møg egoistisk og ren svineri
Dalton

#171 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2013-11-30 10:07

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

Altså overgangen til kristendommen blev opstartet i Norden i midten af 900 tallet (966), og før dette fejrede man i Norden midvinteren ifølge Wikipedia:

Det danske ord jul stammer fra det hedenske jól. I det førkristne Skandinavien fejredes midvinteren med store mængder sul og mjød. Festerne blev typisk holdt i januar og hed jól(oldnordisk), yule (engelsk) og joulu (finsk). Der er flere teorier om, hvor ordet kom fra. Den sandsynligste er, at det kommer fra indoeuropæisk: årets drejning; ved midvinter ser man frem til at lyset vender tilbage, og der er gået et år siden sidste gang, det skete. Den helt oprindelige betydning af ordet jul eller nærmere bestemt juhla er ikke helt klar, men sprogforskerne har flere gode bud. Det første er, at ordet er afledt af det latinske joculus, der ligeledes betyder fest. Et andet bud er, at det skulle stamme fra ordet hjul. Det skulle hænge sammen med, at man i nordisk oldtid havde tradition for til højtider, at trille et brændende hjul ned ad en bakke som en slags solsymbol. Denne forklaring er dog forkastet af den gængse sprogforskning

Der gik ca 300 år efter jesu fødsel, før man begyndte at fejre hans fødsel, så alt det taget i betragtning er det noget sludder du skriver.


Gæst

#172 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2013-11-30 13:48

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

Du skal bare lige huske at de kan søge når de holder deres EID og hvis de ikke holder jul kan jeg ikke se at de skal have JULEHJÆLP der er faktisk mange danske familier der holder jul som får afslag på at få den hjælp og dermed ikke er istand til at fejre JULEAFTEN med deres børn!


Gæst

#173

2013-11-30 15:34

Ja, ærlig talt følte vi os snydt sidste år, da det viste sig, at der var ansøgere, som ikke holdt traditionel jul, men faktisk fik julehjælp. Det var bestemt ikke meningen, og vi har valgt ikke at støtte den organisation i år. Det er lidt beskæmmende, at en god sag misbruges.

Gæst

#174

2013-12-01 10:41

!
CT

#175 Re:

2013-12-01 16:23

#146: -

AMEN! Lige mine tanker!