sig nej til julehjælp til muslimer ( der ikke holder jul)
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen sig nej til julehjælp til muslimer ( der ikke holder jul).
Alexander |
#201 Julehjælp ansøgere i Kokkedal?2013-12-13 00:35Er der nogen som ved hvor mange muslimer på Egedalsvænge i Kokkedal som har søgt julehjælp? Eller har muslimerne deroppe for travlt med at brænde juletræer af og jage danskerne ud af deres lejligheder? |
Alexander |
#202 Re: Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....2013-12-13 00:47#6: hannalena - Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r.... Hej hannelena Super godt initiativ. Pas på med at deltage i radioprogrammet Radio 24/7! Hvis en gæst i studiet tillader sig at komme med den mindste kritik af de fremmede (muslimer) i Danmark, bliver gæsten konstant afbrudt eller får et møgfald af dimensioner. Som gæst hos Tadio 24/7 skal du forvente lige stor forståelse for din underskriftsindsamling som hos som de stenkastene anarkister på Nørrebro. Så er du advaret! Glædelig Jul! Alexander hoffmeyer |
Stoltdansker |
#203 Re:2013-12-14 15:34Jeg væmmes ved din uvidenhed! |
Gæst |
#204 Re: Re:2013-12-15 01:44Det er ikke smart at fremvise en arrogance af den art, du her gør, når du ikke har argumenter. Du efterlyser viden... Det er da klart eftersom du åbenbart ikke selv har nogen viden at byde ind med? |
Gæst |
#2052013-12-16 10:47Ud af mit land.... |
Bjarne Sinkjær |
#206 Hjælp til alle2013-12-16 12:04Kære alle på denne liste. Ud fra et humanistiske og kristen livssyn bør man ikke skeldne når der uddeles hjælp; selv om det kan synes mærkeligt at give julehjælp til muslimer 'der ikke holder jul'. Det humanistiske princip handler i mine øjne at nødhjælp skal samle folk, ikke adskille folk. Og helt grundlæggende at folk er i nød. Det handler om at børn med muslimsk baggrund godt kan rammes, når de ser deres danske kammerater holde en jul i overflod, mens de der hjemme skal leve af et minimum. Det bliver tydeligere i julen, uanset de ikke selv holder jul som vi gør det. Det kristne princip handler om Jesus budskab; at vi skal elske næsten som os selv, ubetinget, ubegrænset. Kristus satte sig som bekendt blandt toldere og syndere. Det er en fordring der er umulig at leve op til, men det skaber en bedre verden hvis vi prøver. Organisationer som Kirkens Korshær og Frelsens Hær ser ikke på folks religion når de deler støtte ud. De følger Kristus bud. Det er også et humanistisk sundt princip, som i min optik afføder respekt. Jeg ville hade at se organisationer 'hverve medlemmer' under dække af at uddele hjælp. Kald mig naiv; men julehjælp er i sin tanke netop det. Tænk på at din hjælp glæder. Med venlig hilsen Bjarne Sinkjær |
Gæst |
#2072013-12-22 02:15På tide der bliver gjort noget ved denne problemstilling! Ikke muslimer søger jo heller ikke tilskud til EID fest. |
ismail |
#2102013-12-26 01:14Nu er jeg selv muslim og DANSK statsborger, og bare fordi jeg ikke fejrer den kristlige højtid på samme måde, synes jeg ikke at det er fair at samle en underskrift imod dette. Den muslimske fest - Eid bliver varer en måned og afsluttes med festlig måltider, og i København i år blev der serveret mad (næsten alle 30 dage flere forskellige steder) til alle de fastende men også til dem som ikke fastede og følger denne højtid (dvs. ikke-muslimer). Her bliver der ikke forskelsbehandlet pga ens baggrund og udseende, da man typisk i højtiderne bliver mindet om at passe på hinanden, sine med-mennesker og sende penge til de fattige. Dette gælder i øvrigt alle store højtider lige-så-vel som julen hvor jeg hovedsageligt møder flere gavmilde kristne i samfundet, der bidrager økonomisk eller med andre midler for at hjælpe andre mennesker. Så jeg håber vi vil respektere hinanden, samt ens kultur og religion. Jeg ser frem til 2014,og håber på mere forståelse overfor hinanden og mindre hjernevask af medierne. Kom godt ind i det nye år folkens og ha det godt. |
Gæst |
#2112013-12-31 15:26Der stod at jeg kunne bekræfte / eller slette min underskrift.. Jeg vælger at SLETTE MIN UNDERSKRIFT - JEG HAR SET LYSET, IDET FLERE DANSKERE HAR MODTAGET HJÆLP UNDER DE MUSLIMSKE HELLIGDAGE.. |
Gæst |
#2132013-12-31 15:29Jo der er faktisk danskere (født danske i mange generationer ) der får hjælp under muslimske helligdage.. Nyere viden for mig - så beklager min tidligere uvidenhed Mvh |
gæst |
#216 Ikke racister2014-01-24 00:49Danskerne er ikke racister men bare yderst diskriminerende |
Gæst |
#217 Julehjælp2014-01-25 09:27Kan kristne mindrebemidlede søge om økonomisk hjælp når muslimer holder ramadan ??? Hmmm hvor er retfærdigheden henne??? Julehjælp kun til dem der holder jul. Vil gerne vide hvor jeg kan søge om økonomisk hjælp når muslimer holder ramadan |
Gæst |
#220 julehjælp til muslimer...føj for den lede2014-02-15 14:09Jeg har arbejdet som frivilig for metodistkirken i kbh hvor vi måtte afvise enlige danske forældre til fordel for muslimer der kom kørende i taxaer og fik SVINEKAM m.m som senere blev solgt i araber kiosker til billige penge bla. Til fattige danskere. FY FOR SATAN |
deterikkeok |
#221 julehjælp til muslimer...føj for den lede2014-02-15 14:11Jeg har arbejdet som frivilig for metodistkirken i kbh hvor vi måtte afvise enlige danske forældre til fordel for muslimer der kom kørende i taxaer og fik SVINEKAM m.m som senere blev solgt i araber kiosker til billige penge bla. Til fattige danskere. FY FOR SATAN |
Gæst |
#222 Re: Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....2014-02-20 18:51#3: Katja - Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r.... de kristne kan sagtens få en ramadan kurv,her er der ingen forskælds behandling,næ nasserne er nok dem der stemmer på DF,vi ved jo at en anelyse af deres vælgerer, påpeger at størstedelen er på bistand,find jer et arbejde |
Gæst |
#223 Re:2014-02-20 18:59nu er julen jo ikke dansk,og jeg kan sige dig der er mange muslimer der kæber julegaver til deres børn i julen
|
Gæst |
#224 Re: jul er ikke religiøst2014-02-20 19:04nu var det tyskerne der opfandt juletræet og hvordan har du det med at overtage en religion der er født i mellemøsten,prøv lige at undersøge hvor julemanden stammer fra TYRKIET |
Gæst |
#225 Re: Hold da op!2014-02-20 19:06#20: Gæshvor snott - Hold da op! hvor snot dum har man lov til at være |
|
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Vi vil fred og velfærd - ikke krig og bomber
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Bevar 2 biblioteker på Østerbro – skriv under inden 10 juni
1312 Oprettet: 2025-05-02
Åbent brev til PET, politiet og regeringen
658 Oprettet: 2025-04-30
BEVAR Centerhallen i Lillerød
1794 Oprettet: 2024-10-28
Ikke flere halve løsninger: krav om politisk handling ifm. med skolegårdene og matriklerne tilknyttet Skolen på Nyelandsvej
474 Oprettet: 2025-04-30
Bevar biblioteket på Rodosvej
1937 Oprettet: 2025-04-02
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
3317 Oprettet: 2024-10-02
STOP lukningen af Islands Brygge Bibliotek
1784 Oprettet: 2025-03-27
Drop Odenses venskabsby i Israel, Petah Tikva
260 Oprettet: 2025-05-11
Klage over TV 2’s dækning af skilsmissesager: Systematisk og kønsdiskriminerende journalistik
254 Oprettet: 2025-05-18
Åbent brev til Regionsrådet i Region Hovedstaden: Børn og unges sundhed bliver truet ved etablering af kvinde-barn-center på Nyt Hospital Bispebjerg
225 Oprettet: 2025-05-04
Stop kæmpe solcelle- og industripark mellem Bårse og Tappernøje – beskyt vores lokalsamfund!
202 Oprettet: 2025-04-25
Støtteerklæring til Klinik Mehlsen
1433 Oprettet: 2024-02-29
Bevar Borgerservice på Øbro Jagtvej 227
190 Oprettet: 2025-05-02
Stop Molslab og andre rewilding projekter
1405 Oprettet: 2025-04-13
Genskabelse af Gårdbo Sø
154 Oprettet: 2025-05-06
Oprettelse af en helårs rute fra Århus til Alicante
147 Oprettet: 2025-05-07
JA til genbrugsplads i Kjellerup
140 Oprettet: 2025-05-06
Nej til genbrugsplads i Kjellerup
138 Oprettet: 2025-05-05
Opfordring fra danske læger: Danmark skal modtage medicinsk evakuerede patienter fra Gaza
653 Oprettet: 2025-01-16
Bevar Husum bibliotek centralt i Husum
131 Oprettet: 2025-05-03