sig nej til julehjælp til muslimer ( der ikke holder jul)

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen sig nej til julehjælp til muslimer ( der ikke holder jul).

Thorkild

#101 Re: Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

2013-11-27 08:47

#2: Erik Fischer - Julen handler om kærlighed, ikke om at have ondt i r....

Jeg er ikke bekendt med fortilfælde, hvor ateister eller kulturkristne har forhindret opsætning af et juletræ i en bebyggelse, endsige være årsag til, at hele skoler ikke mere deltager i julegudstjenester, eller at ansatte hos eksempelvis IKEA er blevet afskåret fra at holde julefrokost.

 

 


Gæst

#102

2013-11-27 08:48

Hold kæft hvor er nogen af jer dumme at høre på! Muslimske familier har ligeså meget ret til det som 'kristne'. Altså ved selv at mange muslimer der vælger at gøre lidt ud af julen for sine børns skyld så de ikke føler sig udenfor. Og spiser traditionel julemad til jul (and eller lign.) og giver deres børn gaver. så nu stopper i fandme. I har så ondt i røven, og er bare en flok racister. Føj for helvede! I sætter folk i 'bås' på den måde. Bare fordi de har en anden religion eller kultur så er det galt, men hvor mange danskere som er fuldstændig ligeglad med julen får ikke også hjulehjælp? Det er ihvertfald rigtig mange. Dumme dumme mennesker.
Carina

#103 Jeg væmmes

2013-11-27 09:16

Jeg er ret overbevist om, at de muslimske familier som har børn i den danske folkeskole ikke kan komme udenom juleræset, og det dertilhørende gaveræs. De er ganske almindelige familier, med børn der plager og siger: "Emil har fået den og den ting i julegave. Det vil jeg også ha'." Hvis vi ønsker en integration af muslimer i "vores" land, skal "de" have lov til at søge den forbandede julehjælp for at kunne tilgodese deres børns behov for at blive tilpasset i det sociale i folkeskolen. Forældre, om end de er af arabisk, serbokroatisk, somalisk eller dansk afstamning vil deres børn det bedste. Hvis det bedste for deres børn er, at de ikke stiller sig fuldstændigt udenfor fællesskabet i klassen ved ikke at kunne deltage i den sociale interaktion der er omhandlende julegaver, så begaver de dem med en ting eller to. Måske på et andet tidspunkt på året, men dét kan Muhammed fortælle klassekammeraterne om. Det handler i bund og grund om, at hvis man nægter muslimer adgang til julehjælpen, nægter man dem muligheden for at kunne behandle deres muslimske børn på samme måde som kristne behandler deres. Dét er ikke integration!

Og jeg væmmes over de 2189 underskrifter.

Gæst

#104

2013-11-27 09:19

De fejre jo ikke jul derfor ...

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-11-27 09:23



Gæst

#106

2013-11-27 09:27

Hvorfor skal de have hjælp og nasse på systemet når de ikke ønsker at følge vores kultur men jul og andre højtider ❗️❗️❗️
Kasper

#107

2013-11-27 09:38

Hvad så hvis jeg som arisk dansker af højeste rang og på samme tid ateist beslutter mig for at droppe hele julesvineriet, fordi jeg ikke vil hylde den kulturkristne tradition? Må jeg så ikke søge julehjælp..? Hvis den hjælp er til, for at tilgodese mine ungers behov for at passe ind i flokken med et nyt Wii-spil og en ovnbagt and? Jeg skal nok lade være med at forhindre klassen i at klippe julenisser osv. (det er mediernes muslim, der sætter ild til juletræer (i billedlig forstand), ikke den konventionelle muslim) Så skal vi sgu hellere sende flokken af halenegere hjem, end at lade som om vi vil integrationen, men kun gør det halvt.

Gæst

#108

2013-11-27 09:52

Nej selvfølgelig skal julehjælpen da ikke gå til muslimer som ikke holder jul. Der sidder en masse danskere som suger på lappen måske pga. Arbejdsløshed. Det må da være dem som først skal hjælpes. Men har desværre også været vidne til danskere som bestemt ikke manglede noget, som stillede sig i kø pga. Grådighed. Håber julehjælpen kommer til dem som virkelig trænger.

Gæst

#109

2013-11-27 10:17

Hvorfor skulle folk der ikke holder jul have julehjælp ?
Det være sig Jehovas vidner som muslimer og andre trosretninger

Gæst

#110

2013-11-27 10:20

Jule hjælp siger lidt sig selv det er til at holde jul.

Gæst

#111

2013-11-27 10:30

De skal ikke have ret til julehjælp. Der er rigtig mange der sidder og gerne vil holde jul for deres børn som ikke har råd til det.

Gæst

#112

2013-11-27 10:38

Julehjælpen er efter min mening forbeholdt dem som holder Dansk Jul, det har aldrig været meningen at muslimer skulle have del i hjælpen. Er selv stoppet med at støtte julehjælpen, da jeg sidste år fik oplyst at mange muslimer fik del i hjælpen.

Gæst

#113

2013-11-27 11:37

Virkelig

Gæst

#114

2013-11-27 12:16

Julehjælp er KUN for dem der fejre jul.....

Gæst

#115

2013-11-27 14:11

Muslimer der ikke holder jul alligevel og ikke må spise svinekød hvad skal de med julehjælp.

Gæst

#116

2013-11-27 14:12

Nej julehjælp er kun for danskere der holder jul.

Gæst

#117

2013-11-27 14:19

STOP DET PIS MUSILMER

Gæst

#118

2013-11-27 14:55

Ingen idé at give økonomisk hjælp til dem som ikke tror og afholder jul

Gæst

#119

2013-11-27 15:08

Kære denne/de personer som har sat dette i gang, stor respekt til dig/jer. Det er langt fra iorden, at kritisere vores højtider også søge hjælp til den. Håber de muslimer som ikke holder jul, som har søgt julehjælp har en meget dårlig smag i munden. Det hele er gået over gevind, og vi dansker og dem med anden etnisk bagrund som integere sig i vores land må holde sammen, så vi kan få strammet reglerene op omkring dette.
Det er helt sygt at vi dansker skal blive kaldt racister, nazister og hvad vi ellers bliver kaldt får, bare fordi vi holder ved vores traditsioner i vores eget land!

Gæst

#120

2013-11-27 15:27

Måske i / du skulle lave overskriften om. Der er ingen muslimer der holder jul, så er de nemlig ikke muslimer. Den burde nok hedde Ingen julehjælp til muslimer.

Gæst

#121

2013-11-27 16:08

Manglede da bare, vi får jo ikke Ramadan ydelser

Gæst

#122

2013-11-27 16:19

Godt der nogen der gør noget!

Gæst

#123

2013-11-27 16:49

De skal ikke have så meget som et riskorn.De holder ikke Jul.og vil forbyde os at, synge Julesange,Juletræer må vi heller ikke have.De vil sådant set forbyde os alt det som er Dansk.Der findes Danskere som sidder og skrænter,så lad os dog hjælpe dem.Nej send de der balademagere hjem til kamelerne.Gerne her og nu.De har fanneme trådt nok på os Danskere.

Gæst

#124

2013-11-27 16:52

Det er JULEHJÆLP . Er det ikke hjælp til julen der søges til,hvorfor så søge ?

Gæst

#125

2013-11-27 17:06

hmm hvorfor skulle de ha sådan en hjælp når de ikke holder jul , og slet ikke når de vil pille ved vores tradtioner , nu tænker jeg på den balade der var hvor et bolig område ikke fik juletræ op pga af der var musilimer der var i mod juletraditionen