Alle børn har ret til undervisning i folkeskolen
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Alle børn har ret til undervisning i folkeskolen.
Gæst |
#772016-05-03 15:53Hvis vi ønsker at integrere flygtningebørn på en ordentlig måde, må vi sørge for at de får en god skolegang/uddannelse og job, så de kan bidrage aktivt til vores samfund. |
Gæst |
#792016-05-03 16:36jeg er fhv. modtagerklasselærer, m/dansk-som-2.sprog og finder den borgerlige regerings politik - osse - på dette område usmagelig.... |
Gæst |
#822016-05-03 16:46Vi tilbyder at HOSTE.....Skriv dansk (man hoster, når man er forkølet!) Mvh Hjørdis Rendrup/talepædagog |
Gæst |
#832016-05-03 16:58Jeg har siddet med flygtningebørn, der "taler godt dansk". Men en ting er at tale, noget helt andet er et forstå en tekst - og de virker ikke "dumme", så hvad sker der nu, når de ikke får original undervisning. Skal DF's holdninger virkelig være bestemmende, bl.a. fordi vi skal have ne fly? |
Gæst |
#852016-05-03 17:04Børn der kommer her til landet og skal lære sproget, har brug for små trygge grupper med uddannede lærere til at undervise sig. Det skal foregå i folkeskoleregi med mulighed for kontakt med, og senere udslusning i en dansk klasse. |
Gæst |
#872016-05-03 17:42Fordi som der står alle har ret til og bør have undervisning - og det vil jeg gerne kæmpe for. |
Gæst |
#882016-05-03 17:55Fordi det er vigtigt at alle børn har adgang til skoleundervisning og kan få en uddannelse |
Gæst |
#892016-05-03 17:55Fordi alle børn har ret til undervisning i folkeskolen-også flygtninge, udsatte børn, børn med specielle problemer, såkaldt almindelige børn, etc. |
Vera |
#902016-05-03 17:59Fordi jeg har undervist flygtninge børn i flere år . De har nogle helt andre problemer end danske børn . Disse børn kræver læreren 100 % . Nogle af børnene skred ned under bordet så snart de hørte en flyver eller en larmende lastbil . |
Gæst |
#912016-05-03 18:03Som psykolog i skolevæsenet gennem mange år har jeg kendskab til den store betydning for flygtningebørns udvikling og trivsel som god undervisning har. Dvs. med personale som har tid og viden til at give relevant undervisning og motiverende kontakt og støtte. |
Gæst |
#932016-05-03 18:17Fordi undervisning ,d.v.s. udvikling af faglige, sociale og almenmenneskelige kompetencer er en menneskeret og en ligeværdig måde at møde børn og unge på. OG -- endelig at de politiske beslutningstagere bør handle - fornuftigt og langsigtet. |
Gæst |
#942016-05-03 18:18Jeg har været lærer i Folkeskolen i 36 år. Ved derfor, hvad undervisning betyder, - og hvad den kan "flytte." Flygtninge skal jo lære dansk for at kunne begå sig i det danske samfund, - og det er også nødvendigt for dem at kunne sproget for at komme ind på arbejdsmarkedet. Børn lærer hurtigt - og kan derfor medvirke til, at deres forældre hurtigere lærer sproget. |
Gæst |
#962016-05-03 18:24flygtningebørn har på alle måder brug for at være en anerkendt del af vores fælles daglige liv, herunder i høj grad den daglige skolegang med danske børn. Disse børn vil med stor sandsynlighed forblive i Danmark, hvilket gør det endnu mere nødvendigt at de går i dansk almindelig skole og deler vilkår med danske børn, som udgangspunkt for deres senere voksne liv i DK. Kun sådan vil de opleve den accept, som skal være grundlaget for deres selvforståelse. |
Gæst |
#972016-05-03 18:29Fordi børnene vil have gavn af kvalificeret undervisning uanset om de bliver i Danmark, eller tager hjem igen og er med til at genopbygge eller udvikle deres oprindelsesland. Og det vil være til gavn for hele verden. |
Gæst |
#992016-05-03 18:41Jeg finder det vigtigt, at især flygtningebørn er sikret en skolegang med lærere, som er uddannet til, og har erfaring med demokratiske dannelsesprocesser. Jeg kan frygte, at en discount uddannelsesmodel kunne underprioritere demokratisk dannelse. |
|
Underskriftsindsamlinger fremhævet af andre brugere
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Vi vil fred og velfærd - ikke krig og bomber
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Bevar 2 biblioteker på Østerbro – Forlænget frist
2884 Oprettet: 2025-05-02
Naturnationalparker uden demokrati – dyr uden beskyttelse
1515 Oprettet: 2025-05-30
Bevar Organic Market Jyllinge i Møllehaven
721 Oprettet: 2025-05-25
BEVAR Centerhallen i Lillerød
2368 Oprettet: 2024-10-28
Bevar Borgerservice på Øbro Jagtvej 227
711 Oprettet: 2025-05-02
Luftledninger Nej Tak
378 Oprettet: 2025-05-20
Klage over TV 2’s dækning af skilsmissesager: Systematisk og kønsdiskriminerende journalistik
343 Oprettet: 2025-05-18
STOP nyt kæmpecenter af boks-butikker i Svendborg
304 Oprettet: 2025-05-21
Kitaani nuna allannguttaaliukkamik pilersitsinissamut akerliuneq
253 Oprettet: 2025-06-13
Drop Odenses venskabsby i Israel, Petah Tikva
436 Oprettet: 2025-05-11
Støtteerklæring til Klinik Mehlsen
1461 Oprettet: 2024-02-29
Ikke flere halve løsninger: krav om politisk handling ifm. med skolegårdene og matriklerne tilknyttet Skolen på Nyelandsvej
498 Oprettet: 2025-04-30
Oprettelse af en helårs rute fra Århus til Alicante
263 Oprettet: 2025-05-07
Opfordring fra danske læger: Danmark skal modtage medicinsk evakuerede patienter fra Gaza
703 Oprettet: 2025-01-16
Ekstraordinær generalforsamling i Aarhus Tigers Cheerleaders
110 Oprettet: 2025-05-31
Udvidelse af tunellen fra Bramming Banegård til Ribevej/Hellesvej
85 Oprettet: 2025-06-03
Klage til Hvidovre Kommune over gentagen ulovlig og trafiksikkerhedstruende parkering på Tårnfalkevej
77 Oprettet: 2025-06-02
Shifaspace forening
72 Oprettet: 2025-05-29
Genskabelse af Gårdbo Sø
185 Oprettet: 2025-05-06
Vi vil bevare Køge Festuge
67 Oprettet: 2025-06-02