Red de kreative fag og andre valgfag på B-niveau i gymnasiet


Gæst

#76

2016-04-21 18:29

Jeg omsætte for en million om året og har en kreativ uddannelse. Vi kan ikke alle leve af landbrug.
Kreative fag er forudsætningen for vækst i Danmark.

Gæst

#77

2016-04-21 19:03

De æstetiske-kreative fag er afgørende dannelsesfag, som ikke blot har (livs)værdi i sig selv, men i høj grad også i forhold til vores selvforståelse som individ og som samfund, for unges identitetsskabelse, for vores evne til at reflektere og tænke nyt - og således også i forhold til innovation på alle andre, faglige felter. Det er intet mindre end en skandale, hvis de skal gå fra at betragtes som flødeskum (som er så åndeligt fattig en forståelse af disse fags potentiale) til at betragtes.. Som det rene ingenting!
Stop uåndeliggørelsen af vores samfund NU!
Med venlig hilsen Elise Waagepetersen

Gæst

#78

2016-04-21 19:51

fordi jeg ønsker en god tid og en fremtid

Gæst

#79

2016-04-21 19:59

Jeg synes, det er en katastrofe at ensrette gymnasiet på denne måde. Hvem tilgodeses her? Da ikke eleverne! Sikken noget møj!

Gæst

#80

2016-04-21 20:05

Mennesker kan ikke udvikle sig, hvis ikke de får lov til at bruge den kreative del af hjernen.

Gæst

#81

2016-04-21 20:56


For at bevare de fagi gymnasiet!

Gæst

#82

2016-04-21 22:35

Jeg kan ikke forklarer det uden at bande og svovle, og muligvis komme med meget upassende bemærkninger. Så lad os nøjes med at sige, at det er vigtigt for mig.

Gæst

#83

2016-04-22 03:58

For at rede almendannelsen i gymnaieskolen. For at bevare og gerne styrke de særlige kompetencer som netop er særegne for de musisk kreative fag - hvilke (paradoksalt nok) er kompetencer som erhvervslivet også efterspørger.

Gæst

#84

2016-04-22 04:26

Fagene er med til at skabe klogere, "rundere"og gladere mennesker. Bevar dem, det giver ikke mening overhovedet at fjerne disse fag.

Gæst

#85

2016-04-22 07:05

Kommende gymnasielærer i Dansk og Billedkunst.

Gæst

#86

2016-04-22 07:46

Fordi jeg synes det er nødvendigt at kæmpe for det man tror på giver os de bedst kvalificerede voksne til at tage ansvar for vores samfund !

Gæst

#87

2016-04-22 08:06

Kreativitet og æstetik er berigende og dannende. Både i de praksis musiske fag, men lige såvel kan benyttes i andre fag. Der er ikke kun en måde at lære på!!!! Lad nu ikke vores børn og unge blive robotter, der kun får en snæver måde at lære og tænke på, men bliver beriget med sansemæssige oplevelser, der giver viden om verden.

Gæst

#88

2016-04-22 11:57

At fjerne noget som for mange gør Gymnasiet til noget fedt, og ikke kun et sted hvor man bliver tvunget igennem de samme bøger og øvelser.. Det er da kun et skridt i den rigtige retning, hvis man ikke ønsker et samfund med alsidighed og talent.

Lad os da bare blive "lige" gode til at læse de samme bøger, uden at vi kan lade vores tolkninger og forståelser udforme sig på det kreative og sociale plan.

Eller rettere sagt.... NEJ tak!

Gæst

#89

2016-04-22 12:16

Fordi ikke alle er bogligt stærke. Der findes mange som har deres styrker i de kreative linier....

Gæst

#90

2016-04-22 12:32

Folk har rettighed til kreative fag!

Gæst

#91

2016-04-22 17:08

Fordi jeg ikke forstår hvilket fremtidigt samfund Danmark bliver, hvis de kreative og kunstneriske kompetencer ikke bliver bevaret og udviklet. Vil Danmark gerne være et land med endimensionelle kompetencer og tage et skridt frem - men TO tilbage?


Gæst

#92

2016-04-22 21:14

fordi det er vigtigt at have en bred viden

Gæst

#93

2016-04-22 22:39

Det er horrible hvor lidt færdig uddannede politikker husker og ved om uddannelse og trivsel... når de ej kan lytte til eksperter eller gøre hvad der bedst for befolkning må vi hjælpe dem på vej

Gæst

#94

2016-04-23 07:18

Fordi det er et vigtigt emne!

Gæst

#95

2016-04-23 09:19

Fordi jeg er træt af af ungdomsuddannelserne og uddannelser i almindelighed er blevet det eneste område, som politikerne anvender som deres værdikampplads. Igen og igen ser vi, at der skal laves ændringer ganske kort tid efter, fordi det meste er uigennemtænkt. De kan ikke se ind i fremtiden.

Gæst

#96

2016-04-23 12:01

Regeringen skal indse at de kreative fag i gymnasiet i den grad er del af almen dannelse. At udfolde sig kreativt kan desuden også medvirke til en bedre faglig præstation og motivere.

Gæst

#97

2016-04-23 13:20

Musik og lyd bruges i dag i mange flere sammenhænge end inden for musikken selv. Eksempelvis i sundhedsvæsnet hvor det kan have en afgørende betydning for patienters helingsproces.

Gæst

#98

2016-04-23 16:05

Fordi jeg mener, at vi skal passe på at give alle elever mulighed for at finde deres vej ind i videreuddannelsessystemet. Og det sker hverken ved at pålægge alle elever at tage matematik B, som kan bremse deres vej videre, hvis deres kompetencer ikke ligger her i et fag, som de så heller aldrig vil gøre brug af. Og fordi jeg omvendt mener, at alle de kreative fag man i så fald ikke vil få plads til på skemaet, både er åbninger til læring og da i den grad nødvendige kompetencer i sig selv, som det er nødvendigt at have til rådighed i et samfund, der ikke kun skal bestå af logisk og rationelt tænkende mennesker. Hvilket sørgeligt samfund ville vi så ikke få?

Gæst

#99

2016-04-23 16:33

Jeg er pensioneret VUC-lærer - kan næsten ikke bære at se på, hvordan vores unge frarøves mulighederne for at komme i kontakt med alle de fag, der især betyder noget for personlig udvikling.
Efterskoler - Højskoler - gode 10-klasses-forløb har IKKE politikernes bevågenhed - men vi, der har haft med skole - børn - unge at gøre gennem et helt liv, er ikke i tvivl om, at det er helt nødvendige forudsætninger for at kunne udvikle sig - for at kunne kalde sig "alment dannet".
Forslaget er en KATASTROFE!!

Gæst

#100

2016-04-23 20:16

Fordi kreative fag er vigtige for udvikling af din egen personelighed, mindst lige så meget som de akademiske!