Red de kreative fag og andre valgfag på B-niveau i gymnasiet
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Red de kreative fag og andre valgfag på B-niveau i gymnasiet.
Gæst |
#262016-04-21 06:05Da de kreative fag fortjener oppriotering - naturfag er der nok af (også på så mange andre institutioner; HTX etc.). De kreative fag bidrager til menneskets udvikling på flere fronter, danner os og giver kendskab til mnsk'ets historie og kultur... Og mere til... FOR INDIVIDET OG FOR SAMFUNDET |
Gæst |
#272016-04-21 06:33Fordi, det er et helt utrolig dårligt forslag. De kreative fag er med til T udvikle så mange kompetencer, der smitter positivt af på alle de boglige fag. |
Gæst |
#292016-04-21 06:57Der er en grund til at danskene anderkendes for deres flair for design, kunst og innovation og det kommer ikke kun fordi at vi gode til matematik og sprog - det er fordi vi kan tænke kreativt og komme med nye løsninger. De kvaliteter og evner, som kultiveres igennem de kreative fag, kan hjælpe os i alle livets områder, professionelle såvel som personlige. Vi har brug for de kreative fag. |
Gæst |
#302016-04-21 06:58Endnu engang skærer politikerne ned på de kreative fag - samtidig med at de sammen med erhvervslivet råber på kreative, innovative kompetencer, som netop de kreative fag kan bidrage med! |
Gæst |
#312016-04-21 07:24Hvor er det vigtigt - vi kan ikke alle være matematiske eller naturfaglige! Der skal være plads til forskellighed! :) |
Gæst |
#322016-04-21 07:30Fordi jeg ikke kan se, hvorfor ALLE skal have en særlig ekspertise i naturvidenskabelige fag. Det er unfair over for de sprogligt begavede, der ikke er stærke i matematik. Og som det fremhæves: det koster på de kreative fag, der ikke bare har faglig værdi, men som også stimulerer de unge på alle mulige måder, der rækker ind i måden, man arbejder med de andre fag på. |
Gæst |
#332016-04-21 07:37Faget dramatik, som jeg har undervist i i 32 år, fik sit absolut største mening og bedste udbytte for eleverne som b-niveau i en studieretning fx sammen med musik A og engelsk A. At slagte faget er katastrofalt. Jeg har kontakt med mange gamle elever, for hvem dramatik var det væsentligste fag for at beholde glæden ved gymnasiet og overkomme de mange teoretiske fag |
Gæst |
#34 Re:2016-04-21 07:50Del endelig indsamlingen med dem - gerne i private beskeder, så den ikke druknet i news-stømmen!
|
Gæst |
#352016-04-21 07:55Det var afgørende for mig som er opvokset med en kreativ tilgang til verden at lave noget hvor mit sind følte sig hjemme i måde at løse problemer på. Altså en balancering imellem hjerne og ubevidst viden og mønstre. - Ikke alene gjorde det at jeg kunen gennemføre gymnasiet trods jeg var i en familær presset situation, men også at jeg fik større indlevelsesevne og medfølelse. - Siden har jeg arbejdet meget med udvikling af bla. virksomheder og undervisning og ved bla. psykologiske studier viser vigtigheden af at forstå sig selv og andre for god interaktion og opbygning af realtioner. Kreative fag giver udover at lære at forstå andre sprog end det skrevne og adgang til at skabe nye kombinationer som er vigtig for innovation og nytænkning. Fagene er derfor vigtige både på personligt og samfundsmæssigt plan for at vi ikke får et samfund der ubalanceret og med ringe respekt og accept af såvel forskellighed i personligheder, respekt og viden om forskellige kommunikations former, strukturer og muligheder for at organisere. Samtidig arbejde fagene med process tankegang og designthinking der vigtig for udvikling af nye produkter og nye måder at løse problemer på. - Vi skal forstå vi snart er i konkurrence/ skal samarbejde på top niveau med lande som Indien, Kina og afrikanske lande der arbejder med sindet, det visuelle og anderledes samfundstrukturer end den der i mange år har været fremherskende. - for at kan blive samarbejde og ikek konflikt er de nævnte fag vigtige. |
Gæst |
#362016-04-21 08:00Vi er et lille land der lever af dygtige og kreative unge. At fjerne de kreative fag foringer vores fællesskabs fremtid på de fleste områder.. |
Gæst |
#382016-04-21 08:12Jeg er allerede blevet ramt af regeringens 2%-om-året-nedskæring. Jeg har mistet 50% af min stilling, hvor jeg underviser i mediefag. Dette er kun toppen af isbjerget. Jeg kommer til at skulle tage en anden uddannelse - på statens regning. Derved sparer de alligevel ingenting. |
Monica |
#392016-04-21 08:15Jeg har selv studeret de kreative fag på gymnasiet og skal til at læse til fashion designer. Regeringen vil begå en kæmpe fejl ved at fjerne alle de kreative fag fra gymnasierne, der er rigtig mange som på grund af de kreative fag, kan tage sig sammen til at komme igennem gymnasium. Det hjælper med at koble af på en helt anden måde end noget andet kan. Jeg synes regeringen begår flere og flere fejl efterhånden. Og dette ville være et kæmpe tab. |
Gæst |
#402016-04-21 08:36Jeg er selv i gang med at uddanne mig til gymnasielærer i engelsk og historie med henblik på senere også at kunne undervise i billedkunst. Jeg var ikke selv kommet igennem gymnasiet, hvis ikke det havde været muligt for mig at kunne udtrykke mig selv gennem billedkunsten og ligeledes der igennem at finde ligesindede, som var med til at styrke min identitetsdannelse yderligere. |
Gæst |
#412016-04-21 08:45fordi musik/drama linjen er den eneste linje som tilbyder mig at få de fag jeg vil have. Da jeg søgte gymnasier var det det jeg kiggede efter men jeg kunne ikke finde nogle steder der tilbød mig begge ting på samme linje, kun den jeg går på nu. Det er fantastisk at gå på en linje som udvikler mig i både drama og musik da det er det jeg vil være arbejde med efter min uddannelse. Den her linje tilbyder mig alt det som jeg har brug for til min fremtid, og der r så mange andre som skal søge skoler som står med samme ønske, så hvorfor skulle vi fjerne deres chancer for at arbejde med det? |
Gæst |
#422016-04-21 09:10Åbentlyst ! Vi skal have mere fokus på de menneskeligt udviklende fag istedet for at være så resultalorienteret - |
Gæst |
#432016-04-21 09:16Fordi der ikke kun findes sproglige/matematiske/naturvidenskabelige mennesker, men også kreative mennesker og dem SKAL der også være plads til. Derudover går jeg fuldt ind for det der står i beskrivelsen for denne underskriftindsamling. |
Gæst |
#45 Re:2016-04-21 09:24Thumbs up! |
Gæst |
#462016-04-21 09:57Fordi jeg gerne vil give mine børn mulighed for kreativ udfoldelse også i fremtiden |
Gæst |
#472016-04-21 10:04Jeg var ikke kommet igennem gymnasiet, men et godt gennemsnit, hvis ikke jeg havde haft de kreative fag at se frem til. |
Gæst |
#482016-04-21 10:26Dejligt at nogle tager initiativ og oplyser om konsekvenser for de unges kreativitet, livslyst og almen dannelse i et samfund ,der konstant kræver fleksibilitet og innovativ tænkning. Man kan også lære udholdenhed og dybdegående studier i musik, øve og øve og være selvstændig. Det er med til at fastholde de unge i uddannelse, helt klart |
Gæst |
#492016-04-21 10:53Forslag fra regeringen reducerer bredden i udvikling af uddannelsesparathed samt reducerer mulighed for intellektuel udvikling hos gymnasieelever, samt begrænser elevers forberedelse på uddannelsesvalg og tilegnelse af viden og kompetence indenfor dette område. |
Gæst |
#502016-04-21 11:08Fordi unge selvfølgelig skal have muligheden for selv at vælge, og fordi de kreative fag er ligeså vigtige som de boglige/naturvidenskabelige. |
|
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Vi vil fred og velfærd - ikke krig og bomber
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Stop Molslab og andre rewilding projekter
1379 Oprettet: 2025-04-13
Bevar biblioteket på Rodosvej
1937 Oprettet: 2025-04-02
STOP lukningen af Islands Brygge Bibliotek
1761 Oprettet: 2025-03-27
Åbent brev til PET, politiet og regeringen
621 Oprettet: 2025-04-30
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
3296 Oprettet: 2024-10-02
Gratis bind og tamponer på SDU nu!
845 Oprettet: 2025-04-02
BEVAR Sokkelundlille på Utterslev Torv
717 Oprettet: 2025-03-27
Beskyt Danmarks ulve – stop jagten før det er for sent!
282 Oprettet: 2025-04-08
Bevar 2 biblioteker på Østerbro – skriv under inden 10 juni
265 Oprettet: 2025-05-02
BEVAR Centerhallen i Lillerød
1520 Oprettet: 2024-10-28
Åbent brev til Regionsrådet i Region Hovedstaden: Børn og unges sundhed bliver truet ved etablering af kvinde-barn-center på Nyt Hospital Bispebjerg
204 Oprettet: 2025-05-04
Stop kæmpe solcelle- og industripark mellem Bårse og Tappernøje – beskyt vores lokalsamfund!
182 Oprettet: 2025-04-25
NEJ TAK til fremdtidige projekter omkring energianlæg ved Gundsølille, Kirkerup og Østrup
229 Oprettet: 2025-04-07
Ikke flere halve løsninger: krav om politisk handling ifm. med skolegårdene og matriklerne tilknyttet Skolen på Nyelandsvej
161 Oprettet: 2025-04-30
Nej til genbrugsplads i Kjellerup
132 Oprettet: 2025-05-05
JA til genbrugsplads i Kjellerup
128 Oprettet: 2025-05-06
Donald Trump - Den amerikanske administration skal stoppe forsøget på en de facto annektering af Grønland.
132 Oprettet: 2025-03-27
Nej til udenlandske militærbaser i Danmark udenfor dansk lov og ret.
266 Oprettet: 2025-02-02
Stop dyreforsøg på hunde og grise hos Scantox i Viby Sjælland
1023 Oprettet: 2024-09-16
Tryg trafik i Stavtrup – stop den gennemkørende lastbiltrafik på Jarlsmindevej og Klokkeskovvej
93 Oprettet: 2025-04-25