Red de kreative fag og andre valgfag på B-niveau i gymnasiet


Gæst

#126

2016-04-30 19:45

Fordi læring, uddannelse, kreativitet og dannelse ikke kun kæres igennem boglige fag. Og vil vi sikre at fremtidens unge er selvstændige, kreative og udviklende skal der være denne mulighed

Gæst

#127

2016-05-02 20:32

Har selv drama på B-niveau og jeg valgte gymnasium udfra hvor jeg kunne få det. Havde der ikke været drama havde jeg muligvis valgt gymnasiet fra eller droppet ud, da det er med til at motivere mig og give mig en form for pause mellem alle fagene med tavle undervisning. Det har virkelig ogsp hjulpet mig med min selvtillid og jeg har nemmere ved at snakke foran flere mennesker end jeg havde før jeg startede i gymnasiet

Gæst

#128

2016-05-02 22:12

Kreative fag er uhyre vigtige for børn og unge. Det er bevist at musik gør børn bedre til matematik bla. I Se har MAN MEGEN MUSIK I DAGLIGDAGEN, det virker positivt ifølge Anette Heik, hvis drenge går i skole i Sverige. HER I DK HAR VI SPARET PÅ DEN SLAGS , DE SIDSTE MANGE ÅR. Vi er kun fokuseret på dansk og matematik,.Vi begrænser os selv på så mange måder, kan vi dog ikke snart se, hvad der er vigtigt for børns udvikling.. Kreative fag er indfaldsvinkel til et liv med glæde og åndelig vækst. Lad os få politikere, der kan tænke udover kasser , der kun begrænser mennesker. Vi går i den forkerte retning og det har vi desværre gjort i altfor mange år,. jeg håber på en positiv ændring sanrt,. inden vi taber endnu flere unge på gulvet.. .


Gæst

#129

2016-05-05 20:00

Jeg underskrev, fordi det er vigtigt at støtte mange forskellige talenter og interesser i gymnasietiden - og fordi jeg selv ville have knækket halsen på matematik B ;-) Jeg havde vel i sin tid principielt også fire sprogfag, hvis latin tæller med, men så havde jeg jo ikke tid til filosofi, samfundsfag, idræt B og andre lignende fag, som kunne have givet mig et lille skub i den rigtige retning... Dannelse er ikke ensretning! tværtimod :-) Jo flere skøre, dejlige og specielle lærere man møder i løbet af sin ungdomsuddannnelse, jo bedre!

Gæst

#130

2016-05-22 15:20

Giver sig selv. Færre kreativitet, mindre udvikling af alt.

Gæst

#131

2016-05-23 16:28

fordi idræt og andre kreative fag, er utrolig vigtig for hele livet.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-05-26 14:50



Gæst

#133

2016-05-26 15:07

Min datter underviser indenfor fagområdet.
Jeg synes det er vigtigt at bevare de kreative fag - de skaber grobund for vores velfærd og fremtid.

Gæst

#134

2016-05-26 17:17

Som Obama frit oversat siger: "Kunst kan være farlig og derfor kan regeringer blive nervøse. Men hvis vi prøver at undertrykke kunstfagene, er det som at undertrykke folkets dybeste håb og ambitioner."


Gæst

#135

2016-05-30 06:56

Dannelse er danskernes eneste håb for fremtiden. Et rigt og nuanceret syn på sig selv og verden dannes gennem filosofiske og kreative processer, hvor hele mennesket inddrages. De kreative fag i gymnasiet lægger en solid bund for denne dannelse.

Gæst

#136

2016-06-08 18:16

Fordi, jeg selv og dermed også folk omkring, har fået en bredere og mere åben forståelse for andre elementer i samfundet end de traditionelle store dag!

Gæst

#137

2016-06-26 09:19

Kreative mennesker skal der også være plads til. De kreative fag er lige så meget værd som de boglige fag.

Gæst

#138

2016-08-04 07:35

Det er da helt utroligt, at politikerne ikke fatter at der er nogle lige som jeg, er meget visuelle og pragmatiske, og har derfor lettere ved at kunne følge den undervisning der er på landets gymnasier. OG især de kreative fag som musik, billedkunst og mange flere. Politikerne skulle hellere stoppe med at spytte de boglige mindet igennem uddannelse stederne og prøve på at hjælpe dem der er mere kreative end boglige. Ja jeg ved godt at der også skal være noget teori ind over undervisningen. Men derfor behøver man ikke tage de kreative fag væk fra uddannelserne. Det rammer ikke kun eleverne men også de lærere der underviser i de kreative fag...

Gæst

#139

2016-10-01 16:20

Det er vigtigt at have tænkende mennesker i dette land.

Gæst

#140

2016-12-05 21:31

Min studieretning består af to kreative fag (Musik A og Drama B), og jeg syntes det er syndt at de fremtidlige årgange skal gå glip af Drama på B-niveau (da jeg går på Sankt Annæ gymnasium, har de fået lov til at beholde Musik på A-niveu), da drama har hjulpet mig meget med at komme over min generthed. 

Yulia Ye

#141

2019-12-10 07:09

Сleveroad er klar til å hjelpe deg med utviklingen av en mobilapplikasjon for skolen din.