Bedrerytterrettigheder

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bedrerytterrettigheder.


Gæst

#176

2016-06-29 05:19

Jeg skriver under da det er på høje tide at få justeret den del af lovgivningen, det er livsfarligt at ride på de befærdede veje, turridning er en vigtig del af redningen da det er terapi for sjælen og husk lige, vi er mange der trækker ture med vores børn, jeg bruger turridning med min søn på 5 som terapi da han har kognitive udfordringer, snart er alle skove lukkede og vejene bliver mere befærdede.

Gæst

#177

2016-06-29 05:33

Jeg syntes at det er en SUPER god ide da jeg selv er rytter og hader de bilister der ikke tager hensyn, hvilket der nogen der gør, men det er 1 ud af 10 desværre. .

Gæst

#178

2016-06-29 06:20

Bliver ked af det når gamle veje nedlægges og der er restriktioner på hvor vi må ride. Både af sikkerhedsmæssige årsager og for bedre rideture er det klart bedre at være væk fra vejene. Oplever også bilister der ikke kender til faren ved at køre for tæt på i høj fart. Det er desuden urimeligt at blive beskyldt for at ødelægge grusveje og skovstier og jage vildtet væk, når vi ser at det er regnen og forkert kørsel der laver huller og vi møder vildt hver gang vi rider. Tak for at starte denne underskriftsindsamling ø.

Gæst

#179

2016-06-29 06:40

Fordi jeg masser af gange har set hvor lidt hensyn billister og landbrugsmaskiner tager til heste og ryttere når de møder dem! Der opstår mange farlige situationer når hestene bliver skræmt af trafik der kører for tæt og for stærkt forbi dem!!!!

Gæst

#180

2016-06-29 06:50

ALT HVAD DER KAN HJÆLPE MENNESKER TIL AT TILBRINGE TID I NATUREN SKAL HJÆLPES FREM OG IKKE BEGRÆNSES!

Gæst

#181 Re:

2016-06-29 09:52

#136: -  

 Lol......


Gæst

#182

2016-06-29 10:50

Fordi jeg oplever flere og flere hensynsløse bilister og cyklister når jeg færdes til hest. Før var det almindelig fornuft blandt trafikanter at tage hensyn til ridende, men i dag kan folk ikke se ud over egen næsetip og vise hensyn.

Gæst

#183

2016-06-29 15:27

Fordi jeg synes, det er en vigtig sag. At det kan være trygt for både hest, rytter og medtrafikanter.

Gæst

#184

2016-06-29 16:32

Er selv naturrytter....

Gæst

#185

2016-06-29 17:24

Jeg har selv oplevet mange situationer hvor billister og cykelryttere tilsyneladende ikke ved, hvor farlig situationen lynhurtigt kan blive, når de fx kører hurtigt eller tæt forbi en hest med rytter, eller når de dytter eller laver andre høje lyde.
Jeg tror og håber at baggrunden primært er uvidenhed, at mange ikke aner hvordan en hest kan reagere når den bliver forskrækket.
Desuden synes jeg også det er rigtig surt at der bliver gradvist færre ridestier i skovene, at de fleste gode stier bliver lavet til cykelstier, samt at det bliver sværere og sværere at komme til/få lov til at ride i markskel.


Gæst

#186

2016-06-29 17:28

Fordi jeg selv er aktiv tur rytter og i de år jeg har redet i natur såvel som på asfalt/igennem byer har oplevet chikane fra bilister - enten ved at de passere med hasarderet kørsel (Hurtigere end fartgrænsen) eller kører meget tæt på. Ligeledes har jeg oplevet bilister der er kørt op bag hesten i et lyskryds, har dytten og råbt ud af vinduet at hesten ikke havde noget at gøre på vejen. I de områder jeg har redet har det ikke kunnet undgås at tage dele af turen, hvis ikke hele turen på vejen pga. manglende stier/ruter. Hvor ville det være fantastisk hvis der kom flere åbne skove, ret til ridning på cykelstier/eller et ridespor, og mere fokus på at markveje ikke fjernes/ grusveje skiltes med privat/ ingen gennemkørsel. Det ville helt klart gøre oplevelsen fantastisk. Man kunne jo drømme om at der i det hele taget i hele landet kom fokus på at få informeret/lavet et system så ryttere generelt kunne få info om diverse stier, grusveje etc. og så lavet stier der hvor der mangler.

Gæst

#187

2016-06-29 21:52

Vores fart passer langt bedre til en cykelsti,  end til vejene 


Gæst

#188

2016-06-30 07:59

Syntes det så ireterende at man ikke må fx ride på cykelstier osv, så vi sætter ikke kun vores eget liv på spil også hestens,når vi vælger og ride tur!

Gæst

#189

2016-06-30 18:11

Fordi lovgivning skal laves om det 100 gange farligere at være rytter på en vej med biler end på cykelstien

Gæst

#190

2016-07-03 09:37

Rigtig godt initiativ med denne underskriftindsamling!

Jeg og min islandske hest blev påkørt at en flugtbilist (sandsynligvis en spritbilist) d.5. august 2015, og det var en rigtig grim oplevelse som stadigvæk sidder i både mig og min hest!

Det er blevet meget mere utrygt at ride i trafikken i takt med, at samfundet er blevet mere stresset og folk haster afsted i deres biler, ofte ikke så nærværende som de burde være!

Gæst

#191

2016-07-05 06:37

Underskriver af mange grunde, men det største er sikkerhed i trafik.

Gæst

#192

2016-07-05 18:34

Fordi jeg elsker at ride i naturen, og det skal vi kunne blive ved med☺️

Gæst

#193

2016-07-23 17:26

Jeg har selv oplevet ridestier, som gik direkte ud til stor landevej. Da vi så fandt en sti langs en sø, som gik en ny vej op i skoven, fik vi besked på at gå derfra. Altså et forslag om at gå samme vej tilbage eller gå langs trafikeret landevej næsten en kilometer.

Gæst

#194

2016-07-28 11:55

Heste- og ryttere hører hjemme på kørebanen.
Det er min grundholdning.
MEN - da mange voksne mennesker udvikler en spontan satanisme når de kommer bag et rat, stemmer jeg for alternativet som er heste på cykelstien.
Det andet er simpelt hen for farligt efter min mening.

Gæst

#195

2016-10-10 14:32

Der er virkelig dårlige tur muligheder i mit område og alle skove er stort set lukket for offentlighed