Bedrerytterrettigheder

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bedrerytterrettigheder.


Gæst

#51

2016-01-05 19:51

Jeg underskrev, fordi jeg er træt at, at mine rideruter bliver ødelagt pga. nedlagte markveje og lign. Samtidig kan jeg ikke lide at ride på kørebanen, da det udgør en langt større fare for både hest, rytter og bilist.

Gæst

#52

2016-01-05 19:53

Endelig nogen eller en der har igangsat en handling. Vi ryttere bliver budt fuldstændige urimmelige forhold til forhold til andre naturbrugere. Vi bliver stærkt diskrimineret, da en hest burde kunne sidestilles med en mountainbike som en"sportsrekvisit" eller med et kæle dyr som en hund i snor. Men at betragte os som et køretøj som reguleres i henhold til færdselloven er helt ude at trit med det århundrede vi befinder os i. Det kan kun være diskriminerende af en fritidsaktivitet og jeg vil meget gerne bidrage til at hjælpe med at ændre dette, hvor melder jeg mig?? 


Gæst

#53 Re:

2016-01-05 20:00

#9: -  

 Det er de mest uintelligente postulater der længe er set skrevet og det udviser en uvidenhed og inskrænkethed som jeg håber er sjældent set 


Gæst

#54

2016-01-05 20:01

Så hest og rytter kan færdes sikkert

Gæst

#55

2016-01-05 20:47

Fordi at det er blevet for farligt at ride på vejen. Billister tager ikke hensyn. Der køres for stærkt og for tæt på. Bliver hesten skræmt er det dødsdømt på forhånd. Heste er ikke robotter. Der sker alt for mange grimme ting efterhånden når vi ryttere færdes på vej

Gæst

#56

2016-01-05 21:01

Fordi jeg oplever mange kontroverser med trafikken selvom regler bliver overholdt. Trafikanter har intet til overs for ryttere mere, og det er lige meget om der er børn med eller der trækkes med børn.

Gæst

#57

2016-01-05 21:37

Fordi trafikken er tung og kører alt for hensynsløst når man færdes på vej. Flere stier i natur områderne i Frederikssund har ridning forbudt skilte.
desværre møder jeg også af og til folk som synes at det er noget svineri med hestepære og at vi ødelægger underlaget med hesteskoene.

Gæst

#58

2016-01-05 21:44

I har et eks. I Allerød kommune. Arbejder på sagen.

Gæst

#59

2016-01-05 22:18

Jeg mener, at det efterhånden er forbundet med stor risiko at ride på de offentlige veje, og at alternative ridemuligheder bliver færre og færre. På Hornsherred er man i fuld gang med at anlægge en fantastisk fjordsti til glæde for gående og cyklende, men ridning er ikke tilladt, og det giver ingen mening.

Gæst

#60

2016-01-05 22:52

Et stykke tid efter st jeg flyttede ind på en smukt beliggende gård - blev der pludselig sat skilte op om ridning forbudt. Må nu hverken ride eller trække min hest de 400 meter der er ned til skoven. Nu skal jeg ride ud på den trafikerede Faxe havnevej , hvor bilerne suser forbi mig med 80 km i timen. Plus man må ikke ride på det stykke ad Faxe havnevejen der går direkte ned til skoven og hvor der er en tunnel under den traffikerede vej - men nej jeg skal krydse havnevejen og ride gennem byen på cykelstien, hvor der køres i begge retninger gående,cyklister, knallerter og heste i begge retninger. Det er skrækindjagende - da jeg tidligere er blevet kørt ned bagfra i Hornbæk. Min hest måtte på Landbohøjskolen og blev aflivet. Det er så mærkeligt at bo i hesteland, hvor alle landmændene dyrker/ laver hø,halm og wrap, som vi hesteejere er aftagere af (målgruppe )- men der er ikke plads til os mere. Jeg er hamrende træt af at blive råbt af, bange når jeg rider på vej, skældt ud af folk ('du må ikke ride her' - skrid ') og landmændene der lige så langsomt pløjer mere jord op - der ikke er levnet 20 cm til at ride på , det var bare tre år tidligere
Malou Holm

Gæst

#61

2016-01-05 23:07

Underviser i sikkerhed ved omgang med heste. Har selv redet i mange år og har flere veninder som stadigvæk rider.


Gæst

#62

2016-01-06 05:25

Heste hører da til i naturen

Gæst

#63

2016-01-06 06:27

Fordi det efterhånden er farligt for både min hest og jeg som equipage at færdes på vejen såvel som for bilisterne. Dette skyldes at de færreste billister respekterer hestene og kører tæt forbi, og gasser op og lignende lige ved siden af.
Dette bringer dem, min hest og jeg, samt andre bløde trafikanter i fare.
Amalje

#64 Ridesti ved siden af cykelsti og fortov

2016-01-06 07:16

Jeg er helt ening i underskriftindsamlingen dog synes jeg det bliver for farligt at ride på cykelstier langs trafikeret vej. Der bør tænkes i ridespor langs vejen specielt ude på landevejene, hvor bilerne køre meget stærkt og tæt på hest og rytterl. Der kunne sagtens i yderkanten af marken laves et ridespor evt ved at kommunerne leaser det stykke jord af landmanden.

Mvh. Hanne i Grønholt i Fredensborg


Gæst

#65

2016-01-06 11:29

Fordi jeg synes at hest og msk altid har Været en del af naturen. Undres over hvorfor der ikke må rides gennem Indrefjorden i 4900 Nakskov . Undres over der ikke er tænkt på ryttere når der er brugt så mange penge på at lave en ringet omkring 4900 Nakskov og jeg undres over at der ikke må rides gennem skove på store stier hvor der alligevel kører store landbrugsmaskiner og laver lyd omkring dyrere.
Jeg undres også over hvorfor der ikke findes en tavle v skoven så ALLE msk kan se hvornår der er jagt fra kl det til kl det.
Dialog fremmer forståelsen. Tavlen Gør det synligt for alle. Respekt for aftalerne.
Samarbejde er bedre end på røven i og omkring Nakskov.

Lykke

#66 Re:

2016-01-06 11:41

#47: -  

 Ja vi er nemlig farlige i cocktail med trafik. Håber du har skrevet under, så vi kan få mulighed for at ride andre steder end på kørebanen.

Lykke

#67 Re:

2016-01-06 11:43

#48: -  

 Hvor bor du? Må jeg medtage dit eksempel i vores dokument, der skal dokumentere hvor der er problemer rundt omkring i landet. Mvh Lykke kontakt mig gerne på lykke@lykkesminde.com

Lykke

#68 Re:

2016-01-06 11:48

#52: -  

 Du er meget velkommen til at kontakte mig på min mail lykke@lykkesminde.com, så skal jeg nok prøve at koordinere slagets gang.


Gæst

#69

2016-01-06 11:49

Fordi jeg selv er rytter
Lykke

#70 Re:

2016-01-06 11:53

#56: -  

 Ved ikke om det er decideret modvilje, men nok uviden hed og uopmærksomhed. Jeg føler nogen gange at billisterne er helt lukkede i deres ansigtsudtryk, når de bare øger farten og overhaler mig og min hest. Lige som var de i et computerspil og skulle passere en forhindring, men i dette spil har vi KUN ET LIV! Det er virkelig ubehageligt at opleve når man fx står og vinker ad billisten for at opfordre vedkommende til at dæmpe farten, fordi man ikke er 100% sikker på hestens reaktion. Og ja selvfølgelig skal man kun færdes med sikre heste i trafikken, men hvordan skal hestene få erfaring med trafik, busser og lastbiler i høj fart????

Lykke

#71 Re: Ridesti ved siden af cykelsti og fortov

2016-01-06 11:55


Gæst

#72 Re:

2016-01-06 15:13

#9: -  

 Helt enig med dig. Vores hundeskov, har huller på gangsterne, og der bliver lavet mudder søer, når det har regnet, fordi hestene går der.


Gæst

#73

2016-01-06 15:21

Jeg underskrev, fordi jeg ved, hvor farligt det efterhånden er at kombinere heste med motorkøretøjer.
Mange mennesker ved slet ikke, at en hest kan flytte sig lynhurtigt, hvis den bliver forskrækket - og de tænker ikke over, hvad der sker, hvis en 500-900 kg hest pludselig kommer på tværs af dem.

Gæst

#74 Re: Re: Ydringsfriheden

2016-01-06 15:31

#43: Lykke - Re: Ydringsfriheden 

Den var da mega tynd Morten Kok's tid er vist forbi lovgivning eller ej

Lidt pli kan man vel godt have jeg går jo heller ikke og skider i deres indkørsel der var også engang hvor vi bare gjorde det når vi trængte :)


Gæst

#75 Re: Re:

2016-01-06 15:34

#68: Lykke - Re:  

Husk nu det er lovgivning for at man ikke skal fjerne sine efterladenskaber i et vej kryds :) lol

Heste er nu stadig bedst på panden