Bedrerytterrettigheder

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bedrerytterrettigheder.


Gæst

#26

2016-01-05 14:30

Der er sket så mange uheld hvor biler og hest har været involveret, fordi billisten ikke ved at man forskrækker en hest ved fx. at dytte.
Heste kan også uventet blive forskrækket og ende midt ude på kørebanen og så kan der derved ske uheld.

Gæst

#27

2016-01-05 14:30

Fordi det er et stigende problem at hestene henvises til farlige vejstrækninger og forbipasserende, der ikke gider vise hensyn overfor ryttere. Det giver særdeles livsfarlige situationer og er med til at gøre hestene (og rytterne) skræmte overfor at ride ture - for det er mange steder svært at komme nogen steder hen, uden man tvinges til at ride på farlige strækninger. Imens begunstiges bl.a. mountainbikecyklisterne (primært mænd) på hesterytternes (primært kvinder) bekostning med stisystemer - hvor der ikke er trafik. Urimeligt, uforståeligt - og på sin vis også direkte kønsdiskriminerende at mændenes "sport" skal have lov til at overtage kvindernes sports-områder.

Gæst

#28

2016-01-05 14:55

Fed ide og dejligt nogen prøver at forbedre vores rettigheder som ryttere :)

Gæst

#29

2016-01-05 15:01

Fordi heste og ponyer ikke er det samme som en bil

Gæst

#30

2016-01-05 15:24

Fordi jeg er helt enig og vil nødigt sende mine heste og ryttere ud 7 på stærkt befærdet veje

Gæst

#31

2016-01-05 16:04

Jeg kan da kun beklage at der ikke udvises det fornødne hensyn. Når jeg (vi) cykler sørger vi altid for, stille, at gøre opmærksom på vores passage samt køre langsomt forbi, netop for ikke at skræmme hestene, de er levende væsener og derfor kan man ikke regne 100% med dem. Her er vi de bløde trafikanter hvor det kan få fatale følger hvis en hest sparker.

M.h.t. hestepærer så er det da dejligt at der er nogle der rydder op efter sig, men det er desværre ikke det billede jeg oplever (nordsjælland) så derfor er jeg ikke meget for at få heste på cykelstierne, da det ikke respekteres at det ikke er lovligt. Her ligger der der ofte hestepærer og flyder på cykelstien og efter et regnvejr er det yderst farligt at ramme f.eks. i et sving da det bliver meget glat.


Gæst

#32

2016-01-05 16:09

Bedre sikkerhed for hest og rytter

Gæst

#33

2016-01-05 16:16

Fordi jeg er helt enig!

Gæst

#34

2016-01-05 16:34

Fordi vi som har heste skal kunne ride på sikker steder og ikke på vejene.

Gæst

#35

2016-01-05 16:46

Fordi det er vigtigt at vi kan færdes trygt i trafikken. Jeg oplever i stigende grad, at mange bilister desværre ikke tænker over, at de køre både hurtigt og meget tæt op af os og vores heste. Samt det er utrolig vigtigt med natur ruter, hvor vi kan færdes trygt og lovligt. Da det er utroligt vigtigt for mig og at komme ud og få gode natur oplevelser med min hest.

Gæst

#36

2016-01-05 16:58

Jeg oplever rigtig tit at bilister bliver sure over at der er heste ved vejen - de tror de hører til på cykelstier oa. Flere gange har jeg oplevet at biler kører truende tæt på, trækker hårdt ind mod hesten eller direkte dytter på trods af at hest og rytter har gået eller redet helt stille og roligt der hvor de skal. Det skaber bare nogle rigtig farlige og helt unødvendige situationer.
Gæst

#37 Ydringsfriheden

2016-01-05 17:00

Ydringsfriheden gælder sikkert ikke her kan se der er mange slettede indlæg

Men prøver alligevel Jeg bor på en privatvej 1600 meter lang og bor midt på. Dagligt skal jeg kører og gå zig sag gor at undgå hestepærer.

Der burde være en lov ligesom med hunde at ryttere der sviner også skal gører rent efter deres dyr. Det kan godt værer i mener det er rent og kun indeholder græs Men jeg gider da ikke have det hverken på min bil eller på mine sko for ikke at tale om cykkeldæk.

Bare et surt opstød jeg har ikke noget imod heste bare de er lavet til bøf :)


Gæst

#38

2016-01-05 17:02

Jeg syntes at det er en rigtig god idé :)
Lykke

#39 Re:

2016-01-05 17:10

#27: -  

 For ikke at tale om jagt..... hvor det også er mændende der dominerer.

Lykke

#40 Re:

2016-01-05 17:12

#27: -  

 Synes det er en interessant tankt hvor mange ryttere, der rent faktisk ville ride i naturen, hvis der var bedre muligheder for at ride nettop i naturen og komme derud uden at sætte liv og lemmer på spil


Gæst

#41

2016-01-05 17:12

Er rytter og i mit område kan jeg overhovedet ikke undgå tung tung trafik hvis jeg skal ride
Lykke

#42 Re:

2016-01-05 17:17

#31: -  

 Synes da nettop det er vigtigt at få sådan nogle oplysninger her frem. Jeg sparker altid min hests eventuelle efterladenskaber ind til siden, men jeg anede faktisk ikke at jeg ville skabe farlige situationer for cyklister, hvis jeg undlod at gøre det. Tror vi skal samarbejde og få lavet plads til os alle sammen. Tænker lidt at visne blade og lignende også må være et stort problem når man kører på cykel fx.

Lykke

#43 Re: Ydringsfriheden

2016-01-05 17:22

#37: Gæst - Ydringsfriheden 

 Tror jeg kan stå for et par slettede indlæg, da jeg lige skulle finde ud af hvordan det virkede og derfor slettede mine egne kommentarer.

Jeg synes du har ret i at der ikke skal ligge hestepærer efter hestene. Men jeg kan så som et kuriosum tilfæje at lovgivningen om at man faktisk ikke skal samle sine hestepærer på stammer tilbage fra da vi kørte med hest og vogn. Dengang var umuligt at stoppe fx midt i et kryds og gå ud og samle hestepærer på.

Måske lidt tankevækkende.

Men lyder til du også mener at heste og ryttere hører til i skoven og på markveje etc. uden for byen :-)


Gæst

#44

2016-01-05 17:23

Jeg er selv rytter og bryder mig slet ikke om at dele vej med bilister. Nogle af dem har ingen anelse om hvordan en hest reagerer og det kan man muligvis heller ikke forvente. Til gengæld ville det være rart hvis der var rimeligt sikre trafikforhold for alle trafikanter.

Gæst

#45

2016-01-05 17:49

Er selv rytter

Gæst

#46

2016-01-05 18:22

Jeg er natur rytter og vil gerne der bliver lavet bedere vilkår for os, samt vores og andres sikkerhed.

Gæst

#47

2016-01-05 18:28

I kan da ikke give andre skylden for, at I ikke kan styre jeres krikker. I er farlige i trafikken. Flere hundeskove er ødelagt, fordi heste er blevet tilladt i skovene. De skove var et fristed for hundene, fordi de kunne rende løse rundt. 


Gæst

#48

2016-01-05 18:36

Jeg underskrev dette da jeg bor i en by hvor vi lige nu for lavet nye cykelstier og gangstier hvor vi ikke må ride. Den vej det bliver lavet på er tungttrafikeret og rigtig ubehagelig at ride på da bilerne ofte kører 80+ og jeg oplever ofte på bodebjergvej at bilerne kører med 80-100+.

Gæst

#49

2016-01-05 18:42

Jeg er selv rytter og oplever at der afspærres flere og flere stier til brug for mountainbikere og at ridestierne bliver færre og at de i øvrigt nogle gange er komplet uegnede til heste med dybe huller, blottede trærødder m.v. - og ja - ridestier på vejene - ville være ønskeligt da mange bilister ræser forbi uden hensyntagen.

Gæst

#50

2016-01-05 19:09

Fordi jeg har en kæreste der rider og synes ikke det er færre over for hende og jer andre at i skal gå derude jo mega farligt